Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Geeks Gaming

Dragon Age 3: Inquisition

http://www.gametrailers.com/videos/sf2xhv/dragon-age-iii--inq...

De ser riktigt bra ut

Btw hitta ingen annan tråd för detta

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Grymt taggad! Får hoppas att man få syn på Morrigan, Leliana och andra karaktärer man träffat under de tidigare spelen. Undrar om valen man gjort innan kommer spela någon roll för Inquistion, hoppas på det!

Visa signatur

<snajzzzZ->

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det finns en massa nya bilder sen en tid på deras FB sida.
https://www.facebook.com/dragonage.na

Dragon Age: Inquisition i höst och The Witcher 3 början på 2015. Blir fint.

Nedanför är ett par exempel.

Permalänk
Medlem

Mer bilder släppta nu på E3
http://www.gamersyde.com/news_e3_dragon_age_inquisition_scree...

Exempel

Permalänk

Är dom första 2 spelen värda att spela? Har haft dom på steam länge men aldrig testat, Har spelat Icewind Dale samt Baldur's Gate och gillade dom

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Är dom första 2 spelen värda att spela? Har haft dom på steam länge men aldrig testat, Har spelat Icewind Dale samt Baldur's Gate och gillade dom

Jag har spelat igenom 1an, expansionen till 1an och även 2an, Gillar ettan riktigt skarpt ihop med expansionen. det roliga är att det du gör i 1an kommer slå effekter i expansionen som sedan kommer ändra storyn i 2an med senare!

Riktigt spelvärda spel helt klart!

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt peppad. Spelade aldrig ettan och kom väl 80% i tvåan innan datorn dog. Installerade aldrig om på nya datorn, men bör väl kanske köra igenom tvåan i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Är dom första 2 spelen värda att spela? Har haft dom på steam länge men aldrig testat, Har spelat Icewind Dale samt Baldur's Gate och gillade dom

DA2 har en del bra grejer, men många gillade inte spelet. Man kan definera det som ett korridor-RPG, väldigt litet och instängt och återanvände samma kartor. Jag körde igenom det i alla fall, mest för story. Tror inte om jag rekommenderar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Är dom första 2 spelen värda att spela? Har haft dom på steam länge men aldrig testat, Har spelat Icewind Dale samt Baldur's Gate och gillade dom

Skrivet av Buio:

DA2 har en del bra grejer, men många gillade inte spelet. Man kan definera det som ett korridor-RPG, väldigt litet och instängt och återanvände samma kartor. Jag körde igenom det i alla fall, mest för story. Tror inte om jag rekommenderar det.

Håller med Buio väldigt mycket, dock har jag spelat igenom spelen några gånger för mycket :P. Spelade igenom DA2 nu senast före jag började med Origins, några saker slog mig, fighting-delen är enligt mitt tycke, mycket bättre i DA2. Snabbare, smidigare och ser bättre ut, flashigare funktioner. Däremot är handlingen, atmosfären, lore, bättre i DA1. Det är längre och 6 st olika startscener som inte DA2 har.

För handlingens skull så skulle jag rekommendera att du spelar igenom samtliga, DA2 är inte ett dåligt spel, utan mer "fristående" från första spelet, spelstilen är helt annorlunda samt att utseendet på fienden är ganska annorlunda. Känns egentligen som att DA2 är en avstickare mer än fortsättning av historien.

Men om du har båda redan så kör igenom de, du kan importera dina handlingar från DA1 till DA2, gör lite småskillnader i handlingen och så.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Magisk presentation och trailer.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

några saker slog mig, fighting-delen är enligt mitt tycke, mycket bättre i DA2. Snabbare, smidigare och ser bättre ut, flashigare funktioner.

Japp, combat är roligt i DA2.

Hoppas 3:an tar det bästa av föregångarna och kryddar det med spännande öppen värld (som jag förstått det är 3:an indelat i zoner, men de är väldigt stora i sig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Är dom första 2 spelen värda att spela? Har haft dom på steam länge men aldrig testat, Har spelat Icewind Dale samt Baldur's Gate och gillade dom

Testade Dragon Age 2 demot och kameravinkeln i 2:an var skit tyckte jag. Första spelet var klart bättre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Testade Dragon Age 2 demot och kameravinkeln i 2:an var skit tyckte jag. Första spelet var klart bättre

Korrekt, 1:an var enormt mycket bättre än 2:an... 3:an ser desto bättre ut.

Permalänk
Hjälpsam

Hoppas att DA3 känns lite mer som ettan, jag blev jäkligt besviken på tvåan, ettan är bland de bästa spel som någonsin har gjorts, sen fuskade det bort tvåan.
Tvåan skulle jag nog tyckt varit halvbra om jag inte haft ettan att jämföra mot.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

IGN har runt 9 minuter med gameplay från E3

IGNs video går att ladda ner i högre kvalite än youtube här (lite lågt ljud bara):
http://assets.ign.com/videos/zencoder/1920/0b7a046e2da8f8ee08...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

WOW

Skrivet av Buio:

IGN har runt 9 minuter med gameplay från E3

https://www.youtube.com/watch?v=FfGTtyYeO8E

IGNs video går att ladda ner i högre kvalite än youtube här (lite lågt ljud bara):
http://assets.ign.com/videos/zencoder/1920/0b7a046e2da8f8ee08...

Ser fantastiskt ut. Enda jag störde mig på var UI:t, så där kan det väl inte se ut på PC får man hoppas.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Blev glatt överraskad över att man nu har 4 raser att välja på för sin gubbe/gumma, speciellt Qunari

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Verkligen imponerad av grafiken, hoppas hoppas att det blir såhär snyggt till release också!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Keeper of Traditions

Man verkar inte kunna förbeställa samlarutgåvan här i Europa?

Kommer den bara säljas i USA?

EDIT: Det verkar vara exklusivt för Gamestop, och den finns listad på svenska sidan: http://www.gamestop.se/PC/Games/45373/dragon-age-inquisition-...
Men informationen på den sidan är ju extremt begränsad... Hemst slarvig hemsida, måste jag säga.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Varför är benen dubbelt så lång som överkroppen på karaktären som springer omkring, ser ju helt galet ut. Får hoppas att det är någon speciell ras eller nåt :S

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Finns en CAM på 18 minuter demo här, med risk för att den blir nerplockad (tidigare uppladdningar har tagits bort). Spola till 1:45 för att hoppa över trailern.

Dwarf inquisitor gameplay
http://www.dailymotion.com/video/x1zokjx

Permalänk
Medlem

Det ser okej ut och eftersom det inte släpps samtidigt som Witcher 3 så lär jag nog kika lite på det. Hade det släppts samtidigt som W3 hade jag tagit W3 alla dagar i veckan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det ser okej ut och eftersom det inte släpps samtidigt som Witcher 3 så lär jag nog kika lite på det. Hade det släppts samtidigt som W3 hade jag tagit W3 alla dagar i veckan.

Jo, samma här.

Jag är inte någon jättefan av partybaserade RPG, eftersom jag tycker det tar bort från inlevelsen när man inte är en utan fyra personer. Stridsstilen från de gamla top-downspelen blir också mer som ett strategispel än RPG (tycker jag alltså). Känns också konstigt när man blir anfallen av en björn och fyra tungt bepansrade hjältar blastar den stackars björnen. Föredrar Skyrim/Witcher där man är huvudsakligen en person och ibland får med sig medhjälpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jo, samma här.

Jag är inte någon jättefan av partybaserade RPG, eftersom jag tycker det tar bort från inlevelsen när man inte är en utan fyra personer. Stridsstilen från de gamla top-downspelen blir också mer som ett strategispel än RPG (tycker jag alltså). Känns också konstigt när man blir anfallen av en björn och fyra tungt bepansrade hjältar blastar den stackars björnen. Föredrar Skyrim/Witcher där man är huvudsakligen en person och ibland får med sig medhjälpare.

Man har alltid kunnat köra dragon age solo förutom vid vissa tillfällen. Blir det för svårt kan man sänka svårighetsgraden.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Härligt! 2:an var bra :). Ska köpas, så länge de inte tagit bort paus-funktionen och det blir hyperstress.
Videos ska kollas när man kommer hem.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Är dom första 2 spelen värda att spela? Har haft dom på steam länge men aldrig testat, Har spelat Icewind Dale samt Baldur's Gate och gillade dom

Beror lite på, det första spelet är lite mer "Classic" grupp RPG. Du har ett par karaktärer och kör på i isometrisk vy coh levelar och har dig. Sedan är det typiskt BioWare spel med förhållanden tjöt runt lägerelden - men det är ett nytt universum som känns tämligen tjötigt och ensidigt efter ett par tiotalstimmar. Levels och förmågor känns inte så berikande i längden.

Ja, jag erkänner jag är inte superförtjust i detta men tyckte det var ett helt OK spel och klart spelvärt.

2:an är väl ett helt annat spel med repetition som det starkaste led ordet. Varje strid, varje område känns igen efter bara ett par få timmars spelande. Interaktionerna mellan karaktärerna är patetiska och det handlar om 1 2 3 alternativ hela tiden. Svara 3 tre gånger och du har helt plötsligt hamnat i sängen med en karaktär och svara 1 tre gånger och ni hatar varandra. Blanda och det blir bara mehä av det hela. Spelet är oinspirerat och enbart ett par av sido storyn var engagerande. Ett fåtal karaktärer var ok. Men detta känns som ett förlåt oss konsol spelare för att Dragon Age 1 var mer för PC...

2:ans huvudstory var fattig nog så jag skulle rekommendera dig att spara ett par timmar (om du inte är förtjust i dumbed-down RPG) och läsa igenom en Wiki istället...

Permalänk
Medlem

Gameplay series part 1

Det är ungefär samma som från E3, men med en annan karaktär och direct feed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajzzZ:

Grymt taggad! Får hoppas att man få syn på Morrigan, Leliana och andra karaktärer man träffat under de tidigare spelen. Undrar om valen man gjort innan kommer spela någon roll för Inquistion, hoppas på det!

Du kommer (om jag inte missminner mig) inte att kunna importera dina saves från tidigare spel. Då kommer istället att använda Dragon Age Keep för att återskapa händelserna i DAO & DA2 för att kunna importera en custom save.
Efter att ha spelat alla DLCs och haft en romance med Morrigan sedan tidigt i 1:an så hoppas jag verkligen på att de försöker knyta ihop säcken lite. Slutet i DLCn Witch Hunt var en riktig cliffhanger.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Gameplay series part 2 - Redcliff Castle