Permalänk

Doom (4)

Nu har det ÄNTLIGEN släpps en första teaser för Doom(Doom 4). Det annonserades ut nu på E3. Det var på tiden även om den inte säger så värst mycket.
Mer blir att vänta till Quakecon i Juli. Som det ser ut nu verkar spelet utifrån att döma att bli en reboot utav Doom II, cyberdemon verkar vara tillbaka och likaså det klassiska dörrljudet!! Vad tros och tycks?

http://www.youtube.com/watch?v=cYjR5UzhcZA

#doom

Permalänk
Inaktiv

Svårt att säga något utifrån den teasern men jag är som vanligt taggad!
Har senaste tiden börjat lira igenom gamla Doom i BrutalDoom-tappningen. Råder ju viss brist på "härliga" spel...

Permalänk
Medlem

Såg den med förut! inte så upphetsande teaser men det är i fullgång nu ialf

Nån som vet mer om hur det kommer utspela sig, story vis?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Avstängd

äntligen något för oss FPS älskare, men hade ju hoppats även på ett nytt Quake spel.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Hoppas de går tillbaka till gamla känslan också. Det ska vara ett köttaspel. Inget "gömma sig bakom lådor och teamwork" som alla FPS-spel är idag. Och inget trams med monster som spawnas bakom ryggen på en i säkrade områden som i Doom III.

De klassiska Doom-spelen moddade till riktig 3D-motor är grymt kul.

Permalänk
Skrivet av Bean:

Såg den med förut! inte så upphetsande teaser men det är i fullgång nu ialf

Nån som vet mer om hur det kommer utspela sig, story vis?

Story mässigt är det nog svårt att veta men om det nu är reboot på Doom II så torde det utspela sig på jorden som håller på att bli invaderad utav demoner. Men jag undrar verkligen om Graham Joyce fortfarande skriver storyn för Doom eller om det nu har ändrat sig med tanke på att id började om utvecklingen nån gång 2011. Sedan så har de ju Hugo Martin som art director så det kan nog bli riktigt bra även om man saknar John Carmack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Story mässigt är det nog svårt att veta men om det nu är reboot på Doom II så torde det utspela sig på jorden som håller på att bli invaderad utav demoner. Men jag undrar verkligen om Graham Joyce fortfarande skriver storyn för Doom eller om det nu har ändrat sig med tanke på att id började om utvecklingen nån gång 2011. Sedan så har de ju Hugo Martin som art director så det kan nog bli riktigt bra även om man saknar John Carmack.

On 16 January 2009 the site Computer and Video Games reported that Graham Joyce had been hired by id Software to "help develop the storyline potential"[6] of Doom 4.
http://en.wikipedia.org/wiki/Graham_Joyce

http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/692453/graham-joyce-is-...
Dock är artikeln från 2009

Storyn är nog klar för man måste väl ha ideer och handling innan man börjar med den riktiga utvecklingen?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

On 16 January 2009 the site Computer and Video Games reported that Graham Joyce had been hired by id Software to "help develop the storyline potential"[6] of Doom 4.
http://en.wikipedia.org/wiki/Graham_Joyce

http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/692453/graham-joyce-is-...
Dock är artikeln från 2009

Storyn är nog klar för man måste väl ha ideer och handling innan man börjar med den riktiga utvecklingen?

Självklart måste de ha underlag och material såsom just story, koncept för karaktärer, miljöer etc etc innan de påbörjar den riktiga utvecklingen annars kan de inte ta utvecklingen till nästa steg Så det är nog redan klart som du skrev...hoppas man iallafall Det ska dock bli intressant att se hur allt kommer till skott under Quakecon.

Permalänk

Då var det dags för Doom (4) att avtäckas...men bara för de som befinner sig på Quakcon 2014 just nu
Lite retligt men å andra sidan så finns det de som är där och kan rapportera lite detaljer om spelet.
Spelet verkar gå tillbaka mycket till rötterna men även en hel del annat nytt och spännande!!! Det här kan bli bra
Det kommer att heta DOOM och köra id tech 6 i 1080p samt härliga 60fps! Sedan så verkar det otroligt våldsamt med galet mycket gore/gibbs..motorsåg haha. Ingen regen health YES!! Spelet kommer även med en competetive multiplayer men just nu visades endast single player.

Geoff KeighleyVerifierat konto ‏@geoffkeighley

Doom is built on id tech 6, 1080p 60 fps. Single player demo today.

Här kan ni läsa en del om det som visades nu: http://www.rockpapershotgun.com/2014/07/18/doooooooooooooom/#...
http://www.ign.com/articles/2014/07/18/doom-gameplay-unveiled...

Permalänk
Skrivet av TheRavensNest:

Då var det dags för Doom (4) att avtäckas...men bara för de som befinner sig på Quakcon 2014 just nu
Lite retligt men å andra sidan så finns det de som är där och kan rapportera lite detaljer om spelet.
Spelet verkar gå tillbaka mycket till rötterna men även en hel del annat nytt och spännande!!! Det här kan bli bra
Det kommer att heta DOOM och köra id tech 6 i 1080p samt härliga 60fps! Sedan så verkar det otroligt våldsamt med galet mycket gore/gibbs..motorsåg haha. Ingen regen health YES!! Spelet kommer även med en competetive multiplayer men just nu visades endast single player.

Geoff KeighleyVerifierat konto ‏@geoffkeighley

Doom is built on id tech 6, 1080p 60 fps. Single player demo today.

Här kan ni läsa en del om det som visades nu: http://www.rockpapershotgun.com/2014/07/18/doooooooooooooom/#...
http://www.ign.com/articles/2014/07/18/doom-gameplay-unveiled...

1080p 60fps? Det blir konsol exklusivt menar du?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Trailern känns lite Starcraft inspirerad, synd att trailers går i den riktningen.
Den är ju väldigt snygg med skulle passa lika bra till ett RTS spel

Permalänk

Svårt att döpa den till Doom 4... fast det kanske är en remake/reboot på första Doom, eller Doom II som tidigare nämnts.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Antagligen en reboot ja. Har väldigt svårt för att ha några som helst förhoppningar på ett Doom som Bethesda har satt sina klor i. Det låter trevligt med mycket blod osv, dock antagligen mer närstrid än orginalet iom melee-inriktningen. Jag kan inte hjälpa att förutspå medioker grafik, fov 40, och inget stöd för moddar. Det är garanterat gjort för konsoller.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Håppas det utspelar sig på klassiska Mars planeten som de alltid har gjort i Doom. Håppas på att det läcker ut en gameplay snart

Välkommen tillbaka Doom

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd

Betyder detta att jag måste gå tillbaka till mitt oldschool sätt att spela? dvs endast med tangentbordet Oh härliga gamla 90:talet.. Kommer så väl ihåg när jag var 9 år och spelade doom, Var så spänd och rädd för monstrena när jag spela själv, nästan så man bajsa i brallan när dom poppa upp bakom något hörn

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Betyder detta att jag måste gå tillbaka till mitt oldschool sätt att spela? dvs endast med tangentbordet Oh härliga gamla 90:talet.. Kommer så väl ihåg när jag var 9 år och spelade doom, Var så spänd och rädd för monstrena när jag spela själv, nästan så man bajsa i brallan när dom poppa upp bakom något hörn

Haha känner igen mig i det där.. Underbar tid

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Haha känner igen mig i det där.. Underbar tid

Samma här, det skrämde skiten ur mig med och jag var ändå i övre tonåren då

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Håppas det utspelar sig på klassiska Mars planeten som de alltid har gjort i Doom. Håppas på att det läcker ut en gameplay snart

Välkommen tillbaka Doom

Enligt vad Rock paper shotgun skrivit så ska det utspela sig på mars i alla fall.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

1080p 60fps? Det blir konsol exklusivt menar du?

Nej, inte konsolexklusivt utan det utvecklas till PC, Xbone och Ps4...

Permalänk

Här har ni lite mer matnyttig info om visningen Förhoppningsvis får vis se något snart.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/07/17/a-lengh...

Permalänk
Medlem

Var det en cyberdemon man såg i trailern? Jag hoppas att slänger in en vettig editor också, likt DCK (men inte lika buggig). Gjorde nog runt hundra banor till orginalet. Wadpacks m.m.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd

haha, detta slog mig precis. Iddqd Idbehold idkfa. tänk att dessa fortfarande sitter i själen.. Fan, man saknar gamla goda tiden

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Äntligen en liten teaser och info om nästa visning som sker på E3 under Bethesdas presskonferens Taggad!
Plus ett klipp från den skrotade versionen, tur att de inte fortsatte på det spåret.

Nya Teasern
https://www.youtube.com/watch?v=bdAZqeDtlL4

Den skrotade versionen
https://vid.me/70wz

Permalänk
Medlem

Det blir intressant när dem släpper beta, jag har en beta-invite som jag fick med vid köp av Wolfenstein the New Order.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur långt framme Id är på tekniksidan nuförtiden. Det kommer ändå bara att bli brunt och tråkigt. Det enda som skulle kunna få mig en smula intresserad är att Id annonserar att Romero kommer tillbaka som designer.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Arrghh, går inte att spola tillbaka detta ??
Visade endel Doom först men nu är det massa annat.

Permalänk
Avstängd

Kollade en stund på streamen då dom visade ingame från nya Doom, tyvärr såg det riktigt riktigt tråkigt ut :S

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Har blandade känslor inför 4:an. Känns som de fortsätter i samma spår som 3:an fast med mer action. Det som är bra är att de släpper en baneditor.

Permalänk
Medlem

Besviken? Så här ska ju ett Doom spel se ut! Grymt med editorn, det kommer bli kul med oldschool mp action, inget CoD svammel.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|