Star Citizen – den stora tråden

Permalänk

Man betalar försäkring som man gör på bilen i riktiga livet. Det lite mer komplicerade är att när man ledsnat på de närmaste och säkra solsystemen måste man hitta nån som kan försäkra i det okända. Det ska vara idiotsäkert, en varning att man kör oförsäkrat ska komma upp, sägs det.

En av anledningarna till ett sånt här system är att dagens spelare inte vill betala månadsvis, som med wow tex. Hur ska de annars få in pengar när spelet är klart. Farma en timme till försäkring eller betala riktiga pengar.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Vore knas om dom inte ger stöd för Oculus Rift, SC är som gjort för Oculus IMO.
Track IR är en förlegad teknik med tanke på att Oculus gör samma sak med bättre inlevelse.

De har ju redan stöd för Oculus https://robertsspaceindustries.com/comm-link/engineering/1360...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flexiblus:

Personligen tycker jag att det luktar bedrägeri. Står att man har 2 months insurance. Vad händer om skeppet förstörs efter 70 dagar?
Förlorar man pengarna som man har lagt på spelet?

Haha alltså, du får nog sätta in dig i det lite mer innan du börjar dra till med ord som bedrägeri.
Hade du tagit bort det fetstilta hade inlägget haft en helt annan ton.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Luktar det bedrägeri när du kör och krockar med din bil när den är oförsäkrad?
EVE Online har gjort detta i flera år. Du har valet att antingen spendera riktiga pengar och köpa sakerna du vill ha eller så kan du jobba för det och köpa det för ingame pengar du tjänat den hårda vägen.
http://www.gamefront.com/eve-online-player-blows-up-1000-in-g...
http://www.theverge.com/2014/1/29/5356498/eve-online-battle-s...

Sen kan man se det som att man sponsrar spelets utveckling med donation. Och kan se skeppen och allt extra godis man får med i dom olika paketen, som en bonus.

Ska man typ bara köpa spelet, så räcker det med att man plockar upp basic paketet som kostar runt 3-40$. Som är ett helt rimligt pris.

Dom har ju som sagt ingen publisher som finansierar dom. Så de måste ju dra in pengar på något sätt. Sen är man inte tvungen att pula ut pengar för ett skepp. Alla skepp kommer vara tillgängliga i spelet för ingame cash.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Sen kan man se det som att man sponsrar spelets utveckling med donation. Och kan se skeppen och allt extra godis man får med i dom olika paketen, som en bonus.

Ska man typ bara köpa spelet, så räcker det med att man plockar upp basic paketet som kostar runt 3-40$. Som är ett helt rimligt pris.

Dom har ju som sagt ingen publisher som finansierar dom. Så de måste ju dra in pengar på något sätt. Sen är man inte tvungen att pula ut pengar för ett skepp. Alla skepp kommer vara tillgängliga i spelet för ingame cash.

Jo tack jag vet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelar du bara lite så kommer du tjäna in pengar till försäkringen, det kommer inte vara dyrt eller kräva massa timmars spelande. Men om nu skeppet skulle förstöras utan försäkring, kan man ändå jobba sig tillbaka genom att tjänstgöra på andras skepp och få ihop pengar till eget skepp igen. Är man helt lat kan man köpa ingame pengar för riktiga pengar, men bara en lite summa åt gången, det ska inte vara en stro grej i spelet.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

https://www.komplett.se/mad-catz-pacific-aviator-flight-stick...

Funkar det att köra med denna här i AC?
Tänkte mig något betydligt mer avancerat senare men 99:- kan man ju avvara nu.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

https://www.komplett.se/mad-catz-pacific-aviator-flight-stick...

Funkar det att köra med denna här i AC?
Tänkte mig något betydligt mer avancerat senare men 99:- kan man ju avvara nu.

Beror på hur du vill kunna flyga. Nackdelen med den är ju att den är otroligt begränsad vad gäller tillgängliga knappar. I rymdsimulatorer så måste man ju tänka på att man även har thrusters att kontrollera i 6 riktningar utöver yaw/pitch/roll, vilket är väldigt händigt i många situationer (Trots Decouple). Du har dessutom 4 firegroups som kan bindas till separata knappar, plus missiler, vilket är smidigt för att effektivt kunna använda olika vapen.

Du skulle väl kunna kringgå detta hyfsat genom att använda tangentbordet med vänsterhanden istället, men då går du miste om det analoga gas-reglaget som du inte längre når. Du slipper också väldigt många knappar genom att använda Voice Attack för röst-kommandon.

Så går gör det väl, men känns inte särskilt optimalt Vänsterhanden kommer bli väldigt belastad även på tangentbordet. Knapparna nedanför joysticken är bara att glömma under strid, eftersom du inte kan släppa pinnen. Jag hade sparat en slant extra och iaf valt en joystick som har minst en hatt plus 3-4 knappar tillgängliga för tummen (Hatten funkar utmärkt för thrusters).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Personligen tycker jag att det luktar bedrägeri. Står att man har 2 months insurance. Vad händer om skeppet förstörs efter 70 dagar?
Förlorar man pengarna som man har lagt på spelet?

Du får köpa en försäkring ingame när det gått ut. Men de första två månaderna ingår grattis med paketet.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Beror på hur du vill kunna flyga. Nackdelen med den är ju att den är otroligt begränsad vad gäller tillgängliga knappar. I rymdsimulatorer så måste man ju tänka på att man även har thrusters att kontrollera i 6 riktningar utöver yaw/pitch/roll, vilket är väldigt händigt i många situationer (Trots Decouple). Du har dessutom 4 firegroups som kan bindas till separata knappar, plus missiler, vilket är smidigt för att effektivt kunna använda olika vapen.

Du skulle väl kunna kringgå detta hyfsat genom att använda tangentbordet med vänsterhanden istället, men då går du miste om det analoga gas-reglaget som du inte längre når. Du slipper också väldigt många knappar genom att använda Voice Attack för röst-kommandon.

Så går gör det väl, men känns inte särskilt optimalt Vänsterhanden kommer bli väldigt belastad även på tangentbordet. Knapparna nedanför joysticken är bara att glömma under strid, eftersom du inte kan släppa pinnen. Jag hade sparat en slant extra och iaf valt en joystick som har minst en hatt plus 3-4 knappar tillgängliga för tummen (Hatten funkar utmärkt för thrusters).

Tack för din utförliga beskrivning av hur det fungerar
Jag tror jag stannar kvar med mus/tangentbord ett tag till då.
Men sen blir det nog något liknande Saitek X52 Pro, eller Thrustmaster Hotas Warthog Flight Stick and Throttle. Men om man ska ha pedaler eller inte då får man ju bygga en hel cockpithörna Jag var ju annars lite sugen på en BSMotion, eller en FLY-motion. Men undrar då hur det skulle fungera med Oculus Rift...

Ca 1.5 miljoner för en Space Motion... oops
Måste ju bara lägga till en video på Space Motion

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Fick Warthogen och TIR5 i måndags men har inte haft tid att knappa config för hoggen ännu, mycket jobb nu innan semestern :/

Pedaler vet jag inte om jag skall ha några eller vilka, just nu är största dilemmat att jag måste byta skrivbord eller skaffa någon form av play seat...
Plus ny 2011-3 rig och skärmar och kanske en rift...

Det är bara att fortsätta jobba och glömma semestern tror jag...

Visa signatur

Desktop 386 16/SX, 16MB RAM, 160MB Quantum HDD, 3,5" HD FDD, Colorful Soundblaster 16 Compatible, DOS 6.22/Windows 3.11, AOC 14" VGA skärm (Skiftar mot gul tills man slår till den rätt), Keytronic tangentbord, 2 knappars mus

Permalänk

Pedaler blir lätt klurigt att använda, särskilt om man inte har en ordentlig simpit där både pedaler och stol alltid sitter kvar på samma ställe. Personligen så tycker jag att twisten på joysticken funkar utmärkt. Men som med allt annat så kräver det lite träning att vänja sig vid.

Sen är väl frågan hur man vill ställa in yaw och roll. I just rymdspel så brukar det rekommenderas att ha roll på twist/pedaler. Detta just för att man använder yaw mycket mer än i vanliga flygspel, och då ofta i samband med pitch för att sikta. Roll används iof ganska flitigt ändå, men på ett lite annorlunda sätt.

Även pilotens animationer i tex Hornet har roll på pedalerna Så det är väl bra att matcha för maximal inlevelse liksom.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Kan tipsa om att VoiceAttack gör livet som rymdpilot mycket enklare. Finns utförliga instruktioner på SC-forum.

Permalänk

GAMESCOM 2014
I skrivande stund 1337 platser kvar till evenemanget i Cologne den 15 augusti.
The venue holds 2000 people! It is located at E-Werk Köln :
Schanzenstrasse 36, Gebäude 197, 51063 Köln, Germany

https://robertsspaceindustries.com/store/441-gamescom-2014 Kostar 10 dollar.

Comm-Linken angående detta. https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/139...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakwetu:

Spelar du bara lite så kommer du tjäna in pengar till försäkringen, det kommer inte vara dyrt eller kräva massa timmars spelande. Men om nu skeppet skulle förstöras utan försäkring, kan man ändå jobba sig tillbaka genom att tjänstgöra på andras skepp och få ihop pengar till eget skepp igen. Är man helt lat kan man köpa ingame pengar för riktiga pengar, men bara en lite summa åt gången, det ska inte vara en stro grej i spelet.

Källa på detta tack.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon196866:

Källa på detta tack.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/128...

Sådär, tre sekunders googlande senare. Eftersom din fråga är så extremt otydlig så får du svar på hela.

Citat:

What is insurance?

Pilots in Star Citizen can purchase insurance policies for their ships, modifications and cargo. This ensures that your ship will be replaced and/or its modifications and cargo will be subsidized should you be destroyed in a fight or accident. As in real life, insurance policies must be maintained: you must pay a regular fee in galactic credits (the in-game currency) or your policy will lapse and you will not receive a payout or a ship replacement when your ship is destroyed.

Will this Insurance cost a lot?

Like in real-life insurance should be a relatively small part of your regular in game expenses which will also include paying landing fees, trade tariffs (if in a system with lots of infrastructure and law and order), fuel (if you don’t collect it yourself from a gas giant), buying cargo to trade, hiring help, making upgrades to your ship or even buying a whole new ship.
Some of the additional policies like upgrade or cargo insurance will be rated based on risk levels. Risk level 1 being the safest systems and risk level 5 being the most dangerous system that is insurable for cargo or upgrades. Any risk level over 5 is un-insurable. A risk 3 policy for cargo will cover you for all cargo losses in a risk 3 system or below. The higher the risk level of the policy the more it will cost. As with the base insurance this will not be crippling financially but instead be a reasonable running cost that relates to the risk / reward profile of the systems flown.

What happens if I don’t have insurance?

Your character will have to buy a new ship with any credits he has, or if he doesn’t have enough credits fly missions for a third party (both NPC and player) until he’s earned enough to buy his own ship again.

Samt:

https://robertsspaceindustries.com/pledge/central-core-bank

Vet dock inte om detta funkar att köpa till release. Oavsett är mängden UEC du kan ha nu rätt liten.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av sgt.bastard:

Kan tipsa om att VoiceAttack gör livet som rymdpilot mycket enklare. Finns utförliga instruktioner på SC-forum.

Verkligen! Jag fixade det för ett tag sedan också, samt en ordentlig röst från Ivona för feedback. Nu behöver man verkligen inte släppa sin HOTAS och sträcka sig till tangentbordet för något längre Har dock inte lagt in någon annans profil, utan har försökt skapa en egen istället med 33 kommandon inlagda såhär långt. Jävligt kul verktyg!

Extra kul att CR nämnde tidigare i veckan att dom har kontaktat skaparen bakom VA för att försöka diskutera fram en deal vad gäller implementering av någon liknande system direkt i SC, vilket kan bli riktigt bra. Särskilt med tanke på att det då kan ta del av information från spelet, istället för att bara kunna ge input, samt att det kan integreras med spelets egna röster så man slipper ha två bitching betty's i huvudet

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Stor intervju med CR på Aftonbladet Spela. Inte direkt några nyheter utan mest bakgrundshistoria och tankegångar, men förvånansvärt välskrivet för att vara från AB.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Stor intervju med CR på Aftonbladet Spela. Inte direkt några nyheter utan mest bakgrundshistoria och tankegångar, men förvånansvärt välskrivet för att vara från AB.

Väldigt bra artikel, något de andra sidorna borde ta efter.

