Grym dator [Speldator för ca 9200:- /mod]

Permalänk
Avstängd

Grym dator [Speldator för ca 9200:- /mod]

Hejsan! Jag har nyss sommarjobbat och tänkte att jag skulle köpa mig en ny dator. Men jag kan inte så mycket om delar till datorer så jag undrade om någon kan göra en kundvagn på inet eller någon annan sida på delar till en dator. Min budget ligger på ungefär 9200. Tack i förhand!

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

För att kunna hjälpa dig så du blir nöjd, kan du berätta vad du ska göra med denna dator och om du behöver andra tillbehör tex skärm tangentbord med mera.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Avstängd

Jag ska ha en gaming. Dator skärm, tangentbord och dator mus har jag redan

Permalänk
Avstängd

Varför kollar du inte bara på de färdiga datorpaketen på t.ex inet? Känns ju ganska vettigt om man har noll koll på vilka komponenter som är bra respektive mindre bra. Då får man oftast en prisvärd dator inom sin budget och du får den till med och ihopbyggd ifall du inte kan eller vill lära dig det.

Permalänk
Medlem

Ok en gamingdator, vilka spel vill du spela och i vilka uppläsningar?

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/product/5010749516/dustin-datorpaket...

Där har du en mycket prisvärd köpte den själv förra veckan jag bytte dock ut fläkten till en be quiet (CPU) men annars funkar felfritt

Permalänk
Medlem

Behöver du OS (Windows?) om inte så sparar du omkring 1000kr give or take.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

Du får ingen ny Gaming-dator för 9200:-. Däremot kan du spela dom flesta spelen på typ vilken dator som helst idag. Förutsatt att datorn är ny och spelen inte är dom nyaste. MVH Perry

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad, tråd flyttad*

Fixat rubriken (hade inte så mycket information att gå på), det går bra att ändra i efterhand. Tänk på att en beskrivande rubrik och trådstart ger bättre svar. Flyttat tråden till lämplig forumdel och raderade din andra tråd då vi inte tillåter korspostning (§3.3 i reglerna). Passade även på att ta bort ett meningslöst inlägg.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av djperryboy:

Du får ingen ny Gaming-dator för 9200:-. Däremot kan du spela dom flesta spelen på typ vilken dator som helst idag. Förutsatt att datorn är ny och spelen inte är dom nyaste. MVH Perry

? Var drar du gränsen för gaming-dator i så fall? Själv tycker jag att R9 280X / GTX 770 klart kvalificerar sig inom gaming-datorvärlden. Tar du SweCs sommardator och plockar bort SSDn så har du ju en gamingdator som duger gott. Och vill man inte överklocka går det att få ett R9 290 för det man sparar in på moderkort och CPU. Inga problem att få ett relativt High-end-system för gaming för 9200 kr. Fast vill man ha 120+ FPS i maximal kvalitet så krävs det mer så klart, men det har väl inte så mycket med ren Gaming att göra?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

? Var drar du gränsen för gaming-dator i så fall? Själv tycker jag att R9 280X / GTX 770 klart kvalificerar sig inom gaming-datorvärlden. Tar du SweCs sommardator och plockar bort SSDn så har du ju en gamingdator som duger gott. Och vill man inte överklocka går det att få ett R9 290 för det man sparar in på moderkort och CPU. Inga problem att få ett relativt High-end-system för gaming för 9200 kr. Fast vill man ha 120+ FPS i maximal kvalitet så krävs det mer så klart, men det har väl inte så mycket med ren Gaming att göra?

Lite väl off topic igentligen, men ja, de finns flera olika sorters gaming dator, low, mid och high end, för 9200 får man en rätt så kompetent gaming dator som jag skulle klacificera som mid-end. High end innehåller bara det bästa. Men som sagt, off topic och kanske dags att hjälpa killen att bygga ihop ett system Vet dock inte om han behöver OS eller ej ännu.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Itchy Trojan;14727954]http://www.inet.se/kundvagn/visa/6934944/themostaveragepcever

  • 9032kr

  • Uppgraderingsbar

  • average

  • swag

[/QUOTE]

OK paket, men saknar lagring. 120 GB räcker inte så långt, då är det bättre att bara ta HDD om TS inte har någon gammal han kan flytta med förstås. Valet av nätagg kan diskuteras också, det rör sig dock bara om någon hundralapp. Chassi funkar billigare varianter, exempelvis Fractal Design Mini för 749 kr är ljuddämpat och rymmer det mesta. För att möjliggöra överklockning kan en CPU-kylare vara bra men det kan ju vänta tills det behövs förstås
Frågan om OS kvarstår som sagt

Skrivet av jerkaaaa:

Lite väl off topic igentligen, men ja, de finns flera olika sorters gaming dator, low, mid och high end, för 9200 får man en rätt så kompetent gaming dator som jag skulle klacificera som mid-end. High end innehåller bara det bästa. Men som sagt, off topic och kanske dags att hjälpa killen att bygga ihop ett system Vet dock inte om han behöver OS eller ej ännu.

Jo, lite off topic men när TS vill köpa ett gamingsystem känns det lite taskigt att säga att det inte går..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av MrJung:

Jag ska ha en gaming. Dator skärm, tangentbord och dator mus har jag redan

Behöver du OS? vill du överklocka eller inte?

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Låser tråden pga. (avancerad) korspostning

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...