Permalänk
Medlem

Perforeradplåt "honeycombs"

Hejsan är på jakt efter perforerad plåt men "honey combs" struktur som jag ska ha till ett mod på mitt chassi och jag har sökt runt men inte hittat något bra ställe att köpa det på.
dom flästa säger "hos närmsta plåtslagare" men hag tror inte dom har med honeycomb hål.

finns det någon "större" affär/sida som säljer perforerad plåt med honeycombs hål/struktur?

storlekar spelar inte så jätte stor roll då jag bara ska ha till framsidan på mitt 350d
som den här snubben har gort [fast han har gort med ett 900d)
https://www.youtube.com/watch?v=d9Xie975Ptw&list=LLJQqN-8JISHUEhyvyMTIsSA&index=1

skulle bli evigt tacksam om någon vet nått bra ställe som inte är för dyrt heller

Visa signatur

Chassi: be quiet! Silent Base 800 Svart/Silver Grafikkort: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro Processor: i5 3450 Processorkylare: be quiet! Shadow Rock Slim Ram: 8gb 1600MHz

Permalänk
Skrivet av Jonört:

Hejsan är på jakt efter perforerad plåt men "honey combs" struktur som jag ska ha till ett mod på mitt chassi och jag har sökt runt men inte hittat något bra ställe att köpa det på.
dom flästa säger "hos närmsta plåtslagare" men hag tror inte dom har med honeycomb hål.

finns det någon "större" affär/sida som säljer perforerad plåt med honeycombs hål/struktur?

storlekar spelar inte så jätte stor roll då jag bara ska ha till framsidan på mitt 350d
som den här snubben har gort [fast han har gort med ett 900d)
https://www.youtube.com/watch?v=d9Xie975Ptw&list=LLJQqN-8JISHUEhyvyMTIsSA&index=1

skulle bli evigt tacksam om någon vet nått bra ställe som inte är för dyrt heller

honey combs är dyrt för att det går åt 100% plåtar+massa med spill. medans dragmetall är billigare då det är utskurna snitt och sen utdraget.
billigaste dragmetallen är nog IKEA papperskorgar. dom äldre runda är bäst, nya fyrkantiga är svårare att få helt platta

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonört:

Hejsan är på jakt efter perforerad plåt men "honey combs" struktur som jag ska ha till ett mod på mitt chassi och jag har sökt runt men inte hittat något bra ställe att köpa det på.
dom flästa säger "hos närmsta plåtslagare" men hag tror inte dom har med honeycomb hål.

finns det någon "större" affär/sida som säljer perforerad plåt med honeycombs hål/struktur?

storlekar spelar inte så jätte stor roll då jag bara ska ha till framsidan på mitt 350d
som den här snubben har gort [fast han har gort med ett 900d)
https://www.youtube.com/watch?v=d9Xie975Ptw&list=LLJQqN-8JISHUEhyvyMTIsSA&index=1

skulle bli evigt tacksam om någon vet nått bra ställe som inte är för dyrt heller

Kolla biltema efter "styling" nät till tex fronten på bilen eller dylikt, såg något där för ett tag sedan.

Edit: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exter...
ingen aning om hur stora hålen är, men kanske värt för dig att undersöka

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

honey combs är dyrt för att det går åt 100% plåtar+massa med spill. medans dragmetall är billigare då det är utskurna snitt och sen utdraget.
billigaste dragmetallen är nog IKEA papperskorgar. dom äldre runda är bäst, nya fyrkantiga är svårare att få helt platta

ok men jag tycker nog honeycombs är snyggare än dragmetall men hur mycekt dyrare är honeycomb än dragmetal?
Om det är väldigt mycket skillnad i pris så är det kanske mer värt att köpa det.
Och tack för det snabba svaret

Visa signatur

Chassi: be quiet! Silent Base 800 Svart/Silver Grafikkort: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro Processor: i5 3450 Processorkylare: be quiet! Shadow Rock Slim Ram: 8gb 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Kolla biltema efter "styling" nät till tex fronten på bilen eller dylikt, såg något där för ett tag sedan.

Edit: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exter...
ingen aning om hur stora hålen är, men kanske värt för dig att undersöka

ska nog kika lite mer se om det finns nått bättre alterantiv men 150kr kanske det är värt det och det blir nog det bästa alterantivet om jag inte hittar nått annat.
och tack för det snabba svaret

Visa signatur

Chassi: be quiet! Silent Base 800 Svart/Silver Grafikkort: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro Processor: i5 3450 Processorkylare: be quiet! Shadow Rock Slim Ram: 8gb 1600MHz

Permalänk
Rekordmedlem

Om du är seriös och det får kosta lite så går det nog att laserskära fram de mönster du vill ha.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den här frågan har behandlats tidigare i Modifikationer och egna konstruktioner - forumet.
Maskindelen verkar ha det du söker.

Jag hade fått ett hölje från en Mac Pro som jag hade tänkt ta meshen från, men jag upptäckte att den har egentligen inte så många hål per ytenhet. (Lådan var f.öv. för skadad för att använda som ny datorlåda)

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du är seriös och det får kosta lite så går det nog att laserskära fram de mönster du vill ha.

Hehe låter ganska dyrt hur dyrt är det igentligen och hur får man tag på det?
det kommer bli mitt första modd jag har gjort på nått chassi så tror jag hoppar över det men tack ändå för svaret

Visa signatur

Chassi: be quiet! Silent Base 800 Svart/Silver Grafikkort: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro Processor: i5 3450 Processorkylare: be quiet! Shadow Rock Slim Ram: 8gb 1600MHz

Permalänk
Medlem

presis sånt jag ska man ha!
Men undrar hur mycket det kommer kosta med frakt och om dom ens fraktar till sverige?
PS tack för svaret

Visa signatur

Chassi: be quiet! Silent Base 800 Svart/Silver Grafikkort: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro Processor: i5 3450 Processorkylare: be quiet! Shadow Rock Slim Ram: 8gb 1600MHz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jonört:

Hehe låter ganska dyrt hur dyrt är det igentligen och hur får man tag på det?
det kommer bli mitt första modd jag har gjort på nått chassi så tror jag hoppar över det men tack ändå för svaret

Det lär kosta från några tusen och uppåt, men får du tag på en skola som kan hjälpa dig så kan det kanske kosta "en fika"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vet att bauhaus här i Norrköping iaf har ett hyffsat utbud av både stora och små bitar med diverse plåtar med olika mönster. Ska inte svära på att dom har just honeycomb men har du något bauhaus i närheten kan det var värt att kolla upp. Köpte nät i mässing som jag satte i fronten på min låda där.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Vet att bauhaus här i Norrköping iaf har ett hyffsat utbud av både stora och små bitar med diverse plåtar med olika mönster. Ska inte svära på att dom har just honeycomb men har du något bauhaus i närheten kan det var värt att kolla upp. Köpte nät i mässing som jag satte i fronten på min låda där.

får kolla på Bauhaus men tyvär så finns inte det där jag bor och det närmaste är Sundsvall får se om jag åker ditt nån gång och tack för svaret:)

Visa signatur

Chassi: be quiet! Silent Base 800 Svart/Silver Grafikkort: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro Processor: i5 3450 Processorkylare: be quiet! Shadow Rock Slim Ram: 8gb 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det lär kosta från några tusen och uppåt, men får du tag på en skola som kan hjälpa dig så kan det kanske kosta "en fika"

värkar lite för krångligt och dyrt vill hälst ha det i en affär så jag kan bara gå in och köpa det när jag vill ha det men tack för svaret

Visa signatur

Chassi: be quiet! Silent Base 800 Svart/Silver Grafikkort: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro Processor: i5 3450 Processorkylare: be quiet! Shadow Rock Slim Ram: 8gb 1600MHz

Permalänk
Medlem

Material har visst "rundhålsplåt" av aluminium. Inte honeycomb dock.
Länken är till deras webshop, men de har också en fysik butik på Folkungagatan i Stockholm.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

förlåt för det sena svaret men har inte varit hemma så har inte kunnat svarat men tack för alla svar ska fundera lite till innan jag bestämmer mig

Visa signatur

Chassi: be quiet! Silent Base 800 Svart/Silver Grafikkort: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro Processor: i5 3450 Processorkylare: be quiet! Shadow Rock Slim Ram: 8gb 1600MHz