Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14736514']Såg en Review av Rip Trippers på en 22gaug flatwire som verkade instressant men eftersom jag inte tänker batala en massa cash för något som jag själv kan fixa så tog jag lite 22gauge och gick ut i garaget och med hjälp av hammare och städe plattade jag till wire själv

http://imageshack.com/a/img673/6274/9ff8d7.jpg

http://imageshack.com/a/img904/7438/11f070.jpg

Funkade min hemmabyggda wire? You be the judge
qCLjabpaXHQ

Oh... Dem clouds! Kan du länka videon från Rip Trippers?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Oh... Dem clouds! Kan du länka videon från Rip Trippers?

https://www.youtube.com/watch?v=ai6ME_6gntQ&list=UUgZd5ygXFoQ...

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Nån ejuice som smakar röda prince?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

phillippa morris skrattar i graven, och vi måste väl kanske återigen vända oss till att suga i oss tjäran dygnet runt gudarna, vad härligt äntligen kan vi börja fylla kyrkogårdarna igen, känns som ett sundare alt. iaf enligt läkemedelsverket verkar det som. Hoppas verkligen det går att överklaga eller att alla andra som ska stoppas kommer kämpa väl och komma med tillräckligt bra argument för sin sak!! Som sagt vad ska dom godkänna för nåt har dom tänkt?? min evätska är redan certifierad/licenseirad, Och dessutom ska väl det som ÄR lagligt i EU vara lagligt i Sverige med, dvs hela EU? eller vad det inte det som var tänkt samma för alla förbud osv. Då får dom väl stoppa snuset med?? för det har ju med varit omdebatterat länge!!
Jag kommer iaf att skriva upp mig på alla listor som finns på diverse forum osv och om det finns nåt på FB mm?
har själv varit fri från cigg i 10dgr+ och hade aldrig gått utan evätska,har försökt allt i många år, inkl tabletter från läkare mm mm. Har efter provat diverse till sist hittat en vätska som verkar funka för just mig!
Det som väl kan vara bra med detta är väl att det kanske skapar arbetstillfällen, då väl tullen kommer få dubbla sin personal om dom ska styra upp allt detta!!
Att det skulle bli "olagligt" i domstol igen kunde jag förutse, och tänkte dessutom skriva ett inlägg om det för nån vecka sen, men hade annat i tankarna, dessutom är ju dom flesta här och i alla forum, precis som jag upptagna med vilka mods som är bäst fn.
Så det är inte bara Nostradamus som kunde säga vad som kommer ske i framtiden, jag med tydligen
Jag förutspår att det dör minst 1-10 personer inom 24h i Sverige igen pga rökning precis som vanligt, men hoppas på motsatsen.
Hoppas nån domstol i EU kan komma fram till att förvaltningsrätten är olaglig för att den är inte statligt kontrollerad och stänga ner den totalt, dessutom borde dom bli tvingade att enligt lag bli rökare(som straff) !!
Hoppas nu att läkare och andra som är insatta kan komma fram till en bra lösning om så måste!!
Tänker inte uppmana andra till brott då man inte vet vem som läser, men jag tänker hädanefter stjäla mina ev. cigaretter i protest mot att dom stjäl min frihet!

Permalänk
Proffsmoddare

VAPEMAIL!!!! weeeee familjen blev större

GP Paps full kit
5xDriptip
IGO-M rda

Lite intressant att påsen med 5 driptips vägde lika mycket som påsen som innehöll GP Paps med 3 rör Monstruösa driptips GP PAPS var helt underbar en absolut brilliant knapp och låsmekanism. IGO-M var även den otroligt bra det är absolut en Cloudchasers våta dröm med 6st 3mm lufthål.

Fick även en Tank Airflow Controller som igentligen används för att ge luftflödeskontroll till mechs som inte har det. Men det är inte vad jag använder den till. Jag har flera 26650 anpassade drippers och rba som inte fungerar på min Cana dna30 eftersom 510 sitter försänkt och dom är för stora för att skruva ner helt men med denna lilla pryl fungerar det fint

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Fått min Cana mod DNA30 men de ''glömde'' skicka med batterier?.. Esmokes vad håller ni på med?.. Mina andra 18650 batterier är ett par millimeter för stora..

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Fått min Cana mod DNA30 men de ''glömde'' skicka med batterier?.. Esmokes vad håller ni på med?.. Mina andra 18650 batterier är ett par millimeter för stora..

Det är ju riktigt dåligt... Fast skickar dom ens med pålitliga batterier tro? Är den vanliga att några 18650 batterier inte passar?

Jag funderar starkt på att lägga min nemesis åt sidan ett tag och skaffa mig en cloupor dna30 från mtbakervapor. 80 dollar hos dom är inte så farligt tycker jag inte med tanke på deras service och leveranstider.

Permalänk
Medlem

Köpt en innokin svd men tycker den inte har samma tryck som i min evod. Hur får man mer "tryck" i den? Har en iclear 30b med ställbart munstycke.

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Nu har jag äntligen hunnit ta lite bilder och meka med detta. Det stör mig extremt mycket att det inte är rätt än. Jag har tagit bilder på vad jag tror kan vara de viktigaste delarna men jag ser inga fel själv. Vad jag än har inte så smakar det dåligt. Det luktar precis som det smakar. någon som har ett förslag på vad som kan vara fel?

Ps. Inte lika fina bilder som Wolverine men hoppas det inte kladdar upp hela sidan iaf

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Nu har jag äntligen hunnit ta lite bilder och meka med detta. Det stör mig extremt mycket att det inte är rätt än. Jag har tagit bilder på vad jag tror kan vara de viktigaste delarna men jag ser inga fel själv. Vad jag än har inte så smakar det dåligt. Det luktar precis som det smakar. någon som har ett förslag på vad som kan vara fel?

http://forumbilder.se/DDE0B/2014-07-18-19-12-27.jpg?width=150

http://forumbilder.se/DDE0B/2014-07-18-19-12-12.jpg?width=150

http://forumbilder.se/DDE0B/2014-07-18-19-10-36.jpg?width=150

http://forumbilder.se/DDE0B/2014-07-18-19-10-06.jpg?width=150

Ps. Inte lika fina bilder som Wolverine men hoppas det inte kladdar upp hela sidan iaf

Det måste vara vekningen som du inte får rätt för coilen ser hur bra ut som helst kan inte se några problem där alls

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Det är ju riktigt dåligt... Fast skickar dom ens med pålitliga batterier tro? Är den vanliga att några 18650 batterier inte passar?

Jag funderar starkt på att lägga min nemesis åt sidan ett tag och skaffa mig en cloupor dna30 från mtbakervapor. 80 dollar hos dom är inte så farligt tycker jag inte med tanke på deras service och leveranstider.

Beställde med VTC5 men sen mailade de mig o sa att de va slut (När cana modden hade kommit in, VARFÖR la de inte undan de batterierna jag beställt när jag förbeställde Cana modden? Mycket konstigt), sen sa de att jag kunde välja på några andra Efest batterier (som de sa var lika bra) fast med 35A istället för 30. Så jag gjorde detta. Fick min Cana mod igår utan några batterier som kom med..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Köpt en innokin svd men tycker den inte har samma tryck som i min evod. Hur får man mer "tryck" i den? Har en iclear 30b med ställbart munstycke.

se till att du har bra batterier. En bättre tank gör säkert en del skillnad, nautilus med bvc (vertical coil), aerotank eller nåt annat med iaf 1.5-1.6 ohm dual coil
skulle jag provat med iaf.

Permalänk
Medlem

Ok. Dessutom gurglar den och läcker i bottenkontakten. Skruvat isär nu två ggr å rengjort. Och momentdragit komponenterna. Samma fel ändå.

Edit: tydligen en packning som vägrar ligga kvar som korvar upp sig varje gång jag skruvar ihop tanken.

Edit 2 : Beställde en Kanger Aerotank Mega istället...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Ok. Dessutom gurglar den och läcker i bottenkontakten. Skruvat isär nu två ggr å rengjort. Och momentdragit komponenterna. Samma fel ändå.

Edit: tydligen en packning som vägrar ligga kvar som korvar upp sig varje gång jag skruvar ihop tanken.

Edit 2 : Beställde en Kanger Aerotank Mega istället...

Jag använde en Iclear 30b innan jag bytte till en kanger tank och jag tyckte att det var stor skillnad mellan de två. Kanger känns lite enklare och bättre gjord. Visste dock inte att det fanns en mega aerotank..

Har någon här en blå Cana dna30? Skulle vilja se lite hur den ser ut innan jag beställer. Står mellan en blå eller en svart.

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Jag använde en Iclear 30b innan jag bytte till en kanger tank och jag tyckte att det var stor skillnad mellan de två. Kanger känns lite enklare och bättre gjord. Visste dock inte att det fanns en mega aerotank..

Har någon här en blå Cana dna30? Skulle vilja se lite hur den ser ut innan jag beställer. Står mellan en blå eller en svart.

Jag har en blå.

Lite dålig bild då den e tagen med iPhone 4s och halvbra ljus.

Permalänk
Medlem

Hej allesammans, jag hoppas innerligt att ni inte legat på latsidan nu.
Har alla lagt sin röst för ett fritt vejpande sverige?
Om inte, gå in här https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2013-000024/... och signera.. det tar inte lång tid och det hjälper oss att kunna fortsätta med vårt bättre alternativ.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

signerat!!!
areotank är ok, kanske inte allra allra bäst bäst, men troligen oslagbar i fråga om konsekvent leverans av ånga utan strul.
Nukommer ju mer o mer coils färdig i sub/low ohm redan med.
Annars finns ju nautilus i vanlig och mini med ny coil (vertical coil)
Aerotanken kom nyss i Giant med, men då får du ha en 30mm mod/alt. clon för så bred är den, dock mindre tank än nautilus än dock. Men en riktig svamp till utseendet
Joyetech har ju sin delta tank som ska vara bra, (typ awsome!)

-som sagt får du mer klös i en evod standard batteri mot svd så är/görs nåt fel i förutsättningarna för svdns skull, den ska leverera minst lika bra som en vamo och även gå att klubba troll med:)

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Jag har en blå.

http://i.imgur.com/HE67hQk.jpg

Lite dålig bild då den e tagen med iPhone 4s och halvbra ljus.

Tack! Ja den ser lite mörk ut men antar att den är lite mer ljus blå? Jag har beslutsångest över färgen...

Edit: Det blev en blå.

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Tack! Ja den ser lite mörk ut men antar att den är lite mer ljus blå? Jag har beslutsångest över färgen...

Edit: Det blev en blå.

Den är lite ljusare i verkligheten än på bilden, men den är blå/mörkblå typ. Inte ljusblå. Hoppas du blir nöjd!

Kontaktade Esmokes igen om batterierna som jag inte fått i paketet så sa de att de skulle skicka Efest batterierna idag. Nu får man tillbaka hoppet för Esmokes igen! BRA ESMOKES (Mailade de och fick svar inom 1 minut)

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Den är lite ljusare i verkligheten än på bilden, men den är blå/mörkblå typ. Inte ljusblå. Hoppas du blir nöjd!

Kontaktade Esmokes igen om batterierna som jag inte fått i paketet så sa de att de skulle skicka Efest batterierna idag. Nu får man tillbaka hoppet för Esmokes igen! BRA ESMOKES (Mailade de och fick svar inom 1 minut)

Jag föredrar själv sonys VTC4/5 batterier men jag vet att efest batterierna är bra med. Det är iaf ett plus att dom bytte från 30 till 35A

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Jag föredrar själv sonys VTC4/5 batterier men jag vet att efest batterierna är bra med. Det är iaf ett plus att dom bytte från 30 till 35A

Ja. Jag beställde ju med VTC5 men de va inte i lager när Cana modden kom

Permalänk
Medlem

Nu kan ni greja det senaste inom vaping innan alla andra

En sub-ohm kapabel kayfun vid namn "Orchid Kayfun Styled Atomizer by Aethertech (Project SubOhm)"
Jag tillsammans med Limwell i kina har tagit fram en 1:1 klon av orginalet som är bra mycket billigare.

Om ni är intresserade så kontakta mig via PM eller gå med i E-cigg Köp/Byt/Sälj-gruppen på Facebook.

Köpet avslutas runt den 25-27:e, och produkterna väntas anlända nästa vecka.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

Nu kan ni greja det senaste inom vaping innan alla andra

En sub-ohm kapabel kayfun vid namn "Orchid Kayfun Styled Atomizer by Aethertech (Project SubOhm)"
Jag tillsammans med Limwell i kina har tagit fram en 1:1 klon av orginalet som är bra mycket billigare.

Om ni är intresserade så kontakta mig via PM eller gå med i E-cigg Köp/Byt/Sälj-gruppen på Facebook.

Köpet avslutas runt den 25-27:e, och produkterna väntas anlända nästa vecka.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10513...

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9...

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10336...

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9...

Vad kostar en sådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Nån ejuice som smakar röda prince?

Ingen som vet?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Vad kostar en sådan?

250kr + 30kr svensk frakt

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Proffsmoddare

Vapemail!! Mephisto RDA

hög mysfaktor!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Bara smäller å har sig om min nyhemkommna Aerotank mega när man drar rök. Vad är felet? Ska jag byta medföljande coils mot nått annat?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Bara smäller å har sig om min nyhemkommna Aerotank mega när man drar rök. Vad är felet? Ska jag byta medföljande coils mot nått annat?

vad kör du på för mod/batteri, och är det felfritt med annan tank?

vilken watt,och volt kör du på, samt ohm på coilen och är den fast skruvad ordentligt, och har du luftringen ok, samt måste vara hundra på att det är bra kontakt mellan clearomizer tanken o modden om du har en med display ser man ju det lätt, sen har du väl varit noga att inte fått vätska på fel ställen, samt man skall dra ihop allt lagom inte för hårt eller löst?

Har inte hört att det skulle vara nåt problem med dom, men det kan ju faktiskt vara fel på den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Ingen som vet?

har pm:at dig ett tips. (meddelande)