Permalänk
Medlem

bryr mig inte om 3g men om skärmen är mycket sämre så blir ju spelupplevelsen inte rolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schablam:

bryr mig inte om 3g men om skärmen är mycket sämre så blir ju spelupplevelsen inte rolig.

Mycket sämre skulle jag inte säga, men sämre. Den gamla har AMOLED, vilket ger väldigt fina färger, den nya har en LCD, vilken som sagt är sämre diverse sätt, men jag har hört att den bättre om du skulle vilja använda den t.ex utomhus när det är väldigt ljust.

Permalänk
Medlem

Går det att beställa ps vitas till en affär? t.ex en elgiganten nära mitt hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schablam:

Går det att beställa ps vitas till en affär? t.ex en elgiganten nära mitt hem.

Osäker, men på Elgiganten går det att hämta ut beställningen i en affär, men vet inte om varan måste finnas i weblagret då. Varför inte bara köpa via internet? Från t.ex Webhallen eller Komplett eller nåt. Du får ändå antagligen hämta ut paketet hos ditt postombud, så länge du inte kör på hempaket elelr vad det heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schablam:

vad är det som är sämre med webhallens ps vita än de andra?

Den som säljs hos webhallen är en ny modell som nyss kom ut, PS Vita Slim / 2000.

Det som skiljer dem åt är att Slim versionen har längre batteritid och väger mindre och även några andra saker som microUSB för laddning och större grip på baksidan så du inte råkar nudda touch padden som sitter på baksidan och 1GB inbyggt minne. Den största skillnaden är ju skärmen OLED vs LCD. Själv köpte jag mig nyligen Slim versionen och tycker LCD-skärmen verkligen inte är så mycket sämre. Har du aldrig ägt 1000 modellen så kommer du definitivt inte märka någon skillnad alls. Rekommenderar Slim / 2000 Vitan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harnace:

Den som säljs hos webhallen är en ny modell som nyss kom ut, PS Vita Slim / 2000.

Det som skiljer dem åt är att Slim versionen har längre batteritid och väger mindre och även några andra saker som microUSB för laddning och större grip på baksidan så du inte råkar nudda touch padden som sitter på baksidan och 1GB inbyggt minne. Den största skillnaden är ju skärmen OLED vs LCD. Själv köpte jag mig nyligen Slim versionen och tycker LCD-skärmen verkligen inte är så mycket sämre. Har du aldrig ägt 1000 modellen så kommer du definitivt inte märka någon skillnad alls. Rekommenderar Slim / 2000 Vitan.

Skillnaden i vikt är rätt liten (PS Vita Slim 219g, PS Vita 3G 279g), micro usb gör ingen skillnad egentligen då det ingår laddare som standard, enda fördelen är väl om man vill ladda i bilen och inte vill köpa Sonys laddare.

Som du sa så är skärmen den stora skillnaden, och på den delen så är PS Vita Slim rätt så mycket sämre om man jämför dessa mot PS Vita 3G med OLED skärmen.

Så köp PS Vita 3G versionen för att få den bästa av de två olika versionerna. Rent hårdvarumässigt så är de i grunden samma, samma cpu, gpu, batteri etc medans skillnaden ligger i att Slim versionen är tunnare och därmed ger mindre vikt. Och att den har en LCD skärm och därmed ger lite bättre batteritid mot vad versionen med OLED skärm ger.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

hej
vart kan man köpa ps vita laddare i göteborg? från affär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schablam:

hej
vart kan man köpa ps vita laddare i göteborg? från affär

Hej!

Beror på vilken version av Vita du har?
Laddare ska ingå vid köp av en PS Vita, annars kontakta butiken du köpt din PS Vita i.

Men om det är PS Vita 3G så är det en: http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SONY-PS-Vita-AC-adapter,...
Dock beställningsvara i Göteborg (Högsbo), bara gå in och be de beställa hem en. Du behöver troligen en PS Vita usb kabel med om du inte har en.

Varför köpte du en PS Vita utan laddare?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_vita/200689-p... medföljer laddare här? är detta slim då? kan någon som vet svara skulle det uppskattas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schablam:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_vita/200689-p... medföljer laddare här? är detta slim då? kan någon som vet svara skulle det uppskattas.

Du verkar läsa väldigt dåligt på sidorna.. Slappna av, Stressa ner. Ta dig tid till att läsa dig till lite och försök få fram information själv min vän..

Detta är det som står i den länken du bifogade.. Hade du tagit tid 5 sekunder på att läsa innehållet så hade du redan fått svar.

Egenskaper

- Ny tunnare och lättare design
- Inbyggt minne
- MicroSD-laddare
- Längre batteritid
- 8Gb minneskort ingår
- Aktiveringskod för nedladdning av 5 spel ingår

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

okej jag har läst men jag visste inte vad microsd laddare var och när jag googlade fick jag upp vad som såg ut som billaddare eller typ små memory card liknande kort .. men tack endå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schablam:

okej jag har läst men jag visste inte vad microsd laddare var och när jag googlade fick jag upp vad som såg ut som billaddare eller typ små memory card liknande kort .. men tack endå.

Med "- MicroSD-laddare" så menar webhallen inte MicroSD laddare, utan
-MicroSD
-Laddare
Dvs 2 olika saker, bara vanligt HTML fel i sidan, -laddare skulle varit på raden under. Bara att webhallen missat att flytta ner det till en egen rad.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Hej
jag funderar på att köpa denna http://www.discshop.se/spel/playstation_vita/playstation_vita...
men jag är orolig då jag aldrig köpt på internet innan.
någon som skulle kunna skriva hur det funkar när ma nskriver adressen, om man klickar på lägg till i kundvagn och sedan till kassan, där skulle jag behöva info om vad man ska skriva. tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schablam:

Hej
jag funderar på att köpa denna http://www.discshop.se/spel/playstation_vita/playstation_vita...
men jag är orolig då jag aldrig köpt på internet innan.
någon som skulle kunna skriva hur det funkar när ma nskriver adressen, om man klickar på lägg till i kundvagn och sedan till kassan, där skulle jag behöva info om vad man ska skriva. tack

Hej!

Du gör som vid alla andra online köp, väljer betalningsmetod (faktura, onlinebetalning via banken, visa kort, eller postförskott eller liknande) och sen skriver in namn, adress etc.

Eller så skapar du ett konto (bra idé om du ska handla fler gånger) och följer instruktionerna.

Discshop är rätt enkel, bara att gå till "till kassan" (https://www.discshop.se/checkout_kco.php) välj betalningsmetod, (faktura, avbetalning, visa/mastercard, internetbank, eller postförskott) fyll sen i det som behövs för att checka ut, såsom epost, namn adress, personnummer etc.

Be din mor och far om hjälp, och kom ihåg att du enligt Discshop´s villkor inte får vara under 18 år för att handla
"1.1. Personer under 18 år
Endast personer över 18 år tillåts handla på Discshop."

Och jag har svårt att se att du är över 18 år, om jag tolkar din nivå på de frågorna du ställer då du inte kan läsa/tolka en produktbeskrivning att det ingår laddare, och frågar hur du ska kunna genomföra köpet då det framgår tydligt på kassasidan hur du ska fylla i och vilka uppgifter som krävs.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

det var precis det jag ville ha hjälp med, vad ska man skriva på adress c/O?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schablam:

det var precis det jag ville ha hjälp med, vad ska man skriva på adress c/O?

Vilket betalningsalternativ valde du?

C/O är inget du behöver fylla i, utan bara för och efternamn, adress, postnummer/postort, mobiltelefonnummer och eventuellt personnummer om det behövs,

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Okej tack, det var inte så komplicerat som jag trodde, och tack för tipset om ps vita PowerNet.
kommer ps vitat till närmaste affär som tar emot paket? kommer jag få brev om var den ligger?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schablam:

Okej tack, det var inte så komplicerat som jag trodde, och tack för tipset om ps vita PowerNet.
kommer ps vitat till närmaste affär som tar emot paket? kommer jag få brev om var den ligger?

" Hur skickas min försändelse?

Om försändelsen storleksmässigt är mindre än 6 vanliga DVD-filmer skickas försändelsen som varubrev med Posten. Leverans sker vanligtvis vardagen efter om du beställt innan 15.00. Brevbäraren ska alltid ta med försändelsen ut och om den är för stor för din brevlåda/ditt brevinkast tar brevbäraren med din försändelse tillbaka till postkontoret för vidare transport till ditt postombud (detta kan i vissa fall medföra att försändelsen aviseras ytterligare en dag senare). Du får då en avisering via sms, mail eller brev så du kan hämta ut din försändelse hos ditt postombud.

Om försändelsen är större än 6 vanliga DVD-filmer skickas din försändelse som paket med Schenker/Privpak. Detta tar ca 2-3 vardagar och du får även här en avisering med sms, e-mail eller brev för att hämta ut din försändelse hos ditt paketombud.
"

PS Vitan är lite oklar hur den skickas, du borde se det i leveransbesked (borde komma via mail då de levererat ut ordern) hur det skickats om det gått som varubrev (posten) eller paket (Schenker).

Går det som varubrev så kommer det troligen inte få plats i din brevlåda, utan lämnas hos ombudet (typ, ICA, eller liknande) och då aviserar antingen via mobiltelefon som sms, eller via brev på posten (avi) går det via Schenker så kommer det till Schenkers ombud (vanligen mindre butiker, som t.ex. blombutiker, eller liknande) och du får då sms avi, eller pappersavi.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Om det inte redan är för sent, köp en PSP om huvudgrejen är att spela PSX-spel. Kan dessutom tänka mig att du har en massa gamla sådana hemma, det är en smal sak att dumpa isos av dina spelskivor, konvertera till eboots, och köra dem från minneskortet på en PSP. Nice att slippa betala för spelen en gång till, och dessutom kan du köra spel som du inte kan köpa som downloads.

Med en customfirmware får du dessutom möjligheten att köra Popsloader, som tillåter dig att köra PSX-emulatorn från äldre versioner av originalfirmwaren också, vissa spel funkar bättre i äldre versioner. Vågar gå så långt som att säga att allt som är värt att spela också går att spela.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Hej Kaput, tack för tipset men ska nog ta ps vita 36 wifi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schablam:

Hej Kaput, tack för tipset men ska nog ta ps vita 36 wifi

Bara för att förtydliga så heter den Playstation Vita 3G / Wifi
Inte 36 (trettiosex)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Beror på vilken version av Vita du har?
Laddare ska ingå vid köp av en PS Vita, annars kontakta butiken du köpt din PS Vita i.

Men om det är PS Vita 3G så är det en: http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SONY-PS-Vita-AC-adapter,...
Dock beställningsvara i Göteborg (Högsbo), bara gå in och be de beställa hem en. Du behöver troligen en PS Vita usb kabel med om du inte har en.

Varför köpte du en PS Vita utan laddare?

Det är ju laddkabeln som gör att PS Vitan blir en brevpress när man tappat bort kabeln. Köpte min precis innan Micro-usb-laddaren dök upp. Så han har nog inte köpt den utan laddare, snarare tappat bort kabelfan

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av schablam:

Hej Kaput, tack för tipset men ska nog ta ps vita 36 wifi

Annars kan du ju köpa bägge två, och inte gå miste om något. En begagnad PSP kan du plocka upp för ett par hundringar på Tradera, eller ungefär en femhundring i någon spelaffär som säljer begagnade grejer. Det är inte så dyrt att man måste välja endera konsolen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd

Allt är ju relativt. Hans veckopeng kanske inte räcker till att köpa båda.

Skrivet av kaput:

Annars kan du ju köpa bägge två, och inte gå miste om något. En begagnad PSP kan du plocka upp för ett par hundringar på Tradera, eller ungefär en femhundring i någon spelaffär som säljer begagnade grejer. Det är inte så dyrt att man måste välja endera konsolen.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