Dragon's Teeth kommer den 15:e Juli för premium

Permalänk
Medlem

Dragon's Teeth kommer den 15:e Juli för premium

Battlelog gick precis ut med det.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/battlefield-4-...

Många utav er kommer ju se detta när ni går in på BL men detta var mer för de personerna som inte spelar ofta och kanske vill testa DLCn på releasen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Givetvis så släpps det i vanlig ordning på en Tisdag, gud vad jag hatar spelföretag, vad är det för speciellt med tisdagar? jo, mindre tid att spela på!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Det nya gamemodet chainlink. Ser rätt intressant ut!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Givetvis så släpps det i vanlig ordning på en Tisdag, gud vad jag hatar spelföretag, vad är det för speciellt med tisdagar? jo, mindre tid att spela på!

Självklart så släpper dom i början på veckan.
Hade dom släppt på en fredag så är ju halva spelföretaget helglediga.
Men nu så får dom ju flera dagar på sig att bena ut eventuella småbuggar innan helganstormningen kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

https://www.youtube.com/watch?v=j_rpgAazFL4

Det nya gamemodet chainlink. Ser rätt intressant ut!

Instämmer!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Chainlink lät som något jag vill minnas fanns i BF2142, kan inte se era fina bilder och videos här ifrån men från vad jag har hört i alla fall

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Chainlink lät som något jag vill minnas fanns i BF2142, kan inte se era fina bilder och videos här ifrån men från vad jag har hört i alla fall

Flaggor A-G, när laget har 2 flaggor som är ihop, t.ex A-B så är det ett poäng, får man även C men fienden lyckas kapa B så har man helt plötsligt ingen "link" längre som jag förstår det. Du får kolla när du kommer hem, ser ut att kunna bli väldigt bra. Kan nog bli lite väl mycket kaos med 64 spelare men 24-48 kan det nog bli fett.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/bf4-dt-gamepla...

Citat:

Prepare to engage in epic battles in the dense Asian Pacific urban landscape featured in Battlefield 4 Dragon’s Teeth with the official Gameplay Reveal event on Battlefield’s Twitch channel at 12:00 PM PT / 19:00 UTC / 21:00 CET.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Sitter o tankar det nu. Sitter på 10/10 så det tar en stund.

Ni som redan börat lira, Är det skoj??

Permalänk
Medlem

Ja jag kan då inte spela det ännu. Finns inget att ladda ner.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Ja jag kan då inte spela det ännu. Finns inget att ladda ner.

Gå in på origin, högerklicka på Battlefield 4 och välj "speldetaljer", scrolla sedan ner till expansionerna och lägg musen över "Dragon's Teeth" för att få upp knappen "ladda ned nu".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dassh:

Sitter o tankar det nu. Sitter på 10/10 så det tar en stund.

Ni som redan börat lira, Är det skoj??

Som fan!

Permalänk
Medlem

fastnat på 62% för mej, stendog bara 0kb/s =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

fastnat på 62% för mej, stendog bara 0kb/s =/

Jag sitter fast på 88%. Startar för att efter en liten stund sluta ladda ner.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

exakt samma här =/går inge snabbt när den börjar heller ca 1.5mb/s. är la hårt tryck på deras servrar nu skulle ja tro =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag sitter fast på 88%. Startar för att efter en liten stund sluta ladda ner.

Har du tillräckligt med utrymme på hårddisken kvar?

Permalänk
Medlem

Min nedladdning ligger på ca 100-200 KB/s.
Har 60-100/10 lina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vozzen:

Har du tillräckligt med utrymme på hårddisken kvar?

Jadå. Det är klart nu i alla fall. Är konstigt när man ligger på låset, börjar tanka när det precis släpps och ändå blir min nedladdning lidande när fler folk kommer in, och dom får ner den före mig. Jaja. Dags för lir!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

96%. min nerladdning ligger på 2,3 MB/s. Har 24/2

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av raaptor:

96%. min nerladdning ligger på 2,3 MB/s. Har 24/2

Jag har enligt bredbandskollen 7mbit ner och 0,9mbit upp och jag får ner 1,2MB/s haha

Permalänk
Medlem

Har testat tre av banorna i Conquest. Spontant känns det klart godkänt. Jag har saknat lite fler tighta kartor.

Dock springer ju folk runt som yra höns så här i början innan de hittar.

Permalänk
Medlem

ska bli skoja och använda desert eagle=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av acidhd:

ska bli skoja och använda desert eagle=)

hehe Deaglen är helt retarded som det är nu xD

i 1vs1 är bulldogen också helt sjukt bra. (Inte lika OP i team fights då man måste ladda om länge och ofta, men detta spelar ju ingen roll på låg pop servrar)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Gillar banorna, har behövts lite mer stadsbanor

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Själv sitter man med port-problem (3569 eller vad det är) så man knappt kan komma in på en enda server

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Spelade några rundor och det var ungefär vad jag förväntade mig. Stadsbanor med trånga utrymmen, långa raka vägar och gott om tak att springa runt på (eller campa på en hel runda, vilket jag fick erfara ganska ofta). Gick inte särskilt bra för mig och jag gillade inte det så mycket, men förmodligen blir det betydligt roligare när man lärt sig banorna lite bättre.

Jag är nog fortfarande mest förtjust i stora banor men DT kan säkert bli riktigt skoj som omväxling!

Permalänk
Medlem

Denna tråd känns mest aktuell för detta:

Nån fler än mig som har fått strul med spelet på senare tid? Osäker om det är Dragon Tooth patchen eller någon tidigare.
Då jag startar spelet kommer jag till laddningskärmen och får 1 frame per 10 sec, "_" märket som blinkar gör det knappt.
Windows lika rappt som vanligt även fast Bf4 låst sig i laddningen eller vad som nu händer. Inga andra spel beter sig på detta vis.

Permalänk
Medlem

Ingen bana jag fastnade för direkt, blev lätt ganska kaotiskt och tycker det var svårt att spela "taktiskt". Kanske man måste lära sig banorna bättre först iof. Blir säkert bra. Gillar iof främst öppna stora kartor så kanske därför dom inte föll mig i smaken. Kul med variation om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Denna tråd känns mest aktuell för detta:

Nån fler än mig som har fått strul med spelet på senare tid? Osäker om det är Dragon Tooth patchen eller någon tidigare.
Då jag startar spelet kommer jag till laddningskärmen och får 1 frame per 10 sec, "_" märket som blinkar gör det knappt.
Windows lika rappt som vanligt även fast Bf4 låst sig i laddningen eller vad som nu händer. Inga andra spel beter sig på detta vis.

Inaktivera origin i spelet så bör det lösa sig.

Application settings > Origin in game och inaktivera.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt coola banor! Link läget är lite snowball effekt på det kan stå 300- 300 och helt plötsligt har man förlorat 0 -200 för att man inte har nån "link"

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies