Bästa stormtändaren / Torch Lighter?

Permalänk
Musikälskare

Bästa stormtändaren / Torch Lighter?

Hallu

Har googlat rundor efter en bra stormtändare till vildmarken och cigarrer men inte hittat något jag fastnat för 100%

Zippo Blu var en kandidat men den verkar omständig att tända, jag vill gärna upp lite i pris så den inte går sönder efter 1 vecka som min gamla

Har ni några bra tips på robusta stormtändare?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag kör med Z-plus som är en insats till vanliga zippotändare, fungerar ypperligt till cigarr, har dock inte testat den i fält mer än när jag varit ute och grillat.. Tappat den många gånger utan problem dock.

Permalänk
Medlem

Om du promt inte måste ha en butantändare kan jag starkt rekommendera en Zippo bensintändare. Fungerar klockrent blåsiga dagar Kostar runt 400kr för en enkel modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bensintändare och cigarr är inte att rekommendera

Permalänk

Nej fy fan, bensintändare till cigarr är ett stort misstag

Men vilka krav är det på tändaren förutom hållbar stormtändare? Vattentät?
Silva har några i sin sortiment som klarar att bli blöt, dyra och plastiga, undvik.
239kr som dog efter en paket cigg.

Bauhouse (stavning?) har en bra stormtändare för 150 om jag minns rätt, lock som skyddar.
Har haft min i 3 - 4år och det fungerar väldigt bra än, har alltid med det på fisketurer, jobb mm.

Kolla på dx.com, finns en drös med tändare där med, samma tändare man hittar i Sverige med med humanare priser.

Cigarrlagret punkt nånting har säkert rätta tändaren med, surfar på en sketen mobil och kan inte kolla själv just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Resorb:

Om du promt inte måste ha en butantändare kan jag starkt rekommendera en Zippo bensintändare. Fungerar klockrent blåsiga dagar Kostar runt 400kr för en enkel modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan inte använda bensintändare till cigarrer men tack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?