Är Samsung Galaxy S5 ett fiasko?

Permalänk
Avstängd

Är Samsung Galaxy S5 ett fiasko?

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/5466_samsung_erkaenner_s5_ae...

Samsung sa att s5:an var ett fiasko. På vilket sätt då? Är den inte bra i prestanda eller? Är den ett fiasko bara för att den inte sålt bra eller är det massor av buggar på den?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Inte sålt tillräckligt gentemot va det har producerad i fabrik gissningsvis. Men enligt mig så börjar folk tröttna så Samsung och all deras jävla bloat ware

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Inte sålt tillräckligt gentemot va det har producerad i fabrik gissningsvis. Men enligt mig så börjar folk tröttna så Samsung och all deras jävla bloat ware

Nu varken kan eller vill alla men tacka vet jag root. Men håller med annars.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Nu varken kan eller vill alla men tacka vet jag root. Men håller med annars.

Vissa låsningar går väl inte att roota ännu? T.ex Verizon och AT&T?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Den har inte sålt bra för att den är otroligt ful, ingen premiumkänsla alls och TouchWiz får telefonen att lagga + att den kommer med en massa bloat.

Jag känner flera fd samsunganvändate som tänkte uppgradera till s5an men när de kollade hur den såg ut så sa dom, ingen chans att jag köper den telefonen!

Så länge de kör med den fula designen och TouchWiz så är samsung ingen alternativ för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mycket plast överallt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Vilken är den bästa telefonen på marknaden just nu då, anser ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless1:

Vilken är den bästa telefonen på marknaden just nu då, anser ni?

HTC One M8.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag har dock en Samsung Galaxy S5 och jag tycker mycket mera om den än HTC one som jag hade innan... HTC One M7 va det sämsta skitet jag hade, den levde sit eget liv när jag snackade i telefonen pågrund av sensorerna.

Sen visst S5:an är väldigt plastig men HTC One blir väldigt varm vid användning.

Så alla har sina egna uppfattningar av telefonen, Min S5:a laggar inte fast den har Touchwiz och alla program ifrån Samsung kan man bara gå in och disabla, svårare än det är det inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

HTC One M8.

Näh, den har många nackdelar mot andra topmodeller såsom LG3 Z2 och S5. Men den ligger där uppe.

Jag tror LG3 vinner med Z2/S5 tätt efter och sedan M8 som fjärdeplats.

Jag har S5 och ja den är plastig men prestanda, skärm, kamera är i toppskick. Bloatwaren är äcklig men jag tycker om hur det ser ut och beter sig men blir gärna av med massa skräp. :/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ShadeMast:

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/5466_samsung_erkaenner_s5_ae...

Samsung sa att s5:an var ett fiasko. På vilket sätt då? Är den inte bra i prestanda eller? Är den ett fiasko bara för att den inte sålt bra eller är det massor av buggar på den?

Läste du artikeln innan du postade den eller läste du bara rubriken? Det står i artikeln varför den är ett fiasko

Skrivet av Zippeer:

Inte sålt tillräckligt gentemot va det har producerad i fabrik gissningsvis. Men enligt mig så börjar folk tröttna så Samsung och all deras jävla bloat ware

Skrivet av DjSweetBazz:

Den har inte sålt bra för att den är otroligt ful, ingen premiumkänsla alls och TouchWiz får telefonen att lagga + att den kommer med en massa bloat.

Jag känner flera fd samsunganvändate som tänkte uppgradera till s5an men när de kollade hur den såg ut så sa dom, ingen chans att jag köper den telefonen!

Så länge de kör med den fula designen och TouchWiz så är samsung ingen alternativ för mig.

S5 släpptes utan bloatware, det var ett tillval man kunde ladda ner från Samsung's store ifall man ville ha det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Vem vill ha ett plåster för 6k?

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MedionR:

Jag har dock en Samsung Galaxy S5 och jag tycker mycket mera om den än HTC one som jag hade innan... HTC One M7 va det sämsta skitet jag hade, den levde sit eget liv när jag snackade i telefonen pågrund av sensorerna.

Sen visst S5:an är väldigt plastig men HTC One blir väldigt varm vid användning.

Så alla har sina egna uppfattningar av telefonen, Min S5:a laggar inte fast den har Touchwiz och alla program ifrån Samsung kan man bara gå in och disabla, svårare än det är det inte...

Visst det går att disablea appar men de frigör inge utrymme direkt.

Skrivet av Rajat:

S5 släpptes utan bloatware, det var ett tillval man kunde ladda ner från Samsung's store ifall man ville ha det

Det är många som har klagat på att Samsung har lagt till ännu mer bloatware efter senaste updaten till S5an.

Sen att den släpptes utan bloatware har jag väldigt svårt att tro

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Läste du artikeln innan du postade den eller läste du bara rubriken? Det står i artikeln varför den är ett fiasko

S5 släpptes utan bloatware, det var ett tillval man kunde ladda ner från Samsung's store ifall man ville ha det

Och ändå laggar touchwiz sönder. Bra jobbat.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Och ändå laggar touchwiz sönder. Bra jobbat.

Och ändå så gör den inte det.

Om du bara har ditt eget exempel så kan det vara skit bakom tangenterne...
Då jag också själv äger en S5:a så märker jag inget lagg i touchwiz settings eller bara på skärmen, dock är den snabbare än HTC's.

Permalänk
Medlem

Jag gillar min S5a. Inga problem. Bloat går att avaktivera och jag har inget lagg. Kör dock inte TW-launchern.

Permalänk
Medlem

Börjar bli irriterad på hur bortskämda och oförskämda alla börjat bli. S5an är en sjysst lur, varken mer eller mindre. Skönt med vatten/dammtät och att man ändå kan byta ut batteriet. Ett annat plus är att kameran är löjligt snabb på att ta bilder. Människor måste lära sig att en förinstallerad app inte är en dödlig synd som ska straffas med tortyr och våldtäkt, herregud få lite perspektiv på livet...

Själv är jag ett stort fan av OnePlusOne, men om det skulle bli en ny telefon på avtal så skulle det bli S5an. M8an är säker väldigt bra, men bortsett från skalet och frontskrålarna så har S5an överlägset flest fördelar för mig. Var sugen på Z2an, men batteriet skulle bli en dealbreaker för mig.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Visst det går att disablea appar men de frigör inge utrymme direkt.

Det är sant, till en vis del, du kan gå in och uninstalla Updates, så frigörs utrymme...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MedionR:

Och ändå så gör den inte det.

Om du bara har ditt eget exempel så kan det vara skit bakom tangenterne...
Då jag också själv äger en S5:a så märker jag inget lagg i touchwiz settings eller bara på skärmen, dock är den snabbare än HTC's.

Nja nog är du ganska enögd nu. Många av mina kompisar hoppade på S5:an och alla har lagg och är missnöjda, lagget fanns direkt out of the box och efter återställning. Har testat M8:an också och Sense är betydligt rappare än touchwiz. Men förstår att man för sitt eget mående måste försvara ett köp av en flaggskeppsmobil idag, de är inte billiga!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Var sugen på Z2an, men batteriet skulle bli en dealbreaker för mig.

Den har ju bästa batteritiden av alla telefoner

Permalänk
Medlem

Personligen så tror jag att LG G2 tillsammans med Nexus 5 tagit extremt mycket av Samsungs marknadsandelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Den har ju bästa batteritiden av alla telefoner

Tror han menade att han vill ha möjligheten att byta batteriet själv.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Visst det går att disablea appar men de frigör inge utrymme direkt.

Det är många som har klagat på att Samsung har lagt till ännu mer bloatware efter senaste updaten till S5an.

Sen att den släpptes utan bloatware har jag väldigt svårt att tro

"Samsung ska också ha ett hedersomnämnande för att en hel del av extrafunktionerna som barnläget och diverse bloatware från samarbetspartners faktiskt måste installeras för att aktiveras. Vill du inte ha funktionerna ligger de inte och tar upp plats i telefonminnet i onödan. Det märks också på att telefonen vid start har 11 GB fritt lagringsminne av det totala 16 GB, vilket är en klar förbättring mot hur det var på Galaxy S4."

Mobil's genomgång av Samsung Galaxy S5

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Helt klart är inte S5 den klart bästa telefonen där ute. På så sätt är den ett fiasko. Men det är fortfarande en riktigt bra telefon.
Men konkurrensen hårdnar med LG, Sony och HTC som alla släpper riktigt bra telefoner. Och S5 har inte uppdaterats tillräckligt mycket från S4.
Och till nästa släpp så bör dom göra nått åt TW! Sense är fantastiskt mycket mjukare och snabbare. Sony's är också snabbare och snyggare. Hårdvaran är bra men mjukvaran behöver dom jobba på nått enormt!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Jag har ett minneskort på 64GB i luren. Ska se om jag överlever att en del saker ligger inaktiverat.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma till dom som är nöjda med S5, jag är helnöjd, passar mina behov perfekt. Om något att den är aningens för stor, men på det går alla dom andra flaggskeppsmobilerna också bort. Z2 Compact verkar nice, men den har vissa andra nackdelar. Jag lider inte av "plåstret" eftersom jag kör med original wallet-case, som ser ut som Note 3 i utseendet vilket är en helt ok look enligt mig.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Helt klart är inte S5 den klart bästa telefonen där ute. På så sätt är den ett fiasko. Men det är fortfarande en riktigt bra telefon.
Men konkurrensen hårdnar med LG, Sony och HTC som alla släpper riktigt bra telefoner. Och S5 har inte uppdaterats tillräckligt mycket från S4.
Och till nästa släpp så bör dom göra nått åt TW! Sense är fantastiskt mycket mjukare och snabbare. Sony's är också snabbare och snyggare. Hårdvaran är bra men mjukvaran behöver dom jobba på nått enormt!

Bra analys. Trevligt med icke-fanboy-ord att läsa som omväxling.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Föga förvånande. Inte mycket nytt för att motivera en uppgradering som dessutom kommer i en fulare förpackning i mitt tycke. Samsung var lite väl optimistiska om de trodde att de kunde sälja lika bra och ändå komma undan med en väldigt försiktig uppgradering. Kommande Galaxy F är vad S5:an borde ha varit.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så enkelt att väldigt många i målgruppen sitter på en S3/S4 och är nöjda med det. Merparten av mainstreamanvändarna, och säkert många insatta, är nog inte särskilt benägna att köpa en ny telefon som ser nästan likadan ut och med rätt luddiga fördelar när deras gamla fortfarande fungerar utmärkt för deras behov.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Timpppa:

Helt klart är inte S5 den klart bästa telefonen där ute. På så sätt är den ett fiasko. Men det är fortfarande en riktigt bra telefon.
Men konkurrensen hårdnar med LG, Sony och HTC som alla släpper riktigt bra telefoner. Och S5 har inte uppdaterats tillräckligt mycket från S4.
Och till nästa släpp så bör dom göra nått åt TW! Sense är fantastiskt mycket mjukare och snabbare. Sony's är också snabbare och snyggare. Hårdvaran är bra men mjukvaran behöver dom jobba på nått enormt!

Men läs artikeln så se du på vilket sätt den är ett fiasko, har inget med hårdvara eller dess funktion att göra, rubriken är väldigt missvisande

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.