Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Har du missat att vägarna på kartan blir gula efter att du har kört på dom?

Lastbilar delas in i lätta och tunga lastbilar. Lätt lastbil har en totalvikt på högst 3,5 ton. En tung lastbil har en totalvikt som överstiger 3,5 ton. Tung lastbil får köra högst 90 km/timmen på motorväg eller motortrafikled, 80 km/timmen på annan väg eller om lastbilen har släp. Lätt lastbil får köra den hastighet som gäller för vägen.

Att dra en Trailer är samma som att dra ett Släp. Så tom utan last får du köra max 90 och med last 80.

Sen finns det en hel sjö med regler gällande Axelavstånd och hur mycket dom får bära.

Finns lite att läsa här.

http://www.transportstyrelsen.se/Global/Publikationer/Vag/Yrk...

http://transportxxl.eu/se/documents/eu_directive/vehicle_weig...

https://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Yrkestrafik/Gods-och...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Så om det skulle simuleras skulle vi ha polisbilar som jagar oss i spelet? Vågstationer kan man ju ha förvisso

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Såhär kan det se ut när man blir rammad, som jag för några dagar sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Såhär kan det se ut när man blir rammad, som jag för några dagar sen

http://i.imgur.com/wiaWQMl.png

Körde MP lite igår natt fram tills på morgonen, skulle över till England men de va en som blockerade tre gånger två gånger så fick ja köra ut på felsida, tredje gången körde han om och blockerade mellan två räcken precis typ nära hamnen så man inte kom in. Blev en jädrans köbildning, så ja gav upp och hoppade in på Singelplay istället. Tre gånger skrev ja /report och numret, men de fanns tydligen ingen admin inne då.

Annars bruka de va lugnt på nätterna o tidiga morgnar (IRL). På dagtid gå de inte spela MP.

Tog ingen bild på köbildningen, men på lastbilen.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Körde MP lite igår natt fram tills på morgonen, skulle över till England men de va en som blockerade tre gånger två gånger så fick ja köra ut på felsida, tredje gången körde han om och blockerade mellan två räcken precis typ nära hamnen så man inte kom in. Blev en jädrans köbildning, så ja gav upp och hoppade in på Singelplay istället. Tre gånger skrev ja /report och numret, men de fanns tydligen ingen admin inne då.

Annars bruka de va lugnt på nätterna o tidiga morgnar (IRL). På dagtid gå de inte spela MP.

Tog ingen bild på köbildningen, men på lastbilen.

Haha kanske jag var på samma ställe då. Blev enorma köer och alla tutade och tramsade mest. Har även blivit rammad av andra online. De kör upp bredvid en och trycker sig in i ens lastbil så man själv far runt som en studsboll på vägen ruggigt drygt med sådana fjantiga spelare online.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Körde MP lite igår natt fram tills på morgonen, skulle över till England men de va en som blockerade tre gånger två gånger så fick ja köra ut på felsida, tredje gången körde han om och blockerade mellan två räcken precis typ nära hamnen så man inte kom in. Blev en jädrans köbildning, så ja gav upp och hoppade in på Singelplay istället. Tre gånger skrev ja /report och numret, men de fanns tydligen ingen admin inne då.

Annars bruka de va lugnt på nätterna o tidiga morgnar (IRL). På dagtid gå de inte spela MP.

Tog ingen bild på köbildningen, men på lastbilen.

På nätterna ( Vardagar dug) så sover jag och på dagarna så jobbar jag, hemma tidigast 17:05 så däremellan fram till 21:00 går det bra att spela MP..

Jo, ibland är det bra många idioter ute på vägarna, det borde finnas fler admins ute och rulla.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Har kört drygt 90% av min Promods 1.62 + Poland Rebuilding 1.62 och har inte hittat ett enda osynligt hinder. Kan tillägga att i Sverige är det max 80 som gäller för lastbilar. att ligga i 110 och pressa tar ju bort syftet med att det är en Sim... Halva grejen är ju att följa alla de regler som finns även gällande last vikter. Man får och Kan inte dra hur tunga laster som helst på 4x2 eller 6x2/4 chassin.

Jag kan förstå att du blir sur om jag kör fram i 110km men jag orkar inte köra i 70 genom en hel stad!!! Men kan du inte svara på min fråga istället.
Hur ska jag undvika den osynliga väggen så jag inte förstör min lastbil??

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Hur ska jag undvika den osynliga väggen så jag inte förstör min lastbil??

Jag skulle nog säga att det är en mod-conflict. Vilka mods det är som stör varann är däremot svårare att lista ut.
Har du något mod ska ge reflektiva skyltar? Vet att det förstörde för mig för några månader sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag kan förstå att du blir sur om jag kör fram i 110km men jag orkar inte köra i 70 genom en hel stad!!! Men kan du inte svara på min fråga istället.
Hur ska jag undvika den osynliga väggen så jag inte förstör min lastbil??

Käns inte som att en Lastbils Simulator är rätt grej för dig om du är ute efter att köra fort.

Om det är Promods karta så ska du skriva på Promods sida. För jag utgår ifrån att du är medlem där eftersom du har deras karta som inte är tillåten att läggas upp på någon annan sida.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Min Scania nu med sidokjolar och ljus på taket!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Detta kanske har varit uppe tidigare men då min sökning inte gav någonting så provar jag.

Mitt företag har "låst" sig i SP, de anställda drar inte in en spänn. Detta hände efter att jag kört en sväng MP.

Någon som varit med om liknande eller vet om en lösning?

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

Tjoo , har kollat runt lite men hittar inte, hur man joinar varandras företag i MP.. mvh jocke

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Skrivet av Rjtheman:

Tjoo , har kollat runt lite men hittar inte, hur man joinar varandras företag i MP.. mvh jocke

Du kan inte. Det finns inga sådana företag. Men det finns VTC (virtual trucking company) på etsmp forum.

Permalänk

Hur lägger man till radiostationer? Försökte lägga till Rockklassiker från en gammal tråd som jag hittade här men det vill inte funka! Verkar som att mms stationer inte fungerar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Hur lägger man till radiostationer? Försökte lägga till Rockklassiker från en gammal tråd som jag hittade här men det vill inte funka! Verkar som att mms stationer inte fungerar.

Du kan ladda ner min live_streams fil här.

Lägg den i profilmappen för ETS (brukar vara C:\Users\Namn\Documents\Euro Truck Simulator 2).

I den finns följande stationer;

Mix Megapol
NRJ
Rockklassiker
P4 Västernorrland
NERadio Sverige
Radio Sotenäs
97.1 FM The Drive

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag ger snart upp detta spel.
Fysiken på bilarna efter 1, 9 patchen totalt förstör spelet.
Nu bör det komma en fix snarast för att kunna få samma goa lastbils känsla som tidigare.
Tydligen har dom gjort nå skit för det finns ingen som har fått till nån fysikmod att enslikna det man hade tidigare.
Gillar verkligen spelet men örjar ruttna totalt nu.
Ska ominstallera det och installera patch 1, 8 o sen vänta på att scs ordnar spelet.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Jag ger snart upp detta spel.
Fysiken på bilarna efter 1, 9 patchen totalt förstör spelet.
Nu bör det komma en fix snarast för att kunna få samma goa lastbils känsla som tidigare.
Tydligen har dom gjort nå skit för det finns ingen som har fått till nån fysikmod att enslikna det man hade tidigare.
Gillar verkligen spelet men örjar ruttna totalt nu.
Ska ominstallera det och installera patch 1, 8 o sen vänta på att scs ordnar spelet.

höger klicka på det om du har det i steam och väl properties -> Betas , så kan du välja vilken versionen du vill starta upp.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Jag ger snart upp detta spel.
Fysiken på bilarna efter 1, 9 patchen totalt förstör spelet.
Nu bör det komma en fix snarast för att kunna få samma goa lastbils känsla som tidigare.
Tydligen har dom gjort nå skit för det finns ingen som har fått till nån fysikmod att enslikna det man hade tidigare.
Gillar verkligen spelet men örjar ruttna totalt nu.
Ska ominstallera det och installera patch 1, 8 o sen vänta på att scs ordnar spelet.

Jag kör med "Perfect Real Physics By VAHID. V2.2", har inte riktigt orkat leta upp någon bättre eftersom jag spelar så sällan nu, namnet lät ju lovande i alla fall hehe. Har någon en bättre att tipsa om får ni gärna säga till.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ja vad säger man om placebo effekten :). Också lite sugen på vad som finns där ute. Tänkte då testar man kanske i ETS MP så jag inte riskerar sabba min karriär eller är de länkade på något sätt?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Skaffat en fräsch Scania T730 Tridem 8000 km i dagsläget

Ett stycke album med 3 likadana bilder i början. JAG VET

http://imgur.com/JWdtyss,RtFqMyO,77fM4Dq,6FhEj2q,YewxSAr,yBmI...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja vad säger man om placebo effekten :). Också lite sugen på vad som finns där ute. Tänkte då testar man kanske i ETS MP så jag inte riskerar sabba min karriär eller är de länkade på något sätt?

Du kan starta en ny profil, fixa dig en egen lastbil är ett måste. Tanka någon mod så du får mer pengar för varje jobb om du vill att det ska gå snabbare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Nej nu har jag ju besökt alla städer inte startar jag någon ny profil innan jag har 100 % Vet inte riktigt vad som styr 100 % om det är att man sak ha kört varje meter på varje väg?

Fungerar fysikmoddarna inte i mp?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nej nu har jag ju besökt alla städer inte startar jag någon ny profil innan jag har 100 % Vet inte riktigt vad som styr 100 % om det är att man sak ha kört varje meter på varje väg?

Fungerar fysikmoddarna inte i mp?

Du kan ju ha 2 olika, en för onlinelir och en för vanligt spelande.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av oqvist:

Nej nu har jag ju besökt alla städer inte startar jag någon ny profil innan jag har 100 % Vet inte riktigt vad som styr 100 % om det är att man sak ha kört varje meter på varje väg?

Fungerar fysikmoddarna inte i mp?

Såvitt jag vet så stöder MP inga moddar än. Kanske såna som bara påverkar dig. tex ljud men inget mer.

Permalänk
Medlem

Ok så jag får skapa en ny profil och lägga in moddar på den. Då kan jag inte strula till det med min tidigare profil?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av oqvist:

Ok så jag får skapa en ny profil och lägga in moddar på den. Då kan jag inte strula till det med min tidigare profil?

Omöjligt:)
Se iaf till att ha backups. Kör winrar på "profiles" mappen eller hela "Dokument\ETS2"
Jag själv kör nu istortsett bara MP med min SP-profil.

Basically, varför inte starta en VTC här på Swec och köra MP?

Citat:

A Swedish driver looking for a company to join!

I'm a good and safe driver with great ETS-trucking skills. Keeping speedlimits, using indicators, watching out for traffic, deliveries are on time and I like keeping things clean and tight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Basically, varför inte starta en VTC här på Swec och köra MP?

Starta en du så hänger jag på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Marwelln:

Starta en du så hänger jag på.

Jaha, ska jag göra grovjobbet

Sweclockers Logistics VTC ?
Safe travel Safe Cargo Safe deliveries ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

SweClockers Logistics VTC

Detta låter väl bra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Marwelln:

Detta låter väl bra.

Tycker jag också. Om det går bra med Swec och andra såklart!
Behöver fler som går ihop i början ..

Dock noll erfarenhet av detta:/