Spillsäkra Corsair D800 toppen på chassit?

Permalänk
Medlem

Spillsäkra Corsair D800 toppen på chassit?

Hejsan!

Har ett Corsair D800 Chassi, med 3 galleröppningar i toppen av chassit som dels ökar ventilationen, och dels gör datorn känslig för spilld dryck.

Undrar ifall det finns något enkelt sätt att sätta ett tak eller något ovanpå chassit så att ventilationen finns kvar (iallafall lite grann) samtidigt som ev. spilld dryck på datorns ovansida inte har direkt avrinning ner i grafikkortet?

Jag själv skulle inte spilla dryck men ifall man har gäster så vet man aldrig var de ställer sina glas.

Tacksam för tips

Permalänk
Medlem

Hade någon ställt sitt glas på min dator, där man tydligt ser att det är hål i toppen för ventilation hade jag facepalmat sönder dem

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd

Vem i hela världen använder sin dator för att ställa dryck och mat på? Låter helt galet i mina öron!

Detta är vad jag tänkte

Finns nog inget att köpa utan du får nog göra det själv.

Permalänk
Medlem

Enkelt, du ser till att hålla ALL dryck 3m ifrån chassit det finns bord!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag använder mitt lilla Corsair 800D som bord till saker men att ställa dryck på... Det låter lite farligt. Jag vet inte om det finns någon färdig lösning till det här och att göra något som släpper igenom luft men inte vätska kan bli lite småsvårt. Om du vet att du ska ha folk hemma kanske du kan täcka över med helt vanligt plast eller något annat vattentätt?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag använder mitt lilla Corsair 800D som bord till saker men att ställa dryck på... Det låter lite farligt. Jag vet inte om det finns någon färdig lösning till det här och att göra något som släpper igenom luft men inte vätska kan bli lite småsvårt. Om du vet att du ska ha folk hemma kanske du kan täcka över med helt vanligt plast eller något annat vattentätt?

Skaffa ett riktigt bord din fattiglapp :D! Skojar givetvis.

Permalänk

gör ett litet bord i trä eller något med ben på(själv klart sådana hifi tassar som inte gör några märken på de om du nu är känslig för sådant.

Så kan luften siprra ut från sidorna medan det som spills inte kommer ner i datorn lika enkelt

sätt ett par centimter kant under till också så blir det mycket säkrare

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Vem i hela världen använder sin dator för att ställa dryck och mat på? Låter helt galet i mina öron!

Detta är vad jag tänkte

http://swefox.me/sharex/yn62e.png

Finns nog inget att köpa utan du får nog göra det själv.

Tack! Funkade asbra Använde de 3 små plastlådorna som man får med chassit för att gömma kablar och hårddiskarna bakom, och tejpade fast dessa ovanpå så utblås är åt sidan men direkt spillning har skydd från 3 sidor och ovanifrån.

F.ö. är oskyddat utblås ovanpå chassit EXAKT samma designproblem som gjorde att Luke kunde spränga dödsstjärnan... Ni ser hur lätt det var för de ingenjörerna att göra den missen? De hade inte räknat med att Luke Skywalker skulle flyga in och skjuta ner missiler i utblåset. Samma fel är det på dagens datorchassin. De har inte heller räknat med att någon ska komma och kasta in dödlig ballast i reaktorn.

Permalänk
Medlem

Se till att ha fläktarna på högfart bara, så kan du spilla ett glas vatten utan problem..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB