PS4, Playstation Plus, familjekonto?

Permalänk
Medlem

PS4, Playstation Plus, familjekonto?

Har precis beställt en PS4:a och undrar lite om hur det funkar med Playstation Plus? Kan man ha ett konto till hela familjen eller måste varje unge härhemma ha ett eget?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Har precis beställt en PS4:a och undrar lite om hur det funkar med Playstation Plus? Kan man ha ett konto till hela familjen eller måste varje unge härhemma ha ett eget?

Har inget så är inte säker men det borde väl bara vara att logga in, oavsett vem som använder den?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Såklart, men jag menar om man är fler användare i familjen som har varsitt login på Konsollen om dessa är gemensamt knutna till Playstation Plus eller om var och en av dessa familjemedlemmar måste ha varsitt Playstation Plus konto?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Såklart, men jag menar om man är fler användare i familjen som har varsitt login på Konsollen om dessa är gemensamt knutna till Playstation Plus eller om var och en av dessa familjemedlemmar måste ha varsitt Playstation Plus konto?

Ni behöver bara en användare i familjen med ps + konto. Har en i familjen ett sånt konto så kan alla nyttja "fördelarna" även om ni har flera lokala konton.

edit; med fördelar så är det alltså spela online samt nyttja gratis spelen. Det finns tydligen något som heter Premium avatars eller något såndant, de är bara tillgängliga på ps+ kontot.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Ni behöver bara en användare i familjen med ps + konto. Har en i familjen ett sånt konto så kan alla nyttja "fördelarna" även om ni har flera lokala konton.

Perfekt! Precis det jag undrade över! Tack. Detta förstod aldrig MS med Xboxen. Blev ju sjukt dyrt när alla ville kunna spela online med Xbox Gold.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Såklart, men jag menar om man är fler användare i familjen som har varsitt login på Konsollen om dessa är gemensamt knutna till Playstation Plus eller om var och en av dessa familjemedlemmar måste ha varsitt Playstation Plus konto?

One PlayStation Plus membership allows all local accounts on the subscriber’s ‘Primary PS4’ to use online multiplayer through their Sony Entertainment Network accounts.

Edit: såg nu att du redan fått svar men detta är från sony själva.

Permalänk
Medlem

Jättetack för utförligt svar!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Dock att tänka på är att bara de medlemmar vars konto uppfyller rätt åldersgräns(över 13 baserat på vad du anger för födelsedatum) kommer kunna spela online. Om du har barn t.ex. som vill kunna spela online i spelen så är det begränsat tills de fyller 13.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej jag är i England med min familj på semester och undra om Playstation plus koder från England fungerar efter som att jag såg att det va lite biligare tänkte jag passa på men frågan är om den fungerar på ett svenskt konto men det bör väll Göra det eftersom att båda länderna ligger i Europa. Skulle uppskatta snabba svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

2 konsoler

@Cove: Hej, har du aning om det är möjligt att ha ett ps4plus till två olika konsoler, med ett huvudkonto (äldsta pojken 15år) och ett underkonto 10år)?
Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dataclock:

@Cove: Hej, har du aning om det är möjligt att ha ett ps4plus till två olika konsoler, med ett huvudkonto (äldsta pojken 15år) och ett underkonto 10år)?
Tack för hjälpen

Det borde gå då ps plus inte är låst till konsolen utan till kontot som använder konsolen. Men vet inte om båda kan använda det samtidigt på två konsoler.
Har skälv ett ps konto som jag betalar ps plus på, som jag har på en ps4 och tre ps3 or. man kan vara inloggad på en ps4 och 3 samtidigt men inte på två ps3 samtidigt med samma konto då blir den ena utloggad automatiskt. Vet inte på ps4 då jag bara har en för tillfället men troligen samma

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dataclock:

@Cove: Hej, har du aning om det är möjligt att ha ett ps4plus till två olika konsoler, med ett huvudkonto (äldsta pojken 15år) och ett underkonto 10år)?
Tack för hjälpen

Går alldeles utmärkt, har mitt ps+ konto på 3 olika maskiner. med lokala konton på en av dem. Notera att om du har ett konto på under 13 år så kommer det kontot inte kunna spela online.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________