Apple uppges lansera Iphone 6 i september

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Varje ny lur Apple släpper innehåller egentligen inget nytt, lite snabbare, lite annorlunda utseende.
När man använder en iPhone så känns allt gammalt, det känns designat för tonåringar/äldre personer med grälla färger och en massa stora/likadana ikoner.

Återigen detta argument. Berätta gärna vad skiljer det Apple gör från de Android-tillverkarna gör? Var ju större skillnader mellan Apples 5S och 5:an än det var mellan många av high-end Android modellerna som släpptes under våren jämfört med tidigare flaggskepp.

Hurvida du tycker iOS känns gammalt och så är ju högst subjektivt och får stå för dig.

Citat:

Skulle tro det är därför de tappar just nu. Men Apple har ju dragit fram grejer ur rockärmen förr, kanske de har något lite mera spännande på gång.

Fast de tappar ju inte sett till försäljning, de har ju hittills fortsatt öka. Det går ju förvånansvärt bra trots att iPhone 5S funnits på marknaden bra länge och många (jag själv bland annat) nu lär hålla inne med köp tills nästa modell dyker upp.

Att de tappar sett till marknadsandelar är ju ingen överraskning och det kommer de fortsätta göra så länge marknaden för billiga smartphone inte är mättad då Apple inte har något att erbjuda i den kategorin. Majoriteten av Android-mobiler som säljs är ju just billiga smartphone. Jämför exempelvis ASP (Average Selling Price) mellan Android och Apple smartphones, ASP för Apples modeller är mer än dubbelt så hög som för Androids.

http://www.phonearena.com/news/Average-Android-phone-now-cost...
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS24442013

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunde:

Skärmen eller telefonen? För telefonen är ju rejält stor i jämförelse med användbar skärmyta. Jättemånga bekanta har/hoppar just nu av Apple-tåget.
Varje ny lur Apple släpper innehåller egentligen inget nytt, lite snabbare, lite annorlunda utseende.
När man använder en iPhone så känns allt gammalt, det känns designat för tonåringar/äldre personer med grälla färger och en massa stora/likadana ikoner.
Skulle tro det är därför de tappar just nu. Men Apple har ju dragit fram grejer ur rockärmen förr, kanske de har något lite mera spännande på gång.

Storleken på telefonen. Iallafall precis lagom storlek för mina händer. Har en HTC One just nu som jag är så trött på... vet inte varför jag valde att köpa just den. Det är hopplöst att försöka ta upp den ur fickan o svara med enbart en hand... så jag använder handsfree. HTC One Mini hade säkert varit bättre.

Men nästa gång jag behöver byta mobil så blir det inte någon Android-lur igen... om de inte gör några drastiska ändringar tills dess. Inte för att man gillar just Apple... men det är ju bra kvalité på deras produkter.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hammarlund:

Men vänta nu. Om det han skriver stämmer att android har största marknadsandel på både plattor och mobiler hur kan då apple vara störst på plattor + mobiler?

Åter igen, eftersom du inte läst tidigare inlägg, det är en typ av statistik att räkna sålda enheter och enheter som är offline, samt enheter som eventuellt är trasiga, skrotade eller borttappade på senaste spritfesten. Det är en annan statistik att mäta aktiva enheter online (NetMarketShare). Jag har aldrig refererat till något annat än "Enheter online". Det är den statistiken jag tycker är betydande. Vem bryr sig om 149-kronors Kina Android-plattor som blivit använda en gång och sen fått nytt jobb som dörrstopp?

Permalänk
Medlem

Bra, skulle inte kunna använda en liten telefon igen. Jag har en 4,7 tum Nexus 4 och skulle inte köpa en telefon som är under 5 tum. Tjejen har min förra iPhone och jag fattar inte hur jag kunde använda den, kan knappt skriva för den är så liten för mina händer.

Hade Apple gjort detta move for ett år sedan hade jag fortsatt använda iPhone men nu så har jag redan bytt till Android.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enk:

Nej, men föredrar mina jeans tighta. Men spelar det någon roll? Drygt 50% av befolkningen använder förmodligen dambyxor. Så det här är inget som är unikt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Men det spelar ju ingen roll om telefonen är 5" eller 4" är ju inte bekvämt att ha en telefon (eller plånbok ens) på sig med så tighta jeans. Fast det är ju inte bekvämt att ha tighta kläder oavsett heller...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Men det spelar ju ingen roll om telefonen är 5" eller 4" är ju inte bekvämt att ha en telefon (eller plånbok ens) på sig med så tighta jeans. Fast det är ju inte bekvämt att ha tighta kläder oavsett heller...

Tighta jeans är mycket mer bekvämt än att ha tyget fladdrande runt benen... så länge de inte sitter som ett ålskinn givetvis, DET är för tight.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Tighta jeans är mycket mer bekvämt än att ha tyget fladdrande runt benen... så länge de inte sitter som ett ålskinn givetvis, DET är för tight.

Det är givetvis inte stora säckiga luffarbyxor jag pratar om

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Ska bli intressant att höra vad "Alla Androidmobiler är för stora; iPhone är perfekt storlek"-folket har att säga om detta.

Exakt samma sak som de sagt innan. iphone var perfekt storlek (innan de växte på höjden). Sedan blev det ok storlek och nu är de för stora för vettig användning. Folk som vill ha tablets borde köpa dessa i stället för att trycka för TV liknande telefoner.

Nöjd?

