Google köper videoströmningstjänsten Twitch

Permalänk
Avstängd

Vad är det som är så hemskt med google+? Skapa ett separat jävla konto om ni inte vill använda ert riktiga namn och dela med vänner - för vanligtvis är det inga problem med separata konton för olika hemsidor, eller hur?

Ni som skiver att YouTube va bättre förr, hur gamla e ni, för visst är det nostalgiskt men inte var det bättre.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Youtube skulle inte ha överlevt utan google. Ju högre belastning på servarna destu svårare blir det att skydda informationen. Google har teknologin som passade perfekt för Youtube's vision. Moln-baserat system där alla kan ta del av klippen .

De flesta tänker på censuren av upphovsrättskyddade material. Ja, de får ni ta med högsta domstolen i EU med. Men troligtvis röstade ni inte ens på EU-valet. Google skulle i princip göra allting gratis ifall de fick som de ville. För att de tjänar så mycket på annonser, så.

Permalänk
Skrivet av Fraggan:

Det var döden för casual-streamers, lär väl bli samma sak som på Youtube att man inte får använda sig av copyright-material, tex spelar man musik i bakgrunden så lär man säkert bli bannad...

Det är redan emot ToS att använda sig av musik som du inte har rättigheter till att spela. Twitch bryr sig bara inte.

Permalänk
Medlem

Ja tycker faktiskt youtube bara blir sämre dag för dag. UI som ser allmänt dåligt ut och är dryg att navigera. Ingen som kommer ihåg tiden för inte allt för länge sedan när man inte ens kunde se de nya klippen i från de man följde? Då youtube la till en massa extra klipp för att göra reklam om saker du gillar.

Någon som laddat upp klipp på senaste tiden? Tog en direkt inspelning från min contour roam2 och drog upp på youtube, tror katten hade klarat det bättre. Ser riktigt riktigt dåligt ut. Men det gör många klipp idag.

Att försöka strömma klipp från folk som ej är stora eller kända är ofta ett stort problem, även om med lite pill och trix (youtube center addon) som löser många av problemen youtube har.
Tycker UI't idag är riktigt fult och jobbigt. Tog mig hur lång tid som helst att lista ut vart man hittar inbox på youtube förut idag. Jaha så den gömmer sig studio -> mötesplats -> inbox. Inte direkt uppenbart om jag säger det så.

Problem med youtube har jag haft i flera år. Bandbredd är inte problemet utan det måste ju då vara Telia tydligen, vilket det då fortfarande är problem med antar jag.

Jag kommer ihåg den tiden jag kunde dra upp ett 1080p klipp och det såg vettigt ut. Idag ser det ut som sand... grynigare skit får man leta efter.
Oftast märks det dock inte när folk spelar in spel eller liknande. Men när man är ute och kör mc med en kamera så syns det direkt hur dåligt det verkligen är.

Sen tycker jag inte det är bra att google börjar bli ännu större. Finns säkert saker de kan göra för att få till twitch bättre, men det tvivlar jag starkt på med tanke på hur värdelöst youtube är nu. Deras 1080p kallar jag för vettig 480p.

https://www.youtube.com/watch?v=mwSCcdPvzUE
direkt från kameran, testat att koda om till gud vet hur många olika inställningar eller codecs men alla ser lika skit ut.
Den som tycker det där är "bra" må ju ha 30cm ister på skärmen...

Ja, utan addons som youtube center hade jag inte ens rört youtube idag.

Edit: så roligt att folk ska kommentera ålder som en extremt stor betydelse. Alla var inte lika omogna som ni var när ni var ung kanske?
Men men, tyck vad ni vill, ni verkar ju se detta:
http://puu.sh/aqztT/c3ca8b7df3.png
http://puu.sh/aqzzM/06ebd0743b.png
som guds fina gåva, gissa vilket som är från orginalet och vilken som har varit igenom youtubes mördar maskin?
Idag så fungerar vimeo mycket bättre med deras 720p än youtubes 1080p.
Men jag menar, om ni tycker det är är en så underbar förbättring så kör på.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hur kan alla säga Youtube fungerar så bra? Klippen kan inte buffras speciellt mycket, spolar man tillbaka måste allt laddas om och buffras, rätt ofta så laddas aldrig klippen fram och sidan måste uppdateras. Jag kan som inte skylla på Flash player då andra sidor fungerar klockrent (utan att nämna några namn). Jag kan inte minnas det var så ett par år sedan.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Hur kan alla säga Youtube fungerar så bra? Klippen kan inte buffras speciellt mycket, spolar man tillbaka måste allt laddas om och buffras, rätt ofta så laddas aldrig klippen fram och sidan måste uppdateras. Jag kan som inte skylla på Flash player då andra sidor fungerar klockrent (utan att nämna några namn). Jag kan inte minnas det var så ett par år sedan.

Jag kan hoppa fram och tillbaks hejvilt utan någon buffer alls. Aldrig haft några problem med buffer på youtube.

Permalänk
Medlem

som du ljuger GriZzm0 har samma problem jävla buffer bajs.. kan ladda en video sen om jag går bak eller framåt så måste den ladda om på 100mbit lina.. snacka om skit...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av igelkotte:

Hur kan alla säga Youtube fungerar så bra? Klippen kan inte buffras speciellt mycket, spolar man tillbaka måste allt laddas om och buffras, rätt ofta så laddas aldrig klippen fram och sidan måste uppdateras. Jag kan som inte skylla på Flash player då andra sidor fungerar klockrent (utan att nämna några namn). Jag kan inte minnas det var så ett par år sedan.

Har för mig att det är en medveten funktion att inte buffra hela klippet direkt utan göra det dynamiskt och det är för att spara bandbredd. Youtube står ensamt för en inte försumbar del av all världens internettrafik. Strömmad video står för ungefär hälften av all trafik. Du kanske minns för två år sedan ungefär när det inte gick att se på högupplöst video på Youtube under någon månad. Det var för att bandbredden till Sverige inte räckte. Om alla klipp alltid buffrades hela vägen skulle det öka bandbredden rätt ordentligt. Som ett annat exempel så hade ju Sweclockers lite problem med det när de skulle hosta sina podcasts själv. De hade problem att få spelaren att inte buffra hela ljudfilen direkt vilket hade blivit väldigt dyrt eftersom man betalar för datamängder. Då var det ändå bara ljudklipp det handlade om och inte video.

Visst är det irriterande men samtidigt är det svårt för Google att lösa själv. Själva infrastrukturen är internet är underdimensionerad och skulle behöva byggas ut rätt ordentligt men det är dyrt och det är svårt att få företag att göra det. Just den begränsade bandbredden börjar bli ett problem på annat håll också då det har börjat hota net neutrality genom att vissa kan börja betala för att få prioritet i den begränsade kapaciteten. Det hade inte heller varit ett problem om det inte var brist på bandbredd.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Sen tycker jag inte det är bra att google börjar bli ännu större. Finns säkert saker de kan göra för att få till twitch bättre, men det tvivlar jag starkt på med tanke på hur värdelöst youtube är nu. Deras 1080p kallar jag för vettig 480p.

https://www.youtube.com/watch?v=mwSCcdPvzUE
direkt från kameran, testat att koda om till gud vet hur många olika inställningar eller codecs men alla ser lika skit ut.
Den som tycker det där är "bra" må ju ha 30cm ister på skärmen...

Ja, utan addons som youtube center hade jag inte ens rört youtube idag.

Edit: så roligt att folk ska kommentera ålder som en extremt stor betydelse. Alla var inte lika omogna som ni var när ni var ung kanske?
Men men, tyck vad ni vill, ni verkar ju se detta:
http://puu.sh/aqztT/c3ca8b7df3.png
http://puu.sh/aqzzM/06ebd0743b.png
som guds fina gåva, gissa vilket som är från orginalet och vilken som har varit igenom youtubes mördar maskin?
Idag så fungerar vimeo mycket bättre med deras 720p än Youtubes 1080p.
Men jag menar, om ni tycker det är är en så underbar förbättring så kör på.

Du verkar inte förstå hur Youtube fungerar du kan köra igenom din videofil genom vilka codec´s o bitrate´s du vill på din dator.
När du tar och laddar upp din videofil så komprimeras den om av Youtube´s X264 encoder och det är inget du kan göra åt det.
Det är mycket rörelse i dit videoklipp det är därför bilden faller sönder bitraten som youtube använder är för låg helt enkelt.
Det enda som kommer att hjälpa är när Youtube på allvar börjar använda Google´s VP9 Codec

Använd Chrome eller Opera Next och aktivera HTML5spelaren här: https://www.youtube.com/html5
Kolla sen in det här klippet med HTML5spelaren: https://www.youtube.com/watch?v=BLxHjixnf3c börja se vid 1:55 när det är mycket rörelse
jämför det sen med den vanliga flashspelaren som är H264.
Bilden faller inte sönder lika mycket med VP9 trots att de använder samma bitrate och Google förbättrar VP9 hela tiden.

http://i.imgur.com/tk5hXOB.jpg X264
http://i.imgur.com/WodI067.jpg VP9

Du kan testa och ladda upp din fil till Vimeo de använder en högre bitrate än youtube när de komprimerar om filmen.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Har för mig att det är en medveten funktion att inte buffra hela klippet direkt utan göra det dynamiskt och det är för att spara bandbredd. Youtube står ensamt för en inte försumbar del av all världens internettrafik. Strömmad video står för ungefär hälften av all trafik. Du kanske minns för två år sedan ungefär när det inte gick att se på högupplöst video på Youtube under någon månad. Det var för att bandbredden till Sverige inte räckte. Om alla klipp alltid buffrades hela vägen skulle det öka bandbredden rätt ordentligt. Som ett annat exempel så hade ju Sweclockers lite problem med det när de skulle hosta sina podcasts själv. De hade problem att få spelaren att inte buffra hela ljudfilen direkt vilket hade blivit väldigt dyrt eftersom man betalar för datamängder. Då var det ändå bara ljudklipp det handlade om och inte video.

Visst är det irriterande men samtidigt är det svårt för Google att lösa själv. Själva infrastrukturen är internet är underdimensionerad och skulle behöva byggas ut rätt ordentligt men det är dyrt och det är svårt att få företag att göra det. Just den begränsade bandbredden börjar bli ett problem på annat håll också då det har börjat hota net neutrality genom att vissa kan börja betala för att få prioritet i den begränsade kapaciteten. Det hade inte heller varit ett problem om det inte var brist på bandbredd.

Det kan jag också tänka mig att det beror på dom tagit bort funktionen för buffring för att spara bandbredd. Men jag tror mest det beror på att klippet inte ska lagras på min dator. För om klippet redan laddats en gång och man kanske vill se ett specifikt ställe 10 gånger så innebär det att datorn måste ladda det 10 gånger istället för att det hade tillfälligt lagrats på min dator. Youtube slutar oftast med att man blir less och gör något annat.

Jag har däremot en youtube app på ps vitan och den tar hem och lagrar hela youtube klippet. Så jag kan hoppa runt som jag vill i klippet förutsatt att hela klippet tagits hem från början till slutet. Men den möjligheten lär säkert försvinna vid någon senare uppdatering. Funkar nånting för bra så tas det bort helt enkelt.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

För alla er som klagar på reklamen...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av igelkotte:

Det kan jag också tänka mig att det beror på dom tagit bort funktionen för buffring för att spara bandbredd. Men jag tror mest det beror på att klippet inte ska lagras på min dator. För om klippet redan laddats en gång och man kanske vill se ett specifikt ställe 10 gånger så innebär det att datorn måste ladda det 10 gånger istället för att det hade tillfälligt lagrats på min dator. Youtube slutar oftast med att man blir less och gör något annat.

Jag har däremot en youtube app på ps vitan och den tar hem och lagrar hela youtube klippet. Så jag kan hoppa runt som jag vill i klippet förutsatt att hela klippet tagits hem från början till slutet. Men den möjligheten lär säkert försvinna vid någon senare uppdatering. Funkar nånting för bra så tas det bort helt enkelt.

Ja det är högst troligt att system för att spara ner hela Youtubeklipp kan komma att tas bort då de är högst problematiska ut en juridisk synpunkt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Happ. Har verkligen ingen aning om det kommer bli bättre eller sämre. Men bättre servrar borde dom kunna fixa iaf, så vi okända svenssons får lite bandbredd också och kan slippa hackandet när vi streamar.

Reklam är väl oundvikligt i vilket fall, men youtube låter oss iaf skippa det mesta efter 3 sekunder, till skillnad från Twitch där man måste genomlida en halv minuts reklam varje gång man går in på något. Nästan värre än TV.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlasteRs:

Hade varit kul att veta hur du kom fram till den slutsatsen. Finns få företag i världen som kontribuerar mer till teknik och innovation än vad Google gör.

Google+ är ingenting jag använder mig av, men jag tycker det är enormt underlättande att endast behöva 1 konto till alla Googles tjänster. Annars hade man haft inloggningar till mailen, Youtube, Android, drive m.m...
Ser inte riktigt vad folk klagar över Google+ för?
Vad är det ni stör er på?
Jag har aldrig varit med om att Google+ har poppat upp på min dator och ställt till med problem.

Inser du inte vad Google ställt till med för skit för världen? I Sverige har vi ordet "googla" med i svenska ordboken.. Inser du inte hur sjukt det är när kinesiska och amerikanska företag som Google köper upp hela världen? Inom ett par år när Google äger allt på nätet så kan de skriva exakt vad som helst, och göra vad som helst, och folk kommer tro på det.. Google Android, Google Chrome. Snart finns det inte saker som inte Google vill ha ett vakande öga i. Google är NSAs lekplats.
Google+ förstörde mitt YouTube som jag gillade det. Nu är det 1+ tecken överallt. Google manar även med sin äckliga reklam att man ska skaffa Chrome hela tiden. De skickar med viruset i olika mjukvarors installationsprogram från andra tillverkaren än Google.. Man blir inte av med skiten.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Inser du inte vad Google ställt till med för skit för världen? I Sverige har vi ordet "googla" med i svenska ordboken.. Inser du inte hur sjukt det är när kinesiska och amerikanska företag som Google köper upp hela världen? Inom ett par år när Google äger allt på nätet så kan de skriva exakt vad som helst, och göra vad som helst, och folk kommer tro på det.. Google Android, Google Chrome. Snart finns det inte saker som inte Google vill ha ett vakande öga i. Google är NSAs lekplats.
Google+ förstörde mitt YouTube som jag gillade det. Nu är det 1+ tecken överallt. Google manar även med sin äckliga reklam att man ska skaffa Chrome hela tiden. De skickar med viruset i olika mjukvarors installationsprogram från andra tillverkaren än Google.. Man blir inte av med skiten.

Googles motto är ju just "Don't be evil". Skitsnack så det bara stänker om det.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk

Ironi... Folk började använda twich pga alla copyright skit youtube har. Nu när det visar sig vara ett hett ämne som man kan tjäna pengar på vill youtube gå tillbaka den publiken.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 1337sweden:

Ironi... Folk började använda twich pga alla copyright skit youtube har. Nu när det visar sig vara ett hett ämne som man kan tjäna pengar på vill youtube gå tillbaka den publiken.

Twitch kan omöjligt klara sig undan copyrightproblemen i all oändlighet. Google valde inte att lägga in alla starka skydd för att hitta upphovsrättsbrott. Det var efter en stämning på 100 miljoner dollar som de införde det. Hade de inte gjort det hade stämningarna fortsatt hagla och skiv- och filmbolagen hade tagit ganska exakt alla pengar som Google hade. De hårda skydden som finns på Google är en direkt följd av ett tämligen trasigt juridiskt system, åldrande upphovsrättslagar i USA och det faktum att folk bröt mot lagen i väldigt stor skala. Twitch är inte immuna, de har bara varit för små för att få problem än. Den dagen skivbolagen hade kommit på att stora streamare satt och spelade musik utan tillåtelse är dagen Twitch hade fått en egen stämning i mångmiljonklassen och när det väl börjar så finns det två alternativ. Följa lagen eller gå under.

Sen har systemet som tvingades fram en stor baksida också då det relativt enkelt kan missbrukas. Det är dock inte helt lätt att hitta en kostnadseffektiv lösning som gör alla parter nöjda.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Twitch kan omöjligt klara sig undan copyrightproblemen i all oändlighet. Google valde inte att lägga in alla starka skydd för att hitta upphovsrättsbrott. Det var efter en stämning på 100 miljoner dollar som de införde det. Hade de inte gjort det hade stämningarna fortsatt hagla och skiv- och filmbolagen hade tagit ganska exakt alla pengar som Google hade. De hårda skydden som finns på Google är en direkt följd av ett tämligen trasigt juridiskt system, åldrande upphovsrättslagar i USA och det faktum att folk bröt mot lagen i väldigt stor skala. Twitch är inte immuna, de har bara varit för små för att få problem än. Den dagen skivbolagen hade kommit på att stora streamare satt och spelade musik utan tillåtelse är dagen Twitch hade fått en egen stämning i mångmiljonklassen och när det väl börjar så finns det två alternativ. Följa lagen eller gå under.

Sen har systemet som tvingades fram en stor baksida också då det relativt enkelt kan missbrukas. Det är dock inte helt lätt att hitta en kostnadseffektiv lösning som gör alla parter nöjda.

Twitch har sedan länge haft en öppen policy gentemot upphovsrättinnehavare -- det är väldigt enkelt att få något borttaget från Twitch, eller t.o.m. få en hel kanal nedstängd p.g.a. upphovsrättsbrott. Det har däremot inte kommit in många DMCA-krav relaterat till musik. De har också gjort det väldigt tydligt att man inte får begå upphovsrättsbrott på Twitch, men att de kommer inte jaga ned dem som sysslar med det. De reagerar om det inkommer ett DMCA-krav om borttagning av innehåll, men inte mer än så.

Jag är positivt inställd till ett eventuellt uppköp. Det finns inget som säger att systemen kommer slås samman eftersom Twitch fungerar så otroligt bra självständigt. Till viss mån var Justin.tv en live-variant av vad YouTube sysslar med, men Twitch gick ifrån det eftersom spelkategorin växte så snabbt att resten av innehållet (icke spelrelaterat) stod i skuggan.
Ett uppköp av Google skulle leda till bättre finansiellt stöd från moderbolaget (Google YouTube), bättre system för annonser (AdSense, alla kan tjäna pengar på annonserna, inte enbart partners), bättre integration med just YouTube (tidigare sändningar speglas på två stora sidor, Twitch och YouTube), Twitch växer sig större (alla stora spel-kanaler på YouTube kan nu även strömma sitt innehåll till Twitch), och får eventuellt stöd från en grupp fantastiskt skickliga ingenjörer från Google YouTube.

Jag ser det som troligare att spelkategorin skyfflas från YouTube över till Twitch (likt Justin.tv), än att Twitch ska bli en del av YouTube.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Soir:

Twitch har sedan länge haft en öppen policy gentemot upphovsrättinnehavare -- det är väldigt enkelt att få något borttaget från Twitch, eller t.o.m. få en hel kanal nedstängd p.g.a. upphovsrättsbrott. Det har däremot inte kommit in många DMCA-krav relaterat till musik. De har också gjort det väldigt tydligt att man inte får begå upphovsrättsbrott på Twitch, men att de kommer inte jaga ned dem som sysslar med det. De reagerar om det inkommer ett DMCA-krav om borttagning av innehåll, men inte mer än så.

Jag är positivt inställd till ett eventuellt uppköp. Det finns inget som säger att systemen kommer slås samman eftersom Twitch fungerar så otroligt bra självständigt. Till viss mån var Justin.tv en live-variant av vad YouTube sysslar med, men Twitch gick ifrån det eftersom spelkategorin växte så snabbt att resten av innehållet (icke spelrelaterat) stod i skuggan.
Ett uppköp av Google skulle leda till bättre finansiellt stöd från moderbolaget (Google YouTube), bättre system för annonser (AdSense, alla kan tjäna pengar på annonserna, inte enbart partners), bättre integration med just YouTube (tidigare sändningar speglas på två stora sidor, Twitch och YouTube), Twitch växer sig större (alla stora spel-kanaler på YouTube kan nu även strömma sitt innehåll till Twitch), och får eventuellt stöd från en grupp fantastiskt skickliga ingenjörer från Google YouTube.

Jag ser det som troligare att spelkategorin skyfflas från YouTube över till Twitch (likt Justin.tv), än att Twitch ska bli en del av YouTube.

Just inställningen att de inte aktivt jagar upphovsrättsbrott kan komma tillbaks och bita dem senare när väl musikbolagen får vittring på pengar. Eller rättare sagt när deras jurister får vittring på pengar. Youtubes Content ID var ett direkt svar på när Viacom stämde Google på en miljard dollar. Ja du läste rätt, en miljard dollar. De började också med en öppen lösning där de tog bort det som blev anmält men det dög tydligen inte.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Moriquende:

Googles motto är ju just "Don't be evil". Skitsnack så det bara stänker om det.

Jag antar att du bara försöker skoja till det när du verkar tro på innebörden i ett multinationellt företags slogan, dessutom skapat för för bra många år sedan när Google var ett helt annat företag.

Trallar du på McDonalds "I'm lovin' it", Apple's "Think Different", Subways "It's my way", Nike "Just do it" eller EA "Challenge everything" också för att ta några exempel?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Haha, 360p-tiden FTW!

Har alla glömt 240-tiden? Det var tider det...

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Det som kanske inte är så jätte trevligt är ju att allting du har medlemskap i kommer att bli ihopkopplat till en och samma, det betyder ju om du förlorar din account på en sida så då har du princip förlorat den överallt, det är det här jag inte gillar. Också dumt att alla små företag tycks bli uppköpta av alla stora bjässar.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hej då Twitch. Var kul så länge det varade!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Då kommer Twitch bli ännu bättre när dom köpt dom :). Fruktansvärt dåliga servrar på Twitch annars, går man in och ska se en video så buffrar den inte och många vill inte spela upp alls.. dåligt utbud av videos med för den delen! Nä, det blir bättre när den får lite stake tycker jag för så dåligt som twitch annars är så förstår jag att folk hellre streamar till YouTube istället p.g.a av stabiliteten + att man får svära och uttrycka sig precis som man ska få göra, det får man inte på twitch för då riskerar folk BAN.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Som sagt, för min del så avskräcktes jag av den usla kvaliteten av streamingen samt alla "kids" som satt och skulle vara så "balla" hela tiden.
Så det kan bara bli bättre

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Då kommer Twitch bli ännu bättre när dom köpt dom :). Fruktansvärt dåliga servrar på Twitch annars, går man in och ska se en video så buffrar den inte och många vill inte spela upp alls.. dåligt utbud av videos med för den delen! Nä, det blir bättre när den får lite stake tycker jag för så dåligt som twitch annars är så förstår jag att folk hellre streamar till YouTube istället p.g.a av stabiliteten + att man får svära och uttrycka sig precis som man ska få göra, det får man inte på twitch för då riskerar folk BAN.

Rapportera gärna in det om du upplever så pass allvarliga problem. Det är absolut inte normalt beteende. Utbudet är inget Twitch i sig tillhandahåller, det är helt upp till användarna.
Du får uttrycka dig lika fritt på Twitch som du får på YouTube, med undantag för t.ex. hets mot folkgrupp. Däremot kan kanalägare själva välja att tillämpa egna regler utifrån de som redan finns på Twitch, dessutom har de rätt att stänga av dig från chatten permanent oavsett anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Ja för youtubes system och servrar är sååååå bra.... Eller inte.
Sen Google köpte youtube har bara allt blivit sämre på alla tänkbara sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Faktum är ju att deras servrar är bäst.
Det finns inget annat företag som har en sådan megafet lagringspark som levererar.

Och om du är intresserad hur deras container med lagring ser ut, så kolla in Google container data center tour där får man en hint hur j*vla stort och fet det verkligen är. Och då är klippet ändå ca 5 år gammalt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Ja för youtubes system och servrar är sååååå bra.... Eller inte.
Sen Google köpte youtube har bara allt blivit sämre på alla tänkbara sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av skog1s:

Faktum är ju att deras servrar är bäst.
Det finns inget annat företag som har en sådan megafet lagringspark som levererar.

Och om du är intresserad hur deras container med lagring ser ut, så kolla in Google container data center tour där får man en hint hur j*vla stort och fet det verkligen är. Och då är klippet ändå ca 5 år gammalt

Passa på att kolla https://www.youtube.com/watch?v=OqQk7kLuaK4 också. Intresant att se hur youtube fungerar.

Permalänk
Skrivet av Soir:

Rapportera gärna in det om du upplever så pass allvarliga problem. Det är absolut inte normalt beteende. Utbudet är inget Twitch i sig tillhandahåller, det är helt upp till användarna.
Du får uttrycka dig lika fritt på Twitch som du får på YouTube, med undantag för t.ex. hets mot folkgrupp. Däremot kan kanalägare själva välja att tillämpa egna regler utifrån de som redan finns på Twitch, dessutom har de rätt att stänga av dig från chatten permanent oavsett anledning.

Ja precis, Twitch.tv/Justin.tv kallas adressen när man strömmar iaf så det är en kombo.. jag vet inte exakt.

Utseendet är förskräckligt med på sidan, ser ut som nånting för 10 år sen, spelaren tänkte jag mest på då främst.

Nja jag rapporterar nog inget i nuläget, väntar o ser vad som sker när G☼☼gle har tagit över det :).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Mimematis:

För Youtube har börjat pusha starkt för "mid roll ads" och ändrade befintliga uppladdade klipps oavsett om användaren ville ha det eller inte.
Att ha reklam i början och ibland slutet har många använt länge och är inte alls lika störande som att ha en reklampaus i mitten av ett klipp man tittar på.
Vilket leder till att man antigen laddar ner adblock eller helt enkelt inte tittar klart på videoklippet.

Jag brukar vänta 5s o klicka så kan man se som vanligt igen....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]