Permalänk
Medlem

Astra Zeneca by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Blev en tur med nya Sigma 30/2.8 DN Art idag.

Än så länge rätt nöjd med gluggen. 1590:- liksom, går ju inte att konkurrera med! Blir till att köpa 60/2.8 sen också tror jag.

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sunset by n_micke, on Flickr

Edit: Ny dag, nya bilder:

One Of Them Sunset-thingys by n_micke, on Flickr

Edit igen:

Dance On The Stage by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har framkallat lite från helgen då det var power meet och hunddate.

Gillar verkligen Kodak Portra 400as färger.

Permalänk

Power Meet by sharkfinz00, on Flickr

Power Meet by sharkfinz00, on Flickr

Power Meet by sharkfinz00, on Flickr

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Clouds Of Thunder by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Lite mer morgonbilder. Fantastiskt med dimma. Nästan lite magiskt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sädessärla som smaskar på lite trollslända~

DSC03204 by blutengelnouta, on Flickr

Alltid trevligt att studera fjärilars mönster.

DSC03218 by blutengelnouta, on Flickr

Koltrastunge som tjoar på sin svarta pappa och bruna mamma, båda som var i närheten på marken och letade mat.

DSC03315 by blutengelnouta, on Flickr

Precis som svartvita bilder så är denna typen av foto lite cheesy, men tycker man kan få roliga resultat. Använde inte något filter i kameran utan kom på tanken i efterhand och gjorde det i Lightroom.

DSC03331 by blutengelnouta, on Flickr

Permalänk
Medlem

Fotade dottern. Första bilden är ett sk bokehpanorama av ca 20 bilder.

Sofia by attila96, on Flickr

Sofia by attila96, on Flickr

Hotelltrappa i Gävle.

Shell by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Semester Menorca

Menorca - Vägskylt Son Bou Nou by Zarako, on Flickr

Menorca - Manet by Zarako, on Flickr

Menorca - Mahon - 01 by Zarako, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Tycks ha snöat in på moln senaste dagarna.

Summer Sunset by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

20140709-IMG_1049 by masssssy, on Flickr

20140709-IMG_1087 by masssssy, on Flickr

Den här var spännande att knäppa

20140709-IMG_1140 by masssssy, on Flickr

Permalänk
Medlem

Dessvärre fel kamera för motivet med får duga

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Veteran

Permalänk

Några foton från de senaste dagarna. Kul att syster sa ja när jag fråga om jag fick publicera dom. Man vill ju inte göra henne lack. ;D

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem

Sunset Colors by ImpulsNio, on Flickr

Permalänk
Medlem

Taget med mobilen vid 04.00

Sommarnatt by A.Lilliehöök, on Flickr

Några bilder från Trondheim

Trondheim by maj by A.Lilliehöök, on Flickr

Trondheim by maj by A.Lilliehöök, on Flickr

Nidarosdomen by A.Lilliehöök, on Flickr

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gick förbi matutfodring hade inte många sekunder på mig fick 3-4 bilder, valde denna att visa.

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Permalänk
Medlem

Sommarkväll

Hemsida: www.elitesweden.se
500px: 500px.com/EliteSweden

Permalänk
Medlem

Åstfjorden by strukt, on Flickr

Crab by strukt, on Flickr

Silje by strukt, on Flickr

Wild Norwegian Sheep by strukt, on Flickr (Denhär blev lite väl våldtagen av mig i Lightroom. Skal fixa det, sen nångång)

Kristian by strukt, on Flickr

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Verkligen fina bilder du tar. Dom känns lite minimalistisk, rena på nåt sätt. Det är lite störande moment i fotona. Där har du lyckats bra! (kikade lite på din flickr profil).

Gör du nåt speciellt i efterarbetet?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Azure Damselfly x2 by Joakim Östberg, on Flickr

Lesser black-backed gull by Joakim Östberg, on Flickr

ATR 72-600 by Joakim Östberg, on Flickr

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Påminner om Björklinge ^^

Permalänk
Medlem

coolt, sådan där himmel var det på Öland också, helt magiskt

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

coolt, sådan där himmel var det på Öland också, helt magiskt

NLC (Noctilucent cloud)...
Syns enbart under juli/augusti mitt i "natten" när solen är bortom horisonten.

https://vimeo.com/100602508

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Verkligen fina bilder du tar. Dom känns lite minimalistisk, rena på nåt sätt. Det är lite störande moment i fotona. Där har du lyckats bra! (kikade lite på din flickr profil).

Gör du nåt speciellt i efterarbetet?

Tack så mycket, att få så rena bilder som möjligt är något jag strävar efter, så det är roligt att du upplever dem som sådana!

Bilderna är redigerade i LR och ofta även i Nik Collection. Sen drar jag mig inte för att ta bort störande element i PS heller, men försöker att fota "rent" så ofta det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tog med lite olika kameror till stugan i Finland, denna är dock tagen med mobilen.
Kan återkomma när jag framkallat de andra och/eller redigerat videon.

Permalänk
Medlem

Lade upp lite foton med tillhörande videoklipp från Öland Roots 2014. Reggeafestival i tre dagar, helgrymt!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750