Samsung-rånarna kom undan med 40 000 telefoner och plattor

Permalänk
Sötast

Shit, måste vara illa om Apple verkligen behöver stjäla 40.000 enheter för lite R&D, kanske förklarar varför de ligger lite efter i utvecklingen än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Tycker ni är lite väl butthurt faktist. Visst kan det ju finnas psykiska skador. Men ingen kom väl till FYSISK skada då. ^_^

Jag tror du underskattar vad för konsekvenser en traumatiskt upplevelse så som vapenhot och en gisslan situation kan få på psyket för de drabbade... Det är inget att ta lätt eller underskatta. Det är ju också väldigt olika mellan personer, vissa klarar sig nog väldigt bra, andra kan få problem för livet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Polisen är nog upptagen med VM.

Det lär ha varit polisen som låg bakom det. Det är trots allt Brasilien vi snackar om, där tom gamla söta gummor bär på mörka hemligheter.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Försäkrings-scam för att göra upp för den dåliga försäljningen av S5.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Vi snackar om ett rån mot ett gigant-føretag, snælla førklara det roliga i det.

Jag sa inte att jag tyckte de var kul själv utan svarade mer på att "De tycker nog inte att de är så kul", däremot tycker jag att de är coolt att de lyckades.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Shit, måste vara illa om Apple verkligen behöver stjäla 40.000 enheter för lite R&D, kanske förklarar varför de ligger lite efter i utvecklingen än

Vad tillför din hater kommentar denna tråd? Kryp tillbaka till din haterhörna och låt dem som har något vettigt att säga prata. (Kan även tillägga att Apple hamnade före i utvecklingen med 5S, vilken annan har kommit med en 64bit processor? Samsung har haft problem med utvecklingen av sin så den blev försenad, ARM börjar leverera sin i slutet av detta år)

OT: Är inte så konstigt att de igår skrevs att de kunde ha kommit iväg med varor för ca 250 miljoner, innan man gått igenom vad som saknas så gör man bara en överslagsräkning, med tanke på att det var 7 lastbilar de lastade så hade det inte varit helt osannolikt heller

Skrivet av wasprocker:

Helikopter rånet all over again!:D Så jävla klockrent och snyggt gjort.^^

Helikopterrånet var knappast det första spektakulära rånet i världen, det var inte ens roligt då sådant slår tillbaka på den hederliga befolkningen

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag tror du underskattar vad för konsekvenser en traumatiskt upplevelse så som vapenhot och en gisslan situation kan få på psyket för de drabbade... Det är inget att ta lätt eller underskatta. Det är ju också väldigt olika mellan personer, vissa klarar sig nog väldigt bra, andra kan få problem för livet.

sa inget annat, men står fast vid att ingen blev fysiskt skadad. Fan, ni alla tar livet så jävla seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Då kommer följdfrågan:
Kommer vi, inom kort, att kunna se otroligt låga priser på telefoner och plattor av märket Samsung från underliga försäljningskanaler?

Nej, dessa mobiler kommer att krängas i länder som inte följer IMEI direktivet eller vad man nu än säger. Samtliga mobiler kommer att bli svartlistade så dem inte går att använda, och försöker man går det att triangulera positionen.

Kan hända att mobiler med ändrat IMEI nummer dyker upp på ebay, dock ej av tjuvarna, utan personer som köpte dem i sagda länder av tjuvarna.

Permalänk
Medlem

Ganska awesome på nåt sätt att komma undan från ett fucking telefonlager utan att någon lyckas larma. Jovisst, de la rabarber på folks telefoner, men vafan, bara att grabba vilken lur som helst som rånarna inte fick med sig, boota den, och slå larm. Behövs väl inget simkort för nödsamtal, och dagens batterigeneration levereras väl i princip fulladdade.

Undrar om vi kommer få se billiga telefoner på begagnatmarknaden som "ramlat av ett lastbilsflak" här i Sverige också?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

sa inget annat, men står fast vid att ingen blev fysiskt skadad. Fan, ni alla tar livet så jävla seriöst.

OK, återkom när du har tagits som gisslan med vapenhot i Brasilien (där ett liv inte verkar vara speciellt mycket värt) och se hur seriöst du tar livet efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

jag tänkte detsamma faktist, satan vad dom mjölkar detdär spelet

De gör ju i alla fall inte som många AAA developers gör och utvecklar ett "färdigt" (väldigt lös definition) spel och sedan klipper bort delar som de säljer som launch DLC's.

Ryktas ju om att Gamestop ska köpa sig in i spel och få exclusive gameplay (inte bara exclusive DLC's, utan hela sektioner av spelen)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av linus.klang:

överdrift på värdet, samsung använder bara plast, och så dyr plast använder de inte

Frågan är om det är det höga marknadsvärdet eller vad det kostar att tillverka den...men min gissning ligger på det förstnämnda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JamesBanana:

Gissar att skillnaden i bytets värde beror på om man räknar försäljningspris eller tillverkningskostnad.

Skrivet av Ixos:

Ja så ligger det troligtvis till.

Tillverkningskostnad utan moms enligt Samsung, och försäljningsvärde inkl moms enligt Polisen.

40'000 enheter värda totalt 43 miljoner SEK = 1075 SEK per enhet.
40'000 enheter värda totalt 250 miljoner SEK = 6250 SEK per enhet.

Och så kan vi slå ut PR värdet i detta på varje enhet... Tror inte de gråter så mycket, onekligen unik reklam. "Samsung är så jäkla attraktivt att.."

Permalänk

Livstids fängelse om dom blir fångade. Hur långt tror dom att dom kan komma med 40 000 produkter? Var kan man hålla sig uppdaterad om denna händelse? Jag hoppas dom blir tagna.

