Permalänk

google finss på store

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggehög:

google finss på store

Den "Google" som finns i store är bara en app som öppnar IE och navigerar till Google.com. Då kan du lika gärna använda IE från början och få bättre UI + alla funktioner så som flikar.

Det finns ingen webbläsare som heter "Google".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Tele2 kommer få in denna telefon? Verkar som att vi kommer få ett svar på måndag i alla fall.

Har skrivit till dem på Facebook, med responsen:

Citat:

Vi har ännu inte några exakta uppgifter på när Nokia Lumia 930 kommer att bli tillgänglig att beställa, så vi behöver kontakta vår leverantör för att få mer information gällande det här. Vår leverantör har öppet på måndag igen, så jag kommer att ordna så att vi kontaktar dem och sedan återkommer med svar gällande telefonen här på ditt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Någon som vet när Tele2 kommer få in denna telefon? Verkar som att vi kommer få ett svar på måndag i alla fall.

Har skrivit till dem på Facebook, med responsen:

Jag har svårt att tro att någon här skulle veta mer än Tele2's egna kundtjänst
Vänta till måndag helt enkelt

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Någon som vet när Tele2 kommer få in denna telefon? Verkar som att vi kommer få ett svar på måndag i alla fall.

Har skrivit till dem på Facebook, med responsen:

Skrev också till dem och fråga, men han visste varken när eller om de skulle få in den.

Behöver man ett skärmskydd till 930? Eller pallar gorilla glaset biffen? Jag tog bort skärmskyddet från min 820 förra veckan och har direkt fått smårepor på skärmen.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Skrev också till dem och fråga, men han visste varken när eller om de skulle få in den.

Behöver man ett skärmskydd till 930? Eller pallar gorilla glaset biffen? Jag tog bort skärmskyddet från min 820 förra veckan och har direkt fått smårepor på skärmen.

Är ju gorilla glass 3 så ska tåla mycket stryck. Men om du får repor redan efter en vecja på gorilla glass två så känns de inte som om du är helt försiktig, och då skulle jag rekommendera något skydd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Är ju gorilla glass 3 så ska tåla mycket stryck. Men om du får repor redan efter en vecja på gorilla glass två så känns de inte som om du är helt försiktig, och då skulle jag rekommendera något skydd

820án har inte Gorillaglas 2 utan någon annan variant, kommer inte ihåg vilken.

Hade min Lumia 800 i nästan 2 år utan skärmskydd, inte minsta lilla repa. Nu har jag haft min Lumia 920 i 8 månader utan skärmskydd, inga repor där heller

Permalänk
Medlem

Ni som har en 930. Har Ni upplevt överhettning av mobilen? Har läst lite och tydligen en del som har problem med det.

Visa signatur

386sx25 2MB ram
s3 512kb
hottad till p4-1400
g-force3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Är ju gorilla glass 3 så ska tåla mycket stryk. Men om du får repor redan efter en vecka på gorilla glass två så känns de inte som om du är helt försiktig, och då skulle jag rekommendera något skydd

Det tråkiga är att dessa repor kommit från att ha tagit upp och ner telefonen ur byxfickan, men som sagt har ju inte 820 gorilla glas så 930:n kanske håller för mina byxor

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidLooP:

Ni som har en 930. Har Ni upplevt överhettning av mobilen? Har läst lite och tydligen en del som har problem med det.

Den kan bli varm vid längre belastning, men inte värre än många andra mobiler jag haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Det tråkiga är att dessa repor kommit från att ha tagit upp och ner telefonen ur byxfickan, men som sagt har ju inte 820 gorilla glas så 930:n kanske håller för mina byxor

Visst har 820 gorillaglass, enl. Nokia iaf.

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Det är säkert så, något ska man väl få för ett par tusenlappar extra. Tycker dock att LG lyckats få till det bra med bygget av Nexus 5, skön matt plast och grym skärm, känns solid. Klart bättre än min gamla Samsung Galaxy S3.

Varför är 930 fel för att testa Windows Phone?

Jag har absolut inget emot Microsofts ekosystem, kör det på två stationära, en bärbar och dessutom en Surface 2. Den molntjänsten jag kör finns dessvärre inte till WP och sedan var jag bara lat när jag bytte nu senast, kommer ihåg när jag bytte från iPhone 4 till en Samsung Galaxy S3 4G, pain inte the ass! Lagrar inget känsligt hos Google (använder ex. knappt Gmail och har helt ratat Google Drive), litar med andra ord inte heller på deras "do no evil". Å andra sidan litar jag inte så mycket på Microsoft heller... Kör egen NAS och Wuala för det som behöver ligga i molnet.

http://www.wuala.com/

Bara en parentes, Microsoft känns faktiskt ärligare då de inte försökt framställa sig som världens räddare som av hjärtats godhet sysslar med IT, inte i lika hög grad som Google i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Visst har 820 gorillaglass, enl. Nokia iaf.

http://www.nokia.com/global/products/phone/lumia820/specifica... Jag är tveksam till det, det står inte listat här vilket det gör på till exempel 920.
Den finns inte heller med här http://www.corninggorillaglass.com/products-with-gorilla/full...

För att hålla sig på topic så tror jag att det blir en grön 930 för min del. "Mclaren" verkar inte ha något jag är villig och vänta på.

Hur är front facing kameran på 930? Är den på samma nivå som övriga flaggskepps mobiler?

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Visst har 820 gorillaglass, enl. Nokia iaf.

Inte när jag pratade med Nokia för ett år sedan, var själv sugen på en 820'a.

Permalänk

Jag har också funderat på att köpa 930 eller alternativt vänta på nån framtida variant (McLaren eller vad som nu kan tänkas dyka upp om nåt halvår).

Vad säger ni som har kört 930 några dagar nu... Känns den bra? Är ni nöjda?

Permalänk

Är det bara jag som har black bleed? Och det skummaste är att det dyker upp så fort jag aktiverar mitt microsoft konto.
Kör jag en återställning är problem så gott som borta.
Kan det vara några extra program som Nokia har som spökar?

Permalänk

Ok, det verkar vara just tillägget för skärminställningarna som spökar. Dock blöder det en del när skärmen visar grått.
Orkar inte skicka in den men antar att det är det enda alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Inte när jag pratade med Nokia för ett år sedan, var själv sugen på en 820'a.

Märkligt, för det var just Nokia jag frågade också för att få ett klart svar. De sa att det var gorillaglass på alla modellerna inkl. 820.

Permalänk
Medlem

Finns inte Cortana med på Lumia 930?
Även om det bara fungerar med engelsk språk borde det väl ändå finnas på telefonen? Jag hittar det inte iallafall.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Finns inte Cortana med på Lumia 930?
Även om det bara fungerar med engelsk språk borde det väl ändå finnas på telefonen? Jag hittar det inte iallafall.

Du måste byta språk/region och starta om luren osv. Kolla klipp:

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Du måste byta språk/region och starta om luren osv. Kolla klipp: https://www.youtube.com/watch?v=zQ0V3inydrM

Aha, ok... Tack!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Lite intressant att Icon (Verizons variant av 930) inte har dubbel-knack för att väcka skärmen, men att Nokia löst det i Cyan till 930. Dubbelknack är ju typ i samma område som Glance, det kom väl ungefär samtidigt till WP.

Kan man i 930 ställa in olika val av info i låsskärmen? (Edit: Ja, det kan man såg jag nu. Nu blir ju då frågan om skärmen slocknar helt efter att man tryck in power-knappen, eller om det finns någon info som återges efteråt? Troligtvis inte, då det skulle bli som Glance-light, men det är ju bra att man iaf kan välja att låta skärmen isåfall få lysa tiden ut efter att man rört den, istället för att släckas ner den, och att man får sin info i de appar man själv vill genom ett tryck, så det är inte så långtifrån ändå. För skulle skärmen visa ett missat samtal/mess så skulle man ju gå vidare ändå och väcka skärmen för att se vad som inkommit, men nu blir det att man får gå dit ändå, direkt istället, vilket i praktiken inte blir så stor skillnad.)

På Icon så ska vissa ha upplevt att skärmen inte svarade på första touchen, men detta ska inte vara fallet med 930 med Cyan. Så skillnaden där är ju en mjukvarumässig justering, vilket är intressant.

Permalänk
Medlem

Får man med skärmskydd eller fodral i förpackningen? Fick det när jag köpte min gamla Sony, och har inte ägt en Nokia på år och dar så jag tänkte kolla hur det är med Nokias produkter? Eller man kanske inte behöver? Läste något om att skärmen och baksidan inte skulle kunna repas, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpusk:

Får man med skärmskydd eller fodral i förpackningen? Fick det när jag köpte min gamla Sony, och har inte ägt en Nokia på år och dar så jag tänkte kolla hur det är med Nokias produkter? Eller man kanske inte behöver? Läste något om att skärmen och baksidan inte skulle kunna repas, stämmer det?

Jag tror inte det, det följde med i början för ganska längesen. Skärmskydd kunde kanske följt med, men jag åsyftade skal/fodral. Jag är inte helt säker med tror det följde med ett svart när man köpte L800. Men själva poängen med deras skal är ju att en med svart lur kan köra alla möjliga färger på sina skal, och på så sätt kunna variera lite.

Jag har en gul 1020 och när jag sätter på mitt svarta, röda skal så brukar frågan komma; har du köpt en ny nu igen?

Skalen är av silicon och sitter grymt tight å det går inte att se att det är ett skal. Bästa skalen jag sett, stabila och mjuka för att dämpa fallen om du tappar den, plus att de är snygga och sanslöst tighta, mer lik en skinnet på en korv än ett mobilskal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Skalen är av silicon och sitter grymt tight å det går inte att se att det är ett skal. Bästa skalen jag sett, stabila och mjuka för att dämpa fallen om du tappar den, plus att de är snygga och sanslöst tighta, mer lik en skinnet på en korv än ett mobilskal

Var hittar du de skalen?
Tidigare när jag letade skal var det Ebay som gällde, är det så fortfarande, eller finns de i någon butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Var hittar du de skalen?
Tidigare när jag letade skal var det Ebay som gällde, är det så fortfarande, eller finns de i någon butik?

Skalet som är till 930 verkar vara det första som mer är ett fodral med 'svängskydd' fram också. det blir ju säkert bättre skydd, men också en större enhet, vilket jag tyckte just det var så grymt med de till 920, 1020, som är så tunna och tighta och som inte gör den annorlunda i greppet då den sitter så perfekt. Kommer förhoppningsvis till 930 framöver.

Verkar som 1520 också hade det, och där verkar inte de andra tighta ha kommit senare? Kan det ha med att de vill slippa reklamationer och klumpiga användare?

Såg nu att det fanns ultratunna, slittåliga varianter till 1520. Så det bör nog komma till 930 också.

http://www.incipio.com/cases/smartphone-cases/nokia-smartphon...

Det var det närmaste jag hittade Nokias egna. Det ser snarlikt ut, och det står att det är stretchbart vilket får mig att tro att det är en liknande variant.

Permalänk
Medlem

Ni 930-ägare, kan ni gå in i inställningar, i IE, och välja olika sökmotorer? Finns Google med som val där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Skalet som är till 930 verkar vara det första som mer är ett fodral med 'svängskydd' fram också. det blir ju säkert bättre skydd, men också en större enhet, vilket jag tyckte just det var så grymt med de till 920, 1020, som är så tunna och tighta och som inte gör den annorlunda i greppet då den sitter så perfekt. Kommer förhoppningsvis till 930 framöver.

Fast det jag menade var du hade hittat ditt egna smidiga skal till 1020:an.
Kanske finns för 925 också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ni 930-ägare, kan ni gå in i inställningar, i IE, och välja olika sökmotorer? Finns Google med som val där?

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Fast det jag menade var du hade hittat ditt egna smidiga skal till 1020:an.
Kanske finns för 925 också?

De jag köpt hela vägen från L800-1020 har varit Nokias egna. Nu när jag tittade snabbt hittade jag inga original till 1020, och inte till 925 heller, men några såg väldigt lika ut. Men det är en sak att se lika ut och att vara det.

Har aldrig upplevt så smidiga plus så starka samtidigt, och ibland så byter man tema, bakgrundsbild, en ny signal, och ett nytt skal och det är ganska roande. Och ibland kan det bli utan skal.

Men om nu MS inte ska köra en tvär och mycket onödig ändring, så lär de komma. Inte till de äldre, men till de nya. Okej att man vill erbjuda mer heltäckande skal, men det känns så otympligt. Men ha för bövelen kvar de andra.

För att ytterligare poängtera hur jäkla bra dessa skal är, så är det som så att jag har 2 920, och en 1020. De två 920 är i olika färger, och ibland råkar jag sätta den färgen på skalen på den ene 920, som även den andra har. Så jag vet inte hur många gånger jag plockat upp fel lur pga att jag inte ser någon skillnad trots skalet.

Som ett korvskinn med kevlar