Logitech avtäcker G402 Hyperion Fury Gaming Mouse

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ok lite mer uppdaterad nu efter läst om musen och Cpates (logitech rep på oc.net) kommentarer.

1. IPSen är marketing enbart.

2. Dom använder INTE deras 3366 sensor som är den bästa på marknaden, utan en sämre som används i G100s Avago AM010 N1301T fast något upphottad då sensorn har låg IPS samt 500hz cap.

3. Cpate(Logitech rep på OC.net) säger att där är nära 0 smoothing vid 2000dpi och lägre, återstår att testa av kunniga för att bekräfta.

4. "Sniper" knappen är hatad på OC.net, även av folk som mig. Den är ivägen för grepp och är totalt värdelös.

5. Fusion softwaren går att stänga av i LGS, men inget man ska göra, stängs det av så når du max 80IPS m.m

6. Quote av Cpate
-"CPI steps are 240-4000 in steps of 80 - so you can get native 400/800/1600/etc.

CPI range was extended, but there is still zero smoothing at 2000 CPI and below. 2080 CPI and above implement 4 frames (<1ms) of smoothing in order to mitigate ripple. Sensors with smoothing levels that people find problematic are typically around 4-7ms."

Största besvikelsen för mig är att dom ej använder 3366, vilket talar negativt inför kommande produkter, ex G102 med 3366 som halva OC.net skriker efter.

Tycker det är idiotiskt att inte använda den bästa sensorn sedan MLT04 (ie3.0) i deras produkter utanför g502, som dom flesta andra håller med om.

För dom som vill läsa mer så börjar det här http://www.overclock.net/t/1499731/after-some-digging-around-...

Mig veterligen så var de enda felen med G100s-sensorn låg pcs, jitter vid hög dpi och 500hz, om man nu kan se det sista som ett avgörande fel. Alla dessa punkter verkar ju ha rättats till i g402an.

De enda anledningarna till att inte använda 3366an som jag kan komma på är antingen produktionskostnad eller att försäljningen av G502 skulle minska om det fanns en konkurrerande mus i en lägre prisklass.

Tycker förövrigt att det ska bli jättespännande att se hur Fusion Engine fungerar, även om ingen någonsin kommer röra sin mus i såna hastigheter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjöko:

Mig veterligen så var de enda felen med G100s-sensorn låg pcs, jitter vid hög dpi och 500hz, om man nu kan se det sista som ett avgörande fel. Alla dessa punkter verkar ju ha rättats till i g402an.

De enda anledningarna till att inte använda 3366an som jag kan komma på är antingen produktionskostnad eller att försäljningen av G502 skulle minska om det fanns en konkurrerande mus i en lägre prisklass.

Tycker förövrigt att det ska bli jättespännande att se hur Fusion Engine fungerar, även om ingen någonsin kommer röra sin mus i såna hastigheter!

Ja "de enda felen" det är rätt många
Jag säger inte att sensorn är dålig, det verkar som dom fixat det jag inte gillar med g100s. Och att cpate säger att den är smoothing fri upp till 2000dpi (dvs kommer aldrig någonsin köra över 2k dpi) Det återstår att se, men han höll vad han lovade med G502 gällande smoothing så.
Inget som stör mig då jag kräver 800-1000native dpi vilket denna sensor tweaken har.

Och ja anledningen är nog produktionskostnad, men g402 är inte direkt en billig mus.

Kommer avakta tills dom jag litar på OC.net testar musen på riktigt.
Jag bryr mig mest om smoothing. Så länge mössen klarar 3.5+m/s är det okej för min del, även om jag vet folk där det är för lite.
Och jag vet att Cpate aldrig skulle trycka ut en produkt med jitter, och skit som predictionlåst längre.

Det sagt, om sensorn är okej så hoppas jag som jag skrev på oc också på en G102 med denna sensorn om jag nu inte kan få min 3366 sensor i någon annan mus än g502 blymusen.

Kan inte återgå till smoothingmöss nu, fruktansvärt.

Däremot är G402 något för stor för min smak, får se om jag köper o testar den dock. 103gram utan sladd är okej vikt. Men helst 80-90 top för min del. Och lite mindre formfaktor i kana,savu,g100s storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ok lite mer uppdaterad nu efter läst om musen och Cpates (logitech rep på oc.net) kommentarer.

1. IPSen är marketing enbart.

2. Dom använder INTE deras 3366 sensor som är den bästa på marknaden, utan en sämre som används i G100s Avago AM010 N1301T fast något upphottad då sensorn har låg IPS samt 500hz cap.

3. Cpate(Logitech rep på OC.net) säger att där är nära 0 smoothing vid 2000dpi och lägre, återstår att testa av kunniga för att bekräfta.

4. "Sniper" knappen är hatad på OC.net, även av folk som mig. Den är ivägen för grepp och är totalt värdelös.

5. Fusion softwaren går att stänga av i LGS, men inget man ska göra, stängs det av så når du max 80IPS m.m

6. Quote av Cpate
-"CPI steps are 240-4000 in steps of 80 - so you can get native 400/800/1600/etc.

CPI range was extended, but there is still zero smoothing at 2000 CPI and below. 2080 CPI and above implement 4 frames (<1ms) of smoothing in order to mitigate ripple. Sensors with smoothing levels that people find problematic are typically around 4-7ms."

Största besvikelsen för mig är att dom ej använder 3366, vilket talar negativt inför kommande produkter, ex G102 med 3366 som halva OC.net skriker efter.

Tycker det är idiotiskt att inte använda den bästa sensorn sedan MLT04 (ie3.0) i deras produkter utanför g502, som dom flesta andra håller med om.

För dom som vill läsa mer så börjar det här http://www.overclock.net/t/1499731/after-some-digging-around-...

skulle du säja att G502 är bättre?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det är nog inga problem för en människa att röra sin hand i 45km/h, men sen om man verkligen rör sig så fort vid en dator, det vet jag inte

Usain Bolts sprintrekord ligger på 44.7km/h, och jag är rätt säker på att en arm rör sig inte en bråkdel av det. Om du har en musmatta som är en halvmeter bred och du rör din arm i 45km/h eller 12m/s så hade musen gått 25 gånger från ena kanten till den andra på en sekund. Ingen är så snabb, och då räknar jag inte ens med accelerationen som hade gjort det ännu slöare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Usain Bolts sprintrekord ligger på 44.7km/h, och jag är rätt säker på att en arm rör sig inte en bråkdel av det. Om du har en musmatta som är en halvmeter bred och du rör din arm i 45km/h eller 12m/s så hade musen gått 25 gånger från ena kanten till den andra på en sekund. Ingen är så snabb, och då räknar jag inte ens med accelerationen som hade gjort det ännu slöare.

Tänk dig att du ger nån en högerkrok, tror du inte näven kommer upp i 45km/h då?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

skulle du säja att G502 är bättre?

Sensormässigt, ja utan tvekan.
Som alla på OC kan hålla med om.

Resten är upp till vad man behöver (storlek, vikt, knappar etc)

Men rent teknisk gällande sensorn, 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Tänk dig att du ger nån en högerkrok, tror du inte näven kommer upp i 45km/h då?

Muhammed Ali som var en av de snabbaste tungviktarna uppmättes en gång till 10.5m/s på hans svingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Sensormässigt, ja utan tvekan.
Som alla på OC kan hålla med om.

Resten är upp till vad man behöver (storlek, vikt, knappar etc)

Men rent teknisk gällande sensorn, 100%.

Okej, tänkte ersätta min gammla G9 kanske med en ny och då verkar G502 som det bästa valet.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Okej, tänkte ersätta min gammla G9 kanske med en ny och då verkar G502 som det bästa valet.

Notera dock storleksskillnaderna mellan G9 och G502.
G9 är en rätt liten mus och G502 är av den större modellen.

Sett till det andra väldigt bra ersättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Muhammed Ali som var en av de snabbaste tungviktarna uppmättes en gång till 10.5m/s på hans svingar.

Keith Liddell, slår 70.8km/h i en minut i sträck; 581 slag i minuten.
Källa: Guinnies Book of Records, 2014

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Musikälskare

Bara jag som tycker Logitechs senaste designval av möss är hemsk?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Notera dock storleksskillnaderna mellan G9 och G502.
G9 är en rätt liten mus och G502 är av den större modellen.

Sett till det andra väldigt bra ersättare.

Okej, har du mått på båda?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Ser förbannat fräck ut. Om den är lika bekväm och funktionsduglig som mx518 så kan jag nog överväga att uppdatera till denna!

Permalänk
Medlem

http://www.overclock.net/t/1504917/logitech-g402-hyperion-fur...

Verkar som att Ino var med i utvecklingen och fick ett förhandsexemplar. Förvånansvärt mycket negativ feedback, har lite svårt att se vad 3310 skulle göra bättre då jag aldrig märkt någon direkt skillnad mellan min G100s och Avior 7000 när det kommer till smoothing. Positiv accel är dock lite oroande, även om den inte är slumpmässig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Tror ärligt inte din elräkning påverkas rejält av att musen gör interupts när GPU och CPU jobbar för fulla muggar för att ge dig alla FPS de kan... Och i vila lär musen gå ner i energisparläge (det gör iaf alla möss jag vet)

Kör den 1000 Hz polling så drar den ju mer ström även när jag inte spelar.
Så efter ett år, så sätter sig det nog på elräkningen också.
Dessutom blir processorn varmare.
Dessutom på laptop så slukas batteriet snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kör den 1000 Hz polling så drar den ju mer ström även när jag inte spelar.
Så efter ett år, så sätter sig det nog på elräkningen också.
Dessutom blir processorn varmare.
Dessutom på laptop så slukas batteriet snabbare.

Så länge en usbport används så är det nog svårt att se större skillnader på elräkningen.
Om den drar max från en usb 2 port i ett helt år så blir det nästan 22kwh

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Hellspawned:

Muhammed Ali som var en av de snabbaste tungviktarna uppmättes en gång till 10.5m/s på hans svingar.

Alltså 175km/h

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kör den 1000 Hz polling så drar den ju mer ström även när jag inte spelar.
Så efter ett år, så sätter sig det nog på elräkningen också.
Dessutom blir processorn varmare.
Dessutom på laptop så slukas batteriet snabbare.

Största lol någonsin.

Folk är konstiga.

Ont: Ino har gjort en review med jittertester osv
http://www.overclock.net/t/1504917/logitech-g402-hyperion-fur...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Så länge en usbport används så är det nog svårt att se större skillnader på elräkningen.
Om den drar max från en usb 2 port i ett helt år så blir det nästan 22kwh

Det är inte USB porten som drar ström det är CPUn.
CPUn vaknar till varje gång det sker ett interrupt request (IRQ), med 1000 Hz polling, så hinner den aldrig microsleepa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Alltså 175km/h

Hur räknar du?
10.5m/s = 37.8km/h

Permalänk
Medlem

Ful som stryk. Kommer ihåg när man kunde köpa en MX518 för 249kr. Nu ska allt ha militär tema, dekaler, ljus samt ett löjligt pris som fjortisar tycker är acceptabelt.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Intressant att Logitech har valt att utveckla en egen sensor in-house, istället för att använda an commercial-of-the-shelf (COTS) sensor.

En 32-bitars ARM processor låter väldigt onödigt och väldigt mycket overkill.
Räcker inte en 8-bit Atmel AVR eller nåt?

4000 dpi, låter ju inte så imponerande jämför med Razer som har möss med dubbelt så hög dpi.

Polling är förfrågnigar, och är inte asynkrona events så använder man 1000 Hz polling så gör det att operativ system kärnan får fler wakeup calls och mindre tid att gå ner i microsleep, vilket är dåligt då det ökar strömförbrukningen.

Vad skall du med DPI över 4k till? Finns det ens någon i världen som är så dum att han envisas med att köra DPI över 4k?. Jag kör med 1800 och kommer aldrig att gå över det. Sen om du hade läst på lite om hur sensorer fungerar så hade du förstått att det finns inga möss med 8 eller 9k dpi. Alla möss har endast en DPI som är native. Sen sätter men en lins framför sensorn som används för att skala DPI'n, det är den här linsen som åker fram och tillbaka när du switchar din DPI. Hur bra din mus är beror på den här linsen, därför kan två möss med exakt samma sensor skilja på sig ofantligt.

Du skalar alltså DPIn med linsen, tänk dig ett rutnät med pixlar (eller dots), det är din native dpi. Nu så ökar du din dpi, då dras fler sträck i det här rutnätet och pixlarna halveras i storlek. De blir alltså bara mindre och mer svårlästa för sensorn. Skruvar du upp en mus i 5-6k dpi så kommer den att skippa pixlar om du rör musen fort.

Det är riktigt idiotiskt att vilja ha en mus med jätte hög DPI och köpa den därefter. Det är det som gjort att mustillverkarna börjat ljuga för att sälja sin gimmick i form av skalade dpi former upp mot 6-12k. Därför ser jag hellre det här som sker nu, Logitech går ut och säger 4k dpi på den här musen, no more, no less. Detta skall uppmuntras då de är ärliga och berättar för dig vad musen faktiskt klarar av istället för att ljuga dig rätt upp i ansiktet. Dock är 4k dpi redan här bristfällig på den här musen då det inte är dess native dpi.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

Vad skall du med DPI över 4k till? Finns det ens någon i världen som är så dum att han envisas med att köra DPI över 4k?. Jag kör med 1800 och kommer aldrig att gå över det.

Nu kastar du ändå sten i glashuset! Jag håller dock med dig till en liten del.
När man använder en extrem upplösning på skärmen/arna (Blir mer utav detta i framtiden) kan en DPI på 4000 och mer vara välbehövligt.
Det finns inget riktigt allvarligt fel med att köra hög DPI, det är även en smaksak av vad man föredrar eftersom musen beter sig på olika sätt genom att man justerar antingen sensen eller DPIn. Flexibiliteten av att kunna använda även väldigt hög DPI väger dessutom tungt i situationer som det behövs i (ex. BF3 vill jag minnas där tanken har en extremt låg sens).

Skrivet av Kitz:

Sen om du hade läst på lite om hur sensorer fungerar så hade du förstått att det finns inga möss med 8 eller 9k dpi. Alla möss har endast en DPI som är native. Sen sätter men en lins framför sensorn som används för att skala DPI'n, det är den här linsen som åker fram och tillbaka när du switchar din DPI.

Det här ställer jag mig mycket tveksam till, det finns säkert möss med linser som åker fram och tillbaka men det absolut vanligaste sättet att justera DPIn lär med största sannolikhet vara via mjukvara; antingen via musens firmware eller via datorn. Se nedan för mitt citat från Razer.

Jag förstår visserligen att det kan finnas fördelar (Kommer dock bara på en halvbra anledning) med att använda linser till att justera DPIn, men är också skeptisk till hur mycket mer exakt det skulle bli med tanke på att det optiskt sätt blir mer komplicerat vilket ställer högre krav på precision, samtidigt som priset måste öka.
Det kanske även uppstår en mycket liten men mätbar fördröjning när linsen/linserna flyttas och ev. att sensorn behöver "pausas" denna stund för att inte pekaren ska sticka iväg. Man förlorar dessutom möjligheten till att själv via mjukvara ställa in valfria DPI.

Så här gör ex. Razer och det beskriver samtidigt på ett annat sätt varför en mycket hög DPI på sensorn kan vara användarbart:

Skrivet av http://www.razerzone.com/mouseguide/technology/18:

On-the-Fly Sensitivity works with true dpi settings in order to adjust tracking precision. Rather than add unnecessary movement data in order to simulate higher dpi settings, On-the-Fly Sensitivity will work with the mouse's maximum dpi setting and filter out every 2nd, 3rd, etc. count that is not needed by the user. Because of this, a setting of 10.0 will ensure full use of the current dpi setting, while a setting of 5.0 will filter out every 2nd count that the sensor sends, allowing for customizable sensitivities at a flick of the user's scroll wheel.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Då är det ändå rätt imponerande hållbarhet på tassarna vi snackar om. Synd bara att den ska behöva vara så ful och ha ett så fult namn. P12-varning.

Fast mina kompisar och jag som växte upp på 80/90-talet med He-Man, Star Wars, Transformers och alla sci-fi-serier som gick då gillar ju både såna namn och utseenden, så det är snarare P35-varning på den i så fall

P12 skulle väl vara någon färgglad LEGO-mus snarare X)

Hade jag inte redan haft en Steel Series WoW Legendary Edition, med alla fina knappar, så hade jag kunnat överväga en sån här.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Fast mina kompisar och jag som växte upp på 80/90-talet med He-Man, Star Wars, Transformers och alla sci-fi-serier som gick då gillar ju både såna namn och utseenden, så det är snarare P35-varning på den i så fall

P12 skulle väl vara någon färgglad LEGO-mus snarare X)

Hade jag inte redan haft en Steel Series WoW Legendary Edition, med alla fina knappar, så hade jag kunnat överväga en sån här.

Fast då följer den ju i alla fall ett tema, vilket jag tycker känns OK. Här är det mest "få den att se ut som ett rymdskepp och döp den till fem superlativ i rad och avsluta med edition".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast då följer den ju i alla fall ett tema, vilket jag tycker känns OK. Här är det mest "få den att se ut som ett rymdskepp och döp den till fem superlativ i rad och avsluta med edition".

Hyperion är ju jätte-rymdskeppet i Starcraft, så då passar det namnet bra ihop med utseendet enligt mig.
Faktum kvarstår att jag och många av mina kompisar i samma ålder älskar flashiga namn och sci-fi/fantasy-utseende på prylar, eller dödskallar på moderkort

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av EEKA:

Nu kastar du ändå sten i glashuset! Jag håller dock med dig till en liten del.
När man använder en extrem upplösning på skärmen/arna (Blir mer utav detta i framtiden) kan en DPI på 4000 och mer vara välbehövligt.
Det finns inget riktigt allvarligt fel med att köra hög DPI, det är även en smaksak av vad man föredrar eftersom musen beter sig på olika sätt genom att man justerar antingen sensen eller DPIn. Flexibiliteten av att kunna använda även väldigt hög DPI väger dessutom tungt i situationer som det behövs i (ex. BF3 vill jag minnas där tanken har en extremt låg sens).

Det här ställer jag mig mycket tveksam till, det finns säkert möss med linser som åker fram och tillbaka men det absolut vanligaste sättet att justera DPIn lär med största sannolikhet vara via mjukvara; antingen via musens firmware eller via datorn. Se nedan för mitt citat från Razer.

Jag förstår visserligen att det kan finnas fördelar (Kommer dock bara på en halvbra anledning) med att använda linser till att justera DPIn, men är också skeptisk till hur mycket mer exakt det skulle bli med tanke på att det optiskt sätt blir mer komplicerat vilket ställer högre krav på precision, samtidigt som priset måste öka.
Det kanske även uppstår en mycket liten men mätbar fördröjning när linsen/linserna flyttas och ev. att sensorn behöver "pausas" denna stund för att inte pekaren ska sticka iväg. Man förlorar dessutom möjligheten till att själv via mjukvara ställa in valfria DPI.

Så här gör ex. Razer och det beskriver samtidigt på ett annat sätt varför en mycket hög DPI på sensorn kan vara användarbart:

Ja exakt såsom du säger i ditt citat från Razer så HOPPAR MAN ÖVER PIXLAR, i detta fall counts alltså CPI som är DPI. Exakt som jag sa. Det vill man inte, det är fusk och en metod som aldrig är bra för en FPS gamer. Sen så är det logitech vi pratar om nu, kolla gärna in den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=lc7JVjcPzL0. Denna video är från 2013 och där förklarar han om linser. Det är en intervju med en ingenjör från logitech som förklarar alla brister med högre DPI och fuskandet som sker för att sälja. Jag tror nog han vet vad han snackar om. Sen ja visst i BF så kan man öka DPIn, men du behöver fortfarande inte mer än 4k DPI för det! Den ända användningen för detta är isåfall högre upplösning, men du behöver inte mer DPI för det, du kan fortfarande skala i spelet med sensitivity slidern. DPI är bara hur noga optiken skall läsa på samma yta.

Ett citat från ingenjören: Raising the DPI is against the logic of performance. The more DPI you have the less capability you have to read information on the surface.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Hellspawned:

Hur räknar du?
10.5m/s = 37.8km/h

Ehm...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Ful som stryk. Kommer ihåg när man kunde köpa en MX518 för 249kr. Nu ska allt ha militär tema, dekaler, ljus samt ett löjligt pris som fjortisar tycker är acceptabelt.

Den gamla goda tiden är över =( Ska man ha en kvalitetsmus nu får man köpa en Steelseriesmus för 1400kr !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |