Kan man skapa "Blad" i Word (som i Excel)

Permalänk
Medlem

Kan man skapa "Blad" i Word (som i Excel)

-

Permalänk
Medlem

Du har ju olika sidor i Word, förstår inte vad du är ute efter?

Permalänk
Medlem

Som en bläddermeny i nederkant där en sida i word kan har flera blad man kan välja bland i nederkant på dokumentet ?
Detta har jag försökt med förut men misslyckats, ska fortsätta gräva lite

Permalänk
Medlem

Du kan skapa mer än ett dokument som du använder samtidigt. Jag tror dock inte det går att göra så att du har flera igång samtidigt i en klient.

Permalänk
Medlem

Kolla på Microsoft Onenote annars, där kan du ha olika sidor mm.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag kom på hur jag löste detta senast, jag vände på potatisen och gjorde som en word layout i excel.
Funkade prima för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FullMoon:

Hej

Precis som rubriken lyder... Går det att skapa nya blad i ett och samma Word-dokument, precis som i excel:
http://oi58.tinypic.com/9hql95.jpg

Tack på förhand.

Kan du beskriva varför du vill ha det så? Kanske finns det en helt annan lösning än fler blad som funkar prima för dig då. Nu på rak arm kan jag inte se någon mening med att ha flera blad i Word, borde gå precis lika bra med flera dokument eller sidor.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Jag kom på hur jag löste detta senast, jag vände på potatisen och gjorde som en word layout i excel.
Funkade prima för mig.

Berätta hur du gjorde?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde bara första cellen stor som en a4:a
Under view finns det remove gridlines.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FullMoon:

Precis som rubriken lyder... Går det att skapa nya blad i ett och samma Word-dokument, precis som i excel:

Skrivet av Cadtekniker:

Jag gjorde bara första cellen stor som en a4:a
Under view finns det remove gridlines.

Skrivet av Cadtekniker:

Jag kom på hur jag löste detta senast, jag vände på potatisen och gjorde som en word layout i excel.
Funkade prima för mig.

Ja, det finns de som klämmer in allt i Excel, med skohorn om så behövs; databaser, ordbehandlare, vanligtvis med suboptimalt resultat. Allt som en ordinär ordbehandlare klarar åker ut genom fönstret. Men visst fungerar det för enstaka data, text, med lägre krav, där man separerar det på olika kalkylblad; men att ändra storlek på en cell till en A4? Som nämnts finns Onenote, som kanske kan fungera.

Genom att beskriva behoven, som nämnts ovan, kan det kanske ges förslag på lösningar.

Det finns diverse tredjepartslösningar; jag vet absolut inget närmare om dessa, och undviker i stort sett alla tredjepartsprogram för Office. T.ex. nämns ett par här
http://www.wikihow.com/Open-Multiple-Documents-in-Microsoft-O...
http://www.extendoffice.com/product/word-documents-tabs.html
http://www.office-tabs.com/

(Apropå fönster i Aktivitetsfältet så ändrades detta vid något tillfälle, kommer inte ihåg när; man kan ställa in Office så att alla fönster visas i Aktivitetsfältet, och växla med Alt-Tab , och då ev. också, om behövs, nyttja fönster sida vid sida i t.ex. Windows 7, för jämförelse; alternativet om man väljer alla i samma fönster blir då att växla i Word med Alt-Ö-Å-# i t.ex. Office 2010, och Alt-Ö-S för sida vid sida. Excel är en helt annan sak, där fungerar Ctrl-Tab mellan dokument; och i begynnelsen var det endast en arbetsbok, inte flera blad, vilket introducerades i ver. 5; kan ha funnits någon variant med detta för 4.0 (där arbetsboken introducerades), och passade det sätt att arrangera och bearbeta data som Excel är tänkt för. Sedan dess har vi fått "tabbar" snart sagt överallt, men det är inte riktigt samma sak som kalkylblad i en arbetsbok.)

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osprey:

Ja, det finns de som klämmer in allt i Excel, med skohorn om så behövs; databaser, ordbehandlare, vanligtvis med suboptimalt resultat. Allt som en ordinär ordbehandlare klarar åker ut genom fönstret. Men visst fungerar det för enstaka data, text, med lägre krav, där man separerar det på olika kalkylblad; men att ändra storlek på en cell till en A4? Som nämnts finns Onenote, som kanske kan fungera.

Genom att beskriva behoven, som nämnts ovan, kan det kanske ges förslag på lösningar.

Det finns diverse tredjepartslösningar; jag vet absolut inget närmare om dessa, och undviker i stort sett alla tredjepartsprogram för Office. T.ex. nämns ett par här
http://www.wikihow.com/Open-Multiple-Documents-in-Microsoft-O...
http://www.extendoffice.com/product/word-documents-tabs.html
http://www.office-tabs.com/

(Apropå fönster i Aktivitetsfältet så ändrades detta vid något tillfälle, kommer inte ihåg när; man kan ställa in Office så att alla fönster visas i Aktivitetsfältet, och växla med Alt-Tab , och då ev. också, om behövs, nyttja fönster sida vid sida i t.ex. Windows 7, för jämförelse; alternativet om man väljer alla i samma fönster blir då att växla i Word med Alt-Ö-Å-# i t.ex. Office 2010, och Alt-Ö-S för sida vid sida. Excel är en helt annan sak, där fungerar Ctrl-Tab mellan dokument; och i begynnelsen var det endast en arbetsbok, inte flera blad, vilket introducerades i ver. 5; kan ha funnits någon variant med detta för 4.0 (där arbetsboken introducerades), och passade det sätt att arrangera och bearbeta data som Excel är tänkt för. Sedan dess har vi fått "tabbar" snart sagt överallt, men det är inte riktigt samma sak som kalkylblad i en arbetsbok.)

Jag kan se en del anledningar till Excel före Word.
Jag anser att Word ställer bara till det för en. Det är sjukt svårt att få de nyare versionerna att sammarbeta.
Sen angående bladen så är det en bra ide om man vill göra sidupplägg på ett arbete sen kunna gå tillbaka och ändra utan att förstöra hela vägen igenom sitt arbete.
Blad 1 är sidan 1 och inget annat, det jag ändrar där påverkar endast sidan 1.

Tack för tipset, kommer säkert användas nån gång.