Windows Thresholds startmeny och appar i fönster på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Personer som trivs med Ubuntu Desktop bör inte uttala sig om vad som är bra eller dåligt designmässigt, jävlar vad jag mår illa av det. Rekommenderar de som är intresserade av Linux att börja med Linux mint.

Tycker dock att ser man på helheten är Linux rätt röv öht om man använder ett GUI.

Ja, Ubuntu är ju linuxvärldens motsvarighet av Windows 8 i mitt tycke. Linux Mint är ju en trevligare version av linux. Dessutom känns Mint rappare än Ubuntu

Det är andra saker än startmenyn som stör mig i Windows 8. Färgtemat som gör att fönsterknapparna (maximera/minumera fönster) nästan blir osynliga och texten i fönsterramen och sen är färgvalet vidrigt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Själv trycker jag Windowsknappen och skriver vad jag vill göra. Så mig kvittar det lika. Men det är klart, för er som fortfarande av någon outgrundlig anledning trattar runt i trädstrukturerade menyer är det säkert användbart

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gör likadant. Det jag stör mig på med startskärmen är att den täcker hela skärmen (helt onödigt för en launcher i min mening), och då skymmer de många fönster jag oftast redan har uppe, vilket start av ett nytt program inte skall behöva göra. Jag förstår tanken att ge fullt fokus till just det man håller på med på en mobil eller platta men på en desktopdator med stor skärm där det får plats mycket samtidigt är det helt onödigt. Gillar den nya hybridlösningen dock, då jag inte har något emot live tiles i sig utan just att de i och med startskärmen täckte hela skärmen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Personer som trivs med Ubuntu Desktop bör inte uttala sig om vad som är bra eller dåligt designmässigt, jävlar vad jag mår illa av det. Rekommenderar de som är intresserade av Linux att börja med Linux mint.

Tycker dock att ser man på helheten är Linux rätt röv öht om man använder ett GUI.

Ha ha ha!

Känner man sig hemma med ett OS, så är man alltid snabbare, än den som trevar sig fram!!!!! (lånade ord, som stämmer på pricken)
Det som krävs är kunskap och ett sug på att vilja lära sig.

Sen kvittar det vilken version/Linux/IOX/Win det handlar om. Det är personligt, det måste ni ju ändå förstå.

Man vet inte vad som döljer sig under, förrns man tittat, det kan ju hända att man blir överraskad

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Märks att du inte gillar att testa nya gränssnitt eftersom du rekommendera Linux Mint som verkligen känns Windows likt i hela upplägget. Tacka vet jag Ubuntu.

Är det inte det som eftersträvas om man skall tro den storm av inlägg som varje nyhet om Windows 8 verkar framkalla, allt skall vara precis som förr. Rör inte min startmeny, rör inte min Aero utan man förväntar sig på fullt allvar att Microsoft skall släppa exakt samma operativsystem hela tiden samtidigt som resten av världen utvecklas och rör sig framåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av havoc:

Är det inte det som eftersträvas om man skall tro den storm av inlägg som varje nyhet om Windows 8 verkar framkalla, allt skall vara precis som förr. Rör inte min startmeny, rör inte min Aero utan man förväntar sig på fullt allvar att Microsoft skall släppa exakt samma operativsystem hela tiden samtidigt som resten av världen utvecklas och rör sig framåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag bryr mig inte så mycket mer än att det ser förjäkla kantigt och grällt ut. Använder själv Ubuntu så jag anser mig inte vara svår när det gäller helt andra operativsystem tycker snarare att det är roligt att testa olika.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är underbart att se att folk fortfarande gnäller för att startmenyn ser lite annorlunda ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag trots allt föredrar startmenyn även om det kanske inte gör någon större skillnad. Nu tar "startmenyn" upp ett helt fönster. Sen tycker jag i och för sig att så kritiska och negativa som en del varit är överdrivet. Synd att startmenyn dröjer till Win9.

Någon som vet vilka förbättringar Update 2 kommer innehålla om dom inte är "synliga". Bara säkerhet eller även prestandaförbättringar?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yooriitzz:

Jag tycker det är underbart att se att folk fortfarande gnäller för att startmenyn ser lite annorlunda ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ingen som gnäller här i tråden. Utan alla ger sin syn på saken, är med i diskussionen. Vilket är ganska normalt i ett diskussionsforum.

Om Microsoft backat tillräckligt från Ballmers ideer/galenskaper?
Visar sig när man talar M$ språket, Om folk börjar hala upp plånboken för Microsoft produkter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Själv trycker jag Windowsknappen och skriver vad jag vill göra. Så mig kvittar det lika. Men det är klart, för er som fortfarande av någon outgrundlig anledning trattar runt i trädstrukturerade menyer är det säkert användbart

Skickades från m.sweclockers.com

Seriöst... de här argumenten... Trädstrukturen är av minsta intresse för de flesta (förutom neokonservativa bakåtsträvare ingen engagerar sig i). Den här uppfattningen bör ni påhejare lägga av med för den är helt fel, ni gör bara bort er. Kanske inte du primärt men det finns ett stort problem med Metro-fundamentalistiska individer i tech-media idag som älskar en floppad idé. Namnen på dessa här på sweclockers behöver jag inte ens nämna. De gör rätt bra väsen för sig i allmänhet.

Majoriteten är för positiva förändringar, jag själv längtar till att byta nu då jag inte behöver "modda" operativsystemet för att få det skapt för datorn, den under mitt skrivbord här, som jag ska installera det på. Men Windows 8's meny kan efter två år baserat på uppgraderingsstatistik, explosionen av tredjepartsmenyer och dålig försäljning av ditt och datt produkt konstateras som en dålig idé. Bara faktumet att den täcker allt man har på skärmen räcker. Det här är en nackdel, ingen fördel gentemot föregångaren. Givetvis finns den lilla klick som inte håller med, men den gruppen är som sagt liten och många av dem dessvärre rätt narcissistiska och förstår inte eller värst av allt inte vill ta till sig av den konkreta kritik som faktiskt finns.

Men den här debatten är för den delen över. Vi ser på artikeln i ämnet att sunt förnuft vann till slut hos Microsoft när beslutsfattare med sämre omdöme och stor hybris försvann från företaget. Nu kan vi alla bara blicka framåt för om företaget återfått det någorlunda pragmatiska tänk så kommer vi med en enkel inställning köra den ena eller andra varianten av meny utan extra kraffs Så nu finns inga behov för sura miner på antingen ena eller andra sidan längre, bara lite tålamod.

Det mest tragiska är att jag tror att Microsoft hade fullständigt ägt marknaden för "basala surfplattor" om de inte slängt ihop alla för sig själva bra idéer till en halvbakad schizofren produkt. Har sagt det förr och säger det igen, bara på "split screen funktionen" på deras appar hade de ägt Google och Apple. Men det här försvann i ett töcken av förvirring. Tänk er en än slimare Surface RT med bara Metro? Shut up and take my money säger jag bara Jag vet mycket väl vad deras idé med en platta var, jag har dock inte sett nått som visat på succé med idén. Tror inte vi kommer se det heller.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Vadå gör bort mig?
Jag trycker windowstangenten och skriver det jag ska göra, är det en meny, skärm, pingvin, karikatyr av ballmer spelar det ingen roll så länge jag får en lista på saker att välja.
Jag är ingen påhejare av något, för det kvittar lika så länge "skriv vad du vill" fungerar. I 8.0 var funktionen kass då det delades in i grupper och jag måste tabba och dona för att komma till rätt val, men i och med 8.1 så funkar det exakt likadant som windows 7, med skillnaden att valen visas på höger sida i stället för vänster, något det tog exakt elva sekunder att anpassa mig till.

Återkom när dom tar bort den valmöjligheten, så kan vi argumentera.

Edit: Jag inser nu att jag är en ivirig påhejare av "skriv vad du vill göra", så om jag gör bort mig för att jag tycker alla borde använda den funktionen då jag anser den vida överlägsna alla andra sätt att navigera ett operativsystem så är det okej för mig. (och nej, det är INTE samma sak som ett terminalfönster )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Märks att du inte gillar att testa nya gränssnitt eftersom du rekommendera Linux Mint som verkligen känns Windows likt i hela upplägget. Tacka vet jag Ubuntu.

Hmm, fick man inte en fråga om man ville ha "OSX style", "Win 7 Style" eller "Ubuntu style" när man installerade linux mint? Kan svära på att jag fick se previews och välja när jag la in mint för ca ett år sedan. (Ja självklart kan man säkert byta i efterhand också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Undrar vilket psykfall som ursprungligen kläckte iden att man inte skulle kunna köra program i fönster, i ett operativsystem där fönsterhanteraren är en av nyckelfunktionerna?

Umm.. Det går alldeles utmärkt att köra fönsterprogram i W8. Är det något jag missar här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Vadå gör bort mig?
Jag trycker windowstangenten och skriver det jag ska göra, är det en meny, skärm, pingvin, karikatyr av ballmer spelar det ingen roll så länge jag får en lista på saker att välja.
Jag är ingen påhejare av något, för det kvittar lika så länge "skriv vad du vill" fungerar. I 8.0 var funktionen kass då det delades in i grupper och jag måste tabba och dona för att komma till rätt val, men i och med 8.1 så funkar det exakt likadant som windows 7, med skillnaden att valen visas på höger sida i stället för vänster, något det tog exakt elva sekunder att anpassa mig till.

Återkom när dom tar bort den valmöjligheten, så kan vi argumentera.

Edit: Jag inser nu att jag är en ivirig påhejare av "skriv vad du vill göra", så om jag gör bort mig för att jag tycker alla borde använda den funktionen då jag anser den vida överlägsna alla andra sätt att navigera ett operativsystem så är det okej för mig. (och nej, det är INTE samma sak som ett terminalfönster )

Göra bort sig var enbart riktat åt din peak angående "trädstruktur" som om du dumförklarar alla som inte håller med dig. Debatten har ALDRIG handlat om utifall folk är "kompetenta" att begripa eller inte även om vissa desillusionerade individer tror det. Problemen med Windows 8 handlar om dåliga och bra idéer och designkoncept på maskiner där det helt enkelt inget tillförde. Hur du själv gör, det har jag ingen åsikt om

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Göra bort sig var enbart riktat åt din peak angående "trädstruktur" som om du dumförklarar alla som inte håller med dig. Debatten har ALDRIG handlat om utifall folk är "kompetenta" att begripa eller inte även om vissa desillusionerade individer tror det. Problemen med Windows 8 handlar om dåliga och bra idéer och designkoncept på maskiner där det helt enkelt inget tillförde. Hur du själv gör, det har jag ingen åsikt om

Men den här debatten och nyheten handlar ju om att windows 9 återinför startmenyn.

Edit: Alltså vad jag utgick ifrån, inte vad windows 8 som helhet gör. Så det är nog bäst att lämna det där eftersom vi pratar om helt olika saker. (dock tycker jag du borde använda "skriv vad du vill göra"-funktionen mer, den är grym )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag blir allderles varm i kroppen varje gång en nyhet av det här slaget publiceras

"Startmenyn kan ni bara glömma, den kommer aldrig tillbaka. Startskärmen är framtiden för alla!"

Joråsåatteh...

HAHAH! Exakt så går det till, när ett företag ser till att äga ut sig själva.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

HAHAH! Exakt så går det till, när ett företag ser till att äga ut sig själva.

I och för sig tycker jag att Microsoft själva har varit rätt ödmjuka i det hela om man jämför med diverse självutnämnda "experter" på diverse ställen på internet och runt fikabordet.

Logiken i det hela har varit "Personligen gillar jag startskärmen och hoppas att Microsoft behåller den, och eftersom jag är övertygad om att universum kretsar kring mig och mina personliga önskemål så kommer det också att bli så"

Medans min logik mer byggt på att jag sett ett utbrett missnöje med startskärmen precis överallt, och Microsoft kan inte vara såpass korkade att de ignorerar det, så de kommer att åtgärda det på något sätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

I och för sig tycker jag att Microsoft själva har varit rätt ödmjuka i det hela om man jämför med diverse självutnämnda "experter" på diverse ställen på internet och runt fikabordet.

Logiken i det hela har varit "Personligen gillar jag startskärmen och hoppas att Microsoft behåller den, och eftersom jag är övertygad om att universum kretsar kring mig och mina personliga önskemål så kommer det också att bli så"

Medans min logik mer byggt på att jag sett ett utbrett missnöje med startskärmen precis överallt, och Microsoft kan inte vara såpass korkade att de ignorerar det, så de kommer att åtgärda det på något sätt.

Nja från deras sida så försökte dom göra en Apple, och tvinga in även oss Desktop users in i deras surfplatte-os. Detta gick åt helvete så rävarna skrek, då blev dom rädda för sin plånboks väl och ve. Och nu tar dom tillbaka sin egen skit och försöker gå halvvägs, genom att 99år för sent, komma med något som skall likna en startmeny. Dock kommer nog många misstända och vilja ha den exakt som på W7´s tid. Då finns dock start8 eller vad det heter för 30 spänn.
Jag precis som du gillar dock speciellt den nya startfliken som är typ 40 000 gånger smidigare så jag hoppas att dom låter oss välja när dom släpper sin uppdatering.

Snabb sammanfattning:
Microsoft visade k*k
Folket sade ifrån
Microsoft drog tillbaka das*n dock bara halvvägs.

Återstår att se vad som händer och sker.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Men den här debatten och nyheten handlar ju om att windows 9 återinför startmenyn.

Edit: Alltså vad jag utgick ifrån, inte vad windows 8 som helhet gör. Så det är nog bäst att lämna det där eftersom vi pratar om helt olika saker. (dock tycker jag du borde använda "skriv vad du vill göra"-funktionen mer, den är grym )

Som om jag inte kände till den Läs vad jag skrev först, där har du en konkret problematik som jag garanterar att de flesta stör sig på.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nja från deras sida så försökte dom göra en Apple, och tvinga in även oss Desktop users in i deras surfplatte-os. Detta gick åt helvete så rävarna skrek, då blev dom rädda för sin plånboks väl och ve. Och nu tar dom tillbaka sin egen skit och försöker gå halvvägs, genom att 99år för sent, komma med något som skall likna en startmeny. Dock kommer nog många misstända och vilja ha den exakt som på W7´s tid. Då finns dock start8 eller vad det heter för 30 spänn.
Jag precis som du gillar dock speciellt den nya startfliken som är typ 40 000 gånger smidigare så jag hoppas att dom låter oss välja när dom släpper sin uppdatering.

Snabb sammanfattning:
Microsoft visade k*k
Folket sade ifrån
Microsoft drog tillbaka das*n dock bara halvvägs.

Återstår att se vad som händer och sker.

Det jag menar är att Microsoft visat mer ödmjukhet inför kritiken är "experterna". Problemet för Microsoft har varit att de tvingats ta små små steg i en riktning som folk tycker är bra så att de inte tappar ansiktet och tvingas erkänna att de gjort fel, för sådant svider. Skillnaden är att det finns folk som genom allt detta hävdat att Microsoft haft helt rätt med geundtanken kring windows 8.0 och att de som inte tycker så är "gnälliga bakåtsträvare" och liknande. Det finns inte ett uns av ödmjukhet i ett sådant synsätt. Microsoft har i alla fall fattat att startskärmen inte är den bästa lösningen för de flesta. Som företag måste man gå dit pengarna finns, och "frammåt" är inte en bra riktning att röra sig i om det leder en utför ett stup", men det verkar vissa "experter" tycka.

Jag har läst kommentarer som "fan att folk ska vara så jävla gnälliga och förstöra Microsofts fina vision", och det gäller både Windows 8 och alla turer kring X-box och hur de ändrat sig för att bättre återspegla folks önskemål. Det verkar som om vissa vill att Microsoft skall få vara en diktatur där de som i slutändan skall använda produkterna ska anpassa sig till vad som helt och hålla käften. Det är tråkigt att det blivit så.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

hälften startmeny hälften windowsphone.
Men nu skulle de tydligen sparka hela nokias arbetare så det kanske blir ändring på det i framtiden vem vet.

Win7 fungerar bra för mig än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det jag menar är att Microsoft visat mer ödmjukhet inför kritiken är "experterna". Problemet för Microsoft har varit att de tvingats ta små små steg i en riktning som folk tycker är bra så att de inte tappar ansiktet och tvingas erkänna att de gjort fel, för sådant svider. Skillnaden är att det finns folk som genom allt detta hävdat att Microsoft haft helt rätt med geundtanken kring windows 8.0 och att de som inte tycker så är "gnälliga bakåtsträvare" och liknande. Det finns inte ett uns av ödmjukhet i ett sådant synsätt. Microsoft har i alla fall fattat att startskärmen inte är den bästa lösningen för de flesta. Som företag måste man gå dit pengarna finns, och "frammåt" är inte en bra riktning att röra sig i om det leder en utför ett stup", men det verkar vissa "experter" tycka.

Jag har läst kommentarer som "fan att folk ska vara så jävla gnälliga och förstöra Microsofts fina vision", och det gäller både Windows 8 och alla turer kring X-box och hur de ändrat sig för att bättre återspegla folks önskemål. Det verkar som om vissa vill att Microsoft skall få vara en diktatur där de som i slutändan skall använda produkterna ska anpassa sig till vad som helt och hålla käften. Det är tråkigt att det blivit så.

Då är jag med lite bättre i hur du tänker. Det är viktigt att få göra val, och det är där jag anser att dom körde över användarna.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Det är som Star Trek-filmerna, varannan release ska man hoppa över:

XP: Bra
Vista: Pung
7: Bra
8: Mindre bra
9: Bra igen?

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JagdKatzen:

Det är som Star Trek-filmerna, varannan release ska man hoppa över:

XP: Bra
Vista: Pung
7: Bra
8: Mindre bra
9: Bra igen?

Men nu hoppar du över 8.1 vi får väl se hur det hela slutar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Då är jag med lite bättre i hur du tänker. Det är viktigt att få göra val, och det är där jag anser att dom körde över användarna.

Ja, historiskt har man ju alltid kunnat gå tillbaka till tidigare versioners sätt att atbeta. Programhanteraren hängde med som val fram till XP, och med lite ansträngning går det att få Windows 7 att se ut som Windows 95 om man vill, men i och med Windows 8 känns det som om de struntat i allt sådant. "Vill du ha startmenyn och classic-temat kan du dra åt helvete" känns det som budskapet var. Så jag förstår vad du menar.

Jag hoppas fortfarande att classic-temat kommer tillbaka som tillval. Platt och färgglatt är verkligen inte min grej, men det viktigaste för mig är att startmenyn finns där "out of the box".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Fast problemet är att Microsoft som programhus, gör programmerarnas kardinalmisstag. De utgår från att användarna kommer tänka och tycka precis som dom gör.
Det finns skäl till att populära program, har inställningar där man kan ändra väldigt mycket. Det som passar en, passar inte en annan och vice versa.

Trots att det är milsvid skillnad på vad Microsoft vill uppnå med att sälja Windows och vad användaren/köparen önskar uppnå med att köpa Windows.

Tyvärr verkar inte Microsoft ha förstått det med tanke på bilderna från Win9s UI. Så som några artister/designer tänker och tycker i mitten 2014 ska alla ha och vara jättenöjda med i flera år framöver.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går åt rätt håll... kanske de äntligen tar bort Metro-skiten i Windows 10 (Kan jag inte få drömma?!).

För står inte vad det är bra för, var det någon som såg på skrivbordet med alla ikoner och sa "Vi behöver ett program som är detta men också är ett program som hela tiden måste vara igång på datorn!" och alla på Microsoft hurrade, eller?

Så länge det ligger onödigt skräp i backgrunden på Windows tänker jag aldrig uppgradera från Win7 till ett annat Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Umm.. Det går alldeles utmärkt att köra fönsterprogram i W8. Är det något jag missar här?

Metro.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morugano:

Går åt rätt håll... kanske de äntligen tar bort Metro-skiten i Windows 10 (Kan jag inte få drömma?!).

För står inte vad det är bra för, var det någon som såg på skrivbordet med alla ikoner och sa "Vi behöver ett program som är detta men också är ett program som hela tiden måste vara igång på datorn!" och alla på Microsoft hurrade, eller?

Så länge det ligger onödigt skräp i backgrunden på Windows tänker jag aldrig uppgradera från Win7 till ett annat Windows.

Du går verkligen miste om något nr du skippar w8.1 . Jag tänkte likadant själv och det drog ut på tiden att installera w8 som jag köpte på rea för 250 kr.

Kör nu w8.1 med classic shell addonet och ångrar att jag inte migrerade tidigare!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moire:

Du går verkligen miste om något nr du skippar w8.1 . Jag tänkte likadant själv och det drog ut på tiden att installera w8 som jag köpte på rea för 250 kr.

Kör nu w8.1 med classic shell addonet och ångrar att jag inte migrerade tidigare!

Det där låter som samma dravel som reklamen kör på TV, vare sig det rör sig om Tandkräm, hårfärgningsmedel eller tamponger.

Du vet väl att du fick köpa Win8 för 250kr, därför till och med Ballmer visste att Microsoft var ute på tunn is/djupt vatten med Win8 för datorer. Det var bara det att Metro/Modern skulle ge MS katapultstart in i mobil och surfplattemarknaderna. De behövde en användarbas på Win8.
Fast när du föreslår att folk ska anamma Win8 men skrota Metro/Mordern, så faller skälet för att du fick sådan rabatt från MS.
Nu har iof sig även MS förstått att Metro/Modern var ett steg för långt...

Man ska byta till Win8 och sedan förändra det så det ser ut som Win7 eller WinXP?
Du berättade ingenting om Microsoft nya registrering till diverse MS-konton och tjänster, ökad bloatware (Den var illa i WinXP och Win7 också).

Varför är det ingen som någonsin föreslår att man ska behålla Win7 men köra ett 3:e parts program för att göra det så det liknar Win8.x?
Sedan kan man ju installera ännu fler3:e parts program som gör så det återigen ser ut som WinXP eller Win7

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Men nu hoppar du över 8.1 vi får väl se hur det hela slutar.

8.1 är fortfarande 8, eller ska man börja räkna in alla Service Pack för varje OS nu också

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.