Permalänk

Farming Simulator 2015

Farming Simulator 2015 har blivit utannonserat på E3.

Nytt för den här gången är att man nu ska kunna skörda skog och även tvätta maskinerna utan att installera någon mod. Giants har samarbetat med New Holland och Ponsse som tillverkar bla skördare.

Man ska kunna spela med upp till 15 personer online.

Verkar även som att det kommer att släppas ett collectors edition med bl.a:
Farming Simulator Modding for Dummies (bok)
New Holland T8.390 tractor model from Siku

Spelet släpps någon gång under höst i år.

Så vad tror ni om FS2015?

Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk

För mycket action för min del, jag tror jag avstår.

Permalänk
Medlem

Frågan är om man bokar boxad version, fungerar det med Steam då?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Frågan är om man bokar boxad version, fungerar det med Steam då?

Hur menar du fungerar med Steam?

Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk
Medlem

Köpte 2013versionen och koden i den boxen fungerade inte med Steam. Fick skicka foton och kopia på kvitto till tillverkaren och fick kod till Steam tillbaks.

Ville/vill köra liret genom Steam.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Farming gör man ju IRL, orka göra det online också (>.<)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ViKtoRr15:

För mycket action för min del, jag tror jag avstår.

Så länge de inte har kopierat COD så blir det ett köp. Modern Farmware 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Så länge de inte har kopierat COD så blir det ett köp. Modern Farmware 15.

Men tänk bara kottkrig! Majskolvsgranater.........

Skämt å sido blir garanterat ett köp men kanske inte på release kommer med största sannolikhet å bli köp på steam senare

Visa signatur
Permalänk

Ska helt klart köpa det.
Men jag har en liten fråga bara, hur klarar era datorer av FS2013?
För mig så laggar det sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cakeomania:

Ska helt klart köpa det.
Men jag har en liten fråga bara, hur klarar era datorer av FS2013?
För mig så laggar det sönder

Flöt på bra fram tills man hade en massa kor, kycklingar å maskiner då laggade det rätt kraftigt. Vissa moddar var rena döden också........

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Flöt på bra fram tills man hade en massa kor, kycklingar å maskiner då laggade det rätt kraftigt. Vissa moddar var rena döden också........

Ja vissa moddar dödar verkligen datorn måste jag säga. Men det ända jag vill utav nästa farming simulator är att kunna spela utan några som helst problem. Vill bara kunna "farma" utan att lagga sönder

Om någon här på sweclockers kan spela detta spel utan att lagga sönder, posta gärna era specs här

Permalänk

Klart köp, lagt ner över 250h på FS13 samt moddat en del!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cakeomania:

Ja vissa moddar dödar verkligen datorn måste jag säga. Men det ända jag vill utav nästa farming simulator är att kunna spela utan några som helst problem. Vill bara kunna "farma" utan att lagga sönder

Om någon här på sweclockers kan spela detta spel utan att lagga sönder, posta gärna era specs här

Hade man nöjt sig med antal grejer som man max kan ha på konsolerna(minns tyvärr inte antal) så hade det nog inte laggat alls. Men så farligt var det inte, det sjönk till kanske 25-30 ibland när man var i ena änden å körde mot där man hade all utrustning. FS 13 är ju värdelös på att utnyttja grafikkortet det går ju inte ens i 50%. Sen så trådar det väldigt dåligt också så en hårt klockad 2-kärnig processor hade nog bra flyt i FS 13.

Jag körde med en oklockad i7 930 och ett fabriksklockat gigabyte GTX 670. Som sagt inte speciellt optimerat spel men det funkade ok med vissa drops ner mot 30 å i sällsynta fall just under 30FPS. Om man nu inte hade onormalt mycket maskiner, redskap å boskap.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Jag körde med en oklockad i7 930 och ett fabriksklockat gigabyte GTX 670. Som sagt inte speciellt optimerat spel men det funkade ok med vissa drops ner mot 30 å i sällsynta fall just under 30FPS. Om man nu inte hade onormalt mycket maskiner, redskap å boskap.

Jasså okej. Hoppas bara att Giants lär sig något utav all feedback och försöker förbättra deras spelmotor, för detta är verkligen ett grymt spel och om spel-motorn blir förbättrad kanske även den kan ha stor potential.

Permalänk

Läste nyss detta på FS-UK.info

"Information that has been Officially announced by GIANTS will be posted here.

22nd July
First in-game images released
A new graphics and physics engine, a new interface, new gameplay mechanics, new vehicles, and a new game environment; Farming Simulator 15 promises to offer the richest and most detailed farming experience ever on PC in October of this year, and early 2015 on home console (cross-generation)."

Länk: http://fs-uk.com/forum/index.php?topic=162038.0

Vem vet , det ser ut som det blir en ny spelmotor! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cakeomania:

Läste nyss detta på FS-UK.info

"Information that has been Officially announced by GIANTS will be posted here.

22nd July
First in-game images released
A new graphics and physics engine, a new interface, new gameplay mechanics, new vehicles, and a new game environment; Farming Simulator 15 promises to offer the richest and most detailed farming experience ever on PC in October of this year, and early 2015 on home console (cross-generation)."

Länk: http://fs-uk.com/forum/index.php?topic=162038.0

Vem vet , det ser ut som det blir en ny spelmotor! <3

Ser riktigt bra ut! Hoppas att de får med lite terrängdeformation.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cakeomania:

Ja vissa moddar dödar verkligen datorn måste jag säga. Men det ända jag vill utav nästa farming simulator är att kunna spela utan några som helst problem. Vill bara kunna "farma" utan att lagga sönder

Om någon här på sweclockers kan spela detta spel utan att lagga sönder, posta gärna era specs här

Jag kan spela med mycket maskiner och det går hyfsat bra men ibland laggar det väldigt lite. Har ändå ca15-20 moddar. Men jag har inte någon bra dator på grund av att jag inte spelar mycket spel på den. Det är en i5 3.32 gHz 8gb ram och ett sämre Amd Readon grafik kort.
Hoppas också att fs15 inte kommer att lagga sönder. Har hört att traktorerna kommer att bli skitiga så att man inte behöver modda det. Man får hoppas att spelet kommer bli bättre än 13

Permalänk

Har aldrig haft lagg problem FS13, men jag kör på

AMD FX 8350 4GHz 8-Kärnig pressrosor
XFX Radeon HD 7870
16GB ram
2TB totalt mekaniska diskar

har spelat kartor där jag inte använt något fordon/redskap som är från original spelet. utan lagg.

Permalänk
Medlem

De har nu släppt trailern till E3!

Permalänk

Multiplayer??

Vet någon om multiplayern kommer funka som den i FS 11??
Vad jag menar är om man kommer kunna spela med varandra utan dedikerad server eller att ha portforwardat internetet...

Permalänk
Medlem

Spelet finns nu på steam för bokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playerfulmarple1:

Vet någon om multiplayern kommer funka som den i FS 11??
Vad jag menar är om man kommer kunna spela med varandra utan dedikerad server eller att ha portforwardat internetet...

Det får man väl hoppas eftersom det var så för FS 13

Skrivet av Callema:

Spelet finns nu på steam för bokning.

Trevligt

Visa signatur
Permalänk

Ser rätt trevligt ut. Dock verkar större delen av åkrarna vara spikraka. Men det kommer säkert snart någon mod med lite mer oregelbundna åkrar

https://www.youtube.com/watch?v=PUygmV-O9C4

Någon som vet hur det verkar med möjlighet att köpa så det funkar på både Mac och Windows? Jag har en Mac hemma och en windowsdator i jobbet när jag är ute och åker.

Vore fint att kunna sitta och plöja när man sitter på hotellet efter en hård dags arbete

Som det ser ut nu kan man köpa fysisk PC-version på amazon, ginza, cdon o s v

På Giants kan man förbeställa antingen mac eller windowsversion

På Steam verkar man bara kunna förboka windowsversion i dagsläget...

Jag orkar inte göra som med FS13 där jag i fyllan och villan köpte macversionen på appstore för att prova. Sedan blev jag fast och var tvungen att köpa windowsversionen på webhallen för att kunna lira på veckorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockoholic:

Ser rätt trevligt ut. Dock verkar större delen av åkrarna vara spikraka. Men det kommer säkert snart någon mod med lite mer oregelbundna åkrar

https://www.youtube.com/watch?v=PUygmV-O9C4

Någon som vet hur det verkar med möjlighet att köpa så det funkar på både Mac och Windows? Jag har en Mac hemma och en windowsdator i jobbet när jag är ute och åker.

Vore fint att kunna sitta och plöja när man sitter på hotellet efter en hård dags arbete

Som det ser ut nu kan man köpa fysisk PC-version på amazon, ginza, cdon o s v

På Giants kan man förbeställa antingen mac eller windowsversion

På Steam verkar man bara kunna förboka windowsversion i dagsläget...

Jag orkar inte göra som med FS13 där jag i fyllan och villan köpte macversionen på appstore för att prova. Sedan blev jag fast och var tvungen att köpa windowsversionen på webhallen för att kunna lira på veckorna

Synd att du inte kan/får använda jobbdatorn när du är hemma då hade det ju varit enkelt......
Det kommer säkert som till alla andra FS en himla massa moddar, en del med så "krokiga" åkrar du bara vill ha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig och införskaffade mig FS13TI på Steam. Så, finns det några rekommenderbara moddar? Finns ju en hel hög att ladda ned på deras hemsida, kan man inte ladda ned allt på en gång och installera? Har skördat min första åker nu.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Kunde inte hålla mig och införskaffade mig FS13TI på Steam. Så, finns det några rekommenderbara moddar? Finns ju en hel hög att ladda ned på deras hemsida, kan man inte ladda ned allt på en gång och installera? Har skördat min första åker nu.

Har ingen koll på just FS13 men vissa mods brukar krocka och blir rätt tungt för datorn.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Synd att du inte kan/får använda jobbdatorn när du är hemma då hade det ju varit enkelt......
Det kommer säkert som till alla andra FS en himla massa moddar, en del med så "krokiga" åkrar du bara vill ha

Jag får ta med mig datorn hem. Men en HP ZBook väger bly Sen är det roligare att spela på 27" än 15" Därför hoppas jag att det kommer ett släpp på t ex steam som funkar med både mac och pc

Permalänk
Skrivet av Arghuleh:

Kunde inte hålla mig och införskaffade mig FS13TI på Steam. Så, finns det några rekommenderbara moddar? Finns ju en hel hög att ladda ned på deras hemsida, kan man inte ladda ned allt på en gång och installera? Har skördat min första åker nu.

Det är hur kul som helst! I titanium har du redan några bra "moddar". T ex lastbil, fältkärra (kärra med skruv) och några vettiga traktorer (även om det bara är ett spel vill man hålla sig ifrån Deutz )

Sen kan jag rekommendera ls2013.com och fs-uk.com för bra moddar.

De bästa är ju helt klart ESLimiter (så du kan sätta farthållaren efter eget tycke och smak) samt GPS. Även om man kan hyra dräng är det roligare att köra själv med GPS.

Om man ska bli riktigt nördig finns det en underbar mod. Subsoiler 2 teeth sopema har jag för mig att den heter. Det är en liten tvåskärig kultivator att sätta i fram på traktorn. När man sedan åker runt och sprutar fäller man ner den så man får snygga sprutspår. Traktorerna trampar tyvärr inte ner vegetationen vilket dessutom verkar vara fallet med FS15.

Sen finns det miljarder moddar beroende på vad du är ute efter. Allt ifrån Stora fina Claas-tröskor till söta små hårdbalspressar

Börjar du sedan tröttna på originalvärldarna med fyrkantiga åkrar och vändtegar stora som fotbollsplaner finns det en hel drös med maps. Personligen gillar jag när det är lite mer oregelbundet och platt (som hemma). Där är Burgenlandkreis en riktig favorit!