Permalänk
Medlem

40 000 varor på 20 pers, I ain't even mad. That's amazing!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Tycker ni är lite väl butthurt faktist. Visst kan det ju finnas psykiska skador. Men ingen kom väl till FYSISK skada då. ^_^

Okej. Så det är helt lugnt för dig att psykiskt misshandla folk? Rent generellt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

sa inget annat, men står fast vid att ingen blev fysiskt skadad. Fan, ni alla tar livet så jävla seriöst.

Så om nån går in hos din familj under vapenhot tar allt dom äger men skadar ingen så är det ingen fara?
Utan du skulle säga till din familj ta inte livet så seriöst?

Permalänk
Medlem

Beklämmande att det finns så många stolpskott som sprider dynga och glorifierar detta. Finns inget kul i detta alls.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Då kommer följdfrågan:
Kommer vi, inom kort, att kunna se otroligt låga priser på telefoner och plattor av märket Samsung från underliga försäljningskanaler?

Får hålla ett öga på Computer Stocklots apropå underliga försäljningskanaler

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Administrativ avgift

Problemet med Telefonerna är väl att de blir IEMI spärrade osv? TV apparaterna kan nog fungera men ja vem vet.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Behöver inte vara problem så länge de inte säljs i "riktiga" butiker. Jag menar då märks det inte innan man köpt. Och efter är det ju för sent.

Skrivet av trisse23:

Problemet med Telefonerna är väl att de blir IEMI spärrade osv? TV apparaterna kan nog fungera men ja vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

ingen blev väl skadad? Samsung som tappade lite stålar. Tycker delvis att rånet var så snyggt för att ingen kom till skada och dom skötte det smidigt

Kanske inte fysiskt skadade. Men jag kan försäkra dig att känslomässigt och psykologiskt är det jobbigt.
Personligen har jag svårt att tycka sånt här är coolt. Kanske för att jag var med vid det sk helikopterrånet och är partisk.
Jag vet hur svårt det kan vara att komma tillbaka till sin arbetsplats efter något sånt här, och jag fick inte ens ett vapen riktat mot mig.
Så, jag känner med de anställda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Sötast
Skrivet av Rajat:

Vad tillför din hater kommentar denna tråd? Kryp tillbaka till din haterhörna och låt dem som har något vettigt att säga prata. (Kan även tillägga att Apple hamnade före i utvecklingen med 5S, vilken annan har kommit med en 64bit processor? Samsung har haft problem med utvecklingen av sin så den blev försenad, ARM börjar leverera sin i slutet av detta år)

OT: Är inte så konstigt att de igår skrevs att de kunde ha kommit iväg med varor för ca 250 miljoner, innan man gått igenom vad som saknas så gör man bara en överslagsräkning, med tanke på att det var 7 lastbilar de lastade så hade det inte varit helt osannolikt heller

Helikopterrånet var knappast det första spektakulära rånet i världen, det var inte ens roligt då sådant slår tillbaka på den hederliga befolkningen

Hehe ojdå, det var inte alls meningen att klämma en fanboy med mitt skämt, hoppas att du återhämtar dig från psykbrytet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

Kryp tillbaka till din haterhörna och låt dem som har något vettigt att säga prata. (Kan även tillägga att Apple hamnade före i utvecklingen med 5S, vilken annan har kommit med en 64bit processor? Samsung har haft problem med utvecklingen av sin så den blev försenad, ARM börjar leverera sin i slutet av detta år)

Du är rolig du, för det första var det ett klockrent skämt, ingen idé att hetsa upp sig. För det andra, som är ÄNNU roligare än skämtet han drog, så är det samsung som utvecklar Apple A7! Något som är ännu roligare, är att processorn också bygger på just ARM arkitektur, så ARM har ju varit med och designat processorn på sitt sätt också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon214934:

Du är rolig du, för det första var det ett klockrent skämt, ingen idé att hetsa upp sig. För det andra, som är ÄNNU roligare än skämtet han drog, så är det samsung som utvecklar Apple A7! Något som är ännu roligare, är att processorn också bygger på just ARM arkitektur, så ARM har ju varit med och designat processorn på sitt sätt också.

Nej, Samsung tillverkar den, men Apple har utvecklat den, det är en ARM designad av Apple

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

"Så illa när folk glorifierar rån. Riktiga människor har ju blivit skärrade av det hela!"

*Sätter sig ner och spela Company of Heroes och dreglar över hur en stalinorgel eleminerar ett kompani tyskar.*

Det är ganska intressant hur vissa nästan verkar ta personligt illa vid när andra kommenterar ett ganska spektakulärt rån. Ja, visst vet vi alla att det inte är så kul att bli rånad men lite distans kan vi väl endå ha? Det blir ju lynchmobsstämning så fort någon uttrycker att genomförandet av rånet var imponerande.

Nu måste jag nog be om ursäkt till alla som inte tycker att en lunchmob är något kul.

Dold text
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Gender Bender:

Det lär ha varit polisen som låg bakom det. Det är trots allt Brasilien vi snackar om, där tom gamla söta gummor bär på mörka hemligheter.

Precis min tanke, skulle nästan säga att någon i polisen angivit tips eller varit med till 100%

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ebay eller blocket nästa

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

OK, återkom när du har tagits som gisslan med vapenhot i Brasilien (där ett liv inte verkar vara speciellt mycket värt) och se hur seriöst du tar livet efter det.

Det är då sådana som han som kommer fram och skrattar och tycker det är koolt!

Permalänk
Medlem

Jag är väl också en ond människa som uppskattar en riktigt fin plan! Dock så är det definitivt synd om dom som blir hotade och måste gå till psykolog, definitivt, men förutom det... Lysande Sickan!