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Åter igen, eftersom du inte läst tidigare inlägg, det är en typ av statistik att räkna sålda enheter och enheter som är offline, samt enheter som eventuellt är trasiga, skrotade eller borttappade på senaste spritfesten. Det är en annan statistik att mäta aktiva enheter online (NetMarketShare). Jag har aldrig refererat till något annat än "Enheter online". Det är den statistiken jag tycker är betydande. Vem bryr sig om 149-kronors Kina Android-plattor som blivit använda en gång och sen fått nytt jobb som dörrstopp?

Okej, håller inte med ditt resonemang men förstår hur du tänker. När jag läste inlägget så tolkade jag det som att du menade att android har dominans på mobiler men apple väger upp det med antal plattor. Ber om ursäkt.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Åter igen, eftersom du inte läst tidigare inlägg, det är en typ av statistik att räkna sålda enheter och enheter som är offline, samt enheter som eventuellt är trasiga, skrotade eller borttappade på senaste spritfesten. Det är en annan statistik att mäta aktiva enheter online (NetMarketShare). Jag har aldrig refererat till något annat än "Enheter online". Det är den statistiken jag tycker är betydande. Vem bryr sig om 149-kronors Kina Android-plattor som blivit använda en gång och sen fått nytt jobb som dörrstopp?

Förstår inte riktigt varför androidfans jämt och ständigt känner att de måste påpeka att android har störst marknadsandel i sålda enheter, som om det vore någonting positivt.

Alla vet vi ju majoriteten av alla androidenheter är billiga skräpmodeller som inte duger till mer än att ringa med och att high end-segmentet är en ytterst liten del av hela androids marknadsandel.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Eftersom du uppenbarligen inte läst alla inlägg innan du skriver, så kan du titta tillbaka på inlägget som jag ursprungligen adresserade. Det inlägget talade om "Android". (punkt), INTE telefoner eller Tablets, utan om Android. Vilket mitt svar baserade sig på, och därför fortfarande kvarstår som korrekt. Sedan var det någon annan random icke tilltalad individ som stack in en kommentar om telefoner vs plattor. Jag har aldrig argumenterat emot att Android dominerar på "telefoner", men sett till totala antalet enheter plattor+telefoner så dominerar iOS ändå marknaden.

***bort/moderator*** du säger att iOS enligt dina källor har 45% och Andriod har 43%, och ändå säger du att iOS "dominerar" marknaden. Hur kan du få 2 procentenheters skillnad till att en av parterna dominerar? Om man pratar dominans så skulle jag säga att Andriods 80% (grovt) på mobilmarknaden är en dominans, men de där siffrorna är ju nästan identiska. Ja, Apple må leda på surfplattor om man ska tro dina siffror, som du säger "anses vara de mest trovärdiga" (källa på det tack), men det är inte en dominans.

Tagit bort otrevligheter
Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Exapoke:

***bort/moderator*** du säger att iOS enligt dina källor har 45% och Andriod har 43%, och ändå säger du att iOS "dominerar" marknaden. Hur kan du få 2 procentenheters skillnad till att en av parterna dominerar? Om man pratar dominans så skulle jag säga att Andriods 80% (grovt) på mobilmarknaden är en dominans, men de där siffrorna är ju nästan identiska. Ja, Apple må leda på surfplattor om man ska tro dina siffror, som du säger "anses vara de mest trovärdiga" (källa på det tack), men det är fan inte en dominans.

Jag förstår inte vad som är fel med det ordet? Det verkar som att du inte vet vad det betyder?

http://www.svenskaakademien.se/svenska_spraket/svenska_akadem...

"Dominerande - Mest förekommande"

Tagit bort otrevligheter i citat
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad, inlägg redigerade*

Håll diskussionen på en trevlig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ska de öka skärmytan så mycket får man verkligen hoppas att de lärt sig att minska den stora mängd död yta som de haft på framsidan på sina telefoner hittills, samt introducerar ett aspektratio som känns relevant för en multimediaenhet som det faktiskt rör sig om. Dock bra att de erbjuder ett alternativ som ligger i linje med efterfråganstrenden.

Permalänk

Både S5 och Z2 är vattentäta, vore märkligt om inte Apple införde det också ???

Kanske inte någon livsviktig feature men ändå rätt skönt om olyckan skulle vara framme, eller när man vill filma fiskar

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Jag förstår inte vad som är fel med det ordet? Det verkar som att du inte vet vad det betyder?

http://www.svenskaakademien.se/svenska_spraket/svenska_akadem...

"Dominerande - Mest förekommande"

Ah, okej, jag ber om ursäkt för otrevligheter också, men jag är fortfarande emot det eftersom siffrorna nästan är identiska, men jag förstår hur du menar. Jag har alltid tänkt mig en dominans som något som förekommer mer än "mest förekommande".

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Musikälskare

100% köp imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Förstår inte riktigt varför androidfans jämt och ständigt känner att de måste påpeka att android har störst marknadsandel i sålda enheter, som om det vore någonting positivt.

Alla vet vi ju majoriteten av alla androidenheter är billiga skräpmodeller som inte duger till mer än att ringa med och att high end-segmentet är en ytterst liten del av hela androids marknadsandel.

En del är väl såna dom xperia E osv. Som Duger till en hel del grejer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jag har haft en desire, galaxy s2 s3 s4, och jag är långt ifrån nöjd, får nog bli en iphone nästa... allvarligt, gpsen krashar stup i kvarten så fort det blir lite delay med att hitta gps signalen (jag kör mycket bil). Undrar om felet ligger hos samsung och att telefonen skulle fungera bra om jag körde en ren android istället.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.