Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Skrivet av Kitz:

1. Skriv in GstInput.Deadzone 0.000000 istället för GstInput.Deadzone 0.300000 i PROFSAVE_profile. Du hittar den i "Dokument/Battlefield 4/Settings". Högerklicka på filen och öppna med anteckningar. Tryck Ctr+F, sök efter GstInput.Deadzone och ändra värdet.
2. Gå in i Nvidia kontrollpanelen och ändra Maximalt för-renderade bildrutor till 1
3. Öppna sedan user.cfg i "Lokal disk C/Program (x86)/Origin Games/Battlefield 4". Om du inte har en user.cfg fil så skapar du ett nytt text dokument som du sedan sparar som user.cfg. Det är viktigt att du väljer "spara som" och i rullgardinen för filformat så väljer du alla filer. Öpnna user.cfg som du precis skapat med anteckningar och kopiera in nedanstående. Spara dokumentet som vanligt.
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
PerfOverlay.DrawFps 0
WorldRender.PlanarReflectionEnable 0
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 0
WorldRender.FxaaEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256

Notera att vissa utav inställningarna ovan i user.cfg inte är för latens utan för ökad performance och mindre motion blur.

Fungerar dunderbra nu, helt utan latenser i musen och inget mer enstaka "hack" som kunde uppstå då och då ibland! Är supernöjd med allt Och jag är extremt petig för det minsta när det kommer till sånt här i FPS spel.

Tror dock att det som gjorde mest inverkan är de inställningar som jag satt fet text på!

Vill bara bekräfta att de inställningarna tar bort segheten i musen när g-sync är aktiverat. Du min vän är en klippa.

Ända ändringen jag gjorde var Perfoverlay.drawfps 1 för jag ville se vilka fps jag har.

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille_83:

Vill bara bekräfta att de inställningarna tar bort segheten i musen när g-sync är aktiverat. Du min vän är en klippa.

Ända ändringen jag gjorde var Perfoverlay.drawfps 1 för jag ville se vilka fps jag har.

Jag vet hur jobbigt det är att jaga efter sådana här lösningar själv. Har suttit i många timmar och testat mig fram. Så det är jättekul att få höra att det hjälpt andra

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

Jag vet hur jobbigt det är att jaga efter sådana här lösningar själv. Har suttit i många timmar och testat mig fram. Så det är jättekul att få höra att det hjälpt andra

Jag provade också då du skrev en så fin guide Funkade kanon! Tackar!

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille_83:

Vill bara bekräfta att de inställningarna tar bort segheten i musen när g-sync är aktiverat. Du min vän är en klippa.

Ända ändringen jag gjorde var Perfoverlay.drawfps 1 för jag ville se vilka fps jag har.

nVidia rekommenderar väl 1000Hz poll rate på musen för att slippa microstutter från själva musen i samband med användandet av G-Sync.

Finns en artikel på området här

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Skrivet av limaxophobiac:

Har 780 sli och det samma händer mig även utan g-sync när skärmen är på 144hz. Plötsligt 3x power i idle till ena kortet så fort jag går till 144, men ingen större skillnad när man går från 60 till 120.

Exakt, jag fick reda på orsaken tidigare i tråden, det är just 144hz läget som ställer till det, jag menade aldrig att g-sync funktionen hade med saken att göra men tack för att ni upplyste mig om vad orsaken var kan leva med att köra 60 eller 120hz när man bara surfar och sånt, går ju så snabbt och smidigt att växla över med ett knapptryck nu, underbar skärm

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

En besvikelse hittills, gsync funkar inte ens i dark souls 2, jag som hade tänkt downsampla och kanske slippa hackandet.

Funkade inte i wolfenstein: the new order heller, men såg att någon annan haft problem med det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

En besvikelse hittills, gsync funkar inte ens i dark souls 2, jag som hade tänkt downsampla och kanske slippa hackandet.

Funkade inte i wolfenstein: the new order heller, men såg att någon annan haft problem med det också.

Det var jag. Jag hittade en "lösning." Problemet för mig var att G-sync inte fungerar med OpenGL-spel i SLI. Om detta är en bugg eller inte det vet jag inte. Om du inte har SLI så vet jag inte vad det kan va.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerven:

Det var jag. Jag hittade en "lösning." Problemet för mig var att G-sync inte fungerar med OpenGL-spel i SLI. Om detta är en bugg eller inte det vet jag inte. Om du inte har SLI så vet jag inte vad det kan va.

Ja, det funkade för mig med i Wolfenstein, men man måste stänga av SLI HELT för att det ska funka, att endast köra med "Single GPU" som SLI mode i 3D settings för det spelet funkade inte.

Fortfarande ingen lycka med Dark Souls 2 dock, vägrar att aktivera G-sync när det startar, men jag har sett typ en eller två gånger att lysdioden blinkar till rött litegrann inne i spelet. Kör med 340.52-drivarna (var samma med 340.42), vet inte riktigt vad mer jag ska prova

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Ja, det funkade för mig med i Wolfenstein, men man måste stänga av SLI HELT för att det ska funka, att endast köra med "Single GPU" som SLI mode i 3D settings för det spelet funkade inte.

Fortfarande ingen lycka med Dark Souls 2 dock, vägrar att aktivera G-sync när det startar, men jag har sett typ en eller två gånger att lysdioden blinkar till rött litegrann inne i spelet. Kör med 340.52-drivarna (var samma med 340.42), vet inte riktigt vad mer jag ska prova

Har inte Dark Souls 2 så kan inte prova. Testa att alt-tabba in och ut i ur spelet. Har för mig att det hjälpte i något test jag gjorde. Testa också att byta refresh-rates med turbo-knappen. Det måste också vara fullscreen och inte borderless window fullscreen tror jag. Om det ens finns några såna inställningar, har inte spelet som sagt.

Permalänk
Medlem

Fick hem och testade skärmen nu ikv men är ruskigt besviken över AG filtret som gör den betydligt suddigare än min förra asus skärm (144hz 27")

Färgerna är som nämts ovan flera nivåer bättre.
Märkte dock en död pixel nästan mitt i skärmen, jag har ej hittat vad Asus har för policy osv när det gäller döda pixlar tror ni man får en ny skärm för en död pixel?
Känns jäkligt bittert då skärmar i denna prisklass ska vara testade och trippel kollade innan de lämnar fabrik osv.
lagret är ju slut också på Inet så lär få vänta till slutet av aug isf.
Lär man sig leva med döda pixlar och att man inte bryr sig efter några månader?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerven:

Har inte Dark Souls 2 så kan inte prova. Testa att alt-tabba in och ut i ur spelet. Har för mig att det hjälpte i något test jag gjorde. Testa också att byta refresh-rates med turbo-knappen. Det måste också vara fullscreen och inte borderless window fullscreen tror jag. Om det ens finns några såna inställningar, har inte spelet som sagt.

Har provat det mesta nu, det vill inte vara med, har dubbelkollat alla inställnignar också känns det som. Vet inte om det är något med att systemet tror det är windowed fast det är fullskärm eller något, och oavsett så vet jag inte vad jag kan göra för att lösa det. Får hoppas det kanske kommer någon uppdaterad drivrutin eller något. Det finns ju inte så mycket på nätet heller eftersom det är en så pass ny(/oanvänd) teknologi.

Permalänk
Medlem

Fungerar g-sync om man kör Windowed Full Screen i tex. WoW?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Azodan:

Fungerar g-sync om man kör Windowed Full Screen i tex. WoW?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, eller iaf inte för mig. Det funkar däremot i Full Screen

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

Fick hem och testade skärmen nu ikv men är ruskigt besviken över AG filtret som gör den betydligt suddigare än min förra asus skärm (144hz 27")

Färgerna är som nämts ovan flera nivåer bättre.
Märkte dock en död pixel nästan mitt i skärmen, jag har ej hittat vad Asus har för policy osv när det gäller döda pixlar tror ni man får en ny skärm för en död pixel?
Känns jäkligt bittert då skärmar i denna prisklass ska vara testade och trippel kollade innan de lämnar fabrik osv.
lagret är ju slut också på Inet så lär få vänta till slutet av aug isf.
Lär man sig leva med döda pixlar och att man inte bryr sig efter några månader?

Har du gjort några försök att få liv i den döda pixeln?

Permalänk
Medlem

Hade glömt att kolla efter pixelfel, såg att jag hade två mörka pixlar. Blir till att skicka tillbaka snarast då jag stör mig något otroligt på de defekta pixlarna nu när jag vet var dom är, känns som att blicken dras dit.

Riktigt synd för att skärmen var underbar att spela med.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Har du gjort några försök att få liv i den döda pixeln?

hur gör man det?
tipsa gärna med länk eller nå då mina google sökningar inte gav så mkt.
Vissa flimmrande youtube klipp verkar ej funka.

Det enda jag vet är att pixeln är svart eller mörk färgad (väldans svårt att avgöra/se)

och en del säger att man ska trycka med något runt mindre föremål försiktigt och sedan gnugga med en duk men känns riskabelt att börja trycka..

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Skrivet av undrande:

hur gör man det?
tipsa gärna med länk eller nå då mina google sökningar inte gav så mkt.
Vissa flimmrande youtube klipp verkar ej funka.

Det enda jag vet är att pixeln är svart eller mörk färgad (väldans svårt att avgöra/se)

och en del säger att man ska trycka med något runt mindre föremål försiktigt och sedan gnugga med en duk men känns riskabelt att börja trycka..

Detta http://udpix.free.fr/ kan fungera. programmet kan blinka på ett vist område på skärmen grymt snabbt (i flera färger).

Att gnugga igång en pixel kan gå, men funkar inte första bör du ta RMA.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Är pixeln svart är det osannolikt att sånt program fungerar, de är mest till för pixlar som 'fastnat' i att bara lysa en färg. Du skulle kunna lämna tillbaka skärmen enligt ångerrätt och köpa en ny nån annan stans ifrån och hoppas på ingen död pixel. Tror inte ASUS har så bra pixelgaranti att en död pixel räcker.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerven:

Det var jag. Jag hittade en "lösning." Problemet för mig var att G-sync inte fungerar med OpenGL-spel i SLI. Om detta är en bugg eller inte det vet jag inte. Om du inte har SLI så vet jag inte vad det kan va.

Jag tror det kan vara lite sådant här i början. Jag har fått G-Sync att funka med Skyrim, Mass Effect and Far Cry 3 utan problem. Däremot Tomb Raider will sig inte... visst - det flyter fint ändå men har man nu köpt g-sync så....

Antar att det kan ta ett par månader för alla drivrutiner att funka 100%.

Jag kör SLI också, FYI.

Permalänk
Medlem

Har själv en IPS skärm från Dell som jag är grymt nöjjd med. När jag fick denna så sa jag att jag aldrig skulle köpa någon annan panel men denna ser ju helt klart intressant ut. Skulle gärna vilja sätta den brevid min Dell dock för att jämföra

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om man kör ett 780Ti utan SLI med BF4 i ultra och snittar på 60-70fps. Är det då bättre att köra skärmen i 60hz eller 120hz med G-sync?

Och är det bara spel där du når 120fps+ som 144 läget är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Om man kör ett 780Ti utan SLI med BF4 i ultra och snittar på 60-70fps. Är det då bättre att köra skärmen i 60hz eller 120hz med G-sync?

Och är det bara spel där du når 120fps+ som 144 läget är bäst?

Om jag var du så skulle jag köra G-Sync på 144hz även fast du bara når 60-70 fps. 144hz betyder att den kan högst visa 144 bilder i sekunden, 120hz kan visa 120 bilder i sekunden osv. Om du kör skärmen i 60hz så begränsar du din upplevelse, det finns ingen anledning att köra lägre än 144hz om du ska köra G-Sync (Det var någon som rapporterade att grafikkortet inte klockade ner sig lika mycket i idle om man kör 144hz, men det spelar ingen roll när man spelar).

Om du ska köra ULMB som tar bort Motion Blur så måste du köra 120hz, men då fungerar inte G-Sync samtidigt. ULMB är i regel bättre på spel som klarar att visa konstanta 120 fps, typ som CS:GO som är ganska lättdrivet.
I alla andra spel, där du ligger under 120fps så rekommenderar jag G-Sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

nVidia rekommenderar väl 1000Hz poll rate på musen för att slippa microstutter från själva musen i samband med användandet av G-Sync.

Finns en artikel på området här

Grymt tips, tackar!

Skrivet av CFSsss:

Jag tror det kan vara lite sådant här i början. Jag har fått G-Sync att funka med Skyrim, Mass Effect and Far Cry 3 utan problem. Däremot Tomb Raider will sig inte... visst - det flyter fint ändå men har man nu köpt g-sync så....

Antar att det kan ta ett par månader för alla drivrutiner att funka 100%.

Jag kör SLI också, FYI.

Testat 340.52 som kom ut i förrgår? Som någon tidigare sa fungerar inte G-sync över huvud taget om spelet inte körs i riktig fullscreen.

Skrivet av Wesslan1:

Om man kör ett 780Ti utan SLI med BF4 i ultra och snittar på 60-70fps. Är det då bättre att köra skärmen i 60hz eller 120hz med G-sync?

Och är det bara spel där du når 120fps+ som 144 läget är bäst?

Jag har också ett 780Ti och kommer bara köra 120Hz eftersom jag inte kan komma på något spel (1-2 år gamla) där kortet löser mer än 120fps @ 1440p på Ultra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av jlarss:

Om jag var du så skulle jag köra G-Sync på 144hz även fast du bara når 60-70 fps. 144hz betyder att den kan högst visa 144 bilder i sekunden, 120hz kan visa 120 bilder i sekunden osv. Om du kör skärmen i 60hz så begränsar du din upplevelse, det finns ingen anledning att köra lägre än 144hz om du ska köra G-Sync (Det var någon som rapporterade att grafikkortet inte klockade ner sig lika mycket i idle om man kör 144hz, men det spelar ingen roll när man spelar).

Om du ska köra ULMB som tar bort Motion Blur så måste du köra 120hz, men då fungerar inte G-Sync samtidigt. ULMB är i regel bättre på spel som klarar att visa konstanta 120 fps, typ som CS:GO som är ganska lättdrivet.
I alla andra spel, där du ligger under 120fps så rekommenderar jag G-Sync.

Angående det att grafikkortet inte klockar ner sig i idle så har jag upptäckt att skärmen/datorn verkar komma ihåg att jag vill köra 120hz i windows, så när jag spelar så brukar jag göra ett tryckande på knappen för att kolla att den går i 144hz och sen när jag slutat spela kollar jag igen och då har den ställt ner sig till 120hz, jävligt smidigt alltså

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

hur gör man det?
tipsa gärna med länk eller nå då mina google sökningar inte gav så mkt.
Vissa flimmrande youtube klipp verkar ej funka.

Det enda jag vet är att pixeln är svart eller mörk färgad (väldans svårt att avgöra/se)

och en del säger att man ska trycka med något runt mindre föremål försiktigt och sedan gnugga med en duk men känns riskabelt att börja trycka..

Att massera lite försiktigt kan räcka. Försök byta ut den om du inte får den att funka med enkla medel.

Permalänk
Medlem

Okej, här är mina intryck om skärmen.

Mycket skarp bild dock blekare färger och Gsync är verkligen en gudagåva. Skärmen är dessutom estetiskt mycket snygg (stängde dock av LIM). Sen är den ljusare än min gamla U2412M men har inte riktigt lyckats tweaka fram en bra Brightness/Contrast (kör kör 35/40). En konstig grej som jag har är att skärmen är jättevarm i nedre högra kanten av skärmen. Dessutom är pixlarna lite mörkare där (syns bara mot ljus bakgrund)

Testat följande spel:
Adventures of Van Helsing - Gsync fungerar inte, vet inte varför
FarCry 2 - Skärmen stänger av sig själv när jag kör 1440p och 144Hz, måste starta om hela datorn.
Bioshock - CTD varje gång jag startar spelet

BF4 - Flyter på som en dröm, helt otroligt!!! Kör fortfarande Ultra men sänkte till 2xMSAA och ligger runt 75-95 fps vilket är helt okej.
Diablo 3 - Trots att spelet bara stödjer 60fps så eliminerar Gsync den stuttering jag hade tidigare.
Batman : AC - Spelet stödjer bara 62fps men flyter på helt okej.
Guild Wars 2 - Perfekt flyt här också 90-130fps
Castlevania : LoD MoF - 143fps inga problem
Castlevania : LoD MoF - Samma som ovan
Dota 2 - Flyter på perfekt runt 110fps
Warframe - Silke 144fps

Thief - Bara 53,9 fps i benchmark så det var inte speciellt trevligt. Hackar till även under 60FPS som med min gamla skärm, lite trist.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt imponerad av denna skärm, och nöjd ägare utav en. G-sync måste upplevas, helt otroligt. Väldigt snygg om man bryr sig om det, återkommer men resultat i spel senare.

Permalänk
Medlem

Grym recension! Blir nog ett köp när jag har pengar till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Har provat det mesta nu, det vill inte vara med, har dubbelkollat alla inställnignar också känns det som. Vet inte om det är något med att systemet tror det är windowed fast det är fullskärm eller något, och oavsett så vet jag inte vad jag kan göra för att lösa det. Får hoppas det kanske kommer någon uppdaterad drivrutin eller något. Det finns ju inte så mycket på nätet heller eftersom det är en så pass ny(/oanvänd) teknologi.

Skriver det här också ifall någon har samma problem som mig: en ominstallation av Windows (8.1) löste problemet. Kanske inte världens mest smidiga lösning, men nu funkar g-sync i dark sousl 1 & 2 för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av undrande:

Det enda jag vet är att pixeln är svart eller mörk färgad (väldans svårt att avgöra/se)

Har du köpt skärmen online så är du skyddad av distansavtalet, dvs du får skicka tillbaka skärmen till Inet (innom 14 dagar då du hämtade ut den) och behöver inte uppge varför du vill skicka tillbaka den. Se bara till att allt som du fick med skärmen är i lådan när du skickar tillbaka den. Bara att logga in på ditt konto på Inet.se och trycka på återköp så får du en returfrakt sedel som du sätter på lådan och lämnar in på posten.

Asus har 2 döda pixel garanti, dvs du måste minst ha 2 döda pixlar för att få en ny skärm, så det bästa är att lämna tillbaka den med hjälp av distansavtalet och sedan beställa en ny skärm ifrån en annan butik. Tex http://www.proshop.se/Bildskarm/ASUS-27-PG278Q-ROG-NVIDIA-G-S... de har 15+ på lager.

Man ska absolut inte acceptera döda/fastnade pixlar, det är bara skit störande vad än skärmen kostar.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •