Spela Nintendo Wii spel på Nintendo Wii U

Permalänk
Medlem

Spela Nintendo Wii spel på Nintendo Wii U

Hallå !

Det är så att jag är intresserad av att köpa ett Nintendo Wii U för att bland annat spela igenom
Zelda : Wind waker HD men även de äldre spelen till Nintendo Wii som Zelda: Twilight princess, Skyward sword, sonic colors,
super mario galaxy etc.

Jag är ny till denna konsol och har hört att det är ganska komplicerat med vad man ska ha för tillbehör för att spela Nintendo Wii spel på Nintendo Wii U.
Går det att använda Wii U gamepaden man får till istället för remotes and nunchucks?
Om inte fungerar Nintendo Wii U pro controller ?

Tacksam för alla svar !

Permalänk
Medlem

Äger inget Wii U själv, men många Wii spel kräver vanliga kontrollen + nunchuck. Eftersom man ibland måste kunna "peka" på saker. Vilket jag inte vet om det går med Wii U's kontroll.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Det är inte alls komplicerat, för att spela Wii spel krävs Wii kontrollers, dvs spelet i frågas krav på kontroller, och i så got som alla fall så handlar det om en vanlig Wii + Nunchhuck.

Nej inte ett enda Wii spel fungerar med Wii U specifika kontroller utan du får skaffa Wii tillbehören.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

ok tack för svaret !