Spelen som inte blev av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Dungeon Keeper vart absolut spel man hade väldigt mycket kul med en gång i tiden!
Verkar dock vara på gång med en slags remake och vidareutveckling av spelet vid namn "War for the overworld". Finns som early access än så länge men senast jag kikade så tycks de fortfarande ha en hel del kvar att jobba på.
Fast detta kanske du redan kände till?

Haha klart jag kände till har de på min wish list

Men ja de är en remake av spelet, som skaparen har varit i kontakt med EA och fått ett godkännande att göra.
men! Han fick inte använda sig av något material som fanns i DK1 eller 2 med andra ord va han tvungen att bygga allt från scratch...

Som när jag mailade killen som gör spelet och fråga om han skulle lägga in Drakar i spelet, så svarade han med att han inte fick lov (vågade införa) med detta då dk1 hade demon spowns och dragons och i dk2 fanns de salamandrar som kunde gämföras med drakar

EA är riktiga bitches ibland...

Är de något du känner att spelet saknar så kan du höra av dig till honom och fråga om han kan införa.. Han lyssnar på sina följare

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

SWAT 5 !??? Rest in peace SWAT serien... :(:(:(

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Diablo 3...

Ja, ett Diablo 3 utvecklat av Blizzard North med samma gäng från 2:an hade garanterat blivit legendariskt. Sorgen kommer när man kollar på de släppta bilderna från utvecklingen..

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Ja, ett Diablo 3 utvecklat av Blizzard North med samma gäng från 2:an hade garanterat blivit legendariskt. Sorgen kommer när man kollar på de släppta bilderna från utvecklingen..

Ja det hade varit underbart. Har inte sett de bilderna, kan ju bli gråtfärdig för mindre.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ja det hade varit underbart. Har inte sett de bilderna, kan ju bli gråtfärdig för mindre.

Finns mer att läsa här: http://www.diablowiki.net/Diablo_III:_Blizzard_North_version

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

Star Wars Level 1313
Med Boba Fett i huvudrollen...
Kunde inte Disney ha väntat med att stänga LucasArts?
Värt att nämna är även Star Wars Battlefront III

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem

Duke Nukem Forever från 3D Realms.

Det kom ju till slut, men jag tror ingen ville att det skulle bli på det sättet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

SWAT 5 !??? Rest in peace SWAT serien... :(:(:(

Eller hur! Drar fortfarande igång SWAT 4 med jämna mellanrum. Satan i gatan vilket bra spel.

Space Quest 7 får bli mitt bidrag. Ett projekt som det blev livliga protester på nätet över för 15 år sedan när projektet lades ner och det har ryktats om ett par nytändningar under resans gång, men det resulterade aldrig i något.
Detta är dock någon form av andlig efterföljare som förhoppningsvis kommer innehålla åtminstone en del av den underbara SQ-atmosfären:
https://www.kickstarter.com/projects/spaceventure/two-guys-spaceventure-by-the-creators-of-space-que

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Eller hur! Drar fortfarande igång SWAT 4 med jämna mellanrum. Satan i gatan vilket bra spel.
[/URL]

Blir tårögd av att det inte blir uppföljare. Köpte mig precis en fysisk kopia av detta klassiska spel. Inte lätt att få tag i...
Börjat spela igenom det igen nu i dagarna.. Så grymt bra taktiskt.. Sätter ett team på en dörr och ett annat på en annan. Samtidigt ber man ena teamet kolla under den ena dörren med en mirror och andra teamet sätter ett lås på sin dörr så det inte blir några överraskningar. Själv står man på en tredje dörr och kör mirror under the door men kontrollerar de andra teamsen med en liten kamerabild från deras hjälmar...

Sen organiserar man the breach där ena slänger tårgas och andra flashbang. Och du själv blastar upp dörren med sprägnämne och så går man in och griper terroristerna.. Så mäktigt bra jävla spel asså.. Ni som inte testat SWAT 3 och SWAT 4 .. fixa det och testa det bästa och i stort sett enda spelet i sin klass...

När ni är klara kommer även ni komma in här och posta SWAT 5 !! :'(

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Beyond good and evil 2 ?

inte varit mycket snack om detta spel sedan 2008 och lite små updates tills nyligen.

http://www.ign.com/articles/2014/04/15/beyond-good-evil-2-a-g...
Red dead redemption som förblev en konsolltitel och aldrig fick ett släpp till pc.

Uppföljare på Doom 3 som hittills inte setts till ännu utan den nya doom titeln bär endast namnet 'Doom' och de snackade då om större vapen större monster och blir troligtvis tillbakablick över de två första spelen eller en spinoff från en annan marines perspektiv.

Uppföljare till Prey snackades det om ett bra tag lite här och där men det blev tyst tyvärr från dem efter att ha visat en del utav deras arbete.

Har det blivit någon uppföljare på toca race driver 3 ?

Juiced 2 kom det ens något snack om en uppföljare ?

en uppföljare till blood 2 som mer håller sig efter galenskaperna från första i serien hade ju inte varit helt fel :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mini-z1994:

Har det blivit någon uppföljare på toca race driver 3 ?

GRID-spelen är ju typ uppföljare på TOCA (första heter ju Race Driver: GRID t.o.m.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Uppföljare till Prey snackades det om ett bra tag lite här och där men det blev tyst tyvärr från dem efter att ha visat en del utav deras arbete.

Kul att du nämner just Prey, det var ju sjukt många turer innan ettan släpptes. Utvecklingen påbörjades redan 1995 och spelet var nära att läggas ner i omgångar. Det byttes helt spelmotor ett par gånger under resans gång innan spelet kom ut under senare halvan av 2006.

Skrivet av Nima2001:

Blir tårögd av att det inte blir uppföljare. Köpte mig precis en fysisk kopia av detta klassiska spel. Inte lätt att få tag i...
Börjat spela igenom det igen nu i dagarna.. Så grymt bra taktiskt.. Sätter ett team på en dörr och ett annat på en annan. Samtidigt ber man ena teamet kolla under den ena dörren med en mirror och andra teamet sätter ett lås på sin dörr så det inte blir några överraskningar. Själv står man på en tredje dörr och kör mirror under the door men kontrollerar de andra teamsen med en liten kamerabild från deras hjälmar...

Sen organiserar man the breach där ena slänger tårgas och andra flashbang. Och du själv blastar upp dörren med sprägnämne och så går man in och griper terroristerna.. Så mäktigt bra jävla spel asså.. Ni som inte testat SWAT 3 och SWAT 4 .. fixa det och testa det bästa och i stort sett enda spelet i sin klass...

När ni är klara kommer även ni komma in här och posta SWAT 5 !! :'(

Jag känner att det borde vara dags för det gamla utvecklingsteamet att slå sig ihop för ett nytt, succé-fundat Kickstarter-projekt.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Nu var van buren lagt på is långt innan interplay sålde vidare franchisen till bethesda då black isle studios som var den del av interplay som utvecklade van buren stängdes 2003 medan rättigheterna såldes till bethesda 2007 som en del rekonstruktionen av bolaget.
Obsdian som är bolaget bakom Fallout NV är bildat av folk från Black isle därav van buren arvet i den produkten och skälet till att jag håller Fallout NV som ett bättre fallout än fallout 3.

Helt klart, men spelet var faktiskt nästan klart oavsett.
Vad jag har förstått så var det i nivå med många av dagens early access-spel.
Så det var jäkligt synd att det aldrig kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Har varit ganska "mycket" information om The last Guardian det senaste faktiskt. Och är ju tillochmed officielt att de håller på med det fortfarande

Har dom släppt några nya screenshots eller gameplay/trailers? Jag är beredd att vänta flera år på detta spel, men det jobbiga är att det blivit så förbannat utdraget. Hur långt har dom kommit? Kommer det 2015? 2020? Kanske blir det aldrig av? Ett tydligt ja eller nej är mycket bättre än ett "kanske".

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte ifall det vart någon uppflöjare planerad till detta spel men starwars spel så som star wars jedi outcast och star wars jedi academy, en uppföljare med next gen grafik, samma saber-system, *drools*. Dom spelen spelar jag igenom ett par gånger om året. Är skitbra!

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Har dom släppt några nya screenshots eller gameplay/trailers? Jag är beredd att vänta flera år på detta spel, men det jobbiga är att det blivit så förbannat utdraget. Hur långt har dom kommit? Kommer det 2015? 2020? Kanske blir det aldrig av? Ett tydligt ja eller nej är mycket bättre än ett "kanske".

Jag läste på twitter för ett tag sen då det blev kalabalik om att det var nedlagt att det fortfarande var i produktion... nu ska vi se.. här: https://twitter.com/RohdeScott/status/475515804067569664 där är första, sen har vi detta tweetet från Geoff Keighley som senare inte släppte intervjun eller någon annan info sorgligt nog: https://twitter.com/geoffkeighley/status/475803330862538752 och det sista jag läste var detta: http://www.polygon.com/2014/6/11/5801648/the-last-guardian-canceled-you-will-know så vitt jag vet har det vart helt tyst sedan dess.

Skrivet av Dakkie:

Nu vet jag inte ifall det vart någon uppflöjare planerad till detta spel men starwars spel så som star wars jedi outcast och star wars jedi academy, en uppföljare med next gen grafik, samma saber-system, *drools*. Dom spelen spelar jag igenom ett par gånger om året. Är skitbra!

De gjorde en sorts "uppföljare" som släpptes till PC och konsol som inte sålde så bra så vitt jag vet, de hette Force Unleashed eller något liknande. Fanns 2 spel. Hittade en youtubefilm men det ser inte så likt ut. Tror det är en annan utvecklare också då nästan allt ser annorlunda ut.

Vi får hoppas att det nya, DICE-Star Wars blir bra, lär dock inte vara med Jedis eller Sith dock.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

World of Darkness.
Att CCP till och med köpte whitewolf - för att de hade bestämt sig för att göra spelet och det var lättare än att licensera och så blir det ÄNDÅ inget jävla spel...

Permalänk
Medlem

Det nya CnC Generals :'(

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Dungeon Keeper 3 (finns t.o.m trailer för det näran klarar av Dungeon Keeper 2..)

Jävla Bullfrog som konka och blev köpta av EA som bara la ner alla deras projekt.....

Närmaste:

http://store.steampowered.com/app/230190/

http://en.wikipedia.org/wiki/War_for_the_Overworld

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag vet. Om du läser hela tråden så har vi redan tagit upp det spelet ^^
Men tack endå

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Uppföljare på Doom 3 som hittills inte setts till ännu utan den nya doom titeln bär endast namnet 'Doom' och de snackade då om större vapen större monster och blir troligtvis tillbakablick över de två första spelen eller en spinoff från en annan marines perspektiv.

Det spelet har ju tagit lååång tid..
men är antagligen en uppföljare till eller remake av 'Doom II: Hell on Earth' som släpptes 10 oktober, 1994 i Europa.

Hoppas det blir en värdig uppföljare

Permalänk
Medlem

Men nu får du ju Star Citizen istället.

Själv hade jag velat se uppföljarna på Full Throttle.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var ordentligt taggad på uppföljaren till Secret of Mana till Super Nintendo. Spelet blev ju visserligen "av" som Seiken Densetsu 3, men det blev aldrig någon release utanför Japan, så om man inte var vass på japanska så var det kört. Även om det gjordes en fanöversättning som släpptes 2000 så hade spelet behövt släppas under just 16-bitseran (och till konsol snarare än emulator) för att få genomslag.

Jag vet inte om det hade blivit någon "odödlig klassiker" av det hela, men det var en stor besvikelse när det stod klart att det inte skulle släppas. Man hade blivit van vid att behöva importera Squaresofts spel från USA, men att detta inte ens tog sig så långt var överraskande.

När Squaresoft senare annonserade att de skulle släppa Final Fantasy 7 till Playstation i stället för Nintendo 64 (säkert delvis pga Nintendos byråkrati som var delaktig i att stoppa bl a SoM 2) så var åtminstone ett stort glädjeämne att det verkade som att det inte längre skulle bli en massa krångel med internationella releaser — faktum var ju att Squaresoft innan detta inte släppt något av sina 6 Final Fantasy-spel i Europa, och bara 3 av 6 i USA (1, 4, 6). För mig var denna nyhet egentligen första gången jag ens tänkte på att skaffa något annat än Nintendos nästa konsol efter att ha varit väldigt nöjd med NES/Game Boy/SNES.

Tillsammans med att Nintendo 64 sköts upp ordentligt i tid och att Playstation tidigt lyckades visa upp några riktigt vassa spel så cementerades valet av Playstation i stället för Nintendo 64 — så i viss mån blev min besvikelse över Secret of Mana 2:s icke-release i förlängningen skäl nog att börja ge Sony pengar i stället för Nintendo, vilket även gällde över efterföljande konsolgeneration.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd

Dragon Empires som lät som ett grymt MMO...

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Battlefield 1943 till PC, såg verkligen fram emot att få köra det på PC efter att ha lirat det flitigt på min PS3a, var ju multiplayer battlefield 1942 i frostbite 1,5 enginen med rejält uppgraderad grafik samt en map med bara air combat riktigt simpelt men EA dumpade väl det för att spelet inte var lönsamt med sina ynka 150kr på konsol som säkert skulle bli ännu lägre pris till PC..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hired Guns 2

Originalet från 93 till Amiga/PC är ett av dom mest stämningsfulla spelen som gjorts och musiken är det bästa som gjorts i spelväg.

Runt 99-2000 började det dyka upp bilder och förhandstittar på uppföljaren som jag fortfarande väntar på i denna dag. Kosmisk orättvisa att ett sådant spel läggs ned innan jag fått testa det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jumpgate Evolution och Star Wars 1313 skulle jag nog säga. Trist, båda verkade kunna bli riktigt bra spel.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Dungeon Keeper 3 (finns t.o.m trailer för det näran klarar av Dungeon Keeper 2..)

Jävla Bullfrog som konka och blev köpta av EA som bara la ner alla deras projekt.....

Det finns ju det här...men det är nog inte riktigt vad ni vill ha:P
http://www.metacritic.com/game/ios/dungeon-keeper

Jag hade velat ha Star Wars: First Assault och Star Wars 1313.
Det där Darth Maul-spelet också

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?