extremt låg neddladdning på steam ibland även om allt annat funkar perfekt

Permalänk

extremt låg neddladdning på steam ibland även om allt annat funkar perfekt

Tjenare! ibland när jag ska ladda ner från steam (nästan alltid på kvällen) så har jag extremt låg neddladdnings hastighet. http://gyazo.com/e8e63bd035649928b1866a0732c39ac3
men på bredbands kollen ser det ut såhär och kan ladda ner från andra tjänster så som origin utan problem
http://gyazo.com/b8f5bbf29dc271d22b248a81aca9f3db
detta problemet är extremt störigt.. Jag provade steam på en annan dator, och där gick det att ladda ner utan problem. någon som har något fix?

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha netlimiter eller något liknande på i bakgrunden? Vet att jag suttit och blivit jäkligt irriterad på att det går så långsamt och så visar det sig att netlimiter är igång och cappar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Du råkar inte ha netlimiter eller något liknande på i bakgrunden? Vet att jag suttit och blivit jäkligt irriterad på att det går så långsamt och så visar det sig att netlimiter är igång och cappar.

nej inte vad jag vet, för på dagen funkar det nästan alltid, men på kvällen så funkar det inte :/ och har kollat igenom processerna och där har jag inget netlimiter eller liknande

Permalänk
Medlem

Haft liknande problem med steam i över ett år. Dock för mig börjar de första 20-30 minuterna segt och sedan så hoppar den igång. Inte lyckats göra något åt det och det har varit samma sak på alla mina datorer så vet inte om jag ska klaga på telia eller steam eller någon mitt i mellan.
Går ju alltid pröva att byta nedladdnings server i steam för att se om det hjälper. Skadar som inte att pröva.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Haft liknande problem med steam i över ett år. Dock för mig börjar de första 20-30 minuterna segt och sedan så hoppar den igång. Inte lyckats göra något åt det och det har varit samma sak på alla mina datorer så vet inte om jag ska klaga på telia eller steam eller någon mitt i mellan.
Går ju alltid pröva att byta nedladdnings server i steam för att se om det hjälper. Skadar som inte att pröva.

redan provat att byta server :/