problem med sprak i hörlurar/högtalare

Permalänk

problem med sprak i hörlurar/högtalare

Hejsan allihopa, först vill jag bara säga att jag var osäker på var jag skulle posta det här så någon mod får gärna flytta tråden ifall den har hamnat på fel ställe
Jag byggde min första egna gamingdator för ett och ett halvt år sedan och jag älskar den, men jag har nu stött på ett problem med den som jag hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig med.
När jag lyssnar på musik eller tittar på videor/filmer så börjar det spraka i hörlurarna/högtalarna. Det började igår och då till en början ifall jag försökte göra något annat samtidigt till exempel surfade på chrome på andra skärmen men nu så förekommer det mer ofta, även när jag spelar spel och utan att jag gör något annat samtidigt. Hörlurarna är trådlösa och körs via usb medans högtalarna drivs via aux-uttaget i moderkortet så jag tror inte att det är fel på varken hörlurarna, högtalarna eller de portarna de är inkopplade i eftersom felet förekommer när jag använder båda.
Är det någon som har en aning om vad det är som kan orsaka det här problemet?
Eftersom jag inte har några kunskaper inom området så får ni skriva vilken ytterligare information ni behöver för att kunna hjälpa mig
Tack på förhand!