iPhone 5S startar inte efter skärmbyte samt "housing"

Permalänk
Medlem

iPhone 5S startar inte efter skärmbyte samt "housing"

Hej.

Bytte precis lcd och housing på en ganska påpucklad iPhone 5S och nu startar den ej.
Det var första gången jag bytte på en 5S, men har bytt på en iPhone 5 och flertal 4 samt 4S. Det är första gången jag stött på just detta problemet. Den går inte att starta på powerknappen, men när jag sätter i den i laddaren så hör man anslutningsljudet för laddare och sen fortsätter det repeterande var tredje sekund utan stopp.

Har skruvat isär den igen och kollat alla kontakter så att dom är hela och rena. Ska även ta och köpa ett nytt batteri imorgon då jag faktiskt var ganska hårdhänt med det "gamla" batteriet för att se om det kan vara detta.

Någon som har varit med om detta? Har googlat omkring en stund nu utan att ha blivit något klokare. Finns bara en massa om iPhone 5 & 4, och en tråd utan något svar https://discussions.apple.com/thread/5639258

EDIT: Skärmen är alltså helt svart men däremot känner iTunes av telefonen när man kopplar in den i datorn.
Ber om ursäkt för rörig beskrivning av problemet, men får skylla på att jag både är trött och frustrerad för tillfället.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Lämnade in den till några som gör detta dagligen och dom kunde konstatera att det är processorn som har kortslutit sig. (efter att ha haft isär den och kollat igenom varje del och detalj)

Ni kan ju fråga mig om jag kommer att använda ESD-armband i fortsättningen.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra :(, men bra varning för oss andra :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Tråkigt att höra :(, men bra varning för oss andra :).

Japp! Man lär sig av sina misstag antar jag.

Är det någon som har en trasig eller hel iPhone 5S liggandes hemma som dom vill bli av med så är jag väldigt sugen på moderkortet/logic board i den åtminstone. Hehe

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"