Virus ipad (?) någon har kommit åt lösenord till gmail

Permalänk

Virus ipad (?) någon har kommit åt lösenord till gmail

Hej!
Har fått ett ganska komplicerat problem. Det hela började egentligen iförrgår. Då jag satt på min bärbara skoldator där det är novell. När jag var inloggad på datorn så loggar man in på lokalt, så fick jag upp en system varning att nån försökte logga in från en annan ip-adress, förstod det jag som. Aja skitsamma tänkte jag det är nåt fel på novell vilket de brukar vara.
Men nu idag fick mamma ett mail av Google att någon hade försökt logga in på hennes gmail men eftersom att det var från en ip adress från USA så hade Google nekat inloggningen. Så hon bytte lösenordet och så tänkte jag att det måste vara virus från nån stans. Så jag startade en virus sökning på min bärbara (mcafee). När virussökningen nådde en viss fil så tvär dog datorn. Då startade jag om datorn och sökte igen, men samma Sak hände igen. Och nu kan jag inte äns starta datorn, så fort Windows ladda så dör datorn. Och så fort jag ska logga in på novell i felsäkert läge så dör datorn.
Vad ska jag göra. Formatera om alla Appel och android enheter via iTunes? Försvinner eventuella virus då? Går det äns att få virus på en Appel enhet? Hur formaterat man om en android? Eller har man bara otur att något försökte ta sig in på mailen och fått reda på lösenordet?! Kan fler lösenord blivit kapade?
Hjälp uppskattas verkligen!
Ursäkta eventuella fel stavningar/ osammanhängande meningar skrivit via iPhone.
Mvh

Permalänk

Jag tror inte att du har nå virus på dina apple och android enheter eller ja chansen är inte stor iaf det med att datorn dör är förmodligen att du har fått en korrupta windows filer har ni en sån där "data snubbe" i skolan så be han å ta en titt på din din dator alternativt så formaterar han nog om den skulle jag tro. Mycket möjligt är det att snubben i Usa har lyckats komma över fler lösenord än just gmail lösenordet så byt gärna lösenord på sånt du använder ofta / är viktigast.

Lycka till

Permalänk

Uppdatering: nu när internet är avslaget så kan jag starta och logga in på min bärbara skoldator.

Permalänk
Skrivet av S2BMr-Södergren:

Jag tror inte att du har nå virus på dina apple och android enheter eller ja chansen är inte stor iaf det med att datorn dör är förmodligen att du har fått en korrupta windows filer har ni en sån där "data snubbe" i skolan så be han å ta en titt på din din dator alternativt så formaterar han nog om den skulle jag tro. Mycket möjligt är det att snubben i Usa har lyckats komma över fler lösenord än just gmail lösenordet så byt gärna lösenord på sånt du använder ofta / är viktigast.

Lycka till

Tack för svar!:)
Ja det ska jag göra. Men om nu han har fått tag i lösenordet en gång vad säger att han inte får tag i de nya? :/

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte var en eventuell iPad kommer in i bilden?

Det är inte omöjligt att din mamma (om jag antar en del)

  • Använder samma lösenord till Gmail till flera andra webbsidor

  • Har varit registrerad på en sida som blivit hackad

  • Någon har lyckats lista ut vad din mammas lösenord är och loggat in på hennes Gmail för att gräva efter information

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Är ni säkra på att det inte var ett phisingmail om att någon hade försökt logga in på hennes gmail? Klickade hon på några länkar i det mailet eller bytte hon lösenord på något annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com