Permalänk
Medlem

Coolt! Våga checka in den på ryanair?

Permalänk
Medlem

Attans att jag inte såg denna förrän DH är över D:
Ser ju helt sjukt awesome ut.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Fick du den såld på mIRCen?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Skrivet av T-quix:

Fick du den såld på mIRCen?

Nae man, fick många bud men kände för att ha kvar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Någon som är flitig får gärna sno min vidareutvecling av idén:

Bygg en M-ITX dator såpass kompakt att en skärm och ev. mus & tgntbord får plats i en liknande rullväska. I mitt huvud borde det gå ifall man kör kompakta komponenter, bara SSDer och små grafikkort. Kompakta tangenbord typ TKL och en lite mindre 22 tums skärm?

Har en väska hemma med rätt kraftiga stommar för handtaget inuti väskan, man skulle säkert kunna fästa en ram på dessa för att moderkortet ska sitta säkert.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=315076
En fin grund för ett sådant bygge, hade nog fungerat utmärkt om man fäster en skärm i taket och sedan resten av delarna i själva väskan. Sen när man kommer till lanet fäller man upp locket med lämpliga stag och börja spela!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=315076
En fin grund för ett sådant bygge, hade nog fungerat utmärkt om man fäster en skärm i taket och sedan resten av delarna i själva väskan. Sen när man kommer till lanet fäller man upp locket med lämpliga stag och börja spela!

Fräckt. Den ser ju till och med ut som ett gamingchassi den väskan

Dessutom verkar den vara i princip vattentät? Perfekt hehe.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Fräckt. Den ser ju till och med ut som ett gamingchassi den väskan

Dessutom verkar den vara i princip vattentät? Perfekt hehe.

Precis, monterar man grejerna ordentligt så tror jag tom den överlever att kastas runt som flygplansbagage
"I ett innoficiellt test så klarar den trycket på 5m djup utan att släppa in vatten." dock får man ju isåfall vara noga med att inte röra det yttre skalet om man inte tätar ordentligt efter sig

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk

hahaha så fett!!

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem

haha! Va efterblivet smart!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

mm ser coolt ut bara en ganska stor förlust om man reser med väskan och flygbolaget tappar bort ens väska såsom det hände i filmen "Sällskaps Resan - eller finns det svenskt kaffe på grisfesten"..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Riktigt coolt bygge! Gillar faktiskt färgen, tycker den står ut på ett bra sätt.

Skrivet av TTOI:

Tar inte den mekaniska hdd'n stryk om du är ute o rullar med väskan?

Äh är nog inte så farligt. Jag jobbade på ett utrullningsprojekt där vi rullade burar med ca 40 datorer i över stock och sten, hände inget med någon HDD under dom månaderna jag var med. Vi rullade ut över 10 000 datorer. Säger inte att det inte kan hända eller att jag skulle göra så med min egen HDD dock.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Skrivet av Denglade:

Bara om den skulle vara igång och den håller på att läsa eller skriva något. Du kan tappa en avstängd hdd i golvet utan att mycket händer. (inte att rekommendera, då den kan gå sönder om du har otur. men som i detta bygget är det inga problem att rulla omkring med den.

En vänt till mig hade en HDD, den började klicka! och fly tosig som han blev så slog han den i bordet högt.

Fick dom av honom och till min förvåning så gjorde smällen att den funkade igen

Vet inte vart jag gjorde av den, tror den sitter som primär disk i min mors dator och den funkar bra än 2 år senare!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Entusiast

Kul bygge! Har velat göra detta länge, har till och med en väska redo. Har dock ingen anledning alls att ha en portabel dator så det är lagt på is.
Något som oroar mig lite i ditt bygge är all syntet. Risken för ESD skador känns hög.
Men annars är det finfint utfört!

Permalänk
Medlem

Fan vad nice

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Synd bara att du har xifre 7970, vattenkylning och allt det.. Så sitter du och lirar LoL

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

du gjorde det jag har tänkt att göra i snart ett år men har aldrig fått tummen ur röven o gjort de.

Permalänk
Skrivet av Ponyi:

du gjorde det jag har tänkt att göra i snart ett år men har aldrig fått tummen ur röven o gjort de.

Du borde ångra det nu, riktigt jävla awesome att använda det i resväskan och över lag underlättar det extremt mycket Så vafan väntar du på? gör en du med