Permalänk
Medlem

Så sändningen börjar 19:00 men finalen börjar 21:00?

Någon som har någon bekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Så sändningen börjar 19:00 men finalen börjar 21:00?

Någon som har någon bekräftelse?

Den officiella engelska sändningen började 18:00 och pågår just nu: http://www.twitch.tv/dota2ti

Den svenska sändningnen börjar 19:00 coh går att se på TV6Play: http://www.tv6play.se/

Enligt Gosugamers och Joindota börjar finalen 21:00:
http://www.gosugamers.net/dota2/tournaments/4224-the-internat...
http://www.joindota.com/en/matches/125233-newbee-vs-vici-gami...

EDIT: Tobi(en av de som ska casta finalen) skrev på facebook att finalen börjat om 1 h, alltså 19:30. https://www.facebook.com/TobiWanDOTA

Skrivet av cjal:

Hoppas på vinst för VG, verkligen välförtjänt av laget.

Hoppas också på vinst för VG. De har verkligen spelat bra och jag gillar rOtK.

Hejade dock på EG men det gick ju inte hela vägen.

Permalänk
Medlem

Finalen börjar kl 19:30. All lycka till båda lagen, riktigt roligt att esporten har tagit sådan kraft!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Keeper of Traditions

Stela presskonferenser, vägen till att bli "riktig" sport?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Stela presskonferenser, vägen till att bli "riktig" sport?

Ja dedär konferenserna var ingen höjdare, men å andra sidan var de inte sämre än våra finska motorsport stjärnor

Hoppas också på VG.

Permalänk
Medlem

Gratulationer till

Newbee

Dold text

som tog hem vinsten i detta årets International

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Gratulationer till

Newbee

Dold text

som tog hem vinsten i detta årets International

Det var en tråkig final dock....

Visa signatur

Fractal design Arc, Asus Z87-A,Gigabyte GTX 980, Intel I5 4670k @ 3.4, Corsair vengeance 8Gb, Samsung 120gb, 1TB WB caviar blue, Antec VP650PM 650W, Windows 8.1 64bit
Zowie FK2,Corsair vengeance K70(cherry mx red), Sennheiser HD650 + Objective O2 + ODAc + Modmic, Steelseries QcK+ heavy, Dell UltraSharp U2414H

Permalänk

Sjukt tråkig final men ez rares

Permalänk
Medlem

Ja finalen var inte särksilt underhållande men får lyfta på hatten åt Newbee, och kanske lite ifrågasätta VG för att inte försöka någon annan strategi. Newbee spelade hursomhelst väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Stela presskonferenser, vägen till att bli "riktig" sport?

Skrivet av Wh1sp:

Ja dedär konferenserna var ingen höjdare, men å andra sidan var de inte sämre än våra finska motorsport stjärnor

Hoppas också på VG.

Presskonferensen brukar vara rättså stela, förstår dock inte alls poängen med att ha en presskonferens innan matchen är spelad.

Förövrigt sjuuuukt tråkig final

Permalänk
Keeper of Traditions

Jupp, trist final som sagt, men den var iaf bättre planerad i år så man slapp sitta uppe halva natten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag tror Alliance/EG/Navi bjudit Newbee på en bättre finalserie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jämför detta:

med detta:

eazy 5 million dollar, 322 bet it

Permalänk
Medlem

Tråkig final som sagt. Tycker hela TI behöver nytt upplägg igen, det var inte alls kul eller spännande att följa detta året. Kvalificering till finalen första dagen på main event, hur spännande är det?

Återgå till gamla formatet och gör något med prispotten, det är alldeles för mycket pengar för en turnering. Visst det ska vara prestige att vinna TI, men det blir lite löjligt med ett event med lika mycket pengar som alla andra tillsammans någonsin.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raumo:

Tråkig final som sagt. Tycker hela TI behöver nytt upplägg igen, det var inte alls kul eller spännande att följa detta året. Kvalificering till finalen första dagen på main event, hur spännande är det?

Återgå till gamla formatet och gör något med prispotten, det är alldeles för mycket pengar för en turnering. Visst det ska vara prestige att vinna TI, men det blir lite löjligt med ett event med lika mycket pengar som alla andra tillsammans någonsin.

Att det är runt 75 miljoner kr i prispengar är bra reklam för spelet och det får spelet att växa vilket är kul.

Upplägget var lite skumt i år och finalen med 4st 20 min matcher var lite tråkig och att alliance gått ner sig så mycket på ett år visar bara på hur mycket energi de övriga lagen lägger ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

att alliance gått ner sig så mycket på ett år visar bara på hur mycket energi de övriga lagen lägger ner.

De kan ha blivit lite mätta efter alla vinster med. Men nu hoppas jag att de tar sig i kragen och börjar dominera med de sjukaste dragen som ju ändå är deras trademark enligt mig. Därför det varit kul att kika på alliance!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

att alliance gått ner sig så mycket på ett år visar bara på hur mycket energi de övriga lagen lägger ner.

Svårt att värdemäta formen tycker jag. Mycket beror nog på matchform och medgång som ger självförtroende. Man ska nog inte underskatta den mentala biten i en sån högvinstturnering som TI4 var.

Alliance var 6-9 i fas 2 och de som krossade alla i slutspelet, Newbee, var 7-8 och fick kvala sig till slutspel. Hade t.ex. Alliance slagit Newbee i matchen de spelade hade alltså inte Newbee ens gått till slutspelet.

De lag som var bra hela tiden var EG och Vici, båda topp grundspelet och 2:a och 3:a i slutspelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Att det är runt 75 miljoner kr i prispengar är bra reklam för spelet och det får spelet att växa vilket är kul.

Upplägget var lite skumt i år och finalen med 4st 20 min matcher var lite tråkig och att alliance gått ner sig så mycket på ett år visar bara på hur mycket energi de övriga lagen lägger ner.

Är inte skälet till varför LoL är mer populärt än Dota för att Dota är så komplicerat? Iofs är det väl just därför vissa älskar Dota just för att det är så djupt och komplext?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Knightogus:

Inte direkt..

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Permalänk
Konsolgrävare

Det skulle vara drömmen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tyckte denna var gullig

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av cjal:

Är det bara jag, som verkligen inte ser fram emot detta?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusAlb:

Är det bara jag, som verkligen inte ser fram emot detta?:P

Nix, tror det är en minoritet som ser fram emot techies. Han är inte särskilt rolig att spela och han är en extremt stor börda på laget. Han har ingen riktig roll han kan fylla, han fungerar i teorin som en pusher (Composite skada på landmines) men heroes som pugna gör det bättre än han, mycket bättre än han.
Nja techies ses inte fram emot men vill jag spela min kära legion commander så får vi hoppas att dom tar och släpper 6.82 i samma vända som techies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Nix, tror det är en minoritet som ser fram emot techies. Han är inte särskilt rolig att spela och han är en extremt stor börda på laget. Han har ingen riktig roll han kan fylla, han fungerar i teorin som en pusher (Composite skada på landmines) men heroes som pugna gör det bättre än han, mycket bättre än han.
Nja techies ses inte fram emot men vill jag spela min kära legion commander så får vi hoppas att dom tar och släpper 6.82 i samma vända som techies

Jag och många med mig tycker techies är sjukt rolig att spela då det handlar mycket om mindgames (min'e'games? hueheuh..) och den kan vara enormt effektiv i matcher.

Han spelades mycket av flera lag i Dota 1, och är en sjukt bra teamfighter. En av de bättre hjältarna som finns att gå highground med bland annat. Du har grym counter initiate, lägg en stunmina på lowground och följ upp med en mina på torn vid varje creepwave. Motståndarna kan inte hoppa er då de får en 7sek-stun med aoe mot sig, utan måste vänta tills deras bas långsamt smälter.
Han kan VERKLIGEN fylla en roll, så det är bara struntsnack.

Skadan han kan göra i en teamfight är otrolig, utan att ha förberett någonting så har han en stunmina, en Q-mina, en ultimina och sedan suicide. Det är typ 1k+ aoe damage i en fight, knappast dåligt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Nix, tror det är en minoritet som ser fram emot techies. Han är inte särskilt rolig att spela och han är en extremt stor börda på laget. Han har ingen riktig roll han kan fylla, han fungerar i teorin som en pusher (Composite skada på landmines) men heroes som pugna gör det bättre än han, mycket bättre än han.
Nja techies ses inte fram emot men vill jag spela min kära legion commander så får vi hoppas att dom tar och släpper 6.82 i samma vända som techies

Varför kan du inte spela lc nu? Eller spelar du bara captains mode?

Håller helt med. Ser inte fram emot techies, men kommer nog köra mycket gem + bladen mail mot early pickers så man kan hålla nere lvl på techies för att avskräcka dem från att spela honom igen. Dazxle är ju en rätt bra counter. Problemet är att då har du spenderat hela gamet på att countra en gubbe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag och många med mig tycker techies är sjukt rolig att spela då det handlar mycket om mindgames (min'e'games? hueheuh..) och den kan vara enormt effektiv i matcher.

Han spelades mycket av flera lag i Dota 1, och är en sjukt bra teamfighter. En av de bättre hjältarna som finns att gå highground med bland annat. Du har grym counter initiate, lägg en stunmina på lowground och följ upp med en mina på torn vid varje creepwave. Motståndarna kan inte hoppa er då de får en 7sek-stun med aoe mot sig, utan måste vänta tills deras bas långsamt smälter.
Han kan VERKLIGEN fylla en roll, så det är bara struntsnack.

Skadan han kan göra i en teamfight är otrolig, utan att ha förberett någonting så har han en stunmina, en Q-mina, en ultimina och sedan suicide. Det är typ 1k+ aoe damage i en fight, knappast dåligt.

I teorin, ja han har mycket damage dock så verkar du inte tittat till de negativa sidorna. För det första är det den långsammaste heroen i spelet, som samtidigt har väldigt låg base hp och lägsta base damage (30 har jag för mig). Nu är väl kanske inte damage så viktigt om du spelar en hero som handlar mer om sina spells än högerklicks. Problemet är att techies har väldigt hög mana cost på alla sina abilities och sedan är det bara hans ult som är magic dmg, resten är composite som blir väldigt dåligt mid/lategame. Alltså behöver han mycket stor mana pool för att kunna använda massvis med minor, men för det måste du ha farm och helst ska du vara i topp i gamet när det gäller xp, en underlvlad techies utan farm (t.ex position 4 eller 5) kommer vara värdelös på alla plan förutom kanske att pusha, men det finns flera bättre heroes för detta. Techies är bäst om du sätter honom i en lineup som är väldigt stark earlygame så att man kan börja ta ner t1 torn om inte även t2s dom första 10-15 minuterna. Skall dock bli kul att köra tiny+techies combo, är det en shaman eller maiden i andra laget som har låg base hp så kan man i lvl 1 få en kill med toss+suicide

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag och många med mig tycker techies är sjukt rolig att spela då det handlar mycket om mindgames (min'e'games? hueheuh..) och den kan vara enormt effektiv i matcher.

Han spelades mycket av flera lag i Dota 1, och är en sjukt bra teamfighter. En av de bättre hjältarna som finns att gå highground med bland annat. Du har grym counter initiate, lägg en stunmina på lowground och följ upp med en mina på torn vid varje creepwave. Motståndarna kan inte hoppa er då de får en 7sek-stun med aoe mot sig, utan måste vänta tills deras bas långsamt smälter.
Han kan VERKLIGEN fylla en roll, så det är bara struntsnack.

Skadan han kan göra i en teamfight är otrolig, utan att ha förberett någonting så har han en stunmina, en Q-mina, en ultimina och sedan suicide. Det är typ 1k+ aoe damage i en fight, knappast dåligt.

Nja du, det är inte många matcher som spelades med techies i comp dota i wc3. Han skulle lätt kunna motsvara hur mycket pudge eller Barathrum pickas nu förtiden i comp dota.

Sjukt bra teamfighter? En stun med 4 sekunders setup time och liten AoE som kontras av en gem? En aoe mina som är 125 cast range eller så. En av de bästa highground pusherserna? Lite tveksam på den ärligt talat, han är bra på det men inte bland dom bättre. Han måste upp för nära tornet för att kunna göra sin skada på det. Han blir hårdkontrad av detection, illusions och summons.

Heroes som Brood, PL, lycan, Brew, Furion, naga, Terrorblade och andra med sumons krosar honom eftersom dom kan rensa ut hans minor väldigt lätt, antingen med illusions som facetankar allt eller illusions som går med gem och rensar ut minorna.

Skadan han KAN göra i en teamfight är helt otrolig ja, men för att få ut det måst motståndarna vara risiga eller ha fokus på något annat.

Stunmina tar 5 sekunder att få igång. 1 sekund när du är helt låst i animationen, 2 sekunder innan den blir onsynlig och 2 sekunder till sedan för att den ska aktiveras.
Remote mines har 1.5 sekunders cast time (500 range) så då har vi 3.5 sekunder när han är helt värdelöst och en sitting duck.
Suicide måste han in i melee och kasta den också. Det ska han göra med sina otroliga 270MS (Även med boots är han långsamare än Anti-mage/Luna och andra snabba heroes utan boots).

Han är väldigt stark i teorin men i praktiken kommer han vara väldigt svag och inte spelas i comp dota.

Med hans otroliga BaT på 1.7 och 29-31 damage så blir han väldigt lätt utlaneade i mid. Han kräver för mycket items och levels för att spelas som en support. Han skulle i teorin gå att spela i offlane genom att man då använder statistrap som "getaway safe card" men det finns problem där också som i hur han ska hitta farm.

Mana problem och att minor bara gör bra damage om du är nära dom (mindre damage ju längre ifrån).

Techies, Kul pubhero som kommer pickas väldigt sällan i compdota, han har väldigt svårt att uppnå det han vill göra i teamfights och pushs för han har manaproblem, låg MS och dålig "laneing".

Skrivet av Skonky:

Varför kan du inte spela lc nu? Eller spelar du bara captains mode?

Håller helt med. Ser inte fram emot techies, men kommer nog köra mycket gem + bladen mail mot early pickers så man kan hålla nere lvl på techies för att avskräcka dem från att spela honom igen. Dazxle är ju en rätt bra counter. Problemet är att då har du spenderat hela gamet på att countra en gubbe...

Spelar bara CD (solo) eller så spelar jag i JDL och då är det alltid Captains mode

Kontra han är inte riktigt svårt att göra, men bästa sättet är att bara krossa han i lanen så att han aldrig får sina levels och items, han kommer aldrig riktigt komma tillbaka i matchen för att han kan inte flashfarma

EDIT: Insåg att vi glömde gå igenom hur damage types fungerar med land mine och pushing. Eftersom det är composite damage så fungerar det väldigt bra att picka lich och använda ice armour på tornen för att sega ner techies push enormt