WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Lider detta mmo också av guldsäljare?

Jo. Får själv arena invites. Ska göra så som de tipsar om i tråden.
https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/72...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

När jag installerade Wildstar och satte upp konto angav jag ett game time kort som gjorde att jag har speltid till september blev jag informerad om på kontouppgifterna.

Tyvärr inte hunnit lira så mycket och kan definitivt inte just nu. Blev lite paff när jag nu fått mail om att "Subscription is Expiring"??

"Greetings,

We wanted to inform you that we are missing a WildStar Subscription Plan on your WildStar NC account. Please visit Account Management to select your preferred method of subscription. We have several monthly subscriptions options available, as well as C.R.E.D.D. To learn more about C.R.E.D.D. as a subscription method, please visit our Business Model page.

Please note that if you do not setup your Subscription Plan, you will lose access to WildStar once your current subscription expires.

See you on Nexus!

Sincerely,
The Wildstar Team"

Lade ju till 60 dagars speltid!? Kommer inte åt att logga in och kolla nu på ett tag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

När jag installerade Wildstar och satte upp konto angav jag ett game time kort som gjorde att jag har speltid till september blev jag informerad om på kontouppgifterna.

Tyvärr inte hunnit lira så mycket och kan definitivt inte just nu. Blev lite paff när jag nu fått mail om att "Subscription is Expiring"??

"Greetings,

We wanted to inform you that we are missing a WildStar Subscription Plan on your WildStar NC account. Please visit Account Management to select your preferred method of subscription. We have several monthly subscriptions options available, as well as C.R.E.D.D. To learn more about C.R.E.D.D. as a subscription method, please visit our Business Model page.

Please note that if you do not setup your Subscription Plan, you will lose access to WildStar once your current subscription expires.

See you on Nexus!

Sincerely,
The Wildstar Team"

Lade ju till 60 dagars speltid!? Kommer inte åt att logga in och kolla nu på ett tag.

"Please note that if you do not setup your Subscription Plan, you will lose access to WildStar once your current subscription expires."

En väldigt viktig mening
Är för att de inte finns något konto-kort att dra ifrån ex antal månader när ditt 60dar går ut. Så skulle jag tolka det, fått samma mail tidigare av mmo's. När man valt en månad och sen tagit bort kortet så de inte kan dra automatiskt.
Men när du får möjlighet är de ju bara logga in och se att de funkar.. Du har ju kvitton o koden kvar så löser ju sej nog iaf om de blivit nå fel

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Har Problem.

Utrustning som i signaturen.

Allt flyter på bra, max på allt.

Kom till staden Thayd (????), Exile och vilket laggparty jag fick, grafiklagg-dpsdrops.

I staden få jag dropps ner till 1-3 fps som sen hoppar tillbaks till 20isch och sen 1-3 igen. Perioderna med 20isch fps är längre än de rejäla dropsen.

Provat sänka grafiken till medium = samma drops. Dra ner allt med viewing i olika combos i grafiken = drops.

Frågade i chatten om jag var ensam och fick bara ett svar, "i have no problems". Vet iofs inget om han inställningar eller datorutrustning.

Kutade eller snarare grafiklaggade ur staden för att questa och då fortsatte dropsen utanför staden med. Inte alls i samma kaliber som i staden men ändå så att det blev rejäla stutter emellanåt.

Åkte ur spelet ett tag då servern dök och när jag kom igen igen efter att ha startat om spelet flöt det på bra igen där jag var, utanför staden när servern dök.

Tips?

Glöm att få perfekt flyt (60fps) i Thayd eller andra större städer med många NPCer. Samma problem i alla MMOs, bara så det är

Skrivet av Beginner:

När jag installerade Wildstar och satte upp konto angav jag ett game time kort som gjorde att jag har speltid till september blev jag informerad om på kontouppgifterna.

Tyvärr inte hunnit lira så mycket och kan definitivt inte just nu. Blev lite paff när jag nu fått mail om att "Subscription is Expiring"??

"Greetings,

We wanted to inform you that we are missing a WildStar Subscription Plan on your WildStar NC account. Please visit Account Management to select your preferred method of subscription. We have several monthly subscriptions options available, as well as C.R.E.D.D. To learn more about C.R.E.D.D. as a subscription method, please visit our Business Model page.

Please note that if you do not setup your Subscription Plan, you will lose access to WildStar once your current subscription expires.

See you on Nexus!

Sincerely,
The Wildstar Team"

Lade ju till 60 dagars speltid!? Kommer inte åt att logga in och kolla nu på ett tag.

Skrivet av Gurrasson:

"Please note that if you do not setup your Subscription Plan, you will lose access to WildStar once your current subscription expires."

En väldigt viktig mening
Är för att de inte finns något konto-kort att dra ifrån ex antal månader när ditt 60dar går ut. Så skulle jag tolka det, fått samma mail tidigare av mmo's. När man valt en månad och sen tagit bort kortet så de inte kan dra automatiskt.
Men när du får möjlighet är de ju bara logga in och se att de funkar.. Du har ju kvitton o koden kvar så löser ju sej nog iaf om de blivit nå fel

Samma problem här och gillar inte riktigt att de mailar ut sådana mail. För även om det står rätt så är det lätt att missförstå.
Sen kan jag inte hitta någonstans var man ser hur många dagar man har kvar att spela på. Vet ni?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lyckades via telefon och få släkting att logga in på min dator och in på NCSoft´s hemsida och kolla kontot......

"Account Summary

Account Status: Active

Type: Deluxe

Playable Until: 8 sep, 2014

Subscription: None"

Meget irriterande att skicka ut ett sånt mail i slutet av juni när tiden dingar ut i september först. Stänger de ner det innan den åttonde september blir jag inte glad.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fick ett likadant mail. Går jag in på Transaction history > Serial codes så står där att jag aktiverat 60 dagars speltid. Var hittar man 'Account Summary'?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Fick ett likadant mail. Går jag in på Transaction history > Serial codes så står där att jag aktiverat 60 dagars speltid. Var hittar man 'Account Summary'?

Skulle jag med vilja veta. Har frågat släktingen och svaret blev i stil med, "vet inte. Klickade på något". Så för egen del var det slumpen som gjorde att jag/vi hamnade på "Account Summary"........ (Ursäkta att jag var till noll hjälp men nu är jag med nyfiken på hur man hittar dit)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hur är optimeringen i detta spel? flyter det på bra med en bra dator eller är det som WoW att det laggar även fast man har en monsterdator?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Hur är optimeringen i detta spel? flyter det på bra med en bra dator eller är det som WoW att det laggar även fast man har en monsterdator?

Jag har inte stött på några problem alls en så länge.. Men andra skrivar att de kan få nåt fps-drop då o då. Så beror väl på din rigg o lina antar jag
Spelet i sej är då riktigt roligt!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hur är optimeringen i detta spel? flyter det på bra med en bra dator eller är det som WoW att det laggar även fast man har en monsterdator?

Optimeringen är riktigt skum, känns som något gammalt lägger sig djupt någonstans och påverkar...

Hade typ 20-45 fps med en C2Q9450 och gtx 660 efter att jag gjort alla knep för att öka FPS'en (dvs alla tips om core affinity, rensat ut %appdata etc) (win 7)

Uppgraderade till en xeon e3-1231v3 och gtx 770, fick 30-80 fps med lite högre grafikinställningar (win 7).

Drog in en clean install av win 8.1 och kopierade över wildstar installationen, har nu ~45-130 fps med samma inställningar.

Mycket märkligt tbh.

Permalänk
Medlem

Flyter på bra för mig. Däremot i huvudstaden är det lite laggigt ibland när man springer runt. Jag kör allt på max, däremot lär jag ha view distance på 60% för att inte droppa under 60fps. Alla andra inställningar förutom view distance gör typ inget när man ändrar... mestadels view distance som påverkar fps har jag märkt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Första content patchen kom idag.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Har inte hunnit spela så mycket som jag vill. Är 21 med en Engi och 7 med min Stalker.

Kommer lira mer men ibland tar jobbet och det vanliga livet upp mer tid.

Anyway jag hoppas den nya "content patchen" är najs, dock är de high lvl så jag lär inte se den på ett tag. Men videon var riktigt najs.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tappade suget för Wildstar efter första dungeon. Tror inte MMO är något för mig längre och det har nog med åldern att göra Man är inte lika tålmodig i äldre dar.

Nu har jag också nått detta läge. Avbröt min subscription idag. Även om jag tycker spelet är väldigt roligt så tyckte inte om känslan av att jag "måste" spela. Börjar nog också bli för gammal för detta gamla oldschool-nötandet man sysslade med i ungdomen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Nu har jag också nått detta läge. Avbröt min subscription idag. Även om jag tycker spelet är väldigt roligt så tyckte inte om känslan av att jag "måste" spela. Börjar nog också bli för gammal för detta gamla oldschool-nötandet man sysslade med i ungdomen.

Satte mig och nötade på rätt bra i början. Drog level 50 efter ett par dagar bara men sedan började det där nötandet. Köra dungeon efter dungeon. Samla ihop Elder Gems, skaffa Attunement Key, göra Attunement quests. Nej usch. Spelet var roligt när allt var nytt, när man följde storyn fram till level 50. Sen när dungeon-grindandet började sa det i princip stopp. Tappade intresset direkt. Att bygga sitt eget hus var dock riktigt roligt men det i sig kan inte hålla mig kvar i spelet.

Så känner lite samma som du. Nöta på och långsamt förbättras för att ligga i takt med andra är inget som lockar längre. Nu är det snabb action i något FPS som gäller, ett par rundor i ett MOBA eller ett single-player spel där jag kan köra i min egen takt när jag har tid. Något där jag kan spela kortare perioder men ändå vara på samma nivå som andra, eller spel där jag kan stänga av när som helst och återkomma när jag har tid.

Är inte särskilt gammal dock....har nog bara tröttnat på att göra samma sak om och om igen där progress beror på en RNG.

Permalänk
Medlem

Kan bara bekräfta ovanstående inlägg. Känner mig för gammal för all nötande, Finns varken lust eller ork att komma hem kl. 17 efter jobbet och sätta sig och nöta vid datorn. Jag kanske spelar "fel", men det är helt enkelt inte kul =/ Osäker på vad som bör göras för att gör deta roligt, kanske starta en egen miniguild med de fåtal vänner som också knappt spenderar något tid i spelet? Hmm. Märkligt det här, trodde inte att jag skulle ha sådana tankar om spelet bara en månad efter att det släpptes...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Inte kommit långt alls, är bara 17. Mycket annat som kommit emellan.

Gillar liret, "men".

Lirar ensam och det är inget kul, mitt problem jag vet men har en sak till. Är helt borta vad jag egentligen ska göra. Vilka områden jag "bör" vara i. Quests och quests. Tror jag knappt gjort någon settlerquest. Upptäckte först häromdagen att det går att klicka på settlerquests för hänvisningar.

Questloggen på sidan, varför quests byter plats och nummer så ofta? Antar att det har att göra med närhet till stället man är på? Tänkte påbörja craftingquesterna i Thayd men kände direkt att, "nä. Orkar inte nu".

Mitt fel på allt, jag vet. Bristande IQ och intresse. Wildstar var rejält mycket större och mer komplicerat än vad jag trodde och mycket kanske löser sig om man sitter med kompisgäng och lirar.

Kommer levla på men blir slölirande tills den "expansionen till det onämnbara liret" kommer. Lirar iofs ensam där med numera. (Jag kanske borde fatta vinken!?)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Wildstar var rejält mycket större och mer komplicerat än vad jag trodde....

Kommer levla på men blir slölirande...

Har sett många liknande kommentarer... och det är just det som gör Wildstar bättre än tidgare WoW-kloner/Themepark-spel såsom Aion, Rift, Tera mfl.

Tror att om man är för "slö" i början så kommer man aldrig komma in i det ordentligt... och då kommer det heller aldrig bli roligt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Är sugen på att testa wildstar, är dock osäker på om min burk klarar spelet. har läst att spelet inte multitrådar speciellt bra och har problem med amd cpuer. dom flesta inläggen jag hittat är dock från betan.

