MSI avtäcker gamingdatorn GT72 Dominator

Permalänk
Melding Plague

MSI avtäcker gamingdatorn GT72 Dominator

Efter mer än två år med samma chassidesign avtäcker MSI 17,3-tummaren GT72 Dominator, som får en slankare profil, en mer strömlinjeformad design och Geforce GTX 880M med 8 GB GDDR5.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Skippa Discobelysningen MSI

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

CD-läsare året 2014? Alla tillverkare borde skicka med en extern istället. Det kan väl inte kosta _mycket_ mer att tillverka...

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Vad ska man med 8GB grafik minne ?
Det är väll inte en 8k skärm ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Skippa Discobelysningen MSI

Ja för vem vill egentligen ha ett bakgrundsbelyst tangentbord?

Skrivet av SummitSub:

CD-läsare året 2014? Alla tillverkare borde skicka med en extern istället. Det kan väl inte kosta _mycket_ mer att tillverka...

Nej men det skulle sälja mindre.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Skippa Discobelysningen MSI

Ganska praktiskt med belysning på laptops. Så man ser knapparna och touchpaden i mörker.

Skrivet av SummitSub:

CD-läsare året 2014? Alla tillverkare borde skicka med en extern istället. Det kan väl inte kosta _mycket_ mer att tillverka...

På en laptop med 17 skärm är det bara slöseri med plats att inte stoppa in en Blu-ray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Ja för vem vill egentligen ha ett bakgrundsbelyst tangentbord?

Exkt, det ganska ibland i mörker. tvingades köpa en http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil... till min laptop

Permalänk
Medlem

Finns det inställningar så att man ändra belysningen som man vill på MSI:s laptops eller är man fast vid att ha discobelysning i olika färger?

Permalänk
Skrivet av Moleskin:

Finns det inställningar så att man ändra belysningen som man vill på MSI:s laptops eller är man fast vid att ha discobelysning i olika färger?

Dom har inte tänkt till alls, så det är konstant blink i 25 Hz som gäller. Det växlar mellan rött, grönt och blått hela tiden. Var 7:e cykel lyser det vitt med dubbla ljusstyrkan och frekvensen sänks till 12,5 Hz.

Nä, jag kan inte tänka mig annat än att det går att stänga av

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Snacka om bastant pjäs, verkligen en desktop replacement

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Dom har inte tänkt till alls, så det är konstant blink i 25 Hz som gäller. Det växlar mellan rött, grönt och blått hela tiden. Var 7:e cykel lyser det vitt med dubbla ljusstyrkan och frekvensen sänks till 12,5 Hz.

Nä, jag kan inte tänka mig annat än att det går att stänga av

Ja, att det går att stänga av förstår jag men kan man ställa in så att alla tangenter lyser t ex blått eller blir man tvingad att ha regnbågens alla färger om det är på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moleskin:

Ja, att det går att stänga av förstår jag men kan man ställa in så att alla tangenter lyser t ex blått eller blir man tvingad att ha regnbågens alla färger om det är på?

Jag har svårt att tänka mig att belysningen ser exakt likadan ut som den gör på bilden, det är mest för att visa att det går att ställa in lite som man vill.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Moleskin:

Ja, att det går att stänga av förstår jag men kan man ställa in så att alla tangenter lyser t ex blått eller blir man tvingad att ha regnbågens alla färger om det är på?

Skrivet av Konabu:

Jag har svårt att tänka mig att belysningen ser exakt likadan ut som den gör på bilden, det är mest för att visa att det går att ställa in lite som man vill.

Färgerna går att justera precis som man själv vill ha det med den medföljande mjukvaran. Bakgrundsbelysningen går även stänga av helt om man så vill.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

SSD i raid 0...... Varför i all världen?

Permalänk
Avstängd

Varför har man så mycket systemramminne igentligen? Bara för att trigga upp priset.. Kan inte se att en gamer utnyttjar mer än kanske MaX 16 gb när man spelar.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Isse00:

Ja för vem vill egentligen ha ett bakgrundsbelyst tangentbord?
Nej men det skulle sälja mindre.

Skrivet av matnojje:

Ganska praktiskt med belysning på laptops. Så man ser knapparna och touchpaden i mörker.

På en laptop med 17 skärm är det bara slöseri med plats att inte stoppa in en Blu-ray brännare.

Tänkte mest på belysning i framkant samt på baksidan, Givetvis ska tangentbordet vara bakrundsbelyst

Dom har dock blivit mkt bättre på senare år, MSI-GT660R (2010):

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Jag är så långt ifrån deras målgrupp som det går att komma, förhoppningsvis blir någon glad av nyheten..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av computergeekzor:

Själv sitter man ju på Asus nya g750 så jag klarar mig.

Och?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av computergeekzor:

Själv sitter man ju på Asus nya g750 så jag klarar mig.

PHEW, skönt att du sa det, jag satt och oroade mig där!

Permalänk
Medlem

Låter som ett satans överpris. Fan, man kan få en likadan larre för minst 6000 kr mindre

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

SSD i raid 0...... Varför i all världen?

Det är ju jeete heftigt, man får ju högre benchmark score!

Permalänk
Medlem

4x raid 0

hmm 4x 128gb ssd o alla i raid 0.... känns liiiiite onödigt, hellre 2 st 250gb i raid 0 eller bara en 500gb

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

120hz panel ??? eller dem gamla sunkiga 60hz panelerna i denna?

Permalänk
Avstängd

MSI måste ha dom fulaste datorerna.

Dessutom är den dyr, och har onödigheter som Blu-ray lol.

Jag är inte mycket för gaminglaptops eller Razer, men Razers är iaf mycket snyggare.

Permalänk
Avstängd

vilket spel kräver 8 gig av grafikkortet, eller är det för att kunna köra 4k?

Permalänk

24/32 gb systemminne, seriöst?

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Satan vad är det för monster!?

Jag har sett en föregångare hos en bekant, samma skal i princip ju :S
22 000 kr? Det är ju värt jämfört med Titan Z iaf

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Menlös dator.... 8 GB till det grafikkortet är helt menlöst, dagens kort har inte nog med minnesbandbredd för att nyttja 4 Gb. Sen är det skoj med SSD men fy fan va överdrivet. 128 Gb räcker till Windows, lite program och ett spel.

Sen tycker jag pressreleaser av denna graden borde ligga i en egen kategori. Menlös artikel och enbart reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Ehehe, varför plankar dem helt designen från Alienware 17? Den hade ju redan denna spec 880M 8GB fast snabbare 4910 6MB CPU med 120Hz glossy och 3D brillor.

Tjejen fick leverans av en Alienware 17 igår faktiskt, fyfaan man blir ju helt avis på 120Hz smooth gameplay och surfning.