Skärmskydd till Oneplus one? Universalt till skärmar på 5.5 tum?

Permalänk
Medlem

Skärmskydd till Oneplus one? Universalt till skärmar på 5.5 tum?

Jag har lyckats få en invite till att köpa en Oneplus one. Trodde knappt det var sant när jag kollade min mail inbox. Jag har beställt 64gb versionen men det gick inte att beställa något skärmskydd på deras hemsida. Därför undrar jag om någon vet om det går att få tag på ett skärmskydd till en Oneplus one här i SVERIGE?? Jag vet att det finns på Ebay men jag har inte tid att vänta på att få det levererat pga att jag kommer resa bort om en vecka och jag vill vara säker på att få mitt skydd innan jag åker. Jag har inte hittat något hos en svensk återförsäljare, någon som kanske vet om det finns? Annars borde det inte finnas universella skärmskydd som passar en viss skärmstorlek oavsett telefonmodell? Då skulle jag behöva ett som passar skärmar på 5.5 tum, någon som känner till ett sådant? Kanske går det till och med att köpa ett skärmskydd för en surfplatta och sedan skära ut en bit i rätt storlek (som sista utväg)? Jag är öppen för alla möjliga förslag för jag vill verkligen ha ett skärmskydd innan jag åker så min One håller sig repfri från dag 1.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från de här både via Ebay och direkt och då kom det väldigt snabbt. Kan ju inte garantera att det går på en vecka men de skickade direkt och jag tror det tog mindre än det när jag beställde i alla fall.

De har lite olika kvaliteter så om det påverka leveranstiden vet jag inte heller. Och de billigaste är väldigt tunna och sladdriga (svåra att montera). Men jag fick 50% rabatt på nån av lite bättre kvalitet som jag då testade och den var av lite bättre och lite tjockare kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inze:

Jag har handlat från de här både via Ebay och direkt och då kom det väldigt snabbt. Kan ju inte garantera att det går på en vecka men de skickade direkt och jag tror det tog mindre än det när jag beställde i alla fall.

De har lite olika kvaliteter så om det påverka leveranstiden vet jag inte heller. Och de billigaste är väldigt tunna och sladdriga (svåra att montera). Men jag fick 50% rabatt på nån av lite bättre kvalitet som jag då testade och den var av lite bättre och lite tjockare kvalitet.

Jag hittade dem på Ebay och det står på alla deras skärmskydd till Oneplus one "Delivery Estimated between Mon. Jul. 21 and Tue. Jul. 22" och jag åker den 23:e så det borde ju bli perfekt! Det har ju som du sa olika modeller, vet du vilka som det är lite bättre kvalité på (jag antar att det är de som är lite dyrare)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwinoa:

Jag har lyckats få en invite till att köpa en Oneplus one. Trodde knappt det var sant när jag kollade min mail inbox.

Jävlar, första på forumet montro?
***bort/moderator***

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwinoa:

Jag hittade dem på Ebay och det står på alla deras skärmskydd till Oneplus one "Delivery Estimated between Mon. Jul. 21 and Tue. Jul. 22" och jag åker den 23:e så det borde ju bli perfekt! Det har ju som du sa olika modeller, vet du vilka som det är lite bättre kvalité på (jag antar att det är de som är lite dyrare)?

Ja jag misstänker att priset nog avspeglar kvaliteten lite i alla fall. Det dyrare jag beställde tror jag kom från 3M eller nåt (tyckte jag känner igen det namnet från tejp eller nåt). De billigaste hette nog inget speciellt och de kommer på ark medan den dyrare var styckförpackad i egen förpackning.

Så jag vågar inte rekommendera något speciellt men undvik de billigaste om du vill ha nåt som är lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jävlar, första på forumet montro?
***bort/moderator***

Njet,

Beställde min i måndags

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att skärmskydd inte behövs längre då skärmglasen är rätt tåliga. Har inte en repa på min SGS3 nu 2 år efter inköp. Men då har jag aldrig nycklar och mobil etc i samma ficka.

***bort/moderator*** Dags att kassera min S3:a, inte en dag för tidigt...

Tiggeri/off-topic
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

***bort/moderator***
Så om folk är sugna så gå in och regga er och skriv upp er. Även om ni ligger långt bak i kön så lär det inte ta allt för lång tid då det har börjat rulla ut ganska bra med invites på sista tiden

Tagit bort svar på citat/tiggeri
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

***bort/moderator***
Så om folk är sugna så gå in och regga er och skriv upp er. Även om ni ligger långt bak i kön så lär det inte ta allt för lång tid då det har börjat rulla ut ganska bra med invites på sista tiden

Det låter bra. Se bara till att de kommer till användning

Även trevligt att du tipsar andra om var de kan få tag i dem.

Tagit bort citat
Permalänk
Medlem

Haft sedan början av Juli

Permalänk
Medlem

Ni som köpt, vad vart slutsumman med frakt ? Behöver man betala tull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av funkyz:

Ni som köpt, vad vart slutsumman med frakt ? Behöver man betala tull?

3078kr för mig med express frakt. Ingen tull än vad jag vet i alla fall.

Däremot så verkar inte OP ha någon koll på vad dem gör med sina ordrar då vi är ett par stycken som inte fått något kollinr men folk som beställt efter har fått sitt kolli.. Och dem ändrar inte order status heller utan den går från "Pending shipment" > Processing > och helt plötsligt så har du den i handen efter 2-4 dagar och då ändras statusen till complete.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Kinesiska versionen med Color OS, Omflashad till CM11 tror jag?

Och satan va dyr den var jämfört med att köpa från OP direkt. 3749kr för 16gb? Jag betalade 3078kr inkl.moms och expressfrakt för 64gb.

"OBS: Detta är en kinesisk modell som ursprungligen har mjukvaran "Color OS" (som bl.a. saknar Play Store). Enheterna vi nu har i lager är dock flashade med CyanogenMod från leverantör (dvs ett riktigt Android-operativsystem). Förpackningarna har därmed varit brutna, men skyddsfilm sitter kvar på skärmen och alla tillbehör är orörda. Kan ställas in helt på svenskt språk. Den kinesiska modellen saknar LTE-Band 4 & 17, dessa band används ej i Europa men det kan bli bekymmer med flera operatörer i USA."

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av funkyz:

Ni som köpt, vad vart slutsumman med frakt ? Behöver man betala tull?

2967 KR med express. Skillnaden var bara 18kr på standard frakt och express då jag beställde, verkar som att den höjts nu.
Från att den skickades så tog det 13h tills DHL knackade på här hemma ^^

Skärmskydd beställde jag från Ebay och det tog ungefär 7 dagar om jag minns rätt.

Edit: Ingen tull, paketet skickas från UK/Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

***bort/moderator***
Så om folk är sugna så gå in och regga er och skriv upp er. Även om ni ligger långt bak i kön så lär det inte ta allt för lång tid då det har börjat rulla ut ganska bra med invites på sista tiden

Ååååååå... Måste gå in och titta. Sjukt sugen på en Oneplus One.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jävlar, första på forumet montro?
***bort/moderator***

Jag fick för ett tag sedan. Gav dock bort den.
Jag har bara postat 2ggr på deras forum så det verkar inte krävas så mycket för att få en.

Edit citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Om du har invites över så skulle jag glädligen få en, men är det sant att dessa gäller bara 24h? Har inte pengar till mobilen just nu förän September :/

Japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag fick för ett tag sedan. Gav dock bort den.
Jag har bara postat 2ggr på deras forum så det verkar inte krävas så mycket för att få en.

Vann du på tävling eller var du "Early supporter"?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Funderar på att lägga en beställning (kommer nog göra det garanterat) av OnePlus One Sandstone Black 64 GB.

Finns det något negativt med produkten förutom småbuggar i Cyanogen ? Ända nackdelen jag hittar på nätet, samt att volymen på samtal var låga på test versionen. Och såklart, enligt mig storleken.. men det verkar vara så nya mobilen skapas tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av funkyz:

Funderar på att lägga en beställning (kommer nog göra det garanterat) av OnePlus One Sandstone Black 64 GB.

Finns det något negativt med produkten förutom småbuggar i Cyanogen ? Ända nackdelen jag hittar på nätet, samt att volymen på samtal var låga på test versionen. Och såklart, enligt mig storleken.. men det verkar vara så nya mobilen skapas tyvärr

https://forums.oneplus.net/forums/svenska/
Där inne har du några trådar om vad de tycker om dem.(De som har fått sina)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vann du på tävling eller var du "Early supporter"?

Fick bara ett mail att jag hade fått en invite. Reggade mig på forumet strax innan man fick reda på att det var en oppo find7a med lite annan design, fast batteri o cyanogenmod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Fick bara ett mail att jag hade fått en invite. Reggade mig på forumet strax innan man fick reda på att det var en oppo find7a med lite annan design, fast batteri o cyanogenmod.

Och billigare också

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

http://puu.sh/agJsx/e9944f4d5b.png

Nu kör vi Hoppas man blir nöjd! Första Android luren ever!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Och billigare också

Ja, men jag kan inte begripa varför de tagit bort lte band 20 (800mhz)??
Men hade det varit som de påstod att det skulle vara en 5.5" telefon i 5" format så hade det nog blivit ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Blir tyvärr ingen över för Sweclockers forumet, De kommer att gå ut till Oneplus forumet inne på Svenska invite listan, Så om folk är sugna så gå in och regga er och skriv upp er. Även om ni ligger långt bak i kön så lär det inte ta allt för lång tid då det har börjat rulla ut ganska bra med invites på sista tiden

Skrivet av aMp:

Min erfarenhet är att skärmskydd inte behövs längre då skärmglasen är rätt tåliga. Har inte en repa på min SGS3 nu 2 år efter inköp. Men då har jag aldrig nycklar och mobil etc i samma ficka.

***bort/moderator*** Dags att kassera min S3:a, inte en dag för tidigt...

Mina 3 invites jag kommer få har inte reserverats till någon så det finns en stor chans att jag ger bort dem till några här på sweclockers. Annars har jag sätt invites på eBay som kommer upp i 1000kr styck, skulle inte vara helt fel

Tagit bort tiggeri i citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av funkyz:

Funderar på att lägga en beställning (kommer nog göra det garanterat) av OnePlus One Sandstone Black 64 GB.

Finns det något negativt med produkten förutom småbuggar i Cyanogen ? Ända nackdelen jag hittar på nätet, samt att volymen på samtal var låga på test versionen. Och såklart, enligt mig storleken.. men det verkar vara så nya mobilen skapas tyvärr

Vissa klagar på att skärmen har en gul ton till sig eller att det är som ett gult band längst ner på skärmen. Detta ska enligt Oneplus bero på att skärmen är kalibrerad för att ge mer realistiska och korrekta färger, men eftersom många har klagat på det tänker de släppa en uppdatering till telefonen så man kan välja mellan olika färg-lägen eller kalibrera den själv

Permalänk

Jag var inne på biltema idag. Såg en screenprotector som man kunde klippa ut för 30:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwinoa:

Mina 3 invites jag kommer få har inte reserverats till någon så det finns en stor chans att jag ger bort dem till några här på sweclockers. Annars har jag sätt invites på eBay som kommer upp i 1000kr styck, skulle inte vara helt fel

Jag skulle då aldrig köpa en invite från ebay för 1000kr. Till en början så blir det ju billigare att köpa den från t.ex bazula? Samt så räcker invites bara i 24 timmar

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jag skulle då aldrig köpa en invite från ebay för 1000kr. Till en början så blir det ju billigare att köpa den från t.ex bazula? Samt så räcker invites bara i 24 timmar

Jag skulle heller aldrig göra det, men tydligen så verkar det finnas folk som är helt galna i telefonen och det gör mig inget . Bazula finns ju inte i alla länder världen över...