"Runt ”Star citizens” universum har ett helt medialt ekosystem tagit form."
Och att följa alla dessa skulle ta för lång tid då jag tyckte man fick med ganska många olika frågor och svar i "forum feedback" när man såg Wingmans Hangar. Undrar man sen vart Michael "Viewmaster" Morlan tog vägen så intervjuar han Kinshadow i sitt första avsnitt av sin egna Galactic Inquiry.

På tal om den lilla osäkerheten till "banbrytande ai" i AB artikeln. Nu en annan sammanfattning från Moon Collider om sin Kythera i AC.
AI Design in Vanduul Swarm.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Ännu en månad har gått och en månadsrapport till det.

Monthly Report: June 2014

En uppgraderad Deluxe Hangar eller en ny... Ser trevlig ut iaf.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Det börjar blir riktigt rörigt med alla promotion videos, nya skepp och det läggs en massa tid på onödiga saker.
Jag har tappat intresset i nu läget i alla fall.

Permalänk

Vilka är dessa onödiga saker som det lagts tid på?

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Det börjar blir riktigt rörigt med alla promotion videos, nya skepp och det läggs en massa tid på onödiga saker.
Jag har tappat intresset i nu läget i alla fall.

Va? Allt ingår ju i en långsiktig plan som dom har berättat om flera gånger, så det är ju inte direkt random (Om man följer utvecklingen). Fler skepp kan skapas parallellt i takt med att dom kan anställa mer folk och anlita studior, vilket är resultatet av mer pledging via dessa "promotions" och kampanjer dom har lite då och då när skepp når milstolpar i sin utveckling. Inget konstigt med det, utan snarare genialt.

Vilka saker tycker du är onödiga?

I övrigt så hoppas jag absolut på att det blir en uppdaterad Deluxe-hangar, vilket jag tyder det dom skriver som. Den nuvarande är otroligt tråkig, men fyllde absolut sitt syfte i samband med förra årets Hangar-modul. Vill väldigt gärna ha mer ljus, då tex min Hornet Ghost för närvarande bara är en kolsvart blob i sitt mörka hörn (Iof utan PBR, men ändå).

Edit: Also, ny patch till AC

Fixes

Players able to connect to Broken Moon
Performance improvements when targeting enemies in single player
Chainguns firing sounds and animations no longer cut out
Matchmaking and server stability improved:
Reduced rotational and positional errors of players in multiplayer
Resolved issue with players returning to hangar in the middle of matches
Bandwidth optimization improvements – a case where less is more
Session token authorization added
Improved sync between instance manager and matchmaker
Improved matchmaking queue functionality

Here are some of the crash fixes:

Attempting to zone into a multiplayer match is fixed
Choosing “Return to Hangar” is crushed
During multiplayer matches – stability FTW
No longer crashes when round ends
After running out of map border – you die, but you don’t crash [Well your ship crashes, and explodes, but the game doesn’t crash or explode – Ed.]
You can now alt-tab on the loading screen, without crashing
Sounds no longer stutter on missile lock sounds
Freelancer model no longer flickering
Missing textures on the calendar are found

Animation issues:

Reintroduced y-bobbing on character movement
Cleaned up freelancer bed animation
Source file corruption issues are improved
Metafile launcher errors are improved

Balancing

Balanced ballistic weapons ammo – no longer unlimited

Additional Features

Shield indicators added to ship model on HUD
Added Control Mapping for the G940 HOTAS
Improved weapon fire sounds that have more guts and punch
The whoosh of other ships flying close by you
The whizz of other players’ ordnance as they fire at you
New explosions
Improved sound mix

Known Issues

300i right landing gear offset from ship
Firing range no longer aims after entering a second time
Higher latency connections can experience the following issues (after initial spawn or respawn):
IFCS issues causing the ship to fly erratically or very slowly
Character standing in the cockpit or offset from the seat and controls – restart client to reset
Character experiencing an extreme head shake – restart client to reset
Matchmaking can show stuck in queue and may require another attempt
Can get kicked back to hangar on connection attempt
Sometimes the helmet turns invisible when you pick it up

We’re continuing our work with AMD, NVidia & Crytek to try and resolve the Crossfire/SLI issues and improve multiple GPU performance

Dold text
Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Squadron Battle Enabled, 200,000 Online! Uppdaterad.
Det var ju först 60,000 men så märkte en del att de med högre nummer kom in, och sen blev det officiellt.
Även om det fungerar jättedåligt med just att logga in vilket jag sett på Nyaandere's twitch, men trevlig bakgrundsmusik iaf

Sen en [Star Citizen] Planetside sneak peek från kvällens Around the Verse. Skön Blade Runner känsla.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Squadron Battle Enabled, 200,000 Online! Uppdaterad.
Det var ju först 60,000 men så märkte en del att de med högre nummer kom in, och sen blev det officiellt.
Även om det fungerar jättedåligt med just att logga in vilket jag sett på Nyaandere's twitch, men trevlig bakgrundsmusik iaf

Sen en [Star Citizen] Planetside sneak peek från kvällens Around the Verse. Skön Blade Runner känsla.

Funkar bättre nu på morgonen, hann bli ägd ett par gånger innan man sprang till jobbet.. Lycka!

Permalänk

Tjoho!! Fick en multiplayer invite idag!

Permalänk

En uppdatering angående försäkring på ens skepp i spelet (vilket man antog var verklig tid förut).
I senaste 10 For the Chairman Episode 28. July 7th, 2014
Ställs frågan om hur försäkringstiden räknas: "real time", "game time" eller "play time"...

En tråd om detta visar att spelar man 24/7 går det väldigt fort att förbruka dessa timmar men tänk då på att om man har flera skepp så förbrukas inte försäkringen på alla andra, eller? inte helt klart det här. Bra eller dåligt och om det nu är slutgiltigt det återstå att se.
Insurance is in game time? 3 months insurance = 1 week real time?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

som jag förstår det hela så är det "game time" som gäller. dvs har du sex månaders försäkring men endast spelar en dag för att sedan logga in två månader senare så har du fortfarande fem månader och 29 dagar försäkring kvar.

det är i alla fall så jag tolkar CR´s uttalande, men vi får hoppas det kommer en post som förtydligar det hela.

Permalänk

Från det ena till det andra angående tiden.
"Game time" betyder alltså om man är inloggad 24/7 i en vecka så har man förbrukat 3 månaders försäkring, på alla skepp eller bara det man sitter i?
Hur många brukar inte bara alt+tab å låta spel gå i bakgrunden medans man gör något annat... bye bye ship insurance time.

Om nu 2 speltimmar är ett dygn i Star Citizen och med Chris Roberts prat om att uppdatera spelet så ofta det går och införa händelser för att göra spelet mer levande är inte den tiden för kort då?
Så om man spelar 2 timmar per dag, så spelar man var tolfte dag i spelet?
Är man borta en vecka har man missat nästan tre månader i spelets tidsräkning, man kan ju missa flera krig på den tiden.
Om det tar 12 timmar i SC att laga ens rymdskepp blir det bara en speltimme, det är ju bra men då hade jag hellre haft en fjärdedels lagningstid(detta är ändå en "hitta på tid", så 15 min kan svida ändå,) och två eller tre ggr längre dygnstid, alltså 4 el. 6 speltimmar = ett dygn.
Men vad vet jag...
En tråd som diskuterar detta och hur det påverkar oss, vet vi ju inte heller men man kan ju spekulera.
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/157304/p...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Äsch, personligen så hoppas jag inte att dom fegar för mycket med sådana kostnader. Det behövs för att vi hela tiden ska ha något att spendera pengar på. Det värsta som kan hända är ju att alla efter en vecka är miljonärer och kan göra i stort sett vad som helst i spelet. Då kommer SC inte hålla länge för massan.

Det är lite svårt att tolka uttalanden om detta från CR, då han har nämnt både att ekonomin kommer ställa krav på spelarna, och att de nu äldre "oldschool"-fansen inte ska behöva överge sina jobb och familjeliv för att spendera halva dagarna i SC för att kunna ha råd att skaffa andra skepp än typ Aurora.

Fördelen är väl att det kommer finnas gott om tid att hårdtesta spelets ekonomi under PU's Beta-stadie. Jag hoppas verkligen dom kommer hitta en bra balans. Dyr försäkring är ju långt ifrån tillräckligt, särskilt med tanke på att en stor del av spelarna redan har LTI. Stora krav på underhåll av skepp och höga priser på ammunition och dylikt kan nog inte bli en omöjlighet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro