Permalänk

Jag tycker att du borde ta NZXT H440

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Humor och du har heller inget gemensamt (ang. min signatur)

Du kan inte göra en liknelse på ett mobilchassi och ett datorchassi då det är 2 helt olika saker, det blir lika dumt som att säga "Varför kan jag inte tanka min bil med diesel istället för bensin, båda är ju drivmedel" eller "Varför inte dricka metanol istället för etanol, båda är ju alkohol"

Som tidigare talare, vi har spårat ur lite, jag vet inte vad du inte förstår riktigt eller varför jag inte skulle kunna jämföra något som känns billigt med någonting annat som känns billigt i mina händer. Just nu känns det som om du sitter med ett plast chassi och en samsung och känner dig kränkt... Alla har sina egna preferenser, vissa gillar att dricka öl ur burk andra föredrar glas på samma sätt som vissa föredrar mobiler i plast istället för aluminium eller datorer i tunn plåt blandat med plast istället för chassin i aluminium och så lite plast som möjligt.

Min humor har ingenting med att du inte kan göra en ankel koppling mellan två saker byggda i samma material, jag menar ingenting illa nu men om du någonsin hittar två liknande bilder med en text bredvid där det står "finn fem fel" så föreslår jag att du börjar öva på denna typ av pussel.

Mitt sista inlägg förövrigt utav respekt för TS, vill du fortsätta diskussionen så är du välkommen att skicka ett PM. Sunda argument har jag inget emot, personangrepp går bet.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Som tidigare talare, vi har spårat ur lite, jag vet inte vad du inte förstår riktigt eller varför jag inte skulle kunna jämföra något som känns billigt med någonting annat som känns billigt i mina händer. Just nu känns det som om du sitter med ett plast chassi och en samsung och känner dig kränkt... Alla har sina egna preferenser, vissa gillar att dricka öl ur burk andra föredrar glas på samma sätt som vissa föredrar mobiler i plast istället för aluminium eller datorer i tunn plåt blandat med plast istället för chassin i aluminium och så lite plast som möjligt.

Min humor har ingenting med att du inte kan göra en ankel koppling mellan två saker byggda i samma material, jag menar ingenting illa nu men om du någonsin hittar två liknande bilder med en text bredvid där det står "finn fem fel" så föreslår jag att du börjar öva på denna typ av pussel.

Mitt sista inlägg förövrigt utav respekt för TS, vill du fortsätta diskussionen så är du välkommen att skicka ett PM. Sunda argument har jag inget emot, personangrepp går bet.

För din information så sitter jag med en iPhone 5S och ett Obsidian 800D men förstår fortfarande inte hur du kan jämföra aluminiumchassi på en telefon mot ett datorchassi

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För din information så sitter jag med en iPhone 5S och ett Obsidian 800D men förstår fortfarande inte hur du kan jämföra aluminiumchassi på en telefon mot ett datorchassi

ta skiten i PM istället.
Tråden har redan blivit rätt defekt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Moderkortslådan blir fint.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Det blir en h440 tack för alla förslag!

lägger upp bilder senare när den blir klar

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

vad ska det vara då?
Plast?

Förlegat eller inte, chassin är rätt personligt vad man tycker och inte tycker om
Jag föredrar alu chassin.

H*n syftade väl på plåt. Plåt är ju också metal.. eller finns det bara alu vs plast?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

H*n syftade väl på plåt. Plåt är ju också metal.. eller finns det bara alu vs plast?

japp, bara alu vs plast...frigolit finns med dock.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av ottavo94:

Det blir en h440 tack för alla förslag!

lägger upp bilder senare när den blir klar

Du gjorde definitivt rätt val.
Lägg gärna upp bilder, vill själv bygga min nästa dator i det chassit så hade varit kul att se resultatet.

Lycka till med bygget

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

japp, bara alu vs plast...frigolit finns med dock.

Lite Off-Topic här, men ett frigolitchassi hade varit sjukt häftigt, vet dock inte om kylningen hade funkat så bra

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem