Permalänk
Medlem

Fick mitt splitternya Wii U häromdagen, och blev lite besviken när jag såg att allt som följde med var en HDMI-kabel. Detta borde jag ha kollat upp när jag gjorde köpet visserligen. Här har vi en gammal tjock-tv och en skärm modell några år sen (utan HDMI-ingång). Det blev alltså att skaffa en billig tredjparts-Wii komponent-kabel på Tradera, för tydligen tillverkas det inga nya såna kablar till Wii U?

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Fick mitt splitternya Wii U häromdagen, och blev lite besviken när jag såg att allt som följde med var en HDMI-kabel. Detta borde jag ha kollat upp när jag gjorde köpet visserligen. Här har vi en gammal tjock-tv och en skärm modell några år sen (utan HDMI-ingång). Det blev alltså att skaffa en billig tredjparts-Wii komponent-kabel på Tradera, för tydligen tillverkas det inga nya såna kablar till Wii U?

Nej HDMI är ett krav på alla nyare konsoller, Dvs PS4, Xbox one. Wii U är det enda untantaget.

Vill du få tag på komponent eller AV kabel så köper du Wii kablar då Wii U kan använda sig av dessa dock hitta dessa idag är nog riktigt svårt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Såg att ni diskuterat Wii U och hurvida man kan föra över filer från den.

Läste igår en riktigt bra artikel på Polygon om Nintendo och deras ytterst klena internet stöd.

http://www.polygon.com/2014/7/23/5929831/nintendo-wii-u-onlin...

"A recent update to the Wii U allows you to move your content to another system, but as a feature the limitations outweigh the gains. You need to have a working Wii U with the content, and a working Wii U that will receive the content. Everything is carried over, and then the original Wii U is wiped. It treats your data as a physical object that can only exist in one location at a time, which makes little sense in 2014."

Seriöst ska det gå till såhär 2014?

"Nintendo actually punishes players who buy games digitally by not allowing them to move the games from system to system, even within the same family. The only way to share games between systems is buying a physical copy at retail. Both Sony and Microsoft know the benefits of increasing their digital sales, including a lower cost of shipping and no middle-man in retail, and have made it simple to share games between systems."

Digitala spel kan man knappast heller köpa för skulle konsolen paja så ryker dom..

Innan Nintendo fixar detta så lär inte jag överhuvudtaget överväga att köpa en Wii U.

Vad säger ni andra?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Innan Nintendo fixar detta så lär inte jag överhuvudtaget överväga att köpa en Wii U.

Vad säger ni andra?

Jag håller med. Överväger själv att köpa konsolen men det är just konsolens bristfälliga onlinefunktioner som drar mig från att köpa. Även om man är bra sugen på att spela Mario Kart och Zelda...och Pikmin....och..Mario....och.... Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Digitala spel kan man knappast heller köpa för skulle konsolen paja så ryker dom..

Innan Nintendo fixar detta så lär inte jag överhuvudtaget överväga att köpa en Wii U.

Vad säger ni andra?

Jag tänker som så här. Skulle mina spel ryka så får Nintendo supporten fixa det. Hur dom gör det skiter jag fullständigt i, bara dom fixar det.
Vill dom inte fixa det blir det kanske skrivande på fairshopping och sen allmänna reklamationsnämnden.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag tänker som så här. Skulle mina spel ryka så får Nintendo supporten fixa det. Hur dom gör det skiter jag fullständigt i, bara dom fixar det.
Vill dom inte fixa det blir det kanske skrivande på fairshopping och sen allmänna reklamationsnämnden.

Läste på något annat forum där en person bebodd i usa hade gått tillbaka med sin konsol för att skivenheten var trasig, fick ut en ny konsol på garantin men kunde såklart inte få tillbaka sina spel. Från Nintendo fick han svar av att de inget kunde göra om han inte hade både den nya och gamla konsolen.

Så skulle ni behöva utnyttja garantin så ta kontakt med Nintendo först.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på Hyrule Warriors? Jag funderar på skaffa spelet. Tror ni det blir ett bra spel? Har själv aldrig spelat Dynasty Warriors.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Någon som är sugen på Hyrule Warriors? Jag funderar på skaffa spelet. Tror ni det blir ett bra spel? Har själv aldrig spelat Dynasty Warriors.

Jag är ganska sugen men kommer invänta recensioner. Har provat på ett av dessa spel och var inget direkt fan av Dynasty Warriors-tappningen. Men det blir lite intressantare när det är baserat på Zelda. Jag hoppas på att ett demo dyker upp med men det brukar vara lite snålt med sådant tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Jag tänker som så här. Skulle mina spel ryka så får Nintendo supporten fixa det. Hur dom gör det skiter jag fullständigt i, bara dom fixar det.
Vill dom inte fixa det blir det kanske skrivande på fairshopping och sen allmänna reklamationsnämnden.

Jag har inte läst hela tråden men hade din konsol pajat Bejje? Jag själv lär inte handla något online till min 2DS i alla fall det är säkert.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Någon som är sugen på Hyrule Warriors? Jag funderar på skaffa spelet. Tror ni det blir ett bra spel? Har själv aldrig spelat Dynasty Warriors.

Som alla andra Dynasty Wariors spel, de är alla OTROLIGT lika, riktigt minimala skillnader mellan dom, till stor del det enda som skiljer är grafik stil, karaktärer och bakomliggande story. Som spel är de oftast identiska.

Har du aldrig spelat ett Dynasty Warior spel så tja du kanske du kan ha hyfsat roligt, speciellt i CO-OP. För andra som har spelat något Dynasty Warior spel och inte precis gillat det, ni lär inte gilla dette heller bara för att det står Zelda. Samt inbitna fans lär ju redan veta vad de biter sig in i.

Personligen passar jag på spelet, inte precis mycket för Dynasty Wariors, blir rejält långtråkigt efter en stund, men roligt ibland i co-op dock.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ett tips som folk säkert redan listat ut(kanske t.om skrivit här men har inte sett det).
Det går att se twitch genom webbläsaren, perfekt om man inte har en HTPC eller liknande

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag och en kompis spelade Mario Kart 8 i 7 timmar idag. Roligt som satan. Polarna är frälsta och det är skönt att slippa få huvudvärk av att spela Mario Kart Wii på en projektor.

Bra saker:
- 60fps 1080p.

Negativt:
-Att åka ur banan tappar man inte så mycket tid på längre.

MK8 är 720p och om du spelar 3 eller 4 personer så körs det i 30fps.

Ang offroad. Driver du eller vilket spel jämför du det med? I MKWii så kan du ju köra fritt offroad i alla svängar om du tar ett fordon som har högt i det.
I 8 dör alla fordon nästan helt så fort man snuddar gräs etc. Hur som helst tycker jag att det är klockrent, ens drift försvinner om bakhjulen kommer utanför och det blir svårare att hålla perfekta drifts i svängar när man absolut måste undvika offroad.

Permalänk
Medlem

Någon mer som köpt Wii Party U och fått med en likadan röd "Club Nintendo"-flyer med PIN-kod som man fick med i Mario Kart 8?
Vad kan man använda koden till? Inte på samma sätt som Mario Kart 8 antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av John L:

Någon mer som köpt Wii Party U och fått med en likadan röd "Club Nintendo"-flyer med PIN-kod som man fick med i Mario Kart 8?
Vad kan man använda koden till? Inte på samma sätt som Mario Kart 8 antar jag?

Fungerar inte i sverige
Mario kart kampanjen var en änså länge engångs grej.

t.ex england har nintendo club, där använder man dom för att plocka ut små prylar m.m m.m

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Fungerar inte i sverige
Mario kart kampanjen var en änså länge engångs grej.

t.ex england har nintendo club, där använder man dom för att plocka ut små prylar m.m m.m

Är du säker på att PIN koden ej fungerar i Sverige? Jag besökte Sveriges Nintendo sida och det står att man kan lösa in koden.

http://www.nintendo.se/

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Är du säker på att PIN koden ej fungerar i Sverige? Jag besökte Sveriges Nintendo sida och det står att man kan lösa in koden.

http://www.nintendo.se/

"Ibland finns så kallade Star Points i spelaskarna när jag köper mina spel. Har jag något nytta av dem?
Nej, Star Points är enbart till för vissa europeiska länder och kan inte användas i Sverige. Vi beklagar att Star Points ibland slinker med i spelaskarna, vilket de egentligen inte ska göra för spel som Bergsala distribuerar."

http://www.nintendo.se/arkivet/faq/club-nintendo

Som sagt, koden är tillför mario kart kampanjen, den som ligger i MK fodralet

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

M
Ang offroad. Driver du eller vilket spel jämför du det med? I MKWii så kan du ju köra fritt offroad i alla svängar om du tar ett fordon som har högt i det.
I 8 dör alla fordon nästan helt så fort man snuddar gräs etc. Hur som helst tycker jag att det är klockrent, ens drift försvinner om bakhjulen kommer utanför och det blir svårare att hålla perfekta drifts i svängar när man absolut måste undvika offroad.

Tror han menar när man åker ut och blir lyft tillbaka på banan. Det går mycket fortare än de tidigare spel jag kört.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nej HDMI är ett krav på alla nyare konsoller, Dvs PS4, Xbox one. Wii U är det enda untantaget.

Vill du få tag på komponent eller AV kabel så köper du Wii kablar då Wii U kan använda sig av dessa dock hitta dessa idag är nog riktigt svårt.

Komponentkabel: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=513&xSec=113
Scart RGB kabel: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=562&xSec=113

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Blewris:

Ang offroad. Driver du eller vilket spel jämför du det med? I MKWii så kan du ju köra fritt offroad i alla svängar om du tar ett fordon som har högt i det.
I 8 dör alla fordon nästan helt så fort man snuddar gräs etc. Hur som helst tycker jag att det är klockrent, ens drift försvinner om bakhjulen kommer utanför och det blir svårare att hålla perfekta drifts i svängar när man absolut måste undvika offroad.

Jag menar när man kör utanför banan och man blir upplyft. HÅller med dig helt i att det är bra att man i princip stannar i gräs etc.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har inte läst hela tråden men hade din konsol pajat Bejje? Jag själv lär inte handla något online till min 2DS i alla fall det är säkert.

Nej den är inte paj men jag bara funderar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Köpte bl.a Wii u med Assassins creed black flag och mario kart 8. Får även Monster Hunter Ultimate o super mario (någon gång i Augusti). Inga IRL vänner har Wii u så om någon är intresserad så citera mig (tror jag nickar Snuken på Wii u också).
Fyller även 26 i Augusti så ingen p12a

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuken:

Köpte bl.a Wii u med Assassins creed black flag och mario kart 8. Får även Monster Hunter Ultimate o super mario (någon gång i Augusti). Inga IRL vänner har Wii u så om någon är intresserad så citera mig (tror jag nickar Snuken på Wii u också).

Även jag slog till på en Wii U idag med Mario Kart 8 och Zelda Wind Waker. Lägger till dig när jag fått igång konsolen. =D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Som alla andra Dynasty Wariors spel, de är alla OTROLIGT lika, riktigt minimala skillnader mellan dom, till stor del det enda som skiljer är grafik stil, karaktärer och bakomliggande story. Som spel är de oftast identiska.

Har du aldrig spelat ett Dynasty Warior spel så tja du kanske du kan ha hyfsat roligt, speciellt i CO-OP. För andra som har spelat något Dynasty Warior spel och inte precis gillat det, ni lär inte gilla dette heller bara för att det står Zelda. Samt inbitna fans lär ju redan veta vad de biter sig in i.

Personligen passar jag på spelet, inte precis mycket för Dynasty Wariors, blir rejält långtråkigt efter en stund, men roligt ibland i co-op dock.

Jag vet inte jag, antar att du inte testat spelet redan och det är nog lite väl tidigt att dömma ut spelet. Det är nog inte direkt ett reskinnat Dynasty Warriors som kommer lanseras:

Det blev för övrigt en titt igen på Xenoblade Chronicles X i helgen. Det är nog ändå det spel, bortsett från Zelda U, som jag ser fram emot mest just nu. Innan detta spel faktiskt lanserats så kanske jag har hunnit spela klart föregångaren med hehe:

Skrivet av Snuken:

Köpte bl.a Wii u med Assassins creed black flag och mario kart 8. Får även Monster Hunter Ultimate o super mario (någon gång i Augusti). Inga IRL vänner har Wii u så om någon är intresserad så citera mig (tror jag nickar Snuken på Wii u också).
Fyller även 26 i Augusti så ingen p12a

Du får lura hem dom så de får testa. Minst en av dina vänner lär ju bli så pass sugen att det blir ett (impuls)köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag vet inte jag, antar att du inte testat spelet redan och det är nog lite väl tidigt att dömma ut spelet. Det är nog inte direkt ett reskinnat Dynasty Warriors som kommer lanseras:

http://www.youtube.com/watch?v=2c8EEXL3L8c

Självklart vet jag inte, men jag kan bara snacka av erfarenhet, din video styrker att det är ännu enbart en Dynasty Warrior klon.

Och av erfarenhet själ så kan jag nämna att jag har spelat dessa kloner:
Dynasty Warriors Gundam
Samurai Warriors
One Piece: Pirate Warriors

Och kan summera detta till dig, alla är så otroligt lika de kan bli, vist skiljer sig artstilen, hur flashiga attackerna är och attackerna i sig, storyn, men spelen i grund och botten är det samma. Absolut inget som visas än så länge från Hyule wariors sticker ut från Dynasty formulan.

Edit:

https://www.youtube.com/watch?v=iiKTu18Wjn0

Här har du 40 min faktiskt gameplay, dvs den bekräftar åter igen det jag sagt. Det är en total Dynasty Warior klon.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Kompositkabel med Wii U var väl kanske ingen höjdare (mycket finare bild på 7tums skärmen på Gamepaden).
Men men, får väl skylla mig själv när vi inte har slängt ut tjock-teven ännu..

Riktigt roligt att se att Nintendo äntligen börjat erbjuda nedladdningsbara demos förresten! Jag har vaga minnen av att det pratades om det till Wii, men jag hade konsollen i flera år och det fanns aldrig några demos att ladda ned.

Permalänk
Medlem

Kan ju påminna om att imorgon (31/7) är sista dagen att registrera Mario Kart 8, för att få ett gratisspel till Wii U. Gå in på nintendo.se och klicka på "Registrera Mario Kart 8".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag menar när man kör utanför banan och man blir upplyft. HÅller med dig helt i att det är bra att man i princip stannar i gräs etc.

Jahaaaa. Jo det går snabbt som fan. Jag tycker det är rätt skönt dock. Lite för förlåtande när man ligger på första plats men det är skönt om man ligger en bit bak eftersom det ändå e så svårt att komma ikapp.

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig om ni spelar MK8: "Henkow".

Sen är det mycket roligt att sitta och snacka på skype samtidigt :).

Permalänk
Skrivet av solemn:

Kan ju påminna om att imorgon (31/7) är sista dagen att registrera Mario Kart 8, för att få ett gratisspel till Wii U. Gå in på nintendo.se och klicka på "Registrera Mario Kart 8".

TACK.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||