Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av toobypls:

Köpte ett stycke Wii U Premium Pack + Mario Kart 8 för ett par dagar sen och är sjukt nöjd! Tog Zelda: Wind Waker HD som gratisspel också, ser fram emot att få nedladdningskoden.

Tänkte höra med er som ägt konsollen ett tag, vilka MÅSTE HA-spel finns i dagsläget? Sitter mest och väntar på releasen av de nya Zelda-spelen samt det nya SSB.

MÅSTE HA-spel:

  • Mario Kart 8

  • Super Mario 3D World

  • Donkey Kong Country: Tropical Freeze

  • The Legend of Zelda: The Wind Waker HD

  • Rayman Legends

  • Monster Hunter 3 Ultimate

  • New Super Mario Bros U

  • New Super Luigi U

  • ZombiU

  • Pikmin 3

  • Lego City Undercover

  • Wonderful 101

MÅSTE FÖRHANDSBOKA-spel:

  • Mario Maker

  • Kirby and the Rainbow Curse

  • Mario Party 10

  • Captain Toad: Treasure Tracker

  • Xenoblade Chronicles X

  • Bayonetta 2

  • Hyrule Warriors

  • Super Smash Bros Wii U

  • Yoshi´s Wolly World

  • The Legend of Zelda HD

  • Splatoon

Kan bara säga att Wii U är en helt underbar spel maskin. så många grymma spel som finns och kommer att komma!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

Vet inte riktigt om det har tagits upp redan. Men på webhallen kan man förhandsboka 3 olika gamecube kontroller

Skrivet av Bejje:

Vad är inte trådlöst? Alla kontroller till Wii U är väl trådlösa? Stora kontrollen än det, de vanliga Wii kontrollerna samt Wii U pro controllern är också det.

Han menar mitt inlägg, Om Gamecube kontrollerna

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av toobypls:

Köpte ett stycke Wii U Premium Pack + Mario Kart 8 för ett par dagar sen och är sjukt nöjd! Tog Zelda: Wind Waker HD som gratisspel också, ser fram emot att få nedladdningskoden.

Tänkte höra med er som ägt konsollen ett tag, vilka MÅSTE HA-spel finns i dagsläget? Sitter mest och väntar på releasen av de nya Zelda-spelen samt det nya SSB.

Tack för påminnelsen, jag har ju helt glömt att skicka in vad jag vill ha för spel!

Förutom de spel du redan har så tycker jag personligen att Super Mario 3D World, Rayman Legends, Pikmin 3 och ZombiU är värda en titt. Sedan finns ju exempelvis New Super Mario Bros U och Luigi-DLC't om du fortfarande suktar efter mer plattformstitlar hehe.

Sedan är ju Wii U bakåtkompatibel med Wii så typ alla spel till den ska ju också fungera. Samt Virtual Console-titlar via eShop. Zelda 3 kanske inte är helt ointressant exempelvis?

EDIT: tyvar1 har gjort en bra listning ovan med.

Skrivet av Sweede:

Är det inte lite konstigt att dom inte är trådlösa? Vad kan anledningen vara? Tekniken finns ju sen långt tillbaka så det kan väl inte vara jätte dyrt att implementera?

Jag hoppas på att lanseringen av dessa kontroller är ett tecken på att GC VC titlar är på g

Väldigt konstigt. Att de använder Gamecube-kontakter är samtidigt trevligt om man fortfarande har kontrollrar från Gamecube kvar. Men de nya borde ju rimligtvis använda samma/liknande teknik som Wii U Pro-kontrollern.

Skrivet av Bejje:

Jag spelar inte ofta, men ibland kanske det blir lite mycket också. Ville bara lira lite Mariokart online med sambon, så vi började spela runt 18-tiden igårkväll, men kunde inte sluta förrän kl 03:15, så det blev lite extremt

Haha, skapligt ni fastnade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Köpte ett stycke Wii U Premium Pack + Mario Kart 8 för ett par dagar sen och är sjukt nöjd! Tog Zelda: Wind Waker HD som gratisspel också, ser fram emot att få nedladdningskoden.

Tänkte höra med er som ägt konsollen ett tag, vilka MÅSTE HA-spel finns i dagsläget? Sitter mest och väntar på releasen av de nya Zelda-spelen samt det nya SSB.

Nintendoland , NES Remix 1 & 2
Diverse VC spel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Sedan är ju Wii U bakåtkompatibel med Wii så typ alla spel till den ska ju också fungera. Samt Virtual Console-titlar via eShop.

Det här glömmer jag alltid bort, Har inte haft wii, så har inte spelat ett endaste wii spel, och har heller inte köpt något virtual console spel ännu. har visst rätt mycket att se fram emot Några wii spel och Virtual console spel du kan rekommendera?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Det här glömmer jag alltid bort, Har inte haft wii, så har inte spelat ett endaste wii spel, och har heller inte köpt något virtual console spel ännu. har visst rätt mycket att se fram emot Några wii spel och Virtual console spel du kan rekommendera?

Mario Galaxy 1 & 2 t.ex , metroid prime trilogin
sen VC spel, klassiska zelda spelen.

Gameboy advance börjat rulla ut i eshoppen, så där finns t.ex metroid mfl.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Det här glömmer jag alltid bort, Har inte haft wii, så har inte spelat ett endaste wii spel, och har heller inte köpt något virtual console spel ännu. har visst rätt mycket att se fram emot Några wii spel och Virtual console spel du kan rekommendera?

Instämmer med Toivo83, Mario Galaxy-titlarna, Metroid Prime Trilogy, Metroid: Mother M, Epic Kirby, Zelda: Twilight Princess, Zelda: Skyward Sword samt Xenoblade Chronicles är de Wii-titlar jag gillat mest av de jag har i min samling.

Vad gäller VC-titlar så är Earthbound ett bra köp om man gillar JRPG'n. Den är nere på 60kr nu då det är en tillfällig rabatt på den. Sedan tidigare nämnda Zelda 3 och Zelda Minish Cap är i mitt tycke värda en titt. Advance Wars gillar jag skarpt även om jag inte hunnit spela så mycket på VC-titeln. Turbaserat krigsspel från Game Boy Advance.

Harvest Moon, F-Zero, Super Metroid och speciellt Super Mario World kan nog vara värda en titt med.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Toivo83:

Mario Galaxy 1 & 2 t.ex , metroid prime trilogin
sen VC spel, klassiska zelda spelen.

Gameboy advance börjat rulla ut i eshoppen, så där finns t.ex metroid mfl.

Skrivet av anon5930:

Instämmer med Toivo83, Mario Galaxy-titlarna, Metroid Prime Trilogy, Metroid: Mother M, Epic Kirby, Zelda: Twilight Princess, Zelda: Skyward Sword samt Xenoblade Chronicles är de Wii-titlar jag gillat mest av de jag har i min samling.

Vad gäller VC-titlar så är Earthbound ett bra köp om man gillar JRPG'n. Den är nere på 60kr nu då det är en tillfällig rabatt på den. Sedan tidigare nämnda Zelda 3 och Zelda Minish Cap är i mitt tycke värda en titt. Advance Wars gillar jag skarpt även om jag inte hunnit spela så mycket på VC-titeln. Turbaserat krigsspel från Game Boy Advance.

Harvest Moon, F-Zero, Super Metroid och speciellt Super Mario World kan nog vara värda en titt med.

Perfekt! tack så mycket för tipsen

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Version 5.1.0 U, available via an Internet connection, includes the following improvements:
New Features:

Wii U to Wii U System Transfer
Users can now transfer (move) all software and data from one Wii U to another
A “System Transfer” option has been added within System Settings

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Version 5.1.0 U, available via an Internet connection, includes the following improvements:
New Features:

Wii U to Wii U System Transfer
Users can now transfer (move) all software and data from one Wii U to another
A “System Transfer” option has been added within System Settings

Jaha.. enda anledningen jag ser till att flytta all data från en konsol till en annan är om den första går sönder.. men hur skall det gå till då?

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Version 5.1.0 U, available via an Internet connection, includes the following improvements:
New Features:

Wii U to Wii U System Transfer
Users can now transfer (move) all software and data from one Wii U to another
A “System Transfer” option has been added within System Settings

Skrivet av Pelleboj:

Jaha.. enda anledningen jag ser till att flytta all data från en konsol till en annan är om den första går sönder.. men hur skall det gå till då?

Håller med. Bättre då att dom inför något liknande som Googles sync på Android. Att alla data sparas i molnet och skulle den gå sönder så att man måste skaffa en ny, så loggar man bara in med sitt ID så syncas allt tillbaka igen.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bejje:

Håller med. Bättre då att dom inför något liknande som Googles sync på Android. Att alla data sparas i molnet och skulle den gå sönder så att man måste skaffa en ny, så loggar man bara in med sitt ID så syncas allt tillbaka igen.

Det kommer troligen framöver. Denna funktion är nog mer lik den som kom för 3DS när 3DS XL lanserades och användes då för att underlätta uppgraderingen. Nu har iallafall inte jag sett något om någon ny Wii U modell vilket får det hela att se lite underligt ut.

Jag hade gillat om man kunde göra backup av eShop-titlar samt sparfiler på något smidigt sätt. Men det kommer nog kanske även det när Nintendo väl har fått till ett nytt kontosystem. Hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om Endless Ocean 3? Mitt hopp börjar så smått tryta på att vi kommer få se något sådant.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag hade gillat om man kunde göra backup av eShop-titlar samt sparfiler på något smidigt sätt. Men det kommer nog kanske även det när Nintendo väl har fått till ett nytt kontosystem. Hoppas jag.

Går det inte att göra back up av sparfilerna på SD-kort eller extern hårddisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Går det inte att göra back up av sparfilerna på SD-kort eller extern hårddisk?

Sparfilerna går nog att spara men han menar nog spelen som helhet. I dagsläget verkar det rätt krångligt att få tillbaka sina spel som är installerade på konsolen om den t.ex. går sönder då spelen är kopplade till konsolen och inte till ett konto.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelleboj:

Sparfilerna går nog att spara men han menar nog spelen som helhet. I dagsläget verkar det rätt krångligt att få tillbaka sina spel som är installerade på konsolen om den t.ex. går sönder då spelen är kopplade till konsolen och inte till ett konto.

Precis det jag är inne på. Rasar hårddisken spelen lagras på så borde det förmodligen inte vara värre än att ansluta en fungerande hårddisk och sedan ladda ner spelen igen. Betydligt värre om hela maskinen rasar.

Hur det ser ut med sparfiler på Wii U vet jag själv inte, jag förmodar att de lagras direkt på Wii U's inbyggda flash-lagring. med Wii så var det ju solemn säger att spara om man exporterade dessa till SD-minneskort och sedan arkiverade via en dator eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Sparfilerna går nog att spara men han menar nog spelen som helhet. I dagsläget verkar det rätt krångligt att få tillbaka sina spel som är installerade på konsolen om den t.ex. går sönder då spelen är kopplade till konsolen och inte till ett konto.

Fast det lär väl inte vara några problem eller? Säg att mitt Wii U "dör" och jag köper ett nytt, är det inte bara att gå in i wii u soppen och ladda ner spelen igen då? Alltså dom man köpt online?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bejje:

Fast det lär väl inte vara några problem eller? Säg att mitt Wii U "dör" och jag köper ett nytt, är det inte bara att gå in i wii u soppen och ladda ner spelen igen då? Alltså dom man köpt online?

Nej, köpen låses i dagsläget till konsollen, inte Nintendo Network ID.

Permalänk
Medlem

Bara skicka in enheten till Bergsala så fixar dom problemet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nej, köpen låses i dagsläget till konsollen, inte Nintendo Network ID.

Så hur gör man då om man har krashad disk eller måste köpa ny wii U? Måste man ringa Nintendo och be dom fixa eller?
Väldigt onödigt jobb för supporten antar jag, men det är väl så dom vill ha det då.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Så hur gör man då om man har krashad disk eller måste köpa ny wii U? Måste man ringa Nintendo och be dom fixa eller?
Väldigt onödigt jobb för supporten antar jag, men det är väl så dom vill ha det då.

Du måste bevisa att du äger konsolen, sedan får du oftast pengarna tillbaka för totala summan du spenderat på konsolen.

Det är allt de kan göra dagsläget.

Nintendo ligger ungefär 10 år efter alla andra företag på Etjänster, och de värkar inte bli bättre på det heller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Du måste bevisa att du äger konsolen, sedan får du oftast pengarna tillbaka för totala summan du spenderat på konsolen.

Det är allt de kan göra dagsläget.

Nintendo ligger ungefär 10 år efter alla andra företag på Etjänster, och de värkar inte bli bättre på det heller.

Seriöst? Det lär ju vara lätt för dom att se att man har köpt vissa titlar online och då i så fall bara ge en nedladdningskoder för några tusen som motsvarar de spel man köpt?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Seriöst? Det lär ju vara lätt för dom att se att man har köpt vissa titlar online och då i så fall bara ge en nedladdningskoder för några tusen som motsvarar de spel man köpt?

Som vissa andra här påpekat så går det få tillbaka spelen eller som jag förstår en motsvarande summa till de spel som inhandlats via eshopen. Köpen finns ju registrerade på Nintendo Network ID, men man behöver tydligen bevisa att konsolen är trasig t.ex. genom att skicka den till bergsala.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Som vissa andra här påpekat så går det få tillbaka spelen eller som jag förstår en motsvarande summa till de spel som inhandlats via eshopen. Köpen finns ju registrerade på Nintendo Network ID, men man behöver tydligen bevisa att konsolen är trasig t.ex. genom att skicka den till bergsala.

OK, men om bra hårddisken är trasig då? Alltså man kan ju (och jag gör det också) använda externa hårddiskar för att lagra spelen. OM den då går sönder och konsolen i sig inte är trasig så kan man ju inte skicka konsolen till Bergsala, det vore ju totalt idiotiskt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

OK, men om bra hårddisken är trasig då? Alltså man kan ju (och jag gör det också) använda externa hårddiskar för att lagra spelen. OM den då går sönder och konsolen i sig inte är trasig så kan man ju inte skicka konsolen till Bergsala, det vore ju totalt idiotiskt.

Har inte själv någon extern disk ännu men kan inte tänka mig att det skulle vara några problem att ladda ner spelen igen till en annan extern hdd.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Är det inte lite konstigt att dom inte är trådlösa? Vad kan anledningen vara? Tekniken finns ju sen långt tillbaka så det kan väl inte vara jätte dyrt att implementera?

Jag hoppas på att lanseringen av dessa kontroller är ett tecken på att GC VC titlar är på g

Helt säker på att det kommer trådlösa kontroller senare. Anledningen till att dem nu bara har fixat den där lilla adaptern är för att proffs och mer hardcore fans av Super Smash Bros spelar med de gamla kontrollerna som har sladd (finns också "trådlösa" som du sätter i wii moten). Eftersom spelet är så pass snabbt så vill man undvika det lilla input lagget som skapas när man kör trådlöst.

Hoppas också på GC VC titlar i framtiden. Blir ju helt klart efter N64 som dem verkar ta sin tid med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

OK, men om bra hårddisken är trasig då? Alltså man kan ju (och jag gör det också) använda externa hårddiskar för att lagra spelen. OM den då går sönder och konsolen i sig inte är trasig så kan man ju inte skicka konsolen till Bergsala, det vore ju totalt idiotiskt.

Om du köper ett spel på eShopen kan du ladda ner det oändligt antal gånger med den konsollen. Du kan ju ta bort digitala spel och ladda ner igen (annars skulle deras grova 32GB HDD vara totalt värdelös). Det är bara när själva konsollen pajjar som det blir problematiskt.

Permalänk

Jag och en kompis spelade Mario Kart 8 i 7 timmar idag. Roligt som satan. Polarna är frälsta och det är skönt att slippa få huvudvärk av att spela Mario Kart Wii på en projektor.

Bra saker: -Blåa skalet går nu på marken fram till första spelaren. Det går att dodga med grejen som spränger allt i en radie, BRA!
- 60fps 1080p.
-Gamepaden är skön att spela på
-Coins systemet är riktigt bra.
-Mario Kart är fruktansvärt roligt med kompisar och är extremt nybörjarvänligt
-Nerfen av raketen och inte lika lätt att få bra items när man ligger 8-12 plats
-Upplever inte lika stor speedboost om man ligger 12:a kontra 1:a plats. Kanske har jag fel men känns bättre balanserat.
-Roliga nya items
-Mycket att låsa upp
-Tycker bananskalen har blivit bättre nu iom att man förlorar 3 coins.

Negativt: -Ganska tråkiga nya banor. Finns ett par riktigt bra dock.
-För lite hinder på banorna.
-Bara två spelare online
-Att åka ur banan tappar man inte så mycket tid på längre.
-CPU som ligger på plats 10-12 är alldeles för dåliga.
-De gamla banorna har blivit sämre=lättare
-Regnbågsbanan fruktas inte längre av nybörjare

Håller ni med mig? Har bara spelat ca 12-13 timmar så är ganska färsk så jag kan ändra mig på vissa punkter!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

-De gamla banorna har blivit sämre=lättare
-Regnbågsbanan fruktas inte längre av nybörjare

Tycker inte detta är dåligt.
De har minskat straffet för att åka ut, men du har ju fortfarande inte en chans mot en bra spelare om du åker ut hela tiden.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har nämnts tidigare, men det ska tydligen komma en ny nerladdningsbar bil till Mariokart, mercedes benz.
Någon som har en aning om var man laddar ner den? I själva spelet eller i onlineshoppen?

http://www.gamespot.com/articles/mario-kart-8-mercedes-benz-d...

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580