Privat IP [Bahnhof] Utorrent visar blockering via FW/Router

Permalänk
Avstängd

Privat IP [Bahnhof] Utorrent visar blockering via FW/Router

Som sagt går det att lösa så Utorrent fungerar som det ALLTId gjort även med Privat IP dvs snabba hastigheter och en grön ikon där nere?

Står även att jag bor i Stockholm när jag bor på andra sidan sverige. Bahnhofs kundtjänst tyckte dock det var helt normalt..

Permalänk
Hedersmedlem

Var det inte sagt att de kunde som begärde ett publikt ip skulle få det? Provade du det?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Du får öppna brandväggen i din router så att den släpper igenom trafiken till utorrent. Det är inte din ISPs fel.

Att din IP-adres står reggad i stockholm är för att bahnhof angett den adresen när de beställde IP-adresserna. Det finns idag inget sätt att koppla IP-adress till din gatuadress.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vipers:

Du får öppna brandväggen i din router så att den släpper igenom trafiken till utorrent. Det är inte din ISPs fel.

Att din IP-adres står reggad i stockholm är för att bahnhof angett den adresen när de beställde IP-adresserna. Det finns idag inget sätt att koppla IP-adress till din gatuadress.

Det är bra om man läser på innan svar. Bahnhof har sedan en tid kört med CGN/NAT444 och inga egna portöppningar i världen kommer lösa trådskaparens problem. Han måste kontakta Bahnhof och be om ett publikt IP, precis som flera andra trådar beskriver.

Skrivet av kruukzz:

Som sagt går det att lösa så Utorrent fungerar som det ALLTId gjort även med Privat IP dvs snabba hastigheter och en grön ikon där nere?

Står även att jag bor i Stockholm när jag bor på andra sidan sverige. Bahnhofs kundtjänst tyckte dock det var helt normalt..

Antingen skapar man en egen tråd eller skriver i någon befintlig, inte både och, det räknas som korspostning och är inte tillåtet, se §3.3 i reglerna. Jag har därför raderat ditt inlägg i den andra Bahnhof-tråden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Gå in på dhcp.bahnhof.se

Logga in och lägg till din router/dator.

Starta om Router.