Letar gammalt spel (90 tals spel)

Permalänk
Medlem

Låter lite som Z?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Lite tråkigt att gamespy stängde ner servrarna till battlezone 2 samt några andra spel. Nathan mates en av de ursprungliga programmerarna har ett bz2 forum här där kan man hitta den senaste patchen som har stöd för directx9. I och med att servrarna är nere så spelar majoriteten på Gameranger.

Även battlezone 1 har fått sig en uppdatering (1.5.1.17) som fixat buggar och kompatibilitetsproblem mm

Edit: länk till patchen för bz2
http://matesfamily.org/bz2/

Permalänk
Skrivet av Mr.Toolbox:

Lite tråkigt att gamespy stängde ner servrarna till battlezone 2 samt några andra spel. Nathan mates en av de ursprungliga programmerarna har ett bz2 forum här där kan man hitta den senaste patchen som har stöd för directx9. I och med att servrarna är nere så spelar majoriteten på Gameranger.

Även battlezone 1 har fått sig en uppdatering (1.5.1.17) som fixat buggar och kompatibilitetsproblem mm

Tack för infon, ska patcha direkt när jag kommer hem från jobbet

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

90-tals spel.

Lånar tråden lite snabbt.

Letar nämligen också efter ett 90-tals spel.
Futuristiskt, man hade en robotbas på en planet. Man hade sina egna stora och små robotar som man kunde uppgradera och sedan flyga till andra planeter och kriga. Har letat frenetiskt men lyckas inte hitta. Om jag minns rätt kunde man även välja "pilot/chef" som styrde alltihop.
Känslan över spelet var ungefär som, ja vad ska man säga, civilization/redalert/starcraft fast i rymden. Man hade sin planet, sin bas, sina robotar och gick ut i krig med andra planeter.
Robotarna är ganska lika som i spelet Mechwarriors om det är nu till någon hjälp. Och om jag minns rätt så är det inte FPS, utan man såg robotarna ovanifrån.

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

Det var inte nån av Mech Commander spelen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenPotatis:

Det var battlezone 2 tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Bra spel för att vara så gammalt. Det var väl Voodookort som gällde på den tiden. Tur att man har sparat sitt Voodookort

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Då vill jag in och fråga efter ett spel också.

Tror detta spelet är från slutet av 90 talet, men kan även vara från början av 2000.

Man hade flera båtar att välja mellan, som hade olika vapen på sig. Man kunde skjuta mot motståndarbåtarna för att förstöra dessa och på så sätt komma förbi dom. Det var ett racingspel med båtar som kunde skjuta motståndarna helt enkelt.

edit: Spelade det på PC

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Då vill jag in och fråga efter ett spel också.

Tror detta spelet är från slutet av 90 talet, men kan även vara från början av 2000.

Man hade flera båtar att välja mellan, som hade olika vapen på sig. Man kunde skjuta mot motståndarbåtarna för att förstöra dessa och på så sätt komma förbi dom. Det var ett racingspel med båtar som kunde skjuta motståndarna helt enkelt.

edit: Spelade det på PC

Power boat GT?
http://www.ign.com/articles/2008/05/16/powerboat-gt-review

(jag tänkte på Hydro thunder först, men det hade väl inga vapen?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Power boat GT?
http://www.ign.com/articles/2008/05/16/powerboat-gt-review

(jag tänkte på Hydro thunder först, men det hade väl inga vapen?)

Hej

Det är inte det spelet, dock ser det ungefär lika ut, fast det jag tänker på har sämre grafik. Men det där var släppt 2008 och jag kommer ihåg att jag spelade spelet något år efter att vi flyttade när jag var liten (det var 98)

edit: Efter lite googlande är jag ganska säker på att det är Speedboat Attack från 1997

Tack i alla fall

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Lånar tråden även jag.

Söker ett spel som är ett FPS men har för mig att man såg i tredjeperson ibland också. Kanske ifall man klättrar, eller möjligtvis flög i vissa situationer. Man är, eller styr en robot. Typ i stil med en iron man-robot. Sina primära vapen är två stycken Colt 1911or. Nu har jag inte spelat Metroid-spelen men kan föreställa mig att det är rätt likt dessa. Man har kontakt med någon kvinna via radio som ger en uppdrag och så.

Jag tror spelet kom i slutet på 90-talet. Möjligtvis i samma veva som Half Life, men kan vara både före och efter.
Spelet hade en rätt avslappnad känsla och var inget seriöst/blodigt spel utan ett actionspel med lite lägre åldersgräns.

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Snyggt letat Xyze

Skrivet av Sputte:

Söker ett spel som är ett FPS men har för mig att man såg i tredjeperson ibland också. Kanske ifall man klättrar, eller möjligtvis flög i vissa situationer. Man är, eller styr en robot. Typ i stil med en iron man-robot. Sina primära vapen är två stycken Colt 1911or. Nu har jag inte spelat Metroid-spelen men kan föreställa mig att det är rätt likt dessa. Man har kontakt med någon kvinna via radio som ger en uppdrag och så.

Jag tror spelet kom i slutet på 90-talet. Möjligtvis i samma veva som Half Life, men kan vara både före och efter.
Spelet hade en rätt avslappnad känsla och var inget seriöst/blodigt spel utan ett actionspel med lite lägre åldersgräns.

Hmm, kanske är Shogo (mobile armor division)? Man körde vissa banor som robot, och vissa banor till fots.. Och till fots kunde man ha dubbla pickor har jag för mig. (minns inget tredjepersonsperspektiv dock, och det var en del blod tror jag)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Snyggt letat Xyze

Hmm, kanske är Shogo (mobile armor division)? Man körde vissa banor som robot, och vissa banor till fots.. Och till fots kunde man ha dubbla pickor har jag för mig. (minns inget tredjepersonsperspektiv dock, och det var en del blod tror jag)

Så hette det ja! Tack
Minndes det som ett 'vänligare' spel dock. Tydligen verkar det vara både blodigt och svårt!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Minndes det som ett 'vänligare' spel dock. Tydligen verkar det vara både blodigt och svårt!

Du måste varit en riktigt rå liten hardcore gamer på den tiden
(elller kanske man kunde stänga av blodeffekter och sånt?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du måste varit en riktigt rå liten hardcore gamer på den tiden
(elller kanske man kunde stänga av blodeffekter och sånt?)

Spelade enbart demot när jag var mindre, så det kan ju ha varit så att det inte var något blod där! Eller så minns jag helt enkelt dåligt Blev faktiskt lite förvånad att någon kunde komma på vilket spel jag menade så snabbt!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Tack Roger W!