Fick två tangentbord när jag beställde ett från Max FPS

Permalänk

Fick två tangentbord när jag beställde ett från Max FPS

Beställde ett tangentbord med mus och en musmatta från Max FPS.
Fick två sms från posten där det stod att jag skulle hämta paket, i det ena paketet låg kvitto, tangetbord, mus och musmatta och i det andra låg där bara tangetbord med mus.

Vad borde jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosdedroster:

Beställde ett tangentbord med mus och en musmatta från Max FPS.
Fick två sms från posten där det stod att jag skulle hämta paket, i det ena paketet låg kvitto, tangetbord, mus och musmatta och i det andra låg där bara tangetbord med mus.

Vad borde jag göra?

Det enda rätta är att meddela dom att det blivit fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tosdedroster:

Beställde ett tangentbord med mus och en musmatta från Max FPS.
Fick två sms från posten där det stod att jag skulle hämta paket, i det ena paketet låg kvitto, tangetbord, mus och musmatta och i det andra låg där bara tangetbord med mus.

Vad borde jag göra?

Du ska ta kontakt med dem och tala om att du fått dubbelt. Om de vill ha tillbaka dubbletterna så är det upp till dem att se till att de får det. Egentligen ska du inte behöva göra något alls, dvs de får hämta dem vid din dörr om de vill ha dem. Men om du är snäll kan du säkert gå med dem till posten om de skickar en returfraktsedel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosdedroster:

Beställde ett tangentbord med mus och en musmatta från Max FPS.
Fick två sms från posten där det stod att jag skulle hämta paket, i det ena paketet låg kvitto, tangetbord, mus och musmatta och i det andra låg där bara tangetbord med mus.

Vad borde jag göra?

Säg att du fått 2 paket, märker de att de har skickat dubbelt kan de komma att kunna debitera dig för det senare, dock hittar jag inte det i KKL just nu om det var max 6 månader eller 2 år så någon kanske kan fylla i...

Men du ska inte behöva betala något för det, deras misstag, deras lösning. Be dem skicka en fraktsedel till dig

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit till dom och länkat till denna tråd

Permalänk
Medlem

Vad du borde göra är så självklart att jag inte begriper varför du frågar? Prata med Max FPS, givetvis.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Sötast
Skrivet av backfeed:

Vad du borde göra är så självklart att jag inte begriper varför du frågar? Prata med Max FPS, givetvis.

Om det hade varit så självklart för honom så hade han ju inte skapat tråden vilket gör ditt inlägg totalt meningslöst.

Vissa är födda med en stark känsla av moral, vissa har ingen moral alls och självklart finns det flera nyanser där mellan.

TS kanske står någonstans i mitten och valde att vända sig till t.ex dig för hjälp, hjälp då istället

Lite som att skälla på en färgblind och gapa ut att bollen självklart är lila

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag har skrivit till dom och länkat till denna tråd

Jag tycker det räcker gott att ta diskussionen i tråden. Inte speciellt snyggt gjort.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Säg att du fått 2 paket, märker de att de har skickat dubbelt kan de komma att kunna debitera dig för det senare, dock hittar jag inte det i KKL just nu om det var max 6 månader eller 2 år så någon kanske kan fylla i...

Men du ska inte behöva betala något för det, deras misstag, deras lösning. Be dem skicka en fraktsedel till dig

3år för privatpersoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Om det hade varit så självklart för honom så hade han ju inte skapat tråden vilket gör ditt inlägg totalt meningslöst.

Vissa är födda med en stark känsla av moral, vissa har ingen moral alls och självklart finns det flera nyanser där mellan.

TS kanske står någonstans i mitten och valde att vända sig till t.ex dig för hjälp, hjälp då istället

Lite som att skälla på en färgblind och gapa ut att bollen självklart är lila

Min tolkning är att TS försöker få någon form av "moraliskt stöd" till att behålla det extra tangentbordet, dvs att det finns fler som skulle göra det och på så vis lindra sitt samvete. Om det stämmer eller inte, det struntar jag i. Jag anser att det inte har ett skvatt med "moral" att göra. Att behålla tangentbordet vore kriminellt, enligt mig.

Men det är givetvis Max FPS som klantat sig, så de ska självklart stå för alla eventuella kostnader det innebär att återlämna produkten.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosdedroster:

Vad borde jag göra?

Kontakta dom och förklara att dom har skickat ut för mycket varor till dig.

Sen är det upp till dom hur dom vill gå vidare med ärendet, men du ska inte acceptera något som är till "nackdel" för dig (dvs. något som kostar dig pengar och/eller för mycket tid)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker ni är överdrivet pragmatiska, TS verkar helt enkelt oerfaren och tämligen osäker på vad och hur han skall göra, det handlar sannolikt inte om onda avsikter utan okunskap.

TS; kontakta MAX FPS på måndag, och förklara vad som har hänt, jag är säker på att dom är väldigt tacksamma för detta.

Trevlig helg.

MVH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Kontakta dom och förklara att dom har skickat ut för mycket varor till dig.

Sen är det upp till dom hur dom vill gå vidare med ärendet, men du ska inte acceptera något som är till "nackdel" för dig (dvs. något som kostar dig pengar och/eller för mycket tid)

Han har fortfarande ett ansvar, att kontakta butiken och berätta som det är. Misstag sker och det betyder inte att TS är fri att göra som han behagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosdedroster:

Beställde ett tangentbord med mus och en musmatta från Max FPS.
Fick två sms från posten där det stod att jag skulle hämta paket, i det ena paketet låg kvitto, tangetbord, mus och musmatta och i det andra låg där bara tangetbord med mus.

Vad borde jag göra?

Simpelt, du kontaktar butiken du beställde av och säger som det är, dom betalar retur frakten och om du har allt för långt till posten så kan du väll kräva en rimlig ersättning (20kr milen?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosdedroster:

Beställde ett tangentbord med mus och en musmatta från Max FPS.
Fick två sms från posten där det stod att jag skulle hämta paket, i det ena paketet låg kvitto, tangetbord, mus och musmatta och i det andra låg där bara tangetbord med mus.

Vad borde jag göra?

Om du behöver andra människor för att kunna fatta dina beslut åt dig så behöver du nog mer hjälp än vad någon här på Sweclockers kan ge dig.
Sen att fråga oss på Sweclockers leder ingenvart varför kontaktar man inte bara butiken direkt istället för att fråga oinsatta personer?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

Jag har skrivit till dom och länkat till denna tråd

Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

För att TS inte ska kunna hålla kvar vid sitt extra tangentbord och på sådant sätt göra det ännu lättare för TS att fatta ett beslut. (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdventureFox:

Han har fortfarande ett ansvar, att kontakta butiken och berätta som det är. Misstag sker och det betyder inte att TS är fri att göra som han behagar.

Självklart. Sa jag något annat?

Jag menar bara att det är upp till butiken att lösa situationen då det är dom som ligger bakom felet. TS ska t.ex. inte gå med på att själv betala eventuell fraktkostnad. TS ska naturligtvis ta kontakt med butiken först och förklara situationen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av m86s:

Jag tycker ni är överdrivet pragmatiska, TS verkar helt enkelt oerfaren och tämligen osäker på vad och hur han skall göra, det handlar sannolikt inte om onda avsikter utan okunskap.

TS; kontakta MAX FPS på måndag, och förklara vad som har hänt, jag är säker på att dom är väldigt tacksamma för detta.

Trevlig helg.

MVH

Jupp, så tolkar jag förfrågan också.

Jag håller med vad de flesta har skrivit tidigare. Det man gör är helt enkelt att informera försäljaren, Max FPS i detta fall, att man har fått en felleverans sedan ligger bollen i deras händer. Det jag förväntar mig av gedigna företag är att man får en fraktsedel hemskickad till sig och sedan kan jag kosta på mig lite tid att göra iordning paketet och lämna in det vid närmaste postombud, det känns som en acceptabel kompromiss.

Det man ska passa sig för är att godkänna att en faktura ställs på sitt namn "för att systemet kräver det". CDON har börjat med detta otyg efter att de började anlita Klarna med nya tjänster. Om CDON skickar ut felaktig vara samt missar att packa en beställd vara så lägger CDON upp en ny faktura som de senare makulerar när felskickad vara är tillbaka hos dem. Om paketet kommer bort i posthanteringen så blir det du som får betala fakturan. Tillråga på allt så makulerar de inte fakturorna med uppdaterade datum så i slutändan sitter man där med två fakturor som ser identiska ut varav en är nollad och en har fullständigt belopp (samma datum).

Det gäller att se upp i retur-djungeln och passa sig för vad man går med på.

Permalänk
Medlem

Tacka ock ta emot

Fast nu är det för sent eftersom du har outat dig för Maxfps.

Rätt underligt hur det här kan hända dock, visst har man varit med om att man fått för lite grejer när man beställt flera men det här låter märkligt. Fanns ju nån medlem här som fick typ tio minneskort från Inet när han beställde ett

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag hade kontaktat dem och sagt att jag hade fått ett paket för mycket, hade även sagt att dem får komma hem till mig om dem vill ha det!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Som andra vettiga personer redan har sagt i tråden, ta kontakt med maxfps och så får dem stå för alla kostnader om dem vill ha tillbaka det.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Så kan det säkert vara, men vill ändå backa upp dem som redan har skrivit hur TS borde göra.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tacka ock ta emot

Fast nu är det för sent eftersom du har outat dig för Maxfps.

Rätt underligt hur det här kan hända dock, visst har man varit med om att man fått för lite grejer när man beställt flera men det här låter märkligt. Fanns ju nån medlem här som fick typ tio minneskort från Inet när han beställde ett

En gång när jag beställde batteri till en skuvdragare från Ahlsell fick jag 10 kompletta skruvdragare istället för 1 batteri. Nu var det här inte privat utan företaget jag arbetade åt, så jag ringde Ahlsell som var himla lena i rösten per telefon, och skulle skicka en returfraktsedel omg. (det här var innan det gick att maila och skriva ut). Det kom aldrig någon returfraktsedel, och när jag slutade på företaget några år senare låg skruvdragarna snällt och väntade.

Karman låg på plus iaf ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

En gång när jag beställde batteri till en skuvdragare från Ahlsell fick jag 10 kompletta skruvdragare istället för 1 batteri. Nu var det här inte privat utan företaget jag arbetade åt, så jag ringde Ahlsell som var himla lena i rösten per telefon, och skulle skicka en returfraktsedel omg. (det här var innan det gick att maila och skriva ut). Det kom aldrig någon returfraktsedel, och när jag slutade på företaget några år senare låg skruvdragarna snällt och väntade.

Karman låg på plus iaf ...

Ungefär som en gång när vi beställde två WD Red hårddiskar och fick två lådor á 20st istället. När vi ringde och berättade för företaget som vi beställt ifrån så fick vi tillbaka mellanskillnaden på frakten. Tjohoo vilken kompensation

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och låst*

Låser tråden pga, påhopp, off-topic och uppmaning till brott. TS: Kontakta maxfps och fråga.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.
§ 8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...