Kan ej starta/laddaned spel via Steam

Permalänk
Medlem

Kan ej starta/laddaned spel via Steam

Hejsan!
(börjar med att be om ursäkt om jag har lagt tråden fel, är lite osäker vart den ska ligga!)
Till saken

Jag kom hem efter att varit på landet för några dagar och satte igång datorn för att spela lite. Jag startade Steam och då behövdes dota 2 och tf2 uppdateras, så jag lät dem uppdateras. Men saken var att de startade, började ladda ned och hastigheten sjönk till 0. I ett försök att fixa problemet gjorde jag detta http://goo.gl/FkgcJb
Dock gjorde jag inte allt till punkt och pricka. När jag hadde skrivit in in "kör" så kunde jag logga in i steam, så jag gjorde det. Då kom jag in i steam där endast Dota 2 och TF2 var installerade. Så jag försökte att ladda ned de andra spelen igen, vilket inte gick då nedladdnigen startade och slutade helt. Sedan insåg jag att alla spelen var kvar, men jag kunde inte se dem i Steam. Testade CS:GO och fick detta fel medelande

Så jag försökte att avinstallera Steam, vilket gick sådär. Nu har jag inga synliga spel installerade i steam. och kan inte ladda ned de överhuvudtaget.
När nedladdningen väl är igång så startar den laddar i några sekunder, och sedan slutar den och jag måste "klicka" igång nedladningen igen.

Ber ursäkt om de grammatiska felen i texten, är lite stressad just nu.

Har förmodligen glömt något, kommer förmoligen att komma på det senare

Dator-specsen står i signaturen. Internet=100/100 Fiber (Telia)

Tack i förhand!

Visa signatur

Fractal design Arc, Asus Z87-A,Gigabyte GTX 980, Intel I5 4670k @ 3.4, Corsair vengeance 8Gb, Samsung 120gb, 1TB WB caviar blue, Antec VP650PM 650W, Windows 8.1 64bit
Zowie FK2,Corsair vengeance K70(cherry mx red), Sennheiser HD650 + Objective O2 + ODAc + Modmic, Steelseries QcK+ heavy, Dell UltraSharp U2414H

Permalänk
Medlem

Du högerklickar på spelet och väljer propeties/egenskaper sen på fliken local files/lokala filer väljer du ve4rify inegrety of game files. (jag har den på eng) Kan eventuellt vara en bra ide att köra en chkdsk /f (alt /r) innan om datorn dog pga att elen gick då datorn dog.

Edit:
Har du steamguard på?`

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Du högerklickar på spelet och väljer propeties/egenskaper sen på fliken local files/lokala filer väljer du ve4rify inegrety of game files. (jag har den på eng) Kan eventuellt vara en bra ide att köra en chkdsk /f (alt /r) innan om datorn dog pga att elen gick då datorn dog.

Edit:
Har du steamguard på?`

Tack för ditt sVar!

Testade förutt att "verify inegrey" och det gjorde ingen skillnad. Testade även att byta "serVer" t.ex U.K. mm. och det funkade inte häller
bör .vetas att jag avinstallerade steam hellt och hållet plus alla spel. Senare installerade jag DOTA 2, efter en lång stunds "resume download" klickande.
Och det funkar att spela. Även borderlands 2.

vad menar du med steamguard och "köra en chkdsk /f (alt /r)"?

(spillde te på tangetbordet. Där av lustiga menigar)

Visa signatur

Fractal design Arc, Asus Z87-A,Gigabyte GTX 980, Intel I5 4670k @ 3.4, Corsair vengeance 8Gb, Samsung 120gb, 1TB WB caviar blue, Antec VP650PM 650W, Windows 8.1 64bit
Zowie FK2,Corsair vengeance K70(cherry mx red), Sennheiser HD650 + Objective O2 + ODAc + Modmic, Steelseries QcK+ heavy, Dell UltraSharp U2414H

Permalänk
Medlem

I och försig bör det nämnas att jag uppdaterade till windows 8.1 nyligen, kunde inte göra det innan pågrund av ett äldre moderkort. I alla fall får jag error- meddelandet "RunDLL" tre gånger i rad när jag startar datorn. Vet ej om det påverkar något men jag fick alla problem efter jag uppdaterade till windows 8.1. Har dessutom problem med Origin, där jag inte kan ladda ned spel mm. Men det skriver jag i en annan tråd.

Skulle verkligen uppskatas om jag fick en lösning till problemet! Har ej fått svar från Steam än

MVH// Falmn

Visa signatur

Fractal design Arc, Asus Z87-A,Gigabyte GTX 980, Intel I5 4670k @ 3.4, Corsair vengeance 8Gb, Samsung 120gb, 1TB WB caviar blue, Antec VP650PM 650W, Windows 8.1 64bit
Zowie FK2,Corsair vengeance K70(cherry mx red), Sennheiser HD650 + Objective O2 + ODAc + Modmic, Steelseries QcK+ heavy, Dell UltraSharp U2414H

Permalänk
Medlem

Du säger altså att verify fungerade?
Har du någon brandvägg på. kanske en som kommer med ett antivirus program?

Edit:

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.