Microsoft fördubblar försäljningen av Xbox One – utan Kinect

Permalänk
Melding Plague

Microsoft fördubblar försäljningen av Xbox One – utan Kinect

Beslutet att ta bort Kinect som obligatoriskt tillbehör har gett ett uppsving i försäljningen av Xbox One, där antalet sålda enheter i USA dubblerats jämfört mot en månad tidigare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon dag kanske Microsoft lär sig att det inte är dom som väljer vad folk vill ha, men chansen att helvetet fyser till is är rätt så låg. Detta var dock ett steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem

Man blir ju inte förvånad. Kinect var en kul sak när det kom ut, och jag köpte det direkt på releasen, men man tröttade väldigt snabbt...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Tror nog mer att det är det lägre priset som lockar än frånvaron av kinect.
Hoppas dom inte skrotar kinect på längre sikt, det är ju helt klart en rolig sak.

Permalänk
Medlem

Frågan är en fördubbling från vilken nivå? För mig känns xbox one fortfarande helt orelevant oavsett om den kostar 2 000kr eller 5 000kr....

Permalänk
Medlem

För att något ska effektivt ersätta något annat måste det inte bara fungera mer praktiskt, utan även minst lika felfritt. Säg vad ni vill om Kinect på 360, men det var alldeles för hög latens.
Och jag har hört att även om Kinect One har lägre latens, så går den fortfarande att märka. Kontroller har ju också latens, men den är så pass låg att man ej märker den. Det måste vara likadant på Kinect.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

Xbox One - Nu nästan ikapp PS4 sett till försäljning.

Inte så konstigt att den säljer bättre utan Kinect däremot.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Master of Overkill

Fattar inte hur man kan ha Xbox One utan Kinect.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Känns som att man missar en del fördelar/extra finesser utan kinect. Den är uppenbarligen riktigt imponerande av tester jag läst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Discokungen

Det var väl ungefär det jag sade från början. De skulle inte haft högre pris än PS4 men haft Kinect medföljande ändå. Nu försökte de motivera det högre priset med en pryl ingen tyckte de hade någon användning för. Skapa behov är det som gör att man kan sälja nya saker, om man inte kompenserar med lite lägre pris eller väldigt bra marknadsföring tills folk vänjer sig vid det så är det dömt att misslyckas.

Det ska ingå utan att det känns som en belastning. Microsoft får kamma sig och typ besöka andra länder än USA...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

De sålde ju katastrofalt förra månaden. NDP i staterna placerade dem runt 70k under hela Maj, så dubbelt det 140k... PS4 säljer även i staterna fortfarande mer.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är Kinect bra till? Vettigt att ta inte ha sånt trams som prishöjare utan låta de som vill köpa till det, annars kunde de ju lika gärna alltid skicka med dansmatta, plastgitarrer och trummor, det vore nog vettigare att alltid skicka med en ratt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det här skulle de ha tänkt innan lanseringen förra året.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Almtom:

Frågan är en fördubbling från vilken nivå? För mig känns xbox one fortfarande helt orelevant oavsett om den kostar 2 000kr eller 5 000kr....

ingen konsol är värd att köpa.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

problemet med denna rapport är att i maj månad så sa MS att dom skulle göra en kinectless XB1 och försäljningen för maj månad var den värsta försäljningen microsoft nånsin har haft under maj månad av nån konsol dom har gjort.

så att för dubbla dom sifforna är inte ett stort wow.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Almtom:

Frågan är en fördubbling från vilken nivå? För mig känns xbox one fortfarande helt orelevant oavsett om den kostar 2 000kr eller 5 000kr....

Samma gäller ju PS4. Alla jag känner som köpt en av dessa två konsoler använder dem inte mer - på grund av den stora frånvaron av spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker Kinect till XBone fungerar otroligt bra, speciellt röststyrningen. Skönt som fan att man inte ens behöver starta kontrollen om man ska göra något annat än att spela spel, sen så har röstkommandon också fungerat riktigt bra dom få gånger implementerats i spelen.

Men självklart borde Kinect inte vara ett måste för att använda konsollen.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Fattar inte hur man kan ha Xbox One utan Kinect.

För sådana som mig som använder xbox för annat än att "hoppa" runt. Jag har förvisso ingen Xbone, men dock en 360 som sitter på en vägghylla 2m över golvet i sovrummet, där jag inte vill ha mer saker som förstör estetiken.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nautilus011:

För sådana som mig som använder xbox för annat än att "hoppa" runt. Jag har förvisso ingen Xbone, men dock en 360 som sitter på en vägghylla 2m över golvet i sovrummet, där jag inte vill ha mer saker som förstör estetiken.

Dock är Xbox One kinect typ 1000000 bättre, och funkar såååååå skönt med prata med den.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

ingen konsol är värd att köpa.

Beroende på spel du vill spela så är en konsol rejält värd att köpa. Allt handlar inte om max grafik o.s.v utan om vad du faktiskt vill spela.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dock är Xbox One kinect typ 1000000 bättre, och funkar såååååå skönt med prata med den.

Kan du föklara lite mer vad man använder den till? Är det bara för att prata? Typ 'Turn on' eller kan man säga åt den att byta kanal och annat?
Vad kan man vifta sig fram till?

Permalänk
Medlem

Inte ett dugg förvånande. För det första så säljer i regel alltid elektronikprylar med lägre pris en större volym och för det andra så är kinect en gimmick som fort blir gammal. När det kommer till grundtanken med en spelkonsol, att "SPELA" så finns väldigt lite den tillför.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Troligen många som tolkat att Kinect=NSA och när du då slipper Kinect så känns det tryggare
att köpa konsollen (nu pratar vi alltså om tolkningen av och försäljningen av Kinect i USA).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Inte ett dugg förvånande. För det första så säljer i regel alltid elektronikprylar med lägre pris en större volym och för det andra så är kinect en gimmick som fort blir gammal. När det kommer till grundtanken med en spelkonsol, att "SPELA" så finns väldigt lite den tillför.

Precis min tanke. Och folk har dessutom sagt det hela tiden. "Jag skulle gärna köpa men jag vägrar Kinect", men som vanligt så tjurar Microsoft och väntar tills det svider i plånboken innan de börjar lyssna på sina kunder.

Vi kommer att ha terraformat Mars innan Microsoft lyssnar på sina kunder innan de släpper en produkt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Precis min tanke. Och folk har dessutom sagt det hela tiden. "Jag skulle gärna köpa men jag vägrar Kinect", men som vanligt så tjurar Microsoft och väntar tills det svider i plånboken innan de börjar lyssna på sina kunder.

Vi kommer att ha terraformat Mars innan Microsoft lyssnar på sina kunder innan de släpper en produkt.

Tent teoretiskt är faktiskt mars en T1 terraform planet redan och det kan möjligtvis finnas liv där om än i mikrobisk form. (Jorden är T3 i skalan) Förstår din poäng helt och håller med såklart, men tyckte det inte kunde skada med pyttelite korrektur. =D

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

hmm jag kan tänka mig att köpa en Obox One först när en uppdaterad version kommer ut. Troligen kommer den va mindre, kosta mindre, dra mindre och fler funktioner och fixar på mjukvaran har kommit ut. Min Xbox 360 fungerar hur bra som helst efter man införskaffat slim.

Visa signatur

tja

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av biorrith:

Kan du föklara lite mer vad man använder den till? Är det bara för att prata? Typ 'Turn on' eller kan man säga åt den att byta kanal och annat?
Vad kan man vifta sig fram till?

Ja det kan du prata, byta kanel söka youtube, byta spel.
Ta korta klipp svara skype, stänga av den allt med röst.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja det kan du prata, byta kanel söka youtube, byta spel.
Ta korta klipp svara skype, stänga av den allt med röst.

Går ju fortfarande att använda precis som att du inte sitter och snackar med datorn, du använder ju mus+tb medan du på konsolen sitter med kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

ingen konsol är värd att köpa.

För dig kanske. Så du glömde skriva "för mig är" före ingen.....

Skrivet av FreddyK:

Tycker Kinect till XBone fungerar otroligt bra, speciellt röststyrningen. Skönt som fan att man inte ens behöver starta kontrollen om man ska göra något annat än att spela spel, sen så har röstkommandon också fungerat riktigt bra dom få gånger implementerats i spelen.

Men självklart borde Kinect inte vara ett måste för att använda konsollen.

Så klart ska Kinect inte vara ett måste, helt rätt.

Men, varför välja bort det Det är ju överhelskönt!

Skrivet av Nautilus011:

För sådana som mig som använder xbox för annat än att "hoppa" runt. Jag har förvisso ingen Xbone, men dock en 360 som sitter på en vägghylla 2m över golvet i sovrummet, där jag inte vill ha mer saker som förstör estetiken.

Du får nog ta o testa en vecka med Xbox One kinect, och dina meningar hade varit lite annorlunda

Skrivet av tvelander:

Dock är Xbox One kinect typ 1000000 bättre, och funkar såååååå skönt med prata med den.

Instämmer 100%

Skrivet av biorrith:

Kan du föklara lite mer vad man använder den till? Är det bara för att prata? Typ 'Turn on' eller kan man säga åt den att byta kanal och annat?
Vad kan man vifta sig fram till?

Typ, spela in det du spelar, med rösten

Du kommer att bli förvånad så mycket man kan göra leta o sök, och det är bara en liten del av det hela.

Lite mer för den late

Xbox one är så sjukt underskattad här, så det är rent sinnessjukt!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Tent teoretiskt är faktiskt mars en T1 terraform planet redan och det kan möjligtvis finnas liv där om än i mikrobisk form. (Jorden är T3 i skalan) Förstår din poäng helt och håller med såklart, men tyckte det inte kunde skada med pyttelite korrektur. =D

Jag erkänner min okunnighet i ämnet Det jag menade var när vi lyckats fixa så att mars blir beboelig för gemene man. Det är så jag uppfattat begreppet tidigare, men nu har jag lite att läsa på märker jag

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.