Sitter på en äldre dator än den i min signatur under sommaren. Finns det någon här som testat spelet på en liknande rigg?

amd phenom 2 x4 810 2.6ghz/stock
4gb ram
win7 x64
560ti

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd

Älskar spelet. Solat till 50 och gör veteran Dungeons/Adventures med pugs, skitnice :3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Är sugen på att testa wildstar, är dock osäker på om min burk klarar spelet. har läst att spelet inte multitrådar speciellt bra och har problem med amd cpuer. dom flesta inläggen jag hittat är dock från betan.

Sitter på en äldre dator än den i min signatur under sommaren. Finns det någon här som testat spelet på en liknande rigg?

amd phenom 2 x4 810 2.6ghz/stock
4gb ram
win7 x64
560ti

Det borde inte vara några större bekymmer, har en polare som körde på följande (blev osäker på din cpu, kan inget om amd)

Core 2 Duo (kommer inte ihåg exakt klockhastighet men typ 2,6ghz)
3gb ddr2 ram
win7
gts250 512mb

Jag har en guest-key att bjuda på om du vill prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Jag har en guest-key att bjuda på om du vill prova.

Tack gärna!

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Appropå nötandet blir det lite vad man gör det till. Är man ute efte varje BiS-del som finns innan raiderna blir det mer av den varan men man klarar sig rätt bra utan att göra det till ett andra arbete.

Har inte fått någon större känsla av nötande ännu då jag följt attunementquestet och samtidigt hälpt guildies i tidigare instanser/adventures. På det stora hela blir det en lagom blandning av progress och "farm". Allmänt följer det spåret progress->silverrun->boost/farm vilket som sagt ovan blir en rätt bra blandning.

Att instanserna är så pass välgjorda gör att den 20:e genomkörningen också känns rätt ok. Tyvärr är inte adventures på samma nivå men de kör man å andra sidan igenom enklare/snabbare om man inte går tillbaka och farmar gear.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Adventures är roliga men Dungeons tråkiga, välgjorda dock.

Roligaste Adv är Crimelords och Tempest medan resten såsom Malgrave Trail är så sjukt tråkig så man somnar.

När det gäller Dungeon så är Skullcano lätt bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Tack gärna!

Sådär. Skickat PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Jag tycker Adventures är roliga men Dungeons tråkiga, välgjorda dock.

Roligaste Adv är Crimelords och Tempest medan resten såsom Malgrave Trail är så sjukt tråkig så man somnar.

När det gäller Dungeon så är Skullcano lätt bäst.

Vad tycker du är tråkigt med dungeons? Förstår om man inte gillar konceptet som sådant men jämfört med annat 5-manna content i dungeonliknande form springer Wildstar 8:or runt precis allt i min mening.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Finns det ingen funktion i kommandot "/who" där man kan söka efter specifik guild eller person? Verkar bara som "/who" ger helt random sökning på karaktärer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmetfield:

Finns det ingen funktion i kommandot "/who" där man kan söka efter specifik guild eller person? Verkar bara som "/who" ger helt random sökning på karaktärer?

Jag har också försökt mig på detta, utan resultat. Jag är i behov av att se vilka som är online i Friskyttarna men det är inte så lätt visar det sig..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Jag har också försökt mig på detta, utan resultat. Jag är i behov av att se vilka som är online i Friskyttarna men det är inte så lätt visar det sig..

Haha, av precis samma anledning som jag letar efter funktionen.. "/w karaktärsnamn" är inte för smidigt verkar aldrig tajma spelandet med en officer x)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av v1ctory:

Vad tycker du är tråkigt med dungeons? Förstår om man inte gillar konceptet som sådant men jämfört med annat 5-manna content i dungeonliknande form springer Wildstar 8:or runt precis allt i min mening.

Nä alltså, dungeons är roliga och välgjorda! Menade bara att jag tycker om adventures mer :D!

Har precis fått guld på alla adventures, visserligen krävs bara silver för genesis key. Nu återstår alla dungeons.