Star Citizen – den stora tråden

Permalänk

Väldigt detaljerad och beskrivande info om vad de har gjort för att åtgärda nätverksproblemen och även viss omkodning.
Arena Commander Patch Update. Angående 12.5.

Även om jag bara förstår hälften av detta men trevligt ändå

Med en kommentar från Travis Day i en tråd angående senaste uppdateringen:
"Glad you guys liked it. Ben and I put in some effort on that one. Mostly Ben. "

edit 1. Ny intervju på Gamespot med Chris Roberts. Del 1:
http://www.gamespot.com/articles/star-citizen-and-crowdfundin...

edit 2. Fortsättning på Gamespot. AAA vs Indie: An Interview With Star Citizen's Chris Roberts Part 2

edit 3. Inside CIG: Planetside Art Review. Planet Stanton III, the Art of Dumper's Depot & ArcCorp

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Lägger upp den så att folk ser att det är nytt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Arena Commander Patch 12.5 Released!

Additions/Improvements

Added subscriber jukebox
Adding visual and auditory feedback for incoming fire and weapon impacts
Missile sounds polished and improved
Additional shield sounds added (power down, power up, taking damage)
Added new Vanduul ship designated [REDACTED] by UEE Naval Command
Added Victory/Defeat/Draw messages on end of round scoreboard
Added voice over announcement to denote which team has won the round
Added additional Hornet top bar warning lights
Freelancer bunk beds can now be used
Freelancer bathroom and toilet can now be used
Revised for Aurora interior to increase fidelity
Added Aurora warning indicator lights

Networking Improvements/Fixes

Fixed issues that resulted in being kicked back to hangar during match load
Positional correction fixes to reduce rubberbanding
Failed connection attempts to HubServer will now timeout after 10 seconds
Removed socket disconnections due to login timeouts
Networked physics is now independent of framerate
Reduced server load caused by console logging
Creation of http interface to capture server statistics
Fixed players not connecting to matchmaker
Added a handshake system to guarantee the correct initialization of servers
Server-to-server connection improvements
Adjusted ship network packet priorities
Fix for disconnections while in the hangar
Reworked network correction to use network sync’d packets and direct physics pushes instead of IFCS system
Greatly reduced hitching and performance issues associated with players joining or exiting a match

Fixes

Mantis cannons no longer takes damage without overheating
Player can no longer zone into a match standing in the cockpit
Helmet is no longer invisible
Fixed 300i landing gear placement
Fixed rare crash when loading into Vanduul Swarm
Fixed crash when receiving connection error
Fixed crash caused by players spawning on top of each other at beginning of map
CPU optimizations to improve client performance
Gatling gun audio stops when no longer firing
Destroying an asteroid no longer counts as a final kill
Energy bolts now scale properly when fired to the side
Winning music no longer plays at match end for losing team. You get nothing, you lose, good day sir.
Fixed ships in holotable no longer showing hologram model
Notifications, points, scoreboard and timer should now be shown in third person
Player movement prevented when interacting with helmet stand
Friendly killed audio no longer plays Hostile Eliminated, Target Destroyed or Enemy down
Removed use icon on ladder
Correct game mode descriptions added in Arena Commander UI
Adjusted bloom of objects on radar
Projectiles scale properly when firing in decoupled mode
Particle emitters now properly destroy themselves, reducing lag
Ship Energy system optimizations
Fix for sound velocity/speed being calculated incorrectly if its position is changed multiple times per frame.

Whew! And that’s the short list. You can find the complete list of updates and fixes in the official Release 12.5 patch notes.

Dold text
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Arena Commander Patch 12.5 Released!

Additions/Improvements

Added subscriber jukebox
Adding visual and auditory feedback for incoming fire and weapon impacts
Missile sounds polished and improved
Additional shield sounds added (power down, power up, taking damage)
Added new Vanduul ship designated [REDACTED] by UEE Naval Command
Added Victory/Defeat/Draw messages on end of round scoreboard
Added voice over announcement to denote which team has won the round
Added additional Hornet top bar warning lights
Freelancer bunk beds can now be used
Freelancer bathroom and toilet can now be used
Revised for Aurora interior to increase fidelity
Added Aurora warning indicator lights

Networking Improvements/Fixes

Fixed issues that resulted in being kicked back to hangar during match load
Positional correction fixes to reduce rubberbanding
Failed connection attempts to HubServer will now timeout after 10 seconds
Removed socket disconnections due to login timeouts
Networked physics is now independent of framerate
Reduced server load caused by console logging
Creation of http interface to capture server statistics
Fixed players not connecting to matchmaker
Added a handshake system to guarantee the correct initialization of servers
Server-to-server connection improvements
Adjusted ship network packet priorities
Fix for disconnections while in the hangar
Reworked network correction to use network sync’d packets and direct physics pushes instead of IFCS system
Greatly reduced hitching and performance issues associated with players joining or exiting a match

Fixes

Mantis cannons no longer takes damage without overheating
Player can no longer zone into a match standing in the cockpit
Helmet is no longer invisible
Fixed 300i landing gear placement
Fixed rare crash when loading into Vanduul Swarm
Fixed crash when receiving connection error
Fixed crash caused by players spawning on top of each other at beginning of map
CPU optimizations to improve client performance
Gatling gun audio stops when no longer firing
Destroying an asteroid no longer counts as a final kill
Energy bolts now scale properly when fired to the side
Winning music no longer plays at match end for losing team. You get nothing, you lose, good day sir.
Fixed ships in holotable no longer showing hologram model
Notifications, points, scoreboard and timer should now be shown in third person
Player movement prevented when interacting with helmet stand
Friendly killed audio no longer plays Hostile Eliminated, Target Destroyed or Enemy down
Removed use icon on ladder
Correct game mode descriptions added in Arena Commander UI
Adjusted bloom of objects on radar
Projectiles scale properly when firing in decoupled mode
Particle emitters now properly destroy themselves, reducing lag
Ship Energy system optimizations
Fix for sound velocity/speed being calculated incorrectly if its position is changed multiple times per frame.

Whew! And that’s the short list. You can find the complete list of updates and fixes in the official Release 12.5 patch notes.

Dold text

Jättekul att patchen äntligen kommit, mindre kul att det gick från att gå att ladda ibland men vara ospelbart till att aldrig ladda alls.. försökte 20+ gånger igår vid två olika tillfällen, men kom aldrig längre än att väljga game-mode och map, sen vart det timeout.. Woho! Hoppas verkligen det är löst tills man kommer hem på söndag..

Permalänk

Lite gammalt nu(tråd från 31/7) men problemet med att kunna spela var serverrelaterat...
**UPDATE** - 12.5 Multiplayer - Host timed out / Searching for match problem.

Ännu en sammanställning av hur det går för de olika studios'arna.
Monthly Report: July 2014

Nu har de gjort om Pledge store. Frågar någon mig så undrar jag bara hur de tänker, inte imponerad alls och för mycket "in lore", men hela hemsidan är ju till för att förvirra folk, men det kanske blir bättre sen när man kan använda Oculus Rift och leka Minority Report i den, om nu det är tanken. Eller så är det bara jag som har svårt att anpassa mig till helt ny design när jag gillade det som var.
https://robertsspaceindustries.com/pledge/

Om man vill säga något om utseendet eller användbarheten så finns iaf en tråd om detta. Nu är det som att varje vara måste ha en sån här för att kunna sälja, ej läskunniga Amerikanare:

Åså såg jag en artikel om SC på
http://arstechnica.com/gaming/2014/08/star-citizen-and-the-tr...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Någon som vet en bra joystick för vänsterhänta? Köpte mig en lite äldre saitek cyborg revo force och den ger mig bara i win8 the last usb device you connected to this computer malfunctioned så den funkade ju tyvärr inte.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Davjo:

Någon som vet en bra joystick för vänsterhänta? Köpte mig en lite äldre saitek cyborg revo force och den ger mig bara i win8 the last usb device you connected to this computer malfunctioned så den funkade ju tyvärr inte.

Tack på förhand!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487750

Lika åt båda hållen när det gäller knappar och greppgummina på stickan går att byta sida på så den är helt "vänster-vänlig". Köpte min på proshop för ~ 460:- för ett par veckor sen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

För mycket kul i Multiplayer denna veckan alltså Så jävla fint flyt nu i 12.5. Mycket imponerande jobb dom gjorde på senaste patchen! Ser mycket fram emot de kommande omstruktureringarna i 1.0, och vad de nu har för överraskningar.

Är det fler som lirar nu när alla har tillgång till MP? Vad nickar ni och vad flyger ni? Joystick, dosa eller tangentbord?

Mig ser ni som "Sir Tobe" iaf, även på forumen Flyger mest Hornet nuförtiden, men lär byta till M50 eller Gladius när dom dyker upp sen, då jag vill ha ett mindre och smidigare skepp.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Frågor.

1. Vad kostar SC nu om jag vill köpa det?

2. Mycket att ladda ner? (Sitter på 8mb adsl)

3. Kommer det släppas på skiva när det "är färdigt"?

Någon som har pejl på dessa frågor?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Frågor.

1. Vad kostar SC nu om jag vill köpa det?

2. Mycket att ladda ner? (Sitter på 8mb adsl)

3. Kommer det släppas på skiva när det "är färdigt"?

Någon som har pejl på dessa frågor?

1. Just nu köper man SC via "Game packages" på deras sida. Det billigaste alternativet för tillfället är Aurora MR paketet för $30.

2. Just nu är det ganska stort med tanke på hur lite det innehåller, men iom pre-Alpha så har dom inte lagt ner så mycket jobb på optimeringar och komprimering än. Min SC-mapp ligger för närvarande på 12.6Gb, och varje gång dom patchar så måste man ladda ner nästan allt på nytt. Så det ställer lite krav på din anslutning tyvärr.

3. Bra fråga, jag tror faktiskt inte att jag har hört något om detta alls, och antagligen så är dom inte säkra på det själva än heller. Hela tanken bakom projektet är ju att undvika utgivare och dylikt, så det hade inte förvånat mig om det bara kommer finnas tillgängligt digitalt. Undantagen blir väl de som beställt vissa typer av Game Packages som bland annat innehåller just en fysisk skiva. Men jag är faktiskt osäker på om dom har sagt något mer konkret om detta än.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Frågor.

1. Vad kostar SC nu om jag vill köpa det?

2. Mycket att ladda ner? (Sitter på 8mb adsl)

3. Kommer det släppas på skiva när det "är färdigt"?

Någon som har pejl på dessa frågor?

1. Det billigaste gamepackage är Aurora paketet, om jag inte minns fel så ligger det på $30
Dock är Alpha slots slut, så vill du köra Arena Commander (och inte bara titta på ditt skepp i hangaren) så får du köpa till ett Arena Commander Pass för $5

2. Vet faktiskt inte riktigt. Min SC folder är på 12gig, men det tankas ju säkert komprimerat

3. Tror inte dom sagt det, men känner jag Chris Roberts rätt så kommer det säkert komma i flera olika fysiska utgåvor.
I dom dyra pledge paketen ingår en massa fysiska prylar iaf.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Frågor.

1. Vad kostar SC nu om jag vill köpa det?

2. Mycket att ladda ner? (Sitter på 8mb adsl)

3. Kommer det släppas på skiva när det "är färdigt"?

Någon som har pejl på dessa frågor?

För att utveckla de tidigare svaren så kostar Arena Commander passen $5 per månad.
EDIT: Jag for med osanning då jag mindes fel. Passen kostar $5 per modul (om man inte har ett paket med alpha access), inte per månad. Tack till Punnisher för korrigeringen!

Vissa game package innehåller spelet på usb minne, men minns inte vid vilken nivå. Troligtvis inte värt det ändå. Planen är ju att fortsätta lägga till innehåll efter "release" så spelet kommer nog alltid vara tung gällande bandbredd vid patching är jag rädd. Och du lär inte få ett usb minne förrän nån gång 2015 eller när nu release blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Skrivet av nikwid:

För att utveckla de tidigare svaren så kostar Arena Commander passen $5 per månad.

Vissa game package innehåller spelet på usb minne, men minns inte vid vilken nivå. Troligtvis inte värt det ändå. Planen är ju att fortsätta lägga till innehåll efter "release" så spelet kommer nog alltid vara tung gällande bandbredd vid patching är jag rädd. Och du lär inte få ett usb minne förrän nån gång 2015 eller när nu release blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte riktigt rätt
Can I still play without an Alpha Slot? Alpha Slot FAQ

Players who join Star Citizen after the slots are gone will have the option of purchasing $5 passes to play the individual alpha modules, with the money going to cover the additional server bandwidth necessary. (For phased launches, like the upcoming Dogfighting Module, passes will not be available until servers have been allotted to all existing backers.) Note that you will need a separate pass for each future module.

Så $5 för varje modul man vill "alpha" testa. De olika modulerna.

22 Juni länkade jag den senaste infon jag hört om hur och när alla moduler är planerade att släppas.
Nu var det ju några månader och de flesta har nog inte sett den så länkar igen. 2016 var det planerat då, preliminärt..
Star Citizen interview with Chris Roberts at E3 2014

@Beginner Har du fritt 8Mb Adsl är det ju bara att tanka, även om det blir ett antal GB vid varje uppdatering. Det som är viktigaste med ett Multiplayer spel är att man har stadig lina när man väl vill spela, riktigt drygt när man får ping spikar upp mot 2-300 ibland fastän man har 100/100.
Sen är tanken att patcha Star Citizen ofta för att tillföra mer i spelet kontinuerligt, hur ofta vet ingen men kanske 1-3 ggr månaden å då någon GB, skulle jag räkna på minst iaf.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Tackar för svar!

Låter som det finns många sätt att köpa. Ska lira det men avvaktar nog tills det är släppt.

Kommer även lira "det där andra som kanske inte får nämnas i denna tråd"!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Mycket ögongodis kommer från gamecom här är 5 trailers som har just släppt:

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Om nom nom, blev mycket nytt nu
Gillar dom nya 'hangars', ser riktigt bra ut.

Fick även ändrat min Andromeda till Aquila, köra runt och röja med mako... Rovern

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Om man köper in sig måste man förnya Arena Commander passet då hela tiden?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Om man köper in sig måste man förnya Arena Commander passet då hela tiden?

Hur menar du? Köper du tillgång till en "modul" så har du tillgång till den under hela utvecklingsperioden.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Skrivet av RedRetro:

Hur menar du? Köper du tillgång till en "modul" så har du tillgång till den under hela utvecklingsperioden.

Okej. Jag trodde man skulle fylla på Arena Commander passet varje månad.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Okej. Jag trodde man skulle fylla på Arena Commander passet varje månad.

Nejdå, för att förtydliga lite så gäller AC-passet under alphan. Här har du lite mer info:

Skrivet av RSI:

Can I still play without an Alpha Slot?

Players who join Star Citizen after the slots are gone will have the option of purchasing $5 passes to play the individual alpha modules, with the money going to cover the additional server bandwidth necessary. (For phased launches, like the upcoming Dogfighting Module, passes will not be available until servers have been allotted to all existing backers.) Note that you will need a separate pass for each future module.

Det är alltså INTE en månatlig kostnad

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Skrivet av RedRetro:

Nejdå, för att förtydliga lite så gäller AC-passet under alphan. Här har du lite mer info:

Det är alltså INTE en månatlig kostnad

Tackar. Nu är jag med.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Glöm inte den första uppvisningen av Constellation in action. Det buggade lite under uppvisningen, men dom har ju några månader kvar på sig innan det ska dyka upp i AC. Ser lovande ut! Tror inte det finns i nå bättre kvalité än det som rippades från Twitch för tillfället.

Blev dock lite besviken på varianterna av Constellation som presenterades. Behåller nog min Andromeda då jag vill ha P52'an. Phoenix hade annars varit en trevlig uppgradering om det inte vore för de hemska trä-panelerna Samma tema i Revel & York hangaren, så det går bort direkt för min del.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Glöm inte den första uppvisningen av Constellation in action. Det buggade lite under uppvisningen, men dom har ju några månader kvar på sig innan det ska dyka upp i AC. Ser lovande ut! Tror inte det finns i nå bättre kvalité än det som rippades från Twitch för tillfället.

L4UR5HRM5Us

Blev dock lite besviken på varianterna av Constellation som presenterades. Behåller nog min Andromeda då jag vill ha P52'an. Phoenix hade annars varit en trevlig uppgradering om det inte vore för de hemska trä-panelerna Samma tema i Revel & York hangaren, så det går bort direkt för min del.

Som du sa synd att kvaliteten var så låg på videon men Star Citizen ser grymt imponerande ut. Hela konceptet att man ska kunna gå runt i sitt skepp och även bara gå runt med sin karaktär på olika platser är hur fränt som helst.

Jag funderar på om jag ska köpa en ny joystick innan jag skaffar Star Citizen bara.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

............

Blev dock lite besviken på varianterna av Constellation som presenterades. Behåller nog min Andromeda då jag vill ha P52'an. Phoenix hade annars varit en trevlig uppgradering om det inte vore för de hemska trä-panelerna Samma tema i Revel & York hangaren, så det går bort direkt för min del.

Mjo, var sugen på Phoenix men inredningen sabbar. Om man kunde riva ut det och göra om så hade det varit en annan femma.. Men kunde inte hitta något svar på det.

Men jag gillar fronten på Aquila så får bli den och köpa en P52 separat

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag funderar på om jag ska köpa en ny joystick innan jag skaffar Star Citizen bara.

Joystick är absolut att föredra. Det är en längre inlärningskurva, framförallt för dogfighting, men i slutändan så har du otroligt mycket bättre kontroll över ditt skepp, och så bidrar det stort till inlevelsen såklart. CIG får säga vad dom vill vad gäller "jämställda kontroll-alternativ", men denna genren bör absolut spelas med joystick.

Den stora frågan är vad man ska komplettera med. Populärast är väl än sålänge fortfarande HOTAS, men det har ärligt talat sina brister för 6DOF-flygning. Dubbla joysticks har blivit allt mer populärt också, men kan inte nyttjas fullt ut förrän vi får analoga thruster-kontroller. Personligen tror jag dock det blir ett lämpligare alternativ för stora skepp snarare än de små. Nostromo är ett trevligt alternativ för vänsterhanden också, vilket är mäktigare än tangentbordet men saknar tyvärr analog kontroll för huvudmotorn.

Personligen använder jag iaf en x52Pro, vilket funkar tillräckligt bra just nu. Jag har dock för små händer för att kunna använda knapparna ovanpå joysticken bra samtidigt som jag twistar, vilket inte var ett problem med min gamla Cyborg Evo som hade ett betydligt smalare grepp. Har ersatt alla knappar där med Voice Attack istället, men behöver en av hattarna för thrusters fram/bak, vilket kan bli lite otympligt under hetsiga asteroid-fighter. Det hade dock inte varit något problem om man kunde använda huvudmotorn samtidigt som övriga thrusters, så jag hoppas på framtida ändringar i couple/decouple-lägena

Skrivet av Gelantious:

Men jag gillar fronten på Aquila så får bli den och köpa en P52 separat

Tänkte det också, men kom fram till att jag har nog hellre LTI på en P52 än en Rover Aquila ser fräsch ut, men jag tror inte jag kommer ägna mig mycket åt utforskning. Föredrar att flyga små fighters, så Connien kommer jag nog bara använda för speciella stora frakter och för att lattja med polare.

Jag förväntade mig en mer militär variant av Constellation också, men det kanske dyker upp vid senare tillfälle.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Tänkte det också, men kom fram till att jag har nog hellre LTI på en P52 än en Rover Aquila ser fräsch ut, men jag tror inte jag kommer ägna mig mycket åt utforskning. Föredrar att flyga små fighters, så Connien kommer jag nog bara använda för speciella stora frakter och för att lattja med polare.

Jag förväntade mig en mer militär variant av Constellation också, men det kanske dyker upp vid senare tillfälle.

Kommer bara använda connien för utforskning, och möjligen lite frakt om ja skulle behöva tjäna säkra pengar Så nog större risk att ja kör och sabbar rovern på någon planet, crater crashing!
Och ja, var lite konstigt att där inte kom en militär version nu. Men kommer säkert senare, i begränsad upplaga ala Idris stil.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Nice gameplay från 2 väldigt aktiva medlemmar på officiella forumen. Man blir jävla taggad på möjligheten att äntligen kunna lira på samma server som polarna i kommande patchen Lite kommunikation är ju aldrig fel liksom.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en snabb fråga:

Vissa skepp på hemsidan är gråmarkerade där det står "Not available", t.ex. Aegis Surveyor vilket var målet för $32 mil om jag inte minns fel. Hur kommer det sig? Vill hellre ha det skeppet än mitt Freelancer-skepp när jag ska ut och utforska.

Tack på förhand!

P.S. extremt taggad på både Star Citizen och Kingdom Come: Deliverance!

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Jag har en snabb fråga:

Vissa skepp på hemsidan är gråmarkerade där det står "Not available", t.ex. Aegis Surveyor vilket var målet för $32 mil om jag inte minns fel. Hur kommer det sig? Vill hellre ha det skeppet än mitt Freelancer-skepp när jag ska ut och utforska.

Tack på förhand!

P.S. extremt taggad på både Star Citizen och Kingdom Come: Deliverance!

Alla skepp finns inte tillgängliga för pledging hela tiden, utan vissa dyker upp under en kort period eller begränsade upplagor i samband med kampanjer, livestreams, milstolpar i utvecklingen och andra speciella tillfällen. Man får hålla ögonen öppna helt enkelt Eller vänta på det fulla spelet och köpa det ingame istället.

Just Surveyor har inte varit tillgänglig alls än sålänge vad jag vet. Den dyker nog upp när dom väl börjar presentera utseendet och olika modeller av den, men har antagligen inte särskilt stor prioritet just nu.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Alla skepp finns inte tillgängliga för pledging hela tiden, utan vissa dyker upp under en kort period eller begränsade upplagor i samband med kampanjer, livestreams, milstolpar i utvecklingen och andra speciella tillfällen. Man får hålla ögonen öppna helt enkelt Eller vänta på det fulla spelet och köpa det ingame istället.

Just Surveyor har inte varit tillgänglig alls än sålänge vad jag vet. Den dyker nog upp när dom väl börjar presentera utseendet och olika modeller av den, men har antagligen inte särskilt stor prioritet just nu.

Aha ok, tack så mycket! Har försökt hålla koll på mailen jag får sedan målet på $32m, och får väl fortsätta med det Helst skulle jag vilja ha det innan spelet släpps