Permalänk

Panikmod reperation av GFX kortet!!

Det finns en chans för dom allra fattigaste (som mig) ändå.

Mitt Gigabyte GTX460 OC 1Gb fick plötsligt akuta värmeproblem och datorn crashade efter bara några minuter efter omstart hela tiden.
Jag öppnade burken och såg att ena fläkten lagt av (den inre), men kunde inte få ihop att det skulle vara den enda orsaken.
Så jag tog bort hela kylpaketet och såg att det var på tok för mycket kylpasta applicerad. Tog fram bensinen (kemiskt ren såklart) tops å dyligt. Rengjorde och applicerade ny pasta (kvalitesort) med rätt mängd (mycket lite).
Sedan klippte jag brutalt bort ca. hälften av fläktpaketet med avbitare (har inga verktyg knappt) och rotade fram min gamla orginalkylare från min AMD955BE 3,2Ghz x4 och monterade fläkten från den med stripes vid den plats den trasiga GPU fläkten tidigare satt. Strömmen kopplade jag till min fläktkontroller.

Nu kyler kortet bättre än det någonsin gjort tidigare och är 100% stabilt i 1 timmes stress test med FurMark (1920x1080). Ger mig idéer, men det får bli en annan historia hehe.

Jag är helt överlycklig att det fixade sig. Annars hade jag inte haft någon dator (har bara denna) och har inte minsta möjlighet att köpa nytt. Är sjukskriven sedan 4-5 år tillbaka efter allvarlig olycka på jobbet, men får inte en krona från försäkringskassan (sinnessjukt). Existensminimum från socialen var tacken jag fick. lol.

Panikmod reperation av GFX kortet!!

Getto mod under konstruktion igen!!!
Jag har fortfarande samma MB, CPU och GPU (getto varianten, se ovan.) Har endast köpt mer RAM eftersom mina Corsair (ena stickan) gav upp. Fick Blue screen konstant, så jag körde memtest x86. Det sprutade nästan röda textrader när jag testade den ena stickan. Crucial 1600Mhz cs 8, 16 Gig blev det. Bästa jag någonsin haft.
Allt sitter kvar i den gamla Corsair 650D med. Apropå den ja. 200mm. fläkten i fronten har lagt av nu, så tills jag hittar en 140mm. fläkt någonstans så kör jag med med öppen sidopanel/lucka. på golvet tätt intill den öppna sidan ställde jag nu en USB-driven fläkt (ROSA va allt som fanns) som är riktad uppåt mot grafikkortet. Eftersom jag har Vattenkyld CPU så behöver dead spotten som det blir luftflöde, vilket totalt försvann när frontfläkten gav upp.

Har bara ett kort på den rosa fläkten precis nu, men jag laddar snart upp kort på helheten.

Permalänk
Avstängd

riktigt skön getto mod

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk

Nöden har ingen lag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Haufen:

riktigt skön getto mod

Tackar. Lyfter hatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asmodeus800:

Nöden har ingen lag

Lol passar nästan bättre med. "nörden har ingen lag"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Swec galleriet är alldeles för rent, behövs mer ghetto. Respekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disillusionist:

Brukar bara rösta 1 när det är ett galleri med en eller två bilder i, men din text gav dig en 4:a. Och har du ont om fläktar så kan du få av mig, jag har 13 styckern liggandes sen gamla byggen. Du kan få några om du bara står för frakten Har 120, 140 och 200mm. skicka pm så kan vi lösa det därifrån.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Solklar 5'a! Har gjort liknande saker själv många ggr. Mera ghetto mods!

Permalänk
Medlem

jag bruka använda gammla intel cpu fläktar

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT