FAQ: Hur länga skall jag ladda batteriet första gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Posten du citerade är 9 år gammal och på den tiden så var man tvungen att ladda sin telefon innan man började använda den om man ville få ut maximalt från sitt batteri. Det har hänt en hel del sen dess.

Det tror jag varken du eller jag vet om det stämmer.
Men min poäng med kommentaren var att få hans kommentar ändrad, så att den stämmer, för den är ju fortfarande med i den klistrade tråden "Samlingstråd för mobiltelefoner och bärbara mediaspelare.".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Det tror jag varken du eller jag vet om det stämmer.
Men min poäng med kommentaren var att få hans kommentar ändrad, så att den stämmer, för den är ju fortfarande med i den klistrade tråden "Samlingstråd för mobiltelefoner och bärbara mediaspelare.".

Varför skulle jag inte veta om det stämmer?
Jag tror de flesta som hade mobiltelefoner eller andra mobila enheter på den tiden känner till detta, och många lärde sig tyvärr den svåra vägen genom att få ett undermåligt batteri för att de inte laddade det ordentligt från början, iaf gjorde jag det.
Om du själv inte tror på detta så är det väldigt lätt att googla till sig information om det, de batterier som var standard på den tiden var nickelbaserade av typen NiCd eller NiMH.

Men tycker knappast att denna tråd behöver ändras, dock kanske den bör tas bort helt från FAQ tråden då den är irrelevant sedan Lithium-ion batterier blev standard i telefoner (detta började runt 2011).

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Varför skulle jag inte veta om det stämmer?
Jag tror de flesta som hade mobiltelefoner eller andra mobila enheter på den tiden känner till detta, och många lärde sig tyvärr den svåra vägen genom att få ett undermåligt batteri för att de inte laddade det ordentligt från början, iaf gjorde jag det.
Om du själv inte tror på detta så är det väldigt lätt att googla till sig information om det, de batterier som var standard på den tiden var nickelbaserade av typen NiCd eller NiMH.

Men tycker knappast att denna tråd behöver ändras, dock kanske den bör tas bort helt från FAQ tråden då den är irrelevant sedan Lithium-ion batterier blev standard i telefoner (detta började runt 2011).

Står ju (väldigt tydligt) att @OP talar om li-ion i första post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Står ju att @OP talar om li-ion i första post.

Det reflekterade jag inte ens över, men har oavsett det anmält FAQ tråden för att denna länk skall tas bort därifrån eller att denna skall uppdateras.

I övrigt så så stämmer det att batterier på den tiden BEHÖVDE laddas, vet inte varför TS skrev om Li-Ion dock då dessa absolut inte var standard i mobila enheter 2005.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Ursäkta sen bump...

Gäller detta även stora Li-ion batterier t.ex. till Elcyklar? I manualen står det att man ska ladda batteriet ska laddas i 24 timmar varannan månad. Samt 24 timmar 2 gånger om den inte använts på 6 månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så jag borde alltså inte vara grinig att min smartklocka levererades med endast 5% batteri? Eller är det något jag kan säga till om?