Permalänk

Accelero Xtreme IV reservdelar

Hej SweClockers! Har försökt kontakta arctic om detta utan framgång, vänder mig därför till detta forum.
Köpte http://www.arctic.ac/eu_en/accelero-xtreme-iv.html för någon månad sen och efter att ha lämnat några delar framme över natten varpå de blev "undanstädade" är jag nu i behov av följande:
Thermal Pads
Black Foam
2x clips (1skruv)
1x clip (2skruv)
Någon som vet var jag kan få tag på dessa?

Permalänk
Avstängd

"undanstädade"?

Permalänk
Medlem

webhallen eller inet har kyl pads etxc

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

"undanstädade"?

Familjemedlem tyckte det såg ut som skräp...

Skrivet av StegeSWE:

webhallen eller inet har kyl pads etxc

Osäker på hur tjocka de behöver vara och hur mycket W/mk som behövs? Ska sitta mellan grafikkort och backplate.
Undrar även om Black Foam den ska sitta mellan gpu och backplate så antar att det är något värmeisolerande för att backplate inte ska bli för varm?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av shirokami:

Familjemedlem tyckte det såg ut som skräp...

Osäker på hur tjocka de behöver vara och hur mycket W/mk som behövs? Ska sitta mellan grafikkort och backplate.
Undrar även om Black Foam den ska sitta mellan gpu och backplate så antar att det är något värmeisolerande för att backplate inte ska bli för varm?

Black Foam är elektriskt isolerande och lite mjukt så att inga komponenter skadas eller kortsluts på baksidan av kretskortet.

Skruvar, bara att leta reda på skruvar som passar. ThermalPads finns på Inet, Ebay och diverse välsorterade dator butiker, t ex Coolingstuff.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Black Foam är elektriskt isolerande och lite mjukt så att inga komponenter skadas eller kortsluts på baksidan av kretskortet.

Skruvar, bara att leta reda på skruvar som passar. ThermalPads finns på Inet, Ebay och diverse välsorterade dator butiker, t ex Coolingstuff.

Du råkar inte veta hur tjock thermal pad man behöver och var man får tag på Black Foam eller liknande då?
Fattas även några clips som finns med på denna bilden http://www.arctic.ac/media/wysiwyg/Products/Accelero_Xtreme_I... har 2st dubbelskruv och 1 ensamskruv undrar om man kan få tag på dessa eller om de jag har kanske räcker?