Google köper videoströmningstjänsten Twitch

Permalänk
Medlem

I knew it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Google har sina rötter i Nasa som i sin tur har sina rötter i US Navy.

Man blir inte så här stora utan lite hjälp från Storebror.

Innan jag tar på mig aluminiumkepsen samt isolerar min dator med en Faradays bur, så länka gärna

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kristerj:

Innan jag tar på mig aluminiumkepsen samt isolerar min dator med en Faradays bur, så länka gärna

Du kan ta av dig kepsen, det är inte du som behöver den. NASAs koppling till USAs marin är väldigt långsökt. NASA ersatte en tidigare organisation som hette NACA som grundades 1915 för att forska på flygteknik. De hade försökt införa den ett par år tidigare men fått avslag i kongressen. I andra försöket gömde de den tillsammans med förslag om flottan varpå de enkelt kunde få igenom förslaget. För att få med den i flottan fick de lägga till att de även skulle undersöka flygteknikens taktiska aspekter. Detta var i flygets absoluta barndom. 1958 ersattes NACA med NASA och de fick då även ett rent fredligt uppdrag. Så kopplingen mellan NASA och flottan är alltså extremt långtsökt. De ligger närmare flygvapnet i praktiken. X-15 var till exempel ett samarbete mellan flygvapnet och NASA.

Kopplingen mellan NASA och Google verkar vara i allra högsta grad fiktiv. Google var ju ett projekt av två doktorander vid Stanford. De kom på en väldigt bra sökalgoritm som de byggde en sökmotor på sen. De har iof visst sammarbete. Till exempel forskare de på kvantdatorer tillsammans men det är ett långt senare projekt. De har väl även vissa kopplingar genom Google Maps.

Relaterat: http://xkcd.com/792/

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Ja precis, Twitch.tv/Justin.tv kallas adressen när man strömmar iaf så det är en kombo.. jag vet inte exakt.

Utseendet är förskräckligt med på sidan, ser ut som nånting för 10 år sen, spelaren tänkte jag mest på då främst.

Nja jag rapporterar nog inget i nuläget, väntar o ser vad som sker när G☼☼gle har tagit över det :).

Twitch.tv och Justin.tv är två helt olika sidor, och i många fall system. Det enda de fortfarande har gemensant är delar av Justin.tv API:t, delar av deras broadcast-backend, och vissa DNS-adresser, i övrigt är systemen separerade.

Fokusen vid detta uppköp ligger på Twitch.tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du kan ta av dig kepsen, det är inte du som behöver den. NASAs koppling till USAs marin är väldigt långsökt. NASA ersatte en tidigare organisation som hette NACA som grundades 1915 för att forska på flygteknik. De hade försökt införa den ett par år tidigare men fått avslag i kongressen. I andra försöket gömde de den tillsammans med förslag om flottan varpå de enkelt kunde få igenom förslaget. För att få med den i flottan fick de lägga till att de även skulle undersöka flygteknikens taktiska aspekter. Detta var i flygets absoluta barndom. 1958 ersattes NACA med NASA och de fick då även ett rent fredligt uppdrag. Så kopplingen mellan NASA och flottan är alltså extremt långtsökt. De ligger närmare flygvapnet i praktiken. X-15 var till exempel ett samarbete mellan flygvapnet och NASA.

Kopplingen mellan NASA och Google verkar vara i allra högsta grad fiktiv. Google var ju ett projekt av två doktorander vid Stanford. De kom på en väldigt bra sökalgoritm som de byggde en sökmotor på sen. De har iof visst sammarbete. Till exempel forskare de på kvantdatorer tillsammans men det är ett långt senare projekt. De har väl även vissa kopplingar genom Google Maps.

Relaterat: http://xkcd.com/792/

Pjuhhh

Då kan jag slappna av ett tag till, trodde det var ett till av alla stora "mördarföretag"

Tack för en mycket bra analys, vilket i dina fall är ganska vanligt

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skogsvilden:

Satans j*vla helvete, vart ska alla som använder Twitch för att komma bort från Googles och Youtubes strikta styrning ta vägen nu då?

Det är väl bara att starta en konkurrent?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Googles motto är ju just "Don't be evil". Skitsnack så det bara stänker om det.

Kortfattat: Det är ett av de stora företagen som ger ut information till NSA, samarbetar öppet med diktaturstater som Kina och köper upp alla lovande tjänster för förödmjukande summor för att inom ett par år öka dess värde med ett par miljarder genom reklam i deras egna sökmotor, medans Twitch hade fått betala miljoner för reklamen. Monopol är vad det är, och vi vandrar dagligen mot ett väldigt dåligt internet i framtiden.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Ja enda sedan vi fick färgtv har det bara gått utför

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

Varför måste storföretagen lägga vantarna på allt?

Eftersom världsekonomin är så sjuk som den är måste storföretagen i princip göra så här för att fortsätta vara storföretag.
Jag skyller på politikerna som inte ser till att såna här konkurrensvidriga affärer (vilket absolut inte är till gagn för "vanligt folk") är förbjudna.

Permalänk
Medlem

Nästa företag på Googles inköpslista: Valve (Steam).

Kom ihåg att ni hörde det här först!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Jag har provat twitch ett par gånger och jag måste säga att vilken fantastisk dålig kvalitet det streamas via Har fiber så det är inte det det beror på.
Så det kan ju knappast bli sämre
Heja google,

Streamkvalitén beror ju helt på streamerns inställningar.
De flesta streamar i så hög upplösning och kvalité som deras dator och uppkoppling tillåter och då spelar det ingen roll hur mycket uppgraderingar man lägger på Twitch servrar.

Skrivet av KaakaaN:

Hur ska man nu spela musik på streams...?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Fraggan:

Det var döden för casual-streamers, lär väl bli samma sak som på Youtube att man inte får använda sig av copyright-material, tex spelar man musik i bakgrunden så lär man säkert bli bannad...

De får väl låta bli att spela copyrightad musik eller se till att de skaffar sig en licens för att använda sådan musik.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja det är högst troligt att system för att spara ner hela Youtubeklipp kan komma att tas bort då de är högst problematiska ut en juridisk synpunkt.

Det går att ställa in hemsidan att göra det med. Funktionen är bara avstängd som default för att spara bandbredd.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk

Ni som använder Ad-block, brukar ni stjäla eran mjölk på ICA och planka på bussen också?
Det är ju helt absurt att ni får ta del av någonting som andra människor gör, nästintill gratis, och den ynka betalningen är några sekunders reklam, och alla är sedan glada och nöjda. Men NEJ! Ni vägrar ge dem vad de vill ha, ni vill istället se deras material och vägra ge någonting tillbaka.
Ni kanske plankar in på bio, tar springnotor på donken och stjäl bensin också? Vänta bara, desto mer ni använder er av Ad-Block desto närmre kommer vi till en "Google Service Subscription".

Angående allt som alla skriver om att copyrightad musik inte kommer få spelas, kan man inte lägga 2% av reklamintäkterna till licenspengar? Känns som en automatisk process som enkelt kan ge symboliska pengar till musikbranschen.

Visa signatur

-Playboy_1338
Men, jag känner mig inte direkt brydd själv. Då jag bojkottar M$ och köper elektroniken ifrån frukthandlaren Apple istället.
Vackert.

Permalänk
Medlem

IDIOTI

Skrattetande

Tekniken att sända klipp eller vad fan dom gör kan väl ganska många koda fram, vem som helst i princip, så det är alltså användarna man betalar för, som om ens en miljon twitch användarte skulle va värt mer än 0.00000000000000001 öre hah!, slöseri med syre är dom sopkorgarna.

Permalänk

Google motto "Don't be evil" är vad jag kallar skitsnack. Alla företags motto är att gå med vinst oavsett vad det innebär för konsekvenser för användarna.
Stora företag har redan vunnit folkets förtroende och därmed kan företagen göra vad dom vill.
Google är ett riktigt skitföretag som bara har maktvansinne men det mörkar dom genom till exempel att dom hittar på ett motto som hela världen köper men det är bara en text..

Google likt Tysklands ledare som tog makten 1933. Han visade bara sina bra sidor tills han tog makten. Och alla gick på det han sa. Och när han fick kontrollen över Tyskland visade han sitt rätta jag. Likt google undan för undan utnyttjar sin makt mer. Och folk förstår inte att google infiltrerar oss i våra liv mer och mer. Tillslut är kanske google det ända stora företaget i världen och det ända vi har att välja på. För google är det tredje riket men för oss som inte gillar google blir det som diktatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Google motto "Don't be evil" är vad jag kallar skitsnack. Alla företags motto är att gå med vinst oavsett vad det innebär för konsekvenser för användarna.
Stora företag har redan vunnit folkets förtroende och därmed kan företagen göra vad dom vill.
Google är ett riktigt skitföretag som bara har maktvansinne men det mörkar dom genom till exempel att dom hittar på ett motto som hela världen köper men det är bara en text..

Google likt Tysklands ledare som tog makten 1933. Han visade bara sina bra sidor tills han tog makten. Och alla gick på det han sa. Och när han fick kontrollen över Tyskland visade han sitt rätta jag. Likt google undan för undan utnyttjar sin makt mer. Och folk förstår inte att google infiltrerar oss i våra liv mer och mer. Tillslut är kanske google det ända stora företaget i världen och det ända vi har att välja på. För google är det tredje riket men för oss som inte gillar google blir det som diktatur.

problemet ligger dock i den fria talan och att google inte är ett land eller för den tanken; eu eller fn.
om google tar betalt 10 cent för varje googling kommer något annat komma upp som gör samma sak fast gratis igen. varför? för att internet är internet.
eftersom det är olagligt att kräva monopol på marknaden så kommer det alltid komma fram annat som kan sätta till konkurens.
vad ska dom göra när dom köper twitch? rulla in pansarvagnar hos alla personer som kollar men inte lagt en subscription fee?
håller med om att dom köper sakerna för att gå med vinst. men på samma gång gör dom det inte värre. alla stora företag som google köpt står idag lika stadigt eller stadigare än vad dom gjorde förr. vilket betyder att folket är nöjda med vad som hänt generellt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Trevligt! Skönt att få en av de siter jag utnytjar mest integrerat med Google. Kanske de kan kräma ut en betydligt bättre App med stöd för Chrome Cast. Mmmmm...!!

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av Christley:

problemet ligger dock i den fria talan och att google inte är ett land eller för den tanken; eu eller fn.
om google tar betalt 10 cent för varje googling kommer något annat komma upp som gör samma sak fast gratis igen. varför? för att internet är internet.
eftersom det är olagligt att kräva monopol på marknaden så kommer det alltid komma fram annat som kan sätta till konkurens.
vad ska dom göra när dom köper twitch? rulla in pansarvagnar hos alla personer som kollar men inte lagt en subscription fee?
håller med om att dom köper sakerna för att gå med vinst. men på samma gång gör dom det inte värre. alla stora företag som google köpt står idag lika stadigt eller stadigare än vad dom gjorde förr. vilket betyder att folket är nöjda med vad som hänt generellt

Jag tror att han menar att google skulle äga internet. äga marknaden på nätet som är en väldigt stor marknad. Visst tror jag att google skulle vilja det men det skulle nog ta väldigt lång tid och vara väldigt svårt.

Jag är inte missnöjd med t.ex youtube och allt annat de köpt upp men man måste också se att det är just det google vill. De köper ju inte företag bara för det är kul utan för de har ett vinst intresse och de vill locka kunderna. De vill att vi ska tycka google är bra och det finns kanske saker som inte vi vet om företaget. Korruption finns överallt där det finns pengar och makt.

Annars gillar jag verkligen google och ser inte detta som dåligt. Go google!

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R3 MOBO: Asus Z87-Pro
CPU: Intel Core i5 4670K 3,4GHz CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 Evo
RAM: 16GB Corsair Vengeance (4x4GB) GPU: Gigabyte GeForce GTX 760
PSU: Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W SSD: Samsung 840 EVO Basic 250GB HD: WD Caviar Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Skrivet av heennkkee:

Ni som använder Ad-block, brukar ni stjäla eran mjölk på ICA och planka på bussen också?
Det är ju helt absurt att ni får ta del av någonting som andra människor gör, nästintill gratis, och den ynka betalningen är några sekunders reklam, och alla är sedan glada och nöjda. Men NEJ! Ni vägrar ge dem vad de vill ha, ni vill istället se deras material och vägra ge någonting tillbaka.
Ni kanske plankar in på bio, tar springnotor på donken och stjäl bensin också? Vänta bara, desto mer ni använder er av Ad-Block desto närmre kommer vi till en "Google Service Subscription".

Angående allt som alla skriver om att copyrightad musik inte kommer få spelas, kan man inte lägga 2% av reklamintäkterna till licenspengar? Känns som en automatisk process som enkelt kan ge symboliska pengar till musikbranschen.

Nu är det så att företag som Twitch och inte tala om Google tjänar massor av pengar (speciellt alla högt uppsatta). Att då ha ad-block är ett bra sätt att visa att vi inte tänker bli järntvättade av att köpa en massa skit bara för att vi inte betalar varje månad. även om det skulle kosta 10kr skulle det kunna vara mycket. Speciellt i andra länder med fattigdom. De kanske har en gammal smartphone eller en gammaldator men ska inte de få kolla,vara inte på visa sidor bara för att det ska kosta. tänk dig att många företag börjar ta betalt då kan helt plötsligt 10kr för varje företagshemsida bli flera hundra kanske tusen kr. Internet ska inte vara styrd av någon politisk åsikt, inte kosta, man ska få göra vad man vill (ungefär!). Internet ska vara något som man kan komma in i som är annorlunda den världen som vi lever. Det ska vara som våra tankar där ingen snokar eller tar betalt för att jag t.ex tänker på Ikea.

Musikbranschen tjänar otroligt mycket pengar. Saken är att pengarna bara går till Justin Bieber och såna. Det borde gå typ till bidrag till nystartande musiker. Många av dessa okända musiker har lite pengar och har det svårt.

Ska bara säga att jag själv betalar för Spotify och en massa andra program! Men jag gillar inte det.

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R3 MOBO: Asus Z87-Pro
CPU: Intel Core i5 4670K 3,4GHz CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 Evo
RAM: 16GB Corsair Vengeance (4x4GB) GPU: Gigabyte GeForce GTX 760
PSU: Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W SSD: Samsung 840 EVO Basic 250GB HD: WD Caviar Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Google motto "Don't be evil" är vad jag kallar skitsnack. Alla företags motto är att gå med vinst oavsett vad det innebär för konsekvenser för användarna.
Stora företag har redan vunnit folkets förtroende och därmed kan företagen göra vad dom vill.
Google är ett riktigt skitföretag som bara har maktvansinne men det mörkar dom genom till exempel att dom hittar på ett motto som hela världen köper men det är bara en text..

Google likt Tysklands ledare som tog makten 1933. Han visade bara sina bra sidor tills han tog makten. Och alla gick på det han sa. Och när han fick kontrollen över Tyskland visade han sitt rätta jag. Likt google undan för undan utnyttjar sin makt mer. Och folk förstår inte att google infiltrerar oss i våra liv mer och mer. Tillslut är kanske google det ända stora företaget i världen och det ända vi har att välja på. För google är det tredje riket men för oss som inte gillar google blir det som diktatur.

That escalated quickly...

Det jag finner väldigt intressanti denna diskussionen är hur väldigt många använder sig av uttrycket ond, men ingen som definierar vad "ond" innebär.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av MuLtiNubsVirus:

Nu är det så att företag som Twitch och inte tala om Google tjänar massor av pengar (speciellt alla högt uppsatta). Att då ha ad-block är ett bra sätt att visa att vi inte tänker bli järntvättade av att köpa en massa skit bara för att vi inte betalar varje månad. även om det skulle kosta 10kr skulle det kunna vara mycket. Speciellt i andra länder med fattigdom. De kanske har en gammal smartphone eller en gammaldator men ska inte de få kolla,vara inte på visa sidor bara för att det ska kosta. tänk dig att många företag börjar ta betalt då kan helt plötsligt 10kr för varje företagshemsida bli flera hundra kanske tusen kr. Internet ska inte vara styrd av någon politisk åsikt, inte kosta, man ska få göra vad man vill (ungefär!). Internet ska vara något som man kan komma in i som är annorlunda den världen som vi lever. Det ska vara som våra tankar där ingen snokar eller tar betalt för att jag t.ex tänker på Ikea..

Jag förstår verkligen inte vad du försöker komma fram till. Att du anser att allting på internet ska vara gratis? Vad skulle drivkraften för t.ex Google att fortsätta utveckla sina affärer vara?
Det är ju precis som du säger. Man kan inte ta 10kr för att besöka en hemsida, för då skulle man begränsa sina besöker ofantligt. Det är väl därför hemsidor (typ Sweclockers) har reklam på sidorna, för att finansiera sin verksamhet och gå med vinst.

Skrivet av MuLtiNubsVirus:

Musikbranschen tjänar otroligt mycket pengar. Saken är att pengarna bara går till Justin Bieber och såna. Det borde gå typ till bidrag till nystartande musiker. Många av dessa okända musiker har lite pengar och har det svårt.

Ska bara säga att jag själv betalar för Spotify och en massa andra program! Men jag gillar inte det.

Absolut, man får nog sätta mer detaljerade instruktioner för hur pengarna skulle fördelas. Jag anser ju att om du lyssnar på Justin Bieber, då är han berättigad de pengarna, men om du kanske lyssnar på något indieband från södra chile, då ska de ha pengarna.

Visa signatur

-Playboy_1338
Men, jag känner mig inte direkt brydd själv. Då jag bojkottar M$ och köper elektroniken ifrån frukthandlaren Apple istället.
Vackert.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Spela musik ni får spela då eller försök ändra regelverket genom aktivism eller rösta på det parti man tycker för fram detta.

Hur naiv e du egentligen?
Skaparna, musikera, regeringen och hela tåget shiter i vad vi tycker, dom ska ha PENGAR, och dom shiter totalt i hur dom får de.
''Free Stream? Nej, det existerar inte.. Dom måste tjäna pengar på de.. Vi stämmer dom och kramar ut alla miljoner dom tjänat på att streama vår music.''
Hela jäkla Pirate Bay igen. Och om du ska försvara copyright. så gör de inte, för jag tycker den är ut-daterad och helt idiotisk.
FREE INFORMATION FOR THE WIN!

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heennkkee:

Ni som använder Ad-block, brukar ni stjäla eran mjölk på ICA och planka på bussen också?
Det är ju helt absurt att ni får ta del av någonting som andra människor gör, nästintill gratis, och den ynka betalningen är några sekunders reklam, och alla är sedan glada och nöjda. Men NEJ! Ni vägrar ge dem vad de vill ha, ni vill istället se deras material och vägra ge någonting tillbaka.
Ni kanske plankar in på bio, tar springnotor på donken och stjäl bensin också? Vänta bara, desto mer ni använder er av Ad-Block desto närmre kommer vi till en "Google Service Subscription".

Angående allt som alla skriver om att copyrightad musik inte kommer få spelas, kan man inte lägga 2% av reklamintäkterna till licenspengar? Känns som en automatisk process som enkelt kan ge symboliska pengar till musikbranschen.

Håller med om det sista stycket. Övrigt liknar trolleri. Angående sista stycket så tyvärr, de företag som lever på att försöka driva in pengar till musik-branschen vill inte släppa ett öre. De ska ha 100%.

Permalänk
Medlem

fan

Det ända jag kommer se i streamen nu äR EN jäVLA mASSA reKLAM.... sälj inte!

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Håller med om det sista stycket. Övrigt liknar trolleri. Angående sista stycket så tyvärr, de företag som lever på att försöka driva in pengar till musik-branschen vill inte släppa ett öre. De ska ha 100%.

Utveckla gärna om varför du tycker det verkar som trolleri, stämmer det inte?

Visa signatur

-Playboy_1338
Men, jag känner mig inte direkt brydd själv. Då jag bojkottar M$ och köper elektroniken ifrån frukthandlaren Apple istället.
Vackert.

Permalänk
Medlem

Najs, då kanske dom äntligen fixar en profil till Chromecast så jag kan Casta från appen istället för att behöva köra på Medium kvalité via de få andra appar som finns för att Casta Twitch till CC.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Entusiast
Skrivet av heennkkee:

Angående allt som alla skriver om att copyrightad musik inte kommer få spelas, kan man inte lägga 2% av reklamintäkterna till licenspengar? Känns som en automatisk process som enkelt kan ge symboliska pengar till musikbranschen.

I teorin går det men det kräver att Twitch skaffar ett avtal med musikindustrin och kommer överens om en ersättningsnivå. Problemet är att om man tittar på vad man får för CPM på Youtube och vad artister och skivbolag får från Spotify så går det inte ihop. Det är ungefär lika mycket pengar det handlar om så det hade betytt att alla reklamintäkter hade gått till musiklicenser. Det är mindre pengar på Twitch än på Youtube. STIM tar en licensavgift på 12 % av totala intäkten, inklusive reklam, medlemsavgift och sponsring.

Nu ökar väl iof sannolikheten att de löser något när Google köper Twitch eftersom Google har jobbat mycket på att sammarbeta med musikföretagen. De har ju en egen streamingtjänst och på Youtube var de med och grundade Vevo. Fast då blir de som streamar begränsade av ett visst tillåtet musikbibliotek och de kommer antagligen behöva betala en hel del för det.

Det finns ingen tekniskt som hindrar det men det är tyvärr inte bara att göra. Spotify och Youtube har gjort ett enormt jobb för att övertala musikindustrin till att tillåta streaming från första början. Det är fortfarande ett extremt kontroversiellt ämne. Vissa artister tvärvägrar fortfarande och många skivbolag har blåst mindre artister totalt med dåliga avtal. De sålde mycket mindre populär musik i bulk för mer eller mindre en engångssumma med extremt liten ersättning per spelning. Så Spotify betalade ett par miljoner för hela katalogen från ett skivbolag vilket betyder att artisterna får nästan ingenting.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag antar att du bara försöker skoja till det när du verkar tro på innebörden i ett multinationellt företags slogan, dessutom skapat för för bra många år sedan när Google var ett helt annat företag.

Trallar du på McDonalds "I'm lovin' it", Apple's "Think Different", Subways "It's my way", Nike "Just do it" eller EA "Challenge everything" också för att ta några exempel?

Skrivet av Hjemrdeil:

Kortfattat: Det är ett av de stora företagen som ger ut information till NSA, samarbetar öppet med diktaturstater som Kina och köper upp alla lovande tjänster för förödmjukande summor för att inom ett par år öka dess värde med ett par miljarder genom reklam i deras egna sökmotor, medans Twitch hade fått betala miljoner för reklamen. Monopol är vad det är, och vi vandrar dagligen mot ett väldigt dåligt internet i framtiden.

Verkar som att jag blivit otroligt missförstådd. Jag tror INTE på att deras motto innehåller ett endaste uns av sanning.

Det var därför jag skrev: "Googles motto är ju just "Don't be evil". Skitsnack så det bara stänker om det. "
Vad jag menar här är att mottot är skitsnack.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Skrivet av FiddeX:

Det ända jag kommer se i streamen nu äR EN jäVLA mASSA reKLAM.... sälj inte!

Lugn, det kommer komma (om det inte redan finns) liknande YouTube Center tillägg till webbläsaren som tar bort all reklam :). "Twitch Center" kanske :P?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

En tvist!

Sägs att Amazon har bjudit över och är på väg att köpa Twitch istället för Google.

Paywall-artikel på Wall Street Journal:
http://online.wsj.com/articles/amazon-to-buy-video-site-twitc...