Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

Finns det någon transparent note som man kan ha på hemskärmen, jag vill alltså endast se texten på de notes som jag skriver dit och inget annat.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Vet någon hur man gör, eller om det finns en app, för att få fram lösenordet till ett wifi-nätverk som finns lagrat i mobilen?

Alltså, man har en gång skrivit in lösenordet till ett nätverk och det ligger sparat och ansluter automatiskt, och nu vill man ha fram lösenordet för att kunna använda det på en annan enhet. Hoppas ni förstår frågan och att någon har en lösning för vad jag kan se så finns det bara alternativ som "glöm" osv. Obs, ingen av enheterna är rootade om det har någon betydelse. Hoppas att ingen tolkar det här som olaga intrång på ett nätverk heller för det är det inte. Vill bara se ett lösenord som jag egentligen redan har.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Vet någon hur man gör, eller om det finns en app, för att få fram lösenordet till ett wifi-nätverk som finns lagrat i mobilen?

Alltså, man har en gång skrivit in lösenordet till ett nätverk och det ligger sparat och ansluter automatiskt, och nu vill man ha fram lösenordet för att kunna använda det på en annan enhet. Hoppas ni förstår frågan och att någon har en lösning för vad jag kan se så finns det bara alternativ som "glöm" osv. Obs, ingen av enheterna är rootade om det har någon betydelse. Hoppas att ingen tolkar det här som olaga intrång på ett nätverk heller för det är det inte. Vill bara se ett lösenord som jag egentligen redan har.

Det brukar fungera att gå in och ändra lösenordet och sedan bocka i rutan "visa lösenord" eller liknande.

Permalänk
Medlem

Följs*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Skrivet av Luckyy:

Det brukar fungera att gå in och ändra lösenordet och sedan bocka i rutan "visa lösenord" eller liknande.

Jo det har jag redan tänkt på men får inte fram annat än Avbryt och Glöm, inget om att ändra lösen.

Mobilen i fråga kör Android 4.0.4

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Vet någon hur man gör, eller om det finns en app, för att få fram lösenordet till ett wifi-nätverk som finns lagrat i mobilen?

Alltså, man har en gång skrivit in lösenordet till ett nätverk och det ligger sparat och ansluter automatiskt, och nu vill man ha fram lösenordet för att kunna använda det på en annan enhet. Hoppas ni förstår frågan och att någon har en lösning för vad jag kan se så finns det bara alternativ som "glöm" osv. Obs, ingen av enheterna är rootade om det har någon betydelse. Hoppas att ingen tolkar det här som olaga intrång på ett nätverk heller för det är det inte. Vill bara se ett lösenord som jag egentligen redan har.

Om det är din egen router skulle jag resetta den och sedan byta lösen till något du kommer ihåg. Annars kontaktar du den som är ansvarig för nätverket.

Permalänk
Medlem

Efterfrågar app som kan spela upp musik från min dator. Dvs tänket är ungefär som spotify, bara det att databasen med låtar ligger på datorn, och jag vill spela upp på telefonen, via wifi eller 3g.

Kör Foobar2000 på datorn. Kanske finns något plugin som kan agera server så jag kan komma åt hela databasen från mobilen?

Jag är ute efter en direkt koppling, dvs inga halvdana lösningar med sync från dator-dropbox-mobil. Utan ren streaming från datorn till mobilen.

Permalänk
Skrivet av Atlas Tsatsume:

Efterfrågar app som kan spela upp musik från min dator. Dvs tänket är ungefär som spotify, bara det att databasen med låtar ligger på datorn, och jag vill spela upp på telefonen, via wifi eller 3g.

Kör Foobar2000 på datorn. Kanske finns något plugin som kan agera server så jag kan komma åt hela databasen från mobilen?

Jag är ute efter en direkt koppling, dvs inga halvdana lösningar med sync från dator-dropbox-mobil. Utan ren streaming från datorn till mobilen.

Du installerar Audials Light på både datorn och telefonen. Som en bonus får du något tiotusental radiostationer, också.

Permalänk

Dropbox antar jag om något

Permalänk
Medlem

YouTube-alternativ

Behöver lite hjälp... Jag vet inte vad google gör med den vanliga youtube-appen, men det känns som den blir sämre och sämre för varje uppdatering. Den buffrar, kraschar och fryser. Är det någon som vet om något bra alternativ till google orginella youtube-app? Har sökt, men hittar inte :/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Finns det någon transparent note som man kan ha på hemskärmen, jag vill alltså endast se texten på de notes som jag skriver dit och inget annat.

Memo Widget
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aboutjsp.memowidget&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hYm91dGpzcC5tZW1vd2lkZ2V0Il0.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

kameran!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FFox:

Behöver lite hjälp... Jag vet inte vad google gör med den vanliga youtube-appen, men det känns som den blir sämre och sämre för varje uppdatering. Den buffrar, kraschar och fryser. Är det någon som vet om något bra alternativ till google orginella youtube-app? Har sökt, men hittar inte :/.

Kör direkt i webläsaren.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FFox:

Behöver lite hjälp... Jag vet inte vad google gör med den vanliga youtube-appen, men det känns som den blir sämre och sämre för varje uppdatering. Den buffrar, kraschar och fryser. Är det någon som vet om något bra alternativ till google orginella youtube-app? Har sökt, men hittar inte :/.

Testa denna, den funkar riktigt bra tycker jag, har dock inte kört senaste.

[MOD] YouTube 4.4.11 (v4b), 720p HD (over WiFi & 3G), screen off playback

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1529715

Permalänk
Medlem
Skrivet av e2zippo:

Testa denna, den funkar riktigt bra tycker jag, har dock inte kört senaste.

[mod] YouTube 4.4.11 (v4b), 720p HD (over WiFi & 3G), screen off playback

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1529715

Tack! Ska prova. Hittade den gamla versionen av Youtube. Nu funkar det helt felfritt. Version 2.3 har jag nu. Snabb, snygg och enkel :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Glovebox. Man ställer in ett område på skärmens kant och när man drar fingret över det får man upp en launcher där man ställer in vilka apps som man vill kunna snabbt komma åt.

Permalänk
Medlem

Har testat WhatsApp (gratis SMS även mellan operatörer) och tycker den verkar trevlig.
Nån som vet om den är 100% pålitlig även vid stunder då man har enheten/mobilen helt avstängd i några timmar? Kommer meddelanden någon försökt skicka mig under den tiden att komma fram så fort jag startar den igen?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag får väl säga Swiftkey Flow och Dropbox

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av valiant:

Har testat WhatsApp (gratis SMS även mellan operatörer) och tycker den verkar trevlig.
Nån som vet om den är 100% pålitlig även vid stunder då man har enheten/mobilen helt avstängd i några timmar? Kommer meddelanden någon försökt skicka mig under den tiden att komma fram så fort jag startar den igen?

Ja självklart..
Den använder f.ö din mobila dataanslutning. Så vanliga SMS är det ju inte men det kanske du visste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ja självklart..
Den använder f.ö din mobila dataanslutning. Så vanliga SMS är det ju inte men det kanske du visste.

Jo, det vet jag. Men gillar idén med WhatsApp att funktionen knyts till det riktiga mobilnumret och inte nåt helt separat användarkonto så som t.ex. Skype eller andra meddelandetjänster i regel fungerar.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag använder swapps. en fantstisk app som jag inte klarar mig utan numera. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.schiztech.s...

jag undrar om någon här vet en bra app som förstorar upp alla iconer som läggs på skribordet? lite som https://play.google.com/store/apps/details?id=name.kunes.andr... men som inte ska kosta 70 spänn

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

ES File Explorer File Manager

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Snälla hjälp, jag har en s2:a och jag vill att när jag får sms, så ska lampan börja blinka typ 2/3 ggr eller något sånt. Helst gratis.
jag vet att iphone har så men .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Snälla hjälp, jag har en s2:a och jag vill att när jag får sms, så ska lampan börja blinka typ 2/3 ggr eller något sånt. Helst gratis.
jag vet att iphone har så men .

Har du root?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Har du root?

Ehm, nae vad är det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har några bra tips på mediaspelare som t.ex Diceplayer (vill åt streamfunktionen)? Funkar inte som den skall på min HTC One

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Adblock Plus
Nova Launcher/Apex Launcher
MX Player
Xposed Framework
Titanium Backup
Root Explorer
Click UI/Minimal UI (ikoner)
Spotify
Shazam

De jag använder mest.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av random1234:

Efterfrågar app som kan spela upp musik från min dator. Dvs tänket är ungefär som spotify, bara det att databasen med låtar ligger på datorn, och jag vill spela upp på telefonen, via wifi eller 3g.

Kör Foobar2000 på datorn. Kanske finns något plugin som kan agera server så jag kan komma åt hela databasen från mobilen?

Jag är ute efter en direkt koppling, dvs inga halvdana lösningar med sync från dator-dropbox-mobil. Utan ren streaming från datorn till mobilen.

Kanske använda dig av Google Play Music?
Du får dock ladda upp musikbiblioteket först

Permalänk

CarX Drift Racing, det jag spelar allra mest när jag får en kort stund över. Bästa "drift/race-spelet" till android enligt mig. Riktigt skönt när man vant in sig och fått rätt känsla. Fick ett mail idag om att det snart uppdateras med fler bilar och banor. Själv kan jag nöta samma bana och bil i timmar bara för att sätta ett perfekt åk.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.CarXTech.Ca...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Magic vibrator...
Nä men seriöst, Slotomania, Elves Realm och Candy Crush är väl de som hängt med längst. Spelar/surfar mest, men ett program som är nice är Astro file manager (och så facebook m.m som typ alla har).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]