Permalänk
Medlem

XBOX läggs ner ?

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/5499_xbox_entertainment_st...[prisjakt_pryl]-[tf_Xbox_lagga_ner_1406]-[integration]-[aftonbladet]-[Nyheter]-[27001]

jag fattar inte nu, jag e PS fan men fattar inte denna artikel vad e det som läggs ner ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Malekg:

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/5499_xbox_entertainment_st...[prisjakt_pryl]-[tf_Xbox_lagga_ner_1406]-[integration]-[aftonbladet]-[Nyheter]-[27001]

jag fattar inte nu, jag e PS fan men fattar inte denna artikel vad e det som läggs ner ?

Microsofts netflix-wannabe.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Det står ganska tydligt i artikeln.

Citat:

Det var egna serier, filmer och dokumentärer som skulle produceras – och många fans hurrade entusiastiskt när det avslöjades att populära spelet Halo skulle filmatiseras. Nystartade Xbox Entertainment Studios var de som skulle stå för produktionen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Malekg:

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/5499_xbox_entertainment_st...[prisjakt_pryl]-[tf_Xbox_lagga_ner_1406]-[integration]-[aftonbladet]-[Nyheter]-[27001]

jag fattar inte nu, jag e PS fan men fattar inte denna artikel vad e det som läggs ner ?

Läser du artikeln så framgår det klart och tydligt:
Det "nystartade Xbox Entertainment Studios" skall läggas ned. Detta är en avdelning hos microsoft ansvarandes för just t ex filmdramatiseringen av Halo.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

" Xbox Entertainment Studios " läggs ner, inte Xbox konsollen...

Permalänk
Medlem

Folk oroar sig i onödan

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

haha jag kan läsa, kan inget om xbox blir glad om xbox läggs ner haha

Permalänk
Medlem

Krävs nog en del för att sänka Microsoft då dom fortfarande går stort + till skillnad mot Sony som legat ganska pyrt till senaste åren trots att det gått bra med försäljningen av PS4

Permalänk
Medlem

Hur mycket av det som de annonserade på sin första reveal är nu borta från Xbox? Lite komiskt att se bara.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malekg:

haha jag kan läsa, kan inget om xbox blir glad om xbox läggs ner haha

Nej jag kan garantera att du inte skulle bli glad om xbox stängdes ner. Om Xbox stängdes ner skulle Sony få monopol vilket skulle ge dem möjligheten att höja priset och sluta förbättras eftersom de saknar utmanare.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Malekg:

haha jag kan läsa, kan inget om xbox blir glad om xbox läggs ner haha

Du vill alltså att Sony ska ha monopol på "prestanda" konsoller och kunna ta ut hutlösa priser på medioker hårdvara?

Skrivet av DavidtheDoom:

Läser du artikeln så framgår det klart och tydligt:
Det "nystartade Xbox Entertainment Studios" skall läggas ned. Detta är en avdelning hos microsoft ansvarandes för just t ex filmdramatiseringen av Halo.

Vad betyder detta för de två Halo serierna som man skulle göra med Steven Spielberg och Ripley Scott? Antar att de helt enkelt produceras av en annan studio?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Så intelligent av dig, du vill alltså att Sony ska ha monopol på "prestanda" konsoller och kunna ta ut hutlösa priser på medioker hårdvara?

Vad betyder detta för de två Halo serierna som man skulle göra med Steven Spielberg och Ripley Scott? Antar att de helt enkelt produceras av en annan studio?

Dom kommer forfarande utvecklas så inget skada skedd där, även quantumbreak serien kommer filmas till releasen utav spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Nej jag kan garantera att du inte skulle bli glad om xbox stängdes ner. Om Xbox stängdes ner skulle Sony få monopol vilket skulle ge dem möjligheten att höja priset och sluta förbättras eftersom de saknar utmanare.

Finns inget belägg för ett sådant allmängiltigt antagande. Marknadsjämvikt är när utbud och efterfrågan reglerar vilket pris som konsumenterna är villiga att betala. Skulle Sony höja priset och sluta utveckla sina produkter i en kvalitativ riktning kommer efterfrågan minska och därmed avkastningen.
I ett scenario med Playstation som enda konsol-plattform att räkna med kan få till följd att de ekonomiska riskerna för andra spelutvecklare är höga om marknadsjämvikten i stycket ovan sätts ur spel.

Dessutom har vi ju alltid våra kära PC som har blivit uträknade ett anta gånger

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Så intelligent av dig, du vill alltså att Sony ska ha monopol på "prestanda" konsoller och kunna ta ut hutlösa priser på medioker hårdvara?

Jag är rätt säker på att Nintendo skulle ta över Xboxens position. Och på så sätt mer konkurrera mot Sony. Så nja jag tror inte Sony skulle få monopol på marknaden.

Jag personligen tycker MS ska bara syssla med pc och pc spel.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

Så intelligent av dig, du vill alltså att Sony ska ha monopol på "prestanda" konsoller och kunna ta ut hutlösa priser på medioker hårdvara?

Vad betyder detta för de två Halo serierna som man skulle göra med Steven Spielberg och Ripley Scott? Antar att de helt enkelt produceras av en annan studio?

Medioker hårdvara? Nu var du allt lite väl snäll.

Permalänk
Medlem

Så, vilken tror ni blir den första konsollen som läggs ner? Det kan ju dröja ett antal år, men någon måste bli den första. Vi lär ju knappast ha Microsoft, Sony och Nintendo som "the big 3" om säg, 50 år? Jag skulle nog lägga min röst på Nintendo, tyvärr, även om jag har ägt i stort sett alla deras konsoller.

Permalänk
Avstängd

Sega har ju redan lagts ner. Så dom "vann"!?
Men för att förtydliga så har ju redan commodore, atari mm dött i tiden.

Skrivet av solemn:

Så, vilken tror ni blir den första konsollen som läggs ner? Det kan ju dröja ett antal år, men någon måste bli den första. Vi lär ju knappast ha Microsoft, Sony och Nintendo som "the big 3" om säg, 50 år? Jag skulle nog lägga min röst på Nintendo, tyvärr, även om jag har ägt i stort sett alla deras konsoller.

Tror dock att i framtiden så kommer det bli svårt att motivera konsoltillverkare att spendera energi på just konsoller då allt mer och mer kan göras via Wifi och nät, Tv Apparater blir mer kraftfulla etc.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

även om XBOX hade lagts ner hade dem sålt vidare technologin till någon annan och bara byt namn