"Windows 7 exemplar ej äkta"

Permalänk
Medlem

"Windows 7 exemplar ej äkta"

Hej jag köpte en OEM kopia av Windows 7, ifrån netonnet.
Installerade det idag och på hemskärmen i högra hörnet står det
Windows 7
Det här windows-exemplaret är inte äkta.

Hur kan det inte vara en äkta kopia, har jag blivit lurad av Netonnet eller vadå!

Permalänk
Medlem

Och så ploppar det upp en ruta där det står:
"Du kan ha blivit offer för förfalskad programvara".

Permalänk
Medlem

Klicka på Start-Menyn sen högeklicka på Dator och välj Egenskaper. Längst ner där kan du skriva in din giltliga nyckel. Har du hoppat över registreringen vid installation så kommer det upp som att windows inte är äkta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Grejen är att jag har skrivit in den 2 gånger redan, men testar igen.
Kan dessutom inte få datorn att ansluta till internet.

Permalänk
Medlem

Aktivera via telefon

Permalänk

Det bästa kanske borde vara att ringa till Microsoft, dem kan väl säkert undersöka om vad som hänt eller om det är något fel på nyckeln...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av angbwa:

Grejen är att jag har skrivit in den 2 gånger redan, men testar igen.
Kan dessutom inte få datorn att ansluta till internet.

Kontakta NetonNet, det verkar vara nåt fel på din nyckel (om du nu har skrivit den korrekt). Annars kan du som sagt aktivera den via telefon, men det skall inte behövas för en helt ny kopia.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Prova att göra en aktivering av windows via telefon. Tror det är det snabbaste smidigaste sättet för dig.

Några han visst före mig.

Permalänk
Avstängd

Köpte du din Oem skiva tillsammans med ett datorbyggpaket?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Jag har kontroll kollat ett par gånger nu så rätt skriver jag:)
Får ringa och kolla med Microsoft och sen netonnet.

Tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Nej jag byggde datorn själv bara för några dagar sen. Och en OEM skiva till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av angbwa:

Grejen är att jag har skrivit in den 2 gånger redan, men testar igen.
Kan dessutom inte få datorn att ansluta till internet.

Om inte datorn har en fungerande anslutning till internet går det ju inte att få igenom en aktivering.
Kan det vara så att drivrutiner för nätverkskortet saknas?

Permalänk
Medlem

Om du inte har internet kan du inte aktivera nyckeln. Se till att fixa ditt nätverk först innan du skriver nyckeln.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Som flera andra skrivit så beror det på att du ej aktiverat Windows. Detta kan göras via internetanslutning eller via telefon, och då du inte har en fungerande internetanslutning kvarstår alltså telefonaktivering eller att lägga in drivrutinerna för ditt nätverkskort eller vad som nu krävs för att fixa internetanslutningen.

Efter det att du installerat Windows så har du 30(eller 3 om du skrivit in nyckeln under installationen och lämnat "Aktivera via internet automatiskt" ibockad) dagar på dig att aktivera på något av dessa sätt, annars kommer dessa meddelanden upp. Aktiverar du nu licensen och sedan startar om datorn så kommer meddelandena att vara borta.

Kort och gott, du har ej blivit lurad. Aktivera licensen så är problemet löst.

Telefonaktivering är inget hemskt, tar ca 5 minuter på sin höjd. Du knappar in siffror i telefonen och "pratar" bara med en automatiserad telefonsvarare. Var många år sedan någon faktisk person svarade på aktiveringsnumret för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Om du inte har internet kan du inte aktivera nyckeln. Se till att fixa ditt nätverk först innan du skriver nyckeln.

Skrivet av '[ToMaHaWk:

;14744975']Som flera andra skrivit så beror det på att du ej aktiverat Windows. Detta kan göras via internetanslutning eller via telefon, och då du inte har en fungerande internetanslutning kvarstår alltså telefonaktivering eller att lägga in drivrutinerna för ditt nätverkskort eller vad som nu krävs för att fixa internetanslutningen.

Efter det att du installerat Windows så har du 30(eller 3 om du skrivit in nyckeln under installationen och lämnat "Aktivera via internet automatiskt" ibockad) dagar på dig att aktivera på något av dessa sätt, annars kommer dessa meddelanden upp. Aktiverar du nu licensen och sedan startar om datorn så kommer meddelandena att vara borta.

Kort och gott, du har ej blivit lurad. Aktivera licensen så är problemet löst.

Telefonaktivering är inget hemskt, tar ca 5 minuter på sin höjd. Du knappar in siffror i telefonen och "pratar" bara med en automatiserad telefonsvarare. Var många år sedan någon faktisk person svarade på aktiveringsnumret för mig.

Ja det är förstås sant, hade inte en tanke på det. Nätverket måste förstås fungera först. Installera drivrutiner till nätverkskortet så borde det lösa sig.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Fick du med en skiva till moderkortet? Där brukar alla nödvändiga drivrutiner för nätverket finnas.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

installera drivrutiner till nätverkskortet och testa sedan igen, om det inte funkar ringer man microsoft

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk

installera drivrutiner till nätverkskortet och testa sedan igen, om det inte funkar ringer man Microsoft

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Avstängd

gillar alla era svar om nätverks kort som ni säger.
1. Om datorn nyligen installerades så har han minst 30 dagar på sig att "prova" windows innan felmeddelandet kommer upp.
2. När felmeddelandet kommer upp om att " " Det här windows-exemplaret är inte äkta. "Du kan ha blivit offer för förfalskad programvara". Så betyder det att han har nätverksuppkoppling och windows update inte har lyckats aktivera datorn.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Kolla datumet i datorn så det inte är återställt till moderkortets tillverksningsdatum. Detta kan framkalla samma symptom (jag har sett detta flera gånger förut).

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

gillar alla era svar om nätverks kort som ni säger.
1. Om datorn nyligen installerades så har han minst 30 dagar på sig att "prova" windows innan felmeddelandet kommer upp.
2. När felmeddelandet kommer upp om att " " Det här windows-exemplaret är inte äkta. "Du kan ha blivit offer för förfalskad programvara". Så betyder det att han har nätverksuppkoppling och windows update inte har lyckats aktivera datorn.

Jo visserligen, men han säger ju att han inte kommer åt internet eftersom nätverkskortet inte fungerar. TS har dock inte ens bemödat sig om att svara, så han kanske inte är intresserad längre